MarEsp Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Jak w temacie : Wymieniłem w lutym 2008 r. przeguby zewnętrzne - przestało pukać i strzelać przy skręcaniu koła maksymalnym i przyśpieszaniu jednoczesnym, ale trochę pykało nawet zaraz po wymianie. Aktualnie po 7 tysiącach kilometrów przebiegu (po 7 miesiącach od wymiany) strzela i pyka gorzej niż przed wymianą w lutym. Pytanie czy jest to spowodowane tym że nie wymieniłem przegubów wewnętrznych razem z zewnętrznymi ? Dodam że podczas jazdy na wprost można 210 km/h jechać i kierownica nie drgnie. Również przy niewielkim skręcie i max przyśpieszaniu nic nie strzela, tylko przy dużym skręcie i jednoczesnym ruszaniu. Jakie są objawy zużycia przegubów półosi zewnętrznych i wewnętrznych ? Wniosek że zewnętrzne przeguby były złej jakości , czy też trzeba jeszcze wewnętrzne przeguby wymienić, a może całe półośki z kompletem przegubów ?
iwadrian Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Z reguły zewnętrzne przeguby zużywają się szybciej niż wewnętrzne ponieważ przy skręcie mają znacznie większe wychylenie.Jednak nie jest wykluczone,że zużyły się właśnie te drugie. można sprawdzić to w następujący sposób:podnieś przód auta do góry wrzuć np. 3 bieg i przy obracających się kołach skręcaj nimi naprzemian w lewo i prawo do oporu. przyjrzyj się i osłuchaj przeguby powinno być słychać który przegub jest zużyty weź sobie kogoś do pomocy by obracał kierownicą. Drugi sposób to wyjąć przegub z piasty i sprawdzić ręką czy przy obracaniu raz w jedną raz w drugą stronę nie ma luzu pomiędzy przegubem a półosią.Sprawdź też czy osłony są całe. Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić. objawy to stukanie przy skręcie,przy przyśpieszaniu i zwalnianiu,widziałem już tak dojechane przeguby ,że szarpało kierownicą nawet przy jeździe na wprost.
MarEsp Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Opublikowano 6 Listopada 2008 Z reguły zewnętrzne przeguby zużywają się szybciej niż wewnętrzne ponieważ przy skręcie mają znacznie większe wychylenie.Jednak nie jest wykluczone,że zużyły się właśnie te drugie. można sprawdzić to w następujący sposób:podnieś przód auta do góry wrzuć np. 3 bieg i przy obracających się kołach skręcaj nimi naprzemian w lewo i prawo do oporu. przyjrzyj się i osłuchaj przeguby powinno być słychać który przegub jest zużyty weź sobie kogoś do pomocy by obracał kierownicą. Drugi sposób to wyjąć przegub z piasty i sprawdzić ręką czy przy obracaniu raz w jedną raz w drugą stronę nie ma luzu pomiędzy przegubem a półosią.Sprawdź też czy osłony są całe. Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić. objawy to stukanie przy skręcie,przy przyśpieszaniu i zwalnianiu,widziałem już tak dojechane przeguby ,że szarpało kierownicą nawet przy jeździe na wprost. Dzięki ale po podniesieniu przodu i włączeniu 3 biegu nie będzie chyba obciążenia a przeguby strzelają właśnie przy skręcie i ruszaniu z miejsca, gdy jest duże obciążenie na przegubach bo ruszają 1,3 tony żelastwa z miejsca..
radekgrabo Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 jezeli ci tryka na skreconych kołach to przegub zewnetrzny
Gość czadzik Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 nacisnij lekko hamulec i juz bedzie mial ciezej
iwadrian Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 nacisnij lekko hamulec i juz bedzie mial ciezej Nic dodać nic ująć zresztą przegub bedzie tykał nie tylko przy ruszaniu. znajdź kawałek placu i pojeździj w kółko na pełnym skręcie.powinienneś zaraz wyczaić który przegub jast walnięty.
Sztomel Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 gdyby uszkodzone były przeguby wewnętrzne lub wyrównoważnik na prawej półosi to pukanie i temu podebne odgłosy bylyby słyszalne przy jeździe na wprost, skoro puka przy skręcie to odpowiedź nasuwa się sama -przegub zewnętrzny - jeśli strzela i puka przy skręcie w prawo to uszkodzony przegub lewy i odwrotnie gdyż zewnętrzny przegub zawsze przenosząc większe obciążenie będzie pukał.
mmaster Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Witam. Niekoniecznie stukać będzie lewy przegub przy skręcie w prawo, i odwrotnie. Mi lekko postukiwało coś przy skręcie w lewo i przyspieszaniu. Po 2000km stukanie zaczęło być bardziej uchwytne - padł lewy przegub (pęknięta osłona przegubu). Co ciekawe, jego stukanie wogóle nie było słyszalne przy przyspieszaniu, nawet ruszaniu z miejsca, i kołach skręconych w prawo. Dziś wymieniam lewy przegub na Lobo i osłonę prawego przegubu. Pozdrawiam.
bobek84 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Opublikowano 9 Grudnia 2008 podepne sie do tematu ,poniewaz dzis przy ruszaniu ze skreconymi kołami do konca w prawo zatrykal mi przegub z prawej strony i z tego co tu wyczytalem to jest to przegub zewnetrzny,tylko moje pytanie czy ciezko go wymienic, co musze zrobic i jakiej marki sa orginalne przeguby do a4 b5 lub dobre zamienniki? a takze czy roznia sie czyms w 2.6v6 automat od np 1.8 manual
strzala_123 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 jakich firm proponujecie prz\eguby bo ja juz prawy wymienialem 2 razy w ciagu roku, a kupowalem jakies po sto pare zł
gzrybol Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Za 100 pare złotych to możesz sobie flaszke kupić a nie przegub do audi kupuję sie Lobro i żadne inne.
strzala_123 Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 dzieki kolego za odpowiedź po 11 miesiącach założylem w styczniu jezeli dobrze pamietam Spidana i do tej pory mam spokójv
M3I Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 kotlet mniam. no a ja wsadziłem przegub Ruvilla , po ok. 10-12 tys cisza . Wyglądał solidnie. Przynajmniej łozyska są b. dobre.
deo24295 Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Jakbyś chciał przyoszczędzić na przegłubach to jak nie są bardzo wyeksploatowane to zamień lewy z prawym i po zawodach przestanie tukać i żgrzytać. Tylko tak jak mówię jak nie są totalnie rozjechane.
Voucher Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 A przeguby wewnętrzne można kupić osobno czy tylko razem z półosiami? Bo słyszałem różne wersje...
jasam Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 wystarczy 1 min żeby sprawdzić czy można kupić sam przegub np http://www.allegro.pl/item814290696_przegub_wewnetrzny_passat_b5_b6_audi_a4_nowy.html , bo jak napisał ...Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić.
Voucher Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 wystarczy 1 min żeby sprawdzić czy można kupić sam przegub np http://www.allegro.pl/item814290696_przegub_wewnetrzny_passat_b5_b6_audi_a4_nowy.html , bo jak napisał ...Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić. Spoko, ale są np. takie tematy http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t24491.0.html;highlight=przegub które potrafią człowiekowi namącić w głowie .
Kędzior Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 ile panowie zaplaciliscie za wymiane tych przegubow? ile taka przyjemnosc kosztuje?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się