Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP hamulców w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, to ja Poldas napisał:

Siemanko, przymierzam się mocno na wymianę hantli przód i może coś z tyłem podziałam w moim S4 B8 bo to co jest dla mnie słabo hamuje. Dużo informacji można znaleźć w temacie co do doboru wielkości zestawu, a w sumie wielkości tarczy pod felgę, ocen co lepsze itp. ale chciałbym dopytać o 2 rzeczy których albo nie znalazłem przez ilość odpowiedzi albo przeoczyłem.

  1. Jakie są sugestie osób które wymieniły u siebie albo wymieniają (np. w swoich warsztatach) tarcze w A4/S4 B8 jeśli chodzi o piasty. Pytam ponieważ w tej chwili po 2, 3 ostrym hamowaniu zaczynam czuć na kierownicy mocniejsze bicie na kołach z przodu. Słyszałem, że piasty są aluminiowe i nawiercane aby zredukować wagę przez co mogą po czasie odstawać od nominału i powodować bicie ale nie wiem czy to prawda i czy jest sens ogólnie wymieniać piasty przy swap-ie czy to obecne bicie może być bardziej winą krzywych tarcz?
  2. Wiem że jest masa opinii co lepsze i dlaczego w odniesieniu do zestawów Brembo 356 i Akebono 356 / 375. Totalnie nie neguję fizyki jaka tutaj wjeżdża co do wielkości tarczy, grubości i ilości tłoczków które zwiększają efektywność hamulców ale tak się zastanawiam czy może ktoś się pokusił o zrobienie jakiegoś choćby amatorskiego testu we w miarę podobnych warunkach przy hamowaniu na stock-u 345mm i po wymianie na coś większego? Jeśli tak to jaka jest różnica np. w drodze hamowania (pośrednio czasie hamowania np. 100km/h -> 0 km/h), sprawności po N liczbie hamować etc.

jak masz do tego odpowiednie felgi to najlepiej jest zapodac 380/356mm

aaaaa ... i jedna uwaga, nie ma czegos takiego jak aluminiowe piasty kół

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
22 godziny temu, to ja Poldas napisał:

Siemanko, przymierzam się mocno na wymianę hantli przód i może coś z tyłem podziałam w moim S4 B8 bo to co jest dla mnie słabo hamuje. Dużo informacji można znaleźć w temacie co do doboru wielkości zestawu, a w sumie wielkości tarczy pod felgę, ocen co lepsze itp. ale chciałbym dopytać o 2 rzeczy których albo nie znalazłem przez ilość odpowiedzi albo przeoczyłem.

  1. Jakie są sugestie osób które wymieniły u siebie albo wymieniają (np. w swoich warsztatach) tarcze w A4/S4 B8 jeśli chodzi o piasty. Pytam ponieważ w tej chwili po 2, 3 ostrym hamowaniu zaczynam czuć na kierownicy mocniejsze bicie na kołach z przodu. Słyszałem, że piasty są aluminiowe i nawiercane aby zredukować wagę przez co mogą po czasie odstawać od nominału i powodować bicie ale nie wiem czy to prawda i czy jest sens ogólnie wymieniać piasty przy swap-ie czy to obecne bicie może być bardziej winą krzywych tarcz?
  2. Wiem że jest masa opinii co lepsze i dlaczego w odniesieniu do zestawów Brembo 356 i Akebono 356 / 375. Totalnie nie neguję fizyki jaka tutaj wjeżdża co do wielkości tarczy, grubości i ilości tłoczków które zwiększają efektywność hamulców ale tak się zastanawiam czy może ktoś się pokusił o zrobienie jakiegoś choćby amatorskiego testu we w miarę podobnych warunkach przy hamowaniu na stock-u 345mm i po wymianie na coś większego? Jeśli tak to jaka jest różnica np. w drodze hamowania (pośrednio czasie hamowania np. 100km/h -> 0 km/h), sprawności po N liczbie hamować etc.

Brembo są tyllko na 345m tarczę 4-tłoczkowe zaciski. 356mm to zaiciski ATE. Nikt tego nie porównywał.  Jak będziesz zakładał większe hamulce to lepiej zmień piasty na nowe. Nie jest to duży koszt. Kolega powyżej pisał że znacznie lepiej spisują się tarcze dwuczęsciowe. Tutaj ma rację a do tego takie tarcze są znacznie lżejsze od całych żeliwnych. Mam fajne zestawy na tarczy 356mm dwuczęsciowej i 6-tłoku Akebono i sprawuje to się bajecznie:kox:

Opublikowano

Cześć, nie znalazłem takiego tematu. Jakiego producenta przewodu hamulcowego elastycznego proponujecie zamiennik?

