Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Jakie są objawy zużycia przegubów półosi wewnętrznych ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie : Wymieniłem w lutym 2008 r. przeguby zewnętrzne - przestało pukać i strzelać przy skręcaniu koła maksymalnym i przyśpieszaniu jednoczesnym, ale trochę pykało nawet zaraz po wymianie. Aktualnie po 7 tysiącach kilometrów przebiegu (po 7 miesiącach od wymiany) strzela i pyka gorzej niż przed wymianą w lutym.

Pytanie czy jest to spowodowane tym że nie wymieniłem przegubów wewnętrznych razem z zewnętrznymi ?

Dodam że podczas jazdy na wprost można 210 km/h jechać i kierownica nie drgnie. Również przy niewielkim skręcie i max przyśpieszaniu nic nie strzela, tylko przy dużym skręcie i jednoczesnym ruszaniu.

Jakie są objawy zużycia przegubów półosi zewnętrznych i wewnętrznych ?

Wniosek że zewnętrzne przeguby były złej jakości , czy też trzeba jeszcze wewnętrzne przeguby wymienić, a może całe półośki z kompletem przegubów ? :hi::no:

Opublikowano

Z reguły zewnętrzne przeguby zużywają się szybciej niż wewnętrzne ponieważ przy skręcie mają znacznie większe wychylenie.Jednak nie jest wykluczone,że zużyły się właśnie te drugie. można sprawdzić to w następujący sposób:podnieś przód auta do góry wrzuć np. 3 bieg i przy obracających się kołach skręcaj nimi naprzemian w lewo i prawo do oporu. przyjrzyj się i osłuchaj przeguby powinno być słychać który przegub jest zużyty weź sobie kogoś do pomocy by obracał kierownicą. Drugi sposób to wyjąć przegub z piasty i sprawdzić ręką czy przy obracaniu raz w jedną raz w drugą stronę nie ma luzu pomiędzy przegubem a półosią.Sprawdź też czy osłony są całe. Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić. objawy to stukanie przy skręcie,przy przyśpieszaniu i zwalnianiu,widziałem już tak dojechane przeguby ,że szarpało kierownicą nawet przy jeździe na wprost.

Opublikowano

Z reguły zewnętrzne przeguby zużywają się szybciej niż wewnętrzne ponieważ przy skręcie mają znacznie większe wychylenie.Jednak nie jest wykluczone,że zużyły się właśnie te drugie. można sprawdzić to w następujący sposób:podnieś przód auta do góry wrzuć np. 3 bieg i przy obracających się kołach skręcaj nimi naprzemian w lewo i prawo do oporu. przyjrzyj się i osłuchaj przeguby powinno być słychać który przegub jest zużyty weź sobie kogoś do pomocy by obracał kierownicą. Drugi sposób to wyjąć przegub z piasty i sprawdzić ręką czy przy obracaniu raz w jedną raz w drugą stronę nie ma luzu pomiędzy przegubem a półosią.Sprawdź też czy osłony są całe. Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić. objawy to stukanie przy skręcie,przy przyśpieszaniu i zwalnianiu,widziałem już tak dojechane przeguby ,że szarpało kierownicą nawet przy jeździe na wprost.

Dzięki ale po podniesieniu przodu i włączeniu 3 biegu nie będzie chyba obciążenia a przeguby strzelają właśnie przy skręcie i ruszaniu z miejsca, gdy jest duże obciążenie na przegubach bo ruszają 1,3 tony żelastwa z miejsca..

Opublikowano

nacisnij lekko hamulec i juz bedzie mial ciezej :mysli:

Opublikowano

nacisnij lekko hamulec i juz bedzie mial ciezej :mysli:

Nic dodać nic ująć zresztą przegub bedzie tykał nie tylko przy ruszaniu. znajdź kawałek placu i pojeździj w kółko na pełnym skręcie.powinienneś zaraz wyczaić który przegub jast walnięty.
Opublikowano

gdyby uszkodzone były przeguby wewnętrzne lub wyrównoważnik na prawej półosi to pukanie i temu podebne odgłosy bylyby słyszalne przy jeździe na wprost, skoro puka przy skręcie to odpowiedź nasuwa się sama -przegub zewnętrzny - jeśli strzela i puka przy skręcie w prawo to uszkodzony przegub lewy i odwrotnie gdyż zewnętrzny przegub zawsze przenosząc większe obciążenie będzie pukał.

Opublikowano

Witam.

Niekoniecznie stukać będzie lewy przegub przy skręcie w prawo, i odwrotnie. Mi lekko postukiwało coś przy skręcie w lewo i przyspieszaniu. Po 2000km stukanie zaczęło być bardziej uchwytne - padł lewy przegub (pęknięta osłona przegubu). Co ciekawe, jego stukanie wogóle nie było słyszalne przy przyspieszaniu, nawet ruszaniu z miejsca, i kołach skręconych w prawo. Dziś wymieniam lewy przegub na Lobo i osłonę prawego przegubu.

Pozdrawiam.

Opublikowano

podepne sie do tematu ,poniewaz dzis przy ruszaniu ze skreconymi kołami do konca w prawo zatrykal mi przegub z prawej strony i z tego co tu wyczytalem to jest to przegub zewnetrzny,tylko moje pytanie czy ciezko go wymienic, co musze zrobic i jakiej marki sa orginalne przeguby do a4 b5 lub dobre zamienniki? a takze czy roznia sie czyms w 2.6v6 automat od np 1.8 manual

Opublikowano

jakich firm proponujecie prz\eguby bo ja juz prawy wymienialem 2 razy w ciagu roku, a kupowalem jakies po sto pare zł

Opublikowano

dzieki kolego za odpowiedź po 11 miesiącach :evil: założylem w styczniu jezeli dobrze pamietam Spidana i do tej pory mam spokójv :hi:

Opublikowano

:) kotlet mniam.

no a ja wsadziłem przegub Ruvilla , po ok. 10-12 tys cisza . Wyglądał solidnie.

Przynajmniej łozyska są b. dobre.

Opublikowano

Jakbyś chciał przyoszczędzić na przegłubach to jak nie są bardzo wyeksploatowane to zamień lewy z prawym i po zawodach przestanie tukać i żgrzytać. Tylko tak jak mówię jak nie są totalnie rozjechane.

Opublikowano

A przeguby wewnętrzne można kupić osobno czy tylko razem z półosiami? Bo słyszałem różne wersje...

Opublikowano

wystarczy 1 min żeby sprawdzić czy można kupić sam przegub :) np http://www.allegro.pl/item814290696_przegub_wewnetrzny_passat_b5_b6_audi_a4_nowy.html , bo jak napisał

...Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić.

Opublikowano

wystarczy 1 min żeby sprawdzić czy można kupić sam przegub :) np http://www.allegro.pl/item814290696_przegub_wewnetrzny_passat_b5_b6_audi_a4_nowy.html , bo jak napisał

...Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić.

Spoko, ale są np. takie tematy http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t24491.0.html;highlight=przegub

które potrafią człowiekowi namącić w głowie :).

Opublikowano

ile panowie zaplaciliscie za wymiane tych przegubow? ile taka przyjemnosc kosztuje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...