Filip Ledziński Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Witam, mam problem z moim audi. Z 2 dni temu zapaliła mi się kontrolka filtra cząsteczek stałych , w sumie nie pierwszy raz, zazwyczaj jechałem na autostradę , trochę go przegoniłem i wszystko wracało do normy. Tym razem jednak coś idzie nie tak , filtr przepalić się nie chce, dodatkowo zapaliły mi się jeszcze 2 inne usterki , widoczne na zdjęciu (Spirala mruga). Troszkę mnie to zaniepokoiło , dodatkowo dzisiaj przestała mi działać Turbina co już w ogóle mnie zszokowało , co może być przyczyną ? jakie podjąć kroki ? Z góry dziękuję za pomoc
wilu8 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Masz kilka opcji 1 Próbować z poziomu vaga go wypalic jak sie nie uda to filtr do wymiany lub wywalenia koszty wymiany spore 2 wywalić jak wydłubiesz sam plus tuner można jeszcze na tym być na plusie lub w warsztacie wtedy jesteś na zero i pozbywasz sie kłopotu . Polecam opcja 2 z której sam skorzystałem i jestem zadowolony Jedyny skutek uboczny spaliny trochę śmierdzą
edraven Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Wszystko w temacie co napisał Wilu. Przy okazji można zrobic program. Jaki masz nalot? Jeżeli sporo powyżej 200k to filtr zwyczajnie się skończył. Jak relatywnie niski to powodem zajechania filtra może być: a) padniety czujnik różnicy ciśnień lejące wtryskiwacze c) słabo ładująca turbina / padnięty przepływomierz Jesli ECU nie zgłaszało takich usterek to zywot filtra dobiegł końca.
Musashi Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 aby uniknac zbednych kosztow, podpiac vaga, sprawdzic stan zapelnienia filtra popiolem, sprobowac wymusic jego dopalanie. jezeli nie pomoze, wymiana, zamiana na katalizator lub jego usuniecie. warto rowniez zweryfikowac kondycje wtryskiwaczy, robiac logi statyczne.
piotrsob1 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Jak mruga kontrolka grzania świec i świeci kontrolka "check engine", to coś jest pewnie uwalone w osprzęcie silnika i cegiełka się raczej na pewno nie wypali , do puki wszystko nie będzie usprawnione Z czym jest problem dowiesz się jak zdiagnozujesz silnik VAG-iem Dopiero wtedy będzie można podjąć mądrą decyzję co zrobić dalej
SotoM Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Jak koledzy piszą ale niech ktoś sprawdzi Jeszcze drażnosc przewodów od czujnika różnicy ciśnień- czasami potrafią się zabić sądzą... Edytowane 2 Listopada 2015 przez SotoM
Filip Ledziński Opublikowano 30 Października 2015 Autor Opublikowano 30 Października 2015 Witam, mam problem z moim audi. Z 2 dni temu zapaliła mi się kontrolka filtra cząsteczek stałych , w sumie nie pierwszy raz, zazwyczaj jechałem na autostradę , trochę go przegoniłem i wszystko wracało do normy. Tym razem jednak coś idzie nie tak , filtr przepalić się nie chce, dodatkowo zapaliły mi się jeszcze 2 inne usterki , widoczne na zdjęciu (Spirala mruga). Troszkę mnie to zaniepokoiło , dodatkowo dzisiaj przestała mi działać Turbina co już w ogóle mnie zszokowało , co może być przyczyną ? jakie podjąć kroki ? Z góry dziękuję za pomoc Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi , po weekendzie przejadę się do mechanika zobaczyć co tam trzeba i jaki koszt Pozdrawiam !
Musashi Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Jedyny skutek uboczny spaliny trochę śmierdzą warto zamiast DPF zamontowac katalizator. zwlaszcza dotyczy to parkujacych halach w garazowych. ten zapaszek to nic dobrego i lepiej go nie wdychac...
pospinany Opublikowano 24 Listopada 2015 Opublikowano 24 Listopada 2015 Odgrzeję trochę kotleta, ja mam znowu taki problem, że jak mi się zapali kontrolka DPF i nawet wezmę go, żeby go przegonić to się sam nie dopali, jak za długo będę jechał to nawet tryb awaryjny wskoczy tak jak koledze. W VAGu widać, że jest 5 nieudanych regeneracji. Filtr zapełniony 20% niby. Odpalę wymuszoną regenerację, przejadę, tryb awaryjny zniknie tylko wskazania zapełnienia DPF jakieś dziwne, bo pod koniec dopalania pojawiło się nagle z 20% -> 12% -> 3% i później 0% co wydaje mi się średnio możliwe? Po wyzerowaniu czujnika ciśnień wskoczyło znowu 20%, ale bez kontrolki DPF, auto nieprzymulone, jeździ normalnie. Zastanawiam się o co może chodzić, bo już miałem tak dwa razy w odstępie ok. 1-1,5 tyś km.
