Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 2000r AJM na ciepłym silniku nie pali ...


Przemek Radzikowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam Audi A4 jak w temacie , auto gdy jest zimne pali bezproblemowo gdy się rozgrzeje i wskazówka temperatury cieczy wskazuje 90 stopni zaczynają się cyrki.

Auto nie chce odpalić trzeba długo kręcić rozrusznikiem i po chwili odpala , była wymieniona pompa w baku , teraz odebrałem auto z warsztatu po wymianie uszczelek na wtryskiwaczach (chyba dobrze napisałem ) i dalej jest to samo.

Wymieniona była chłodnicza paliwa , na komputerze zero błędów ... może macie jakaś rade bo już nie bardzo chce pogrążać się w jeszcze większe koszta.

Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc i dobra rade.

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ajm nie ma pompy w baku , co sie może zepsuć w chłodnicy paliwa?

od czego sie zaczeło czy nie przypadkiem od naprawy czegoś innego?

Uklad chłodzenia paliwa sprawdziłbym, czy własciwie wężyki są podpięte. i czy działą pompka elektryczna.

Sprawdz jaka temperature ma paliwo gdy temp.płynu chłodzącego osiagnie to 90C .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy paliwa w baku nie mają VP zaś PD mają.

Kolego do sprawdzenia jest kąt synchronizacji rozrządu,poczytaj sobie o tym to bedziesz wiedział,niestety bez kompa ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mam wyjatkowego ajm'a bez pompy w baku

wg

" 1.9-Liter TDI Engine
with Pump Injection
(Pumpe Düse)
Design and Function" paliwo zasysane jest przez "tandem pompe" pompa paliwa umieszczona bezposrednio za vacum pompą.

No chyba ze ajm nie jest PD ...

Edytowane przez xork
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim ajm jest pompa w baku. Podejrzewam że większość a4 w ajm takową posiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wczesniej napisał silniki PD maja pompy w baku. Zrób logi statyczne najpierw zrób wszystkie grupy na zimnym silniku, nastepnie rozgrzej go do 90C i zrób je ponownie, grupy które mnie interesują :000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023 wszystkie grupy loguj oddzielnie i nie dotykaj gazu, logi wstaw na vaglog.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem umówiony na wizytę u mechanika na podpięcie pod komputer , nasuwa mi się tak myśl może to niedorzeczne co powiem ale :

kiedy rano wsiadam do samochodu i przekręcam zapłon , słychać wyraźnie ta pompkę w baku tak jakby zasysała paliwo a gdy silnik jest rozgrzany już jej nie słychać tak wyraźnie wręcz jak by nie działała.

Gdy silnik trochę ostygnie i wskazówka temperatury cieczy spadnie powiedzmy na 60 stopni auto pali , kolega zasugerował mi żeby odpiąć ten czujnik i sprawdzić czy będzie odpalało normalnie niestety nic to nie dało.

Po wizycie u mechanika postaram się opisać to co zdiagnozował ...

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo czujnik temp albo uszczelnienia pd

co jest to "pd" ?

dzisiaj tez usłyszałem teorie o pękniętej głowicy...

czujnik temp. ten z tylu silnika kolo grodzi był wymieniany (zielony kolor)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze jestes zielony więc troche ci pomoge. Procedura sprawdzenia czujnika temp cieczy vagiem:

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.


do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

93130902my6.th.jpg


2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

31841718rj8.th.jpg

Nastepnie zrób logi statyczne czyli na postoju na rozgrzanym silniku nie dotykając gazu, kazda grupe loguj ok 5-10s i oczywiscie kazda oddzielnie, interesują nas grupy 3,4,7,13,18,23. Jak to zrobisz zobaczymy czy wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... sprawdzić czujnik obrotów wału jak bedzie podpięty pod kompa. Niby takie nic ale też moze nie latać na rozgrzanym silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sugeruje sprawdzic kat wtrysku jesli masz dostep do vaga powinien byc ok 49-51 o ile sie ie myle. Widzialem tez na kilku forach ze przy problemie z cie plym silnikiem trzeba mu podniesc dawke paliwa startowa. Jesli sie myle niech ktos poprawi.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku nie ustawia się kąta wtrysku:)

ustawia sie synchronizację wałka rozrządu

Edytowane przez machina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, w silnikach na pompkach wałek synchro.

A w silnikach na wtryskach ustawia się kąt wtrysku przez przestawienie pompy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...