Opublikowano

Ate TRW Ferodo

Opublikowano
W dniu 29.06.2022 o 18:36, Wandej napisał:

Brembo są tyllko na 345m tarczę 4-tłoczkowe zaciski. 356mm to zaiciski ATE. Nikt tego nie porównywał.  Jak będziesz zakładał większe hamulce to lepiej zmień piasty na nowe. Nie jest to duży koszt. Kolega powyżej pisał że znacznie lepiej spisują się tarcze dwuczęsciowe. Tutaj ma rację a do tego takie tarcze są znacznie lżejsze od całych żeliwnych. Mam fajne zestawy na tarczy 356mm dwuczęsciowej i 6-tłoku Akebono i sprawuje to się bajecznie:kox:

@Wandej możesz podrzucić namiary na taki zestaw 356 i tarczę 2-częściową?

Mam felgę 19" więc to chyba nie problem z 356 ale jeszcze dla pewności dopytuję :D

Opublikowano
17 minut temu, to ja Poldas napisał:

@Wandej możesz podrzucić namiary na taki zestaw 356 i tarczę 2-częściową?

Mam felgę 19" więc to chyba nie problem z 356 ale jeszcze dla pewności dopytuję :D

Pisz pw ogarniemy.

Opublikowano
Godzinę temu, to ja Poldas napisał:

@Wandej możesz podrzucić namiary na taki zestaw 356 i tarczę 2-częściową?

Mam felgę 19" więc to chyba nie problem z 356 ale jeszcze dla pewności dopytuję :D

Też posiadam jakbyś chciał. 

Opublikowano (edytowane)

Witam mam pytanko zmienilem tył w A4 b8 na 330 

Teraz udało się dorwac zaciski z a6 C7 pod 356mm 

Jak by ktoś mógł podać nr tarcz

jakie muszę kupić pod te zaciski chyba że te są odpowiednie 100.3357.20

Oraz nr klocków 

 

Edytowane przez 2.0Quattro
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, 2.0Quattro napisał:

Witam mam pytanko zmienilem tył w A4 b8 na 330 

Teraz udało się dorwac zaciski z a6 C7 pod 356mm 

Jak by ktoś mógł podać nr tarcz

jakie muszę kupić pod te zaciski chyba że te są odpowiednie 100.3357.20

Oraz nr klocków 

 

 

tarcza - 4G0 615 301 T

klocki - 4G0 698 151 G

czujnik - 4G0 615 121 D

 

 

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)

Dzięki bardzo 

 

Czyli ta co podałem nie podejdzie? 

Bo wymiary z tabeli takie same 

 

Te bosche też powinny być odpowiednie 0 986 479 748

Zgodne z nr oryginału które podałeś 

Edytowane przez 2.0Quattro
Opublikowano
4 godziny temu, 2.0Quattro napisał:

Czyli ta co podałem nie podejdzie? 

 

podejdzie, ja Ci podałem ori nr

Opublikowano (edytowane)

Ok spoko dzięki 

Tyle chciałem wiedzieć 

 

 

Edytowane przez 2.0Quattro
Opublikowano (edytowane)

Zestaw 356 z a6 C7 zalozony 

Wszystko oczywiście pasowało p&p

Kilka zdjęć jak to u mnie wygląda 

Mam dystanse na przodzie 20mm więc  z dużym zapasem

Ale próbowałem przyłożyć felgę bez dystansu i byłby problem 

 

Układ jeszcze nie dotarty bo krótki dystans ale już widzę duuuza poprawę 

Widzę że przy większej prędkości będzie możliwość zablokowania kół 

 

Dość mocno ten zacisk wystaje na zewnątrz jednak 

 

 

Mam takie pytanie może ktoś będzie wiedział, przy mocnym nagłym depnieciu na hamulec przy większej prędkości mam dziwny objaw tył jak gdyby uciekał w lewą stronę jak gdyby nie hamował równo z obydwu stron 

Dodam że tył mam nowy tarcze 330mm i klocki 

Odpowietrzony nowy płyn 

 

Podjadę na stację sprawdzić siły z tyłu ale jak będzie ok to nie wiem gdzie szukać przyczyny 

 

