bobusiek Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Witam,już mnie oczy bolą od przeglądania archiwum forum i czytania przyczyn mojego problemu ale ryzykując zdenerwowanie modera zwracam się do Was o rady.Chodzi o lekkie turkotanie i piszczenie paska wieloklinowego w czasie kręcenia kierownica.Stosując się do uzyskanych z forum informacji wymieniłem cały napinacz(SKF) i pasek Contitech(6PK1610).Było super przez około 2 tyś.kilometrów i problem powrócił .Dalej posiłkując się info z forum wymieniłem dzisiaj płyn wspomagania na Febi M6162 zielony(stary był już brązowy) ale nic się nie zmieniło.W/g forum do wymiany ewentualnie zostało jeszcze sprzęgło alternatora ale mój mechanik z uwagi na to iż nie stwierdził usterki sprzęgła altka zaproponował zmianę paska wieloklinowego na krótszy o ok.5 mm. czyli np.6PK1605 co spowoduje mocniejsze napięcie i prawdopodobnie usterka zniknie.Nadmieniam, że po polaniu paska jakimkolwiek płynem piszczenie ustaje do chwili wyschnięcia. Co sądzicie o takim rozwiązaniu,a może jednak zmienić to sprzęgło? .Dzięki za propozycje
GRazny Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 można prosić przebieg? (o sprzęgle myślę)
bobusiek Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 Samochód ma przejechane 186tys. km a czy sprzęgło alternatora było wymieniane to nie wiem .Rozrząd był wymieniany przy 117tys. km.Jak przestanie padać to pójdę i nagram filmik jak to chodzi. :>
rikardo Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Myślę, że pomysł z krótszym paskiem nie jest dobry ponieważ coś stawia opór i dlatego piszczy ci pasek. Wymieniałem u siebie rozrząd i pominąłem alternator który odezwał się po dwóch dniach jeżdżenia. Łożyska miały już dość i wymieniłem też sprzęgiełko po miesiącu jazdy zaczęło coś szumieć a po nagrzaniu się silnika popiskiwał mi pasek i od czasu do czasu stukał mi napinacz przy rozruchu. Okazało się, że nowego napinacza i paska nie wytrzymała pompa wspomagania a powstały w niej luz był przyczyną problemów z paskiem. Po wymianie pompy problemy z paskiem ustały i nie mam już pod maska żadnego świerszcza ale musiałem naprawić lub wymienić wszystkie elementy które napędza pasek.
bobusiek Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 Tak jak pisałem wklejam filmik co prawda zrobiony wieczorem ale słychać co trzeba.Kiedy nie kreci się kierownicą a włączona jest klima to słychać lekkie popiskiwanie paska. http://bobusiek1.wrzuta.pl/film/qEfoHEP6NY/praca_silnika
GRazny Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 kolego... mam podobnie ale żeby być "prawie" pewnym musisz zrobić jeden śmieszny test... osobiście pukałem się w głowę jak mi to znajomy pokazywał ale jak to mówią najlepsze są stare metody (czasem) bierzesz kij od szczotki :> koniecznie drewniany (z innym nawet nie masz co próbować)... może być również trzonek od dużego młotka albo od siekiery... i teraz najlepsze :> przykładasz sobie jeden z jego końców do ucha - dość mocno przyciskając - robisz to w pionie - czyli wzdłuż ciała - kij przylega boczną ścianką... drugi koniec przykładasz do części którą chcesz osłuchać... i mała prośba... za pierwszym razem jak to zrobisz to przyłóż ten drugi koniec do którejś rurki metalowej prowadzącej do wtryskiwacza - tam najlepiej słychać efekt i wyczujesz w jaki sposób najlepiej to poprzykładać (jeden i drugi koniec) żeby najlepiej słychać wtryskiwacz... jak już zrobisz zdziwioną minę (bo ja zbaraniałem jak usłyszałem efekt - wtrysk słychać jak na dłoni) to przyłóż sobie do alternatora i moim zdaniem usłyszysz huczące łożysko (tak jak ja)... a jeśli to łożysko... to przy tym przebiegu polecam również wymianę sprzęgiełka... a ponieważ mnie czeka to samo to się spytam przy okazji - czy wymiana sprzęgła jest możliwa domowym sposobem - bez żadnych ściągaczy ??? spróbujcie wszyscy z tym kijem bo naprawdę warto :>
tympy_rykin Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Jeżeli te objawy zanikają po dodaniu gazu to będzie najprawdopodobnie sprzęgło alternatora. Niestety do jego wymiany jest potrzebny specjalny klucz - symbol VW 3700. Pozdrawiam.
iwadrian Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Moim zdaniem powinienneś przyjrzeć się dokładnie wszystkim kołom pasowym: czy są w jednej linii, czy nie mają jakichś odchyleń od pionu i czy nie mają bić podczas obracania.spotkałem się z takim problemem u klienta w mercedesie.Wymiana paska i napinacza nic nie dawała.gdy popsikało się pasek wd40 piski na chwilę ustawały.Okazało się,że koło pasowe pompy wspomagania miało prawie niezauważalne bicie i to było przyczyną.