Pawelkiwi Opublikowano 27 Listopada 2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 Sprawdź wężyki podciśnienia czy gdzieś nie są pęknięte lub najlepiej wymień na nowe. Może szwankować czujnik różnicy ciśnień ale to bardzo rzadki przypadek. Oczywiście "0" innych błędów typu EGR, przepływka, turbina...
pospinany Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 (edytowane) Sprawdź wężyki podciśnienia czy gdzieś nie są pęknięte lub najlepiej wymień na nowe. Może szwankować czujnik różnicy ciśnień ale to bardzo rzadki przypadek. Oczywiście "0" innych błędów typu EGR, przepływka, turbina... Oki, sprawdzę. Dzięki za podpowiedź. W silniku nie ma żadnych błędów, dopiero jak walnie tryb awaryjny pojawia się: 008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność 18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction Najdziwniejsze jest to, że auto nie jest wgl przymulone, słychać że próbuje robić sam regeneracje wcześniej, ale jak widać nie udaje mu się to. :/ Wymienię te węże podciśnienia, a jak nie to ten czujnik różnicy ciśnień bo wygląda to tak, jakby komputer się gubił. Wczoraj miałem dokładnie taką samą akcje w trasie, 3 razy włączałem VCDSem wymuszoną regenerację (kod w blokach pomiarowych nie zmieniał się na wymuszoną regenerację), co chwile zapalała się kontrolka DPFa, później oczywiście Awaryjny i po 30 km nagle wszystko zniknęło jak gdyby niby nic... Edytowane 24 Grudnia 2015 przez pospinany
marek89 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Sprawdź wężyki podciśnienia czy gdzieś nie są pęknięte lub najlepiej wymień na nowe. Może szwankować czujnik różnicy ciśnień ale to bardzo rzadki przypadek. Oczywiście "0" innych błędów typu EGR, przepływka, turbina... Oki, sprawdzę. Dzięki za podpowiedź. W silniku nie ma żadnych błędów, dopiero jak walnie tryb awaryjny pojawia się: 008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność 18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction Najdziwniejsze jest to, że auto nie jest wgl przymulone, słychać że próbuje robić sam regeneracje wcześniej, ale jak widać nie udaje mu się to. :/ Wymienię te węże podciśnienia, a jak nie to ten czujnik różnicy ciśnień bo wygląda to tak, jakby komputer się gubił. Wczoraj miałem dokładnie taką samą akcje w trasie, 3 razy włączałem VCDSem wymuszoną regenerację (kod w blokach pomiarowych nie zmieniał się na wymuszoną regenerację), co chwile zapalała się kontrolka DPFa, później oczywiście Awaryjny i po 30 km nagle wszystko zniknęło jak gdyby niby nic... u mnie po wymianie dpf na podrobe z allegro jest git.....ale po wyjeciu starego dpf moim oczom ukazaly sie powypalane kawalki (stopione) na starym dpf wiec puszczal sadze .......u cebie poprostu juz moze dpf ma dosyc ale ze ma jakies luki to sie niezapycha....poprostu moze juz ma jakies wypalone dziury.....co ile ci sie wypala?
pospinany Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 .co ile ci sie wypala? Raz na 2 tysiące kilometrów może. Chciałby się wypalić, ale niedopala się. Najbardziej zastanawia mnie te 20% w blokach pomiarowych zapełnione, które wgl się nie zmienia, czy tryb awaryjny, czy bez trybu, po wypaleniu itp.
Musashi Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 filtr dpf może być zapełniony sadzą lub popiołem. sadza może zostać wypalona. popiół pozostaje i wykazuje trwałe zapełnienie, decydując o zużyciu filtra. sprawdzałeś układ pomiarowy ciśnień dpf?
pospinany Opublikowano 1 Stycznia 2016 Opublikowano 1 Stycznia 2016 filtr dpf może być zapełniony sadzą lub popiołem. sadza może zostać wypalona. popiół pozostaje i wykazuje trwałe zapełnienie, decydując o zużyciu filtra. sprawdzałeś układ pomiarowy ciśnień dpf? Mogę zrobić i wrzucić logi na wolych obrotach np. bo średnio wiem jak to interpretować. Chodzi Ci o wartości różnicy ciśnień w VCDSie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się