Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 2000r AJM na ciepłym silniku nie pali ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam Audi A4 jak w temacie , auto gdy jest zimne pali bezproblemowo gdy się rozgrzeje i wskazówka temperatury cieczy wskazuje 90 stopni zaczynają się cyrki.

Auto nie chce odpalić trzeba długo kręcić rozrusznikiem i po chwili odpala , była wymieniona pompa w baku , teraz odebrałem auto z warsztatu po wymianie uszczelek na wtryskiwaczach (chyba dobrze napisałem ) i dalej jest to samo.

Wymieniona była chłodnicza paliwa , na komputerze zero błędów ... może macie jakaś rade bo już nie bardzo chce pogrążać się w jeszcze większe koszta.

Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc i dobra rade.

Pozdrawiam

Przemek

Opublikowano

Pewnie paliwo się cofa, jakiś zaworek, może np w okolicach baku nie domaga

Opublikowano

ajm nie ma pompy w baku , co sie może zepsuć w chłodnicy paliwa?

od czego sie zaczeło czy nie przypadkiem od naprawy czegoś innego?

Uklad chłodzenia paliwa sprawdziłbym, czy własciwie wężyki są podpięte. i czy działą pompka elektryczna.

Sprawdz jaka temperature ma paliwo gdy temp.płynu chłodzącego osiagnie to 90C .

Opublikowano

Pompy paliwa w baku nie mają VP zaś PD mają.

Kolego do sprawdzenia jest kąt synchronizacji rozrządu,poczytaj sobie o tym to bedziesz wiedział,niestety bez kompa ani rusz.

Opublikowano (edytowane)

to mam wyjatkowego ajm'a bez pompy w baku

wg

" 1.9-Liter TDI Engine
with Pump Injection
(Pumpe Düse)
Design and Function" paliwo zasysane jest przez "tandem pompe" pompa paliwa umieszczona bezposrednio za vacum pompą.

No chyba ze ajm nie jest PD ...

Edytowane przez xork
Opublikowano

W moim ajm jest pompa w baku. Podejrzewam że większość a4 w ajm takową posiada.

Opublikowano

Tak jak kolega wczesniej napisał silniki PD maja pompy w baku. Zrób logi statyczne najpierw zrób wszystkie grupy na zimnym silniku, nastepnie rozgrzej go do 90C i zrób je ponownie, grupy które mnie interesują :000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023 wszystkie grupy loguj oddzielnie i nie dotykaj gazu, logi wstaw na vaglog.pl

Opublikowano

Witam,

jestem umówiony na wizytę u mechanika na podpięcie pod komputer , nasuwa mi się tak myśl może to niedorzeczne co powiem ale :

kiedy rano wsiadam do samochodu i przekręcam zapłon , słychać wyraźnie ta pompkę w baku tak jakby zasysała paliwo a gdy silnik jest rozgrzany już jej nie słychać tak wyraźnie wręcz jak by nie działała.

Gdy silnik trochę ostygnie i wskazówka temperatury cieczy spadnie powiedzmy na 60 stopni auto pali , kolega zasugerował mi żeby odpiąć ten czujnik i sprawdzić czy będzie odpalało normalnie niestety nic to nie dało.

Po wizycie u mechanika postaram się opisać to co zdiagnozował ...

Pozdrawiam

Przemek

Opublikowano

albo czujnik temp albo uszczelnienia pd

Opublikowano

albo czujnik temp albo uszczelnienia pd

co jest to "pd" ?

dzisiaj tez usłyszałem teorie o pękniętej głowicy...

czujnik temp. ten z tylu silnika kolo grodzi był wymieniany (zielony kolor)

Opublikowano

Pompowyryski to PD

Opublikowano

Widze ze jestes zielony więc troche ci pomoge. Procedura sprawdzenia czujnika temp cieczy vagiem:

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.


do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

93130902my6.th.jpg


2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

31841718rj8.th.jpg

Nastepnie zrób logi statyczne czyli na postoju na rozgrzanym silniku nie dotykając gazu, kazda grupe loguj ok 5-10s i oczywiscie kazda oddzielnie, interesują nas grupy 3,4,7,13,18,23. Jak to zrobisz zobaczymy czy wszystko jest ok.

Opublikowano

hmmm.... sprawdzić czujnik obrotów wału jak bedzie podpięty pod kompa. Niby takie nic ale też moze nie latać na rozgrzanym silniku...

Opublikowano

Jak sugeruje sprawdzic kat wtrysku jesli masz dostep do vaga powinien byc ok 49-51 o ile sie ie myle. Widzialem tez na kilku forach ze przy problemie z cie plym silnikiem trzeba mu podniesc dawke paliwa startowa. Jesli sie myle niech ktos poprawi.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

W tym silniku nie ustawia się kąta wtrysku:)

ustawia sie synchronizację wałka rozrządu

Edytowane przez machina
Opublikowano

Ale wtopa :-) hehe dobrze ze ktos czuwa :-)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, w silnikach na pompkach wałek synchro.

A w silnikach na wtryskach ustawia się kąt wtrysku przez przestawienie pompy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...