GRazny Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Niestety do jego wymiany jest potrzebny specjalny klucz - symbol VW 3700. Pozdrawiam. o dzięki kolego...
simon__75 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Jeżeli te objawy zanikają po dodaniu gazu to będzie najprawdopodobnie sprzęgło alternatora. Niestety do jego wymiany jest potrzebny specjalny klucz - symbol VW 3700. Pozdrawiam. Wiadomy jest koszt takowego sprzegiełka?? W przyszły piatel lece do ASO na wymiane rozrzadu wiec moze i sprzegiełko bym przy jednym rozbebeszeniu zalatwił.... rozchodzi sie jedynie o kwote za cos takiego ; no i numer czesci oczywiscie ?
bobusiek Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Opublikowano 6 Listopada 2008 Witam,dzięki za zainteresowanie tematem,w interCars takie sprzęgiełko razem z rolką pasową alternatora kosztuje 150zl http://ekatalog.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?pro=204&artnr=1816189213131415921413&pic=0&lang_id=PL
simon__75 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Hmmm.... Koszt niewielki....a moze warto sie "zabezpieczyć" A słyszałem ze sa chyba ze 3 rodzaje/rozmiary tych kółek pasowych :/ Pytanko tylko ktore jest które ) Mam nadzieje ze w ASO bedzie cosik takowego
roman0012 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Witam Klubowiczow ..mam podobny przypadek..a moze nawet identyczny jak kolega "bobusiek" na filmiku jakbym slyszal swoje autko..rowniez wymienialem pasek z napinaczem i przejechalum jakies 5tys problem powrocil moj alternator nie posiada sprzegielka na kole wiec wydaje mi sie ze u kolegi tez nie to. u mnie rowniesz slychac mocno przy skrecie.Dodam tylko ze u mnie objawy sa tylko i wylocznie na zimnym silniku
simon__75 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 A moze to sama pompa wspomagania W sarych passkach i golfach to standardzik ze przy pełnym skrecie piszczy jak ch..! Nie jestem pewny...to tylko takie moje małe spekulacje
roman0012 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 ..masz racje przy pelnym skrecie nie raz mialy prawo w moim czy kolegi przypadku dzieje sie to poprostu pod obciazeniem(u mnie nawet lekki ruch kierownica) a nawet dzieje sie tak gdy alternator ma pracowac ciezej(ustawiam wiekszy pobor pradu-swiatla,podgrzewanie szyby)wtedy slychac [br]Dopisany: 06 Listopad 2008, 09:11_________________________________________________chyba obstawiam napinacz i slaby naciag paska..a jak jest zimny to wiadomo pasek tez twardszy-moze to jest powodem tego halasu moze rzeczywiscie pasek powinien byc krotszy
bobusiek Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Opublikowano 6 Listopada 2008 Panowie w serwisie pytałem o to sprzęgiełko i faktycznie jest kilka rodzajów w zależności od mocy alternatora a koszt od ok. 300zł do 500zł.Gdzieś na forum czytałem(w trakcie drążenia tematu) że te z InterCars są dobre i nie ma co przepłacać .Jeżeli chodzi o koła pasowe to mechanik oglądał je w trakcie zmiany płynu wspomagania i są w bardzo dobrym stanie i nie mają bicia.Idę do samochodu spróbuje zdjąć pasek i zobaczę w jakim stanie jest sprzęgło alternatora i później się odezwę
letallec Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Ja zmianialem ostatnio i te ceny to kosmos . Sprzeglo jednokierunkowe kosztuje 125PLN
bobusiek Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Opublikowano 6 Listopada 2008 Jestem znowu,prosta robota klucz plaski 16,żeby było luźniej odkręcić od pasa przedniego wlot powietrza do filtra silnika ,napinacz do góry i gitara . I tutaj ciekawostka w moim przypadku kolo pasowe alternatora kreci się w obie strony razem z wirnikiem (leciutko co prawda) a rozkręcone i zblokowane też zatrzymuje się razem z nim(kręciłem w obie strony) . Czyli mój wniosek jest taki, że nie działa sprzęgiełko bo jest zblokowane na stale i trzeba je wymienić bo powinno przepuszczać w jedna stronę .Chyba że jestem w błędzie i powinno to inaczej działać :gwizdanie:
letallec Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Sprawdz po VIN jak to jest u Ciebie.
Musashi Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Jestem znowu,prosta robota klucz plaski 16,żeby było luźniej odkręcić od pasa przedniego wlot powietrza do filtra silnika ,napinacz do góry i gitara . I tutaj ciekawostka w moim przypadku kolo pasowe alternatora kreci się w obie strony razem z wirnikiem (leciutko co prawda) a rozkręcone i zblokowane też zatrzymuje się razem z nim(kręciłem w obie strony) . Czyli mój wniosek jest taki, że nie działa sprzęgiełko bo jest zblokowane na stale i trzeba je wymienić bo powinno przepuszczać w jedna stronę .Chyba że jestem w błędzie i powinno to inaczej działać :gwizdanie: nie do konca, jednokierunkowosc nie jest swobodna jest pewien opor. gdy wezmiemy sprzeglo w reke, wydaje sie zblokowane na stale. obracana masa wirnika alternatora oraz wielkosc jego obrotow jest bardzo duza i jego funkcja jednokierunkowosci uaktywnia sie dopiero wtedy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się