Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wyciekł cały olej z silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Dziś mnie dopadł ten problem.Rano odpaliłem auto (-15*C),silnik sobie chodził,ja czyściłem szybki.W końcu ruszyłem i po ok 2km zapaliła sie y*bana kontrolka oliwy(czerwona konewka).Zjechałem na bok,sprawdzam bagnet-suchy.Dolałem olej,odpaliłem,jest ok.Zdażyłem ruszyć i znowu to samo.Kuzwa,co jest?Wróciłem pod dom,silnik zaczął klekotać jak stary polonez.Na miejscu przy pomocy latarki zauważyłem na śniegu plamę oleju i strumyczek:facepalm: Jutro jadę na wymianę oliwy i filtra.Czy w takim stanie moge przejechać odcinek ok 4-5km czy zostaje mi tylko hol?Nie chcę żeby coś się zwaliło.Na podnośniku mam nadzieję że będzie widać skąd tak poleciało.Też może to być przez chłodnicę oleju lub filtr?Sorry że tak rozpisałem,ale to dla mnie jak "koniec świata":cry:.

Opublikowano

tylko hol

uszczelka pusćiła, to sie bardzo czesto zdarza

zwykle podczas duzych mrozów

Opublikowano

Dzięki Dev,mam nadzieję że ktoś mnie zaholuje.A mogło się coś stać,jakie są objawy zatartego/zacierającego się silnika?Kiedyś czytałem że to wytrzymała jednostka,bagnet był delikatnie mokry na dnie,a ja nie przekraczałem więcej jak 3000rmp/min.

Opublikowano

mogło cos dostac, jaki olej miałes zalany ?

Opublikowano
mogło cos dostac, jaki olej miałes zalany ?

Mobil1 10w40:dziura: Na jutrzejszą wymianę mam już 5w40 (też Mobil1)i płukankę Millersa.Wiem,że byś mnie :baseball: ale zacznę od Mobila,a po 5000km zmienię na Motula w tej samej klasie.

Opublikowano

plukanka nie jest potrzebna

wymien oring, wlej olej i po temacie

Opublikowano

A znasz może numer tego oringu?Jak nie w ASO to może w zwykłym motoryzacyjnym dostanę.Co do płukanki to czytałem o tym w innym temacie,chcę zastosować i mam nadzieję że się nic nie stanie i dobrą decyzje podjąłem.

Opublikowano

Oring 59x5 038117070A, ok 12zł w aso płaciłem, lub febi numer 18776, lub elring 634.380

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Opublikowano

Ja dałem oring febi, cena 10pln.Zalałem olejem Motul 6100 /10w40/, teraz raz na jakiś zapala się kontrolka i gaśnie. Po pierwszym razie jak się zapaliła dolałem oliwy - niepotrzebnie się okazuje, jak silnik ostygł okazało się że teraz jest za dużo oleju ok5mm ponad max na wskaźniku.Z kontrolką muszę podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie oleju ale okres świąteczny i nie ma za bardzo jak teraz.

Czy na kontrolkę może mieć wpływ rodzaj oleju, wcześniej jeździłem na Motul x-cess teraz zalałem półsyntetyk jak wywaliło mi ten oring.Można jakoś odlać nadmiar oleju - czy jeździć z tym stanem który jest, wcześniej dolewałem ok 0,5l na 10000km.

Opublikowano
Ja dałem oring febi, cena 10pln.Zalałem olejem Motul 6100 /10w40/, teraz raz na jakiś zapala się kontrolka i gaśnie. Po pierwszym razie jak się zapaliła dolałem oliwy - niepotrzebnie się okazuje, jak silnik ostygł okazało się że teraz jest za dużo oleju ok5mm ponad max na wskaźniku.Z kontrolką muszę podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie oleju ale okres świąteczny i nie ma za bardzo jak teraz.

Czy na kontrolkę może mieć wpływ rodzaj oleju, wcześniej jeździłem na Motul x-cess teraz zalałem półsyntetyk jak wywaliło mi ten oring.Można jakoś odlać nadmiar oleju - czy jeździć z tym stanem który jest, wcześniej dolewałem ok 0,5l na 10000km.

Niektórzy mechanicy mają takie gruszki z rurką , wpuszczają rurkę przez rurkę bagnetu i mogą odessać.

Opublikowano
Ja dałem oring febi, cena 10pln.Zalałem olejem Motul 6100 /10w40/, teraz raz na jakiś zapala się kontrolka i gaśnie. Po pierwszym razie jak się zapaliła dolałem oliwy - niepotrzebnie się okazuje, jak silnik ostygł okazało się że teraz jest za dużo oleju ok5mm ponad max na wskaźniku.Z kontrolką muszę podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie oleju ale okres świąteczny i nie ma za bardzo jak teraz.

