taurus87 Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 witam, poniżej filmik, nie mój ale mam zbliżony efekt http://www.youtube.com/watch?v=cZZiIhOs5AQ sprawa wygląda tak, mam ubytki oleju zauważalne na bagnecie, po przejechaniu około 4 tys kilometrów z prawie max spadło do prawie min, nie wiem ile to w litrach, ale chyba sporo jak na taki krótki dystans, auto wcześniej jeździło na motulu x clean 5w30 efekt poboru oleju był ten sam, zmieniłem olej na castrol 5w40 oczywiście nic sie nie zmieniło, odpiąłem gumowy waż (szeroki) który na klikniecie dochodzi do turbiny no i pociekło troche oleju, nie wiem czy to mogą być objawy padania turba, wstępnie jestem umówiony na diagnostyke turbiny ale nie wiem czy jest sens pakować w to pieniądze. Poradźcie coś...
Brzozek Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Sprawdź odmę czy nie jest zatkana, było już parę wątków na ten temat...
piotrsob1 Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 witam, poniżej filmik, nie mój ale mam zbliżony efekt http://www.youtube.com/watch?v=cZZiIhOs5AQ sprawa wygląda tak, mam ubytki oleju zauważalne na bagnecie, po przejechaniu około 4 tys kilometrów z prawie max spadło do prawie min, nie wiem ile to w litrach, ale chyba sporo jak na taki krótki dystans, auto wcześniej jeździło na motulu x clean 5w30 efekt poboru oleju był ten sam, zmieniłem olej na castrol 5w40 oczywiście nic sie nie zmieniło, odpiąłem gumowy waż (szeroki) który na klikniecie dochodzi do turbiny no i pociekło troche oleju, nie wiem czy to mogą być objawy padania turba, wstępnie jestem umówiony na diagnostyke turbiny ale nie wiem czy jest sens pakować w to pieniądze. Poradźcie coś... Na tym filmiku który przytoczyłeś jest styczeń i pewnie siarczysty mróz, duża część spalin to para wodna która po kontakcie z zimnym powietrzem powoduje powstawanie mgły , tak że w tamtym przypadku bym się nie przejmował. Jeżeli taki objaw masz teraz podczas upałów , to dobrze o silniku nie świadczy
jacek70 Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 A co z oliwą dużo ubywa? Jeśli nic to może faktycznie wina różnicy temperatur.
taurus87 Opublikowano 22 Lipca 2015 Autor Opublikowano 22 Lipca 2015 (edytowane) dzięki za odpowiedzi, odma została sprawdzona podobno wszystko jest ok, auto dziś podstawiłem na diagnostykę turbiny, fachowiec określił że rzyga olejem co oczywiście podejrzewałem, na jutro mam mieć zregenerowaną turbine, koszt 900 zł. plus montaż i demontaż zobaczę jak to będzie. Na tym filmiku który przytoczyłeś jest styczeń i pewnie siarczysty mróz, duża część spalin to para wodna która po kontakcie z zimnym powietrzem powoduje powstawanie mgły , tak że w tamtym przypadku bym się nie przejmował. Jeżeli taki objaw masz teraz podczas upałów , to dobrze o silniku nie świadczy niestety podobny dym jest w obecnej temperaturze, możesz powiedzieć coś więcej na temat tego zjawiska? Może jutro jak odbiorę auto to spróbuje nagrać filmik jak to wygląda, może przewrazliwiony jestem i wcale nie ma tego tak dużo Edytowane 22 Lipca 2015 przez taurus87
azure Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 (edytowane) Jeżeli taki objaw masz teraz podczas upałów , to dobrze o silniku nie świadczy Niekoniecznie - w tym motorze chyba wałki rozrządu są na górze silnika i znajomy mechanik twierdzi, że będzie trochę poddymiał/parował po odkręceniu korka oleju. Podobnie w 1.9TDI 130 chyba i w 1.8T. Nie wiem tylko co znaczy "trochę". Jak po zrobieniu turbo nie będzie brał oleju to zmieniać filtry, olej i jeździć, nie szukać dziury w całym. Edytowane 22 Lipca 2015 przez azure
taurus87 Opublikowano 24 Lipca 2015 Autor Opublikowano 24 Lipca 2015 (edytowane) witam, wczoraj odebrałem moje maleństwo, turbo wymienione (regeneracja), filtry nowe, olej nowy, wydech wyczyszczony, poranne odpalanie brak dymu z wydechu, przejechałem z 200 km (turbo miało sie ułożyć) no i zaczął sie test, jak prawie zawsze przy mocniejszym wciśnięciu gazu w lusterku widziałem chmure, tak dziś jej nie było, auto też jakby zrywniejsze było także wszystko na plus. Jak narazie jest dobrze, jutro jade nad morze, po powrocie napisze co i jak,pozdrawiam. Edytowane 24 Lipca 2015 przez taurus87
boban Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Panowie czy jak sprawdzam odmę to powietrze powinno przelatywać w obie strony tzn. jak dmucham w wylot odmy to jest drożna w obu kierunkach. I drugie pytanie czy w wężyku wychodzącym z odmy może być olej czy nie?
taurus87 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Jak po zrobieniu turbo nie będzie brał oleju to zmieniać filtry, olej i jeździć, nie szukać dziury w całym. Jednak nadal siorbie ten olej, nie powiem ile to w ml ale na 4 tys km zeszło na bagnecie z maximum do połowy, jest teraz po środku miedzy minimum i maximum, może to ta odma, tylko że mechanik sprawdzał i stwierdził że powietrze dobrze przelatuje. To co mam teraz silnik rozbierać?
boban Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Jak po zrobieniu turbo nie będzie brał oleju to zmieniać filtry, olej i jeździć, nie szukać dziury w całym. Jednak nadal siorbie ten olej, nie powiem ile to w ml ale na 4 tys km zeszło na bagnecie z maximum do połowy, jest teraz po środku miedzy minimum i maximum, może to ta odma, tylko że mechanik sprawdzał i stwierdził że powietrze dobrze przelatuje. To co mam teraz silnik rozbierać? U mnie podobnie ... wymieniłem odmę ( pokrywę zaworów ), turbo wymienione na regenerowane i wszystko niby było oki... teraz żonka poleciała nad morze i zrobiła ponad 600km i mi dzwoni że zapaliła się lampka oleju ( żółta ), olej tak jak u ciebie pośrodku min. max. Jak wyjeżdżała był na max. ... Wcześniej zrobiłem ponad 4tysiące km i prawie nic nie ubyło teraz trasa 600 km i zeżarło aż tyle...Nie wiem może wina turba bo źle zregenerowane, z tego co kobita mówiła to sadziła mu cały czas w granicach 160-180 km/h....spalił 7.0, czyli niby spoko jak na takie deptanie tylko ten cholerny olej sp***rza...aha u mnie egr zamknięty programem i blachą...
daros Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Niestety, ale te silniki potrafią wciągać olej jak są kręcone po obrotach.
taurus87 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Ja raczej nie kręce autem po obrotach, zazwyczaj robie długie trasy, np ostatnia 1100 km polska-holandia z predkoscią nie przekraczająca 140 km/h, więc tu bym przyczyny nie szukał.
boban Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Niestety, ale te silniki potrafią wciągać olej jak są kręcone po obrotach. hmm.. jak wróci to uzupełnię olej i będę obserwował...zobaczymy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się