Właśnie wróciłem z badania i hamulca wyszły idealnie jeśli chodzi o strony 

Zostaje jeszcze sprawdzenie geometrii 

IMG_20220824_154227.jpg

IMG_20220824_120108.jpg

IMG_20220824_123104.jpg

IMG_20220824_123552.jpg

Edytowane przez 2.0Quattro
Opublikowano (edytowane)

blaszki mogłes dac czarne

 

 

20220826_155614.jpg

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)

Myślałem nad tym ale według mnie z czarną blaszka zacisk wygląda na mniejszy a tak jest jedną całość 

I tak będzie to zdejmowane jak przyjdą te prowadnice z teflonem 

W każdej chwili można je zdjąć i pomalować na inny kolor 

 

Edytowane przez 2.0Quattro
Opublikowano
3 godziny temu, 2.0Quattro napisał:

 

W każdej chwili można je zdjąć i pomalować na inny kolor 

 

 

I tak zrob

Opublikowano

Witam wszystkich, 

Przeczytałem cały temat, sporo informacji sporo wiedzy, I roznoŕodnosci. 

Czasy poszły też do przodu i może coś się zmieniło warto zapytać  ^^

Pacjent to Audi A4 B8 2.0 TDI CJCC 120KM

Po modyfikacjach aktualnie 300KM 550NM

Ale nie w tym rzecz.

Hamulce przod, jaki polecacie swap? 

Najmniej kolizyjne, najlepiej P&P

Nie chce wydawać nie wiadomo ile pitosu.

Ale u mnie zacisk do regeneracji jest, tarcze i klocki do wymiany. Więc myślę czy odrazu nie zmieniać na większe, a dodam że się troszkę gotowało przy mocniejszej jeździe.

Felga 18'

Opublikowano
4 godziny temu, MuminekPog napisał:

Witam wszystkich, 

Przeczytałem cały temat, sporo informacji sporo wiedzy, I roznoŕodnosci. 

Czasy poszły też do przodu i może coś się zmieniło warto zapytać  ^^

Pacjent to Audi A4 B8 2.0 TDI CJCC 120KM

Po modyfikacjach aktualnie 300KM 550NM

Ale nie w tym rzecz.

Hamulce przod, jaki polecacie swap? 

Najmniej kolizyjne, najlepiej P&P

Nie chce wydawać nie wiadomo ile pitosu.

Ale u mnie zacisk do regeneracji jest, tarcze i klocki do wymiany. Więc myślę czy odrazu nie zmieniać na większe, a dodam że się troszkę gotowało przy mocniejszej jeździe.

Felga 18'

Najprościej albo zestaw S4 345/330mm lub przód od C7 Biturbo 356mm a tył również 330mm.

Opublikowano
2 godziny temu, Wandej napisał:

Najprościej albo zestaw S4 345/330mm lub przód od C7 Biturbo 356mm a tył również 330mm.

Wejdzie z C7 pod 18 felgę?

Znalazłem takie oto dwa zestawy 

 

M.OLX.PL

1999 zł: 1 999 zł: Witam, Na sprzedaż zestaw zacisków Brembo 4-tłoczkowych na tarcze 320mm. Zaciski pomalowane...

taki   

 

https://m.olx.pl/d/oferta/swap-hamulcow-audi-a4-b8-a5-8t-a6-q5-4-tloki-CID5-IDNyIfq.html

 

 

 

Opublikowano
42 minuty temu, MuminekPog napisał:

C7 zaraz sobie luknę 

Silniki podatne są na modyfikacje

Oj u mnie dużo zabawy było xD

Początek sam program, było 177KM coś takiego?

Później Turbo CGLC program ale DPF nie dawal rady to DP wleciała i program na 215 i sprzęgła już się oryginalne sypało ^^

Teraz to tak.

Turbo gtd 2060 wirnik tytanowy

Wtryski do 350KM ale z czego to nw xD

Sekcja pompy inna

Sprzęgło performance

FMIC z Wagner jakoś tak ta firma się nazywa pierw zmieniłem na ten z sq5 ale już przy 250Km się gotowało.

Czujnik ciśnienia doładowania

Czujnik ciśnienia paliwa

Wydech cały i DP 3cale

Dolot z Alu

 

Powiem Ci,że miło,bee bardzo miło :decayed: Gdybym zrobił mod na 300,nie myślałbym o sprzedaży auta w którym siedzi kawał mego serca włożonego .

Na zdjęciu po regeneracji.

 

Ja mam teraz na 206 tylko silnik caga, i na tym się skończyło. Twierdzą,że nie ma sensu . 

 

20220305_125355.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...