Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b7 BRB dymi z korka, ubywa olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

poniżej filmik, nie mój ale mam zbliżony efekt

http://www.youtube.com/watch?v=cZZiIhOs5AQ

sprawa wygląda tak, mam ubytki oleju zauważalne na bagnecie, po przejechaniu około 4 tys kilometrów z prawie max spadło do prawie min, nie wiem ile to w litrach, ale chyba sporo jak na taki krótki dystans, auto wcześniej jeździło na motulu x clean 5w30 efekt poboru oleju był ten sam, zmieniłem olej na castrol 5w40 oczywiście nic sie nie zmieniło, odpiąłem gumowy waż (szeroki) który na klikniecie dochodzi do turbiny no i pociekło troche oleju, nie wiem czy to mogą być objawy padania turba, wstępnie jestem umówiony na diagnostyke turbiny ale nie wiem czy jest sens pakować w to pieniądze. Poradźcie coś...

Opublikowano

Sprawdź odmę czy nie jest zatkana, było już parę wątków na ten temat...

Opublikowano

witam,

poniżej filmik, nie mój ale mam zbliżony efekt

http://www.youtube.com/watch?v=cZZiIhOs5AQ

sprawa wygląda tak, mam ubytki oleju zauważalne na bagnecie, po przejechaniu około 4 tys kilometrów z prawie max spadło do prawie min, nie wiem ile to w litrach, ale chyba sporo jak na taki krótki dystans, auto wcześniej jeździło na motulu x clean 5w30 efekt poboru oleju był ten sam, zmieniłem olej na castrol 5w40 oczywiście nic sie nie zmieniło, odpiąłem gumowy waż (szeroki) który na klikniecie dochodzi do turbiny no i pociekło troche oleju, nie wiem czy to mogą być objawy padania turba, wstępnie jestem umówiony na diagnostyke turbiny ale nie wiem czy jest sens pakować w to pieniądze. Poradźcie coś...

Na tym filmiku który przytoczyłeś jest styczeń i pewnie siarczysty mróz, duża część spalin to para wodna która po kontakcie z zimnym powietrzem powoduje powstawanie mgły , tak że w tamtym przypadku bym się nie przejmował.

Jeżeli taki objaw masz teraz podczas upałów , to dobrze o silniku nie świadczy :decayed:

Opublikowano

A co z oliwą dużo ubywa? Jeśli nic to może faktycznie wina różnicy temperatur.

Opublikowano (edytowane)

dzięki za odpowiedzi, odma została sprawdzona podobno wszystko jest ok, auto dziś podstawiłem na diagnostykę turbiny, fachowiec określił że rzyga olejem :) co oczywiście podejrzewałem, na jutro mam mieć zregenerowaną turbine, koszt 900 zł. plus montaż i demontaż :) zobaczę jak to będzie.


Na tym filmiku który przytoczyłeś jest styczeń i pewnie siarczysty mróz, duża część spalin to para wodna która po kontakcie z zimnym powietrzem powoduje powstawanie mgły , tak że w tamtym przypadku bym się nie przejmował.

Jeżeli taki objaw masz teraz podczas upałów , to dobrze o silniku nie świadczy :decayed:

niestety podobny dym jest w obecnej temperaturze, możesz powiedzieć coś więcej na temat tego zjawiska? Może jutro jak odbiorę auto to spróbuje nagrać filmik jak to wygląda, może przewrazliwiony jestem i wcale nie ma tego tak dużo :D

Edytowane przez taurus87
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli taki objaw masz teraz podczas upałów , to dobrze o silniku nie świadczy :decayed:

Niekoniecznie - w tym motorze chyba wałki rozrządu są na górze silnika i znajomy mechanik twierdzi, że będzie trochę poddymiał/parował po odkręceniu korka oleju. Podobnie w 1.9TDI 130 chyba i w 1.8T.

Nie wiem tylko co znaczy "trochę". Jak po zrobieniu turbo nie będzie brał oleju to zmieniać filtry, olej i jeździć, nie szukać dziury w całym.

Edytowane przez azure
Opublikowano (edytowane)

witam,

wczoraj odebrałem moje maleństwo, turbo wymienione (regeneracja), filtry nowe, olej nowy, wydech wyczyszczony, poranne odpalanie brak dymu z wydechu, przejechałem z 200 km (turbo miało sie ułożyć) no i zaczął sie test, jak prawie zawsze przy mocniejszym wciśnięciu gazu w lusterku widziałem chmure, tak dziś jej nie było, auto też jakby zrywniejsze było :decayed: także wszystko na plus. Jak narazie jest dobrze, jutro jade nad morze, po powrocie napisze co i jak,pozdrawiam.

Edytowane przez taurus87
Opublikowano

Panowie czy jak sprawdzam odmę to powietrze powinno przelatywać w obie strony tzn. jak dmucham w wylot odmy to jest drożna w obu kierunkach. I drugie pytanie czy w wężyku wychodzącym z odmy może być olej czy nie?

Opublikowano

Jak po zrobieniu turbo nie będzie brał oleju to zmieniać filtry, olej i jeździć, nie szukać dziury w całym.

Jednak nadal siorbie ten olej, nie powiem ile to w ml ale na 4 tys km zeszło na bagnecie z maximum do połowy, jest teraz po środku miedzy minimum i maximum, może to ta odma, tylko że mechanik sprawdzał i stwierdził że powietrze dobrze przelatuje. To co mam teraz silnik rozbierać?

Opublikowano

Jak po zrobieniu turbo nie będzie brał oleju to zmieniać filtry, olej i jeździć, nie szukać dziury w całym.

Jednak nadal siorbie ten olej, nie powiem ile to w ml ale na 4 tys km zeszło na bagnecie z maximum do połowy, jest teraz po środku miedzy minimum i maximum, może to ta odma, tylko że mechanik sprawdzał i stwierdził że powietrze dobrze przelatuje. To co mam teraz silnik rozbierać?

U mnie podobnie ... wymieniłem odmę ( pokrywę zaworów ), turbo wymienione na regenerowane i wszystko niby było oki... teraz żonka poleciała nad morze i zrobiła ponad 600km i mi dzwoni że zapaliła się lampka oleju ( żółta ), olej tak jak u ciebie pośrodku min. max. Jak wyjeżdżała był na max. :( ... Wcześniej zrobiłem ponad 4tysiące km i prawie nic nie ubyło teraz trasa 600 km i zeżarło aż tyle...Nie wiem może wina turba bo źle zregenerowane, z tego co kobita mówiła to sadziła mu cały czas w granicach 160-180 km/h....spalił 7.0, czyli niby spoko jak na takie deptanie tylko ten cholerny olej sp***rza...aha u mnie egr zamknięty programem i blachą...

Opublikowano

Niestety, ale te silniki potrafią wciągać olej jak są kręcone po obrotach.

Opublikowano

Ja raczej nie kręce autem po obrotach, zazwyczaj robie długie trasy, np ostatnia 1100 km polska-holandia z predkoscią nie przekraczająca 140 km/h, więc tu bym przyczyny nie szukał.

Opublikowano

Niestety, ale te silniki potrafią wciągać olej jak są kręcone po obrotach.

hmm.. jak wróci to uzupełnię olej i będę obserwował...zobaczymy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...