Czy na kontrolkę może mieć wpływ rodzaj oleju, wcześniej jeździłem na Motul x-cess teraz zalałem półsyntetyk jak wywaliło mi ten oring.Można jakoś odlać nadmiar oleju - czy jeździć z tym stanem który jest, wcześniej dolewałem ok 0,5l na 10000km.

po jaki ...uj wlałeś półsyntetyk ??? :facepalm::facepalm:

kto był taki mądry ? Ty czy mechanik ?

Opublikowano

Udało mi się dziś uporać z problemem.Auto zaholowane do warsztatu i mechanik stwierdził...że to uszczelka podstawy filtra oleju.Pojechałem do Auto Vivy bo tylko tam była (1szt.) ale coś mnie tkneło i wziąłem też ten oring.Po powrocie do warsztatu okazało się,że mechanik się mylił i jednak to był ten oring:facepalm:.Był pęknęty i się rozpadł,możliwe że był plastikowy?Udało się wszystko wymienić,nowy olej+filtr.Z płukanką się wstrzymam do stycznia.

Na początku jak odpaliłem to strasznie zaczął dzwonić,mechanik coś mówił o hydraulice i uszczelniaczach zaworowych:doh:Zobaczę jak będzie pracował po kolejnych uruchomieniach,ale koszta przerażają...

Opublikowano

Tomek, sam na to wpadłem, bałem się że coś będzie ciekło...bo przejechałem ok 2km na znikomym smarowaniu. Czy coś złego się może stać po tej zmianie z silnikiem?Wcześniej - 1,5roku temu zmieniłem na Motul x-cess z pólsyntetyka Mobil1 obyło się bez problemów i nieszczelności.

Jeśli źle zrobiłem, to zmienię ponownie na Motul x-cess. Zrobiłem dopiero jakieś 30km na tym oleju. Co sądzisz o tym pomyśle?

Marcin,u mnie ten oring też był jak z plastyku, nowy elastyczny a stary łamał sie w ręku. Też dzwoniło i u mnie ale jest coraz lepiej i już nie słychać nic.

Opublikowano

Witam, a wiec ja dziś miałem tak samo wyjechalem samochodem z garazu przejechalem 3km i sie zapaliła kontrolka patrze i caly olej wywaliło kolo filtra oleju a przed wyjazdem jeszcze dolałem oleju. Prawdopodobnie bedzie to uszczelka kolo chlodnicy oleju. W poniedziałek rozkręcam.

Opublikowano

co to kurde jakas plaga! az strach to czytac :grin:

tak sobie teraz mysle ze najlepiej jest to wszystko chyba za wczasu wymienic... jest jakas okreslona trwalosc tej uszczelki? wymienia sie ją jakos okresowo?

Opublikowano

Żadna uszczelka nie ma okresu wymiany, przypuszczam że najczęściej olej przez nią wywala jak jest spory mróz, wtedy jest twarda i po odpaleniu auta odrazu sie jedzie, wtedy chyba ciśnienie oleju jest większe niż na wolnych obrotach i znajduje ujście na zmrozonej i skamienialej uszczelce

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Opublikowano

Nie sprawdziłem jeszcze ciśnienia oleju.Ale zauważyłem, że kontrolka zapala sie mimo odpowiedniego poziomu oleju po osiągnięciu temp. ok 85st.Jak temperatura oleju jest niższa to nie zapala się. Co to może oznaczać? Smok, pompa czy czujnik?Czy to wróżenie "z fusów" póki nie sprawdzi się ciśnienia oleju manometrem?

pozdro.

Opublikowano
Nie sprawdziłem jeszcze ciśnienia oleju.Ale zauważyłem, że kontrolka zapala sie mimo odpowiedniego poziomu oleju po osiągnięciu temp. ok 85st.Jak temperatura oleju jest niższa to nie zapala się. Co to może oznaczać? Smok, pompa czy czujnik?Czy to wróżenie "z fusów" póki nie sprawdzi się ciśnienia oleju manometrem?

pozdro.

U mnie to samo się dzieje.Wczoraj po przejechaniu ok 15km zapaliła się czerwona kontrolka,poziom oleju idealny.Wracając do domu (samochód stał i zdążył wystygnąć) przejechałem ok 20 km i kontrolka się nie pojawiła.Do głowy przychodzi mi:czujnik lub słabe ciśnienie.Ewentualnie smok zapchany(znowu:facepalm:).

Opublikowano

można profilaktycznie wymienić czujnik ciśnienia jeśli nie był ruszany od nowości, koszt 20zł za FAE, roboty 10 minut, bo często się zdarza że pęka i przez niego wylatuje cały olej

Opublikowano

Dzieki Piotrek za info.Jutro postaram się to ogarnąć.Jak to nie pomoże to pewnie czeka mnie sprawdzenie ciśnienia,Mam nadzieję że to będzie jednak ten czujnik :kwasny:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...