Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Blokuje mi kierownicę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mówie o zaworze jednostronnym w śrubie przelotowej która wkręca/mocuje waz ciśnieniowy do maglownicy...

Objawy jej uszkodzenia w zależnosci od rodzaju awarii:

- dziwne dzwięki z maglownicy , syczenie

- chwilowe przyblokowanie kierownicy podczas zimnego rozruchu w ujemych temperaturach

- brzeczenie, gotowanie plynu, awaria pompy wspomagania w przypadku gdy zatnie sie on w pozycji zamknietej.

Nic tam nie wypada samo, śrube trzeba wziać na imadełko i rozprawić się odpowiednim wiertłem z zaworem w środku :)

tak, to ta śruba.

Edytowane przez soul87
Opublikowano

dzieki wielkie :) meczy mnie juz ten problem...mechanicy oczywiscie mowia ze tylko regeneracja magla...

wystarczy go jakos rozwiercic i powinno cos tam wyleciec czy trzeba sie z tym nameczyc? i jakie wiertelo polecasz?:)

Opublikowano (edytowane)

Jak będziesz miał przed sobą to będziesz wiedział co robić..

Aczkolwiek Twoje objawy nie do końca pasują do tej śruby..

Najczęsciej problem wygląda tak że po rozruchu silnika w ujemnych temperaturach podczas próby skrętu w lewo lub w prawo czuć wyrażny opór na kierownicy , sekunde potem słychac lekkie puk i kiera dziala juz bez problemu w lewo i w prawo....

typowe przyblokowanie ....

Jeżeli masz problem tylko w jedną strone i przez dłuższa chwile to raczej obstawiałbym awarie rozdzielacza w maglownicy

Edytowane przez soul87
Opublikowano

no to wlasnie u mnie jest takie ''puk'' . latem tak hardcorowo nie bylo. jak przyszly ujemne temperatury to gdy rano odpalam w lewo moge skrecic ale w prawo jest kiera zablokowana i jak juz zaczyna lepiej chodzic to przy skrecie w prawo jest pukniecie i wtedy juz dziala normalnie

Opublikowano

No wlasnie dlatego wolalem sie upewnic na 100 o czym rozmawiamy.

Dzis zauwazylem lekki chwilowy zanik wspomahanie wiec objaw jak na bank dla tej sruby a rok temu wsadzalem nowke.

Opublikowano

czyli te moje objawy tez pasuja do sruby tak?


Witam jest tu ktoś ? Dziś przyjdzie do mnie ta śruba. Mam nadzieję że to pomoże chociaż zaczynam wątpić czy to na pewno to..Niby zawsze rano jak odpalam auto to tylko w prawo blokuje potem słychać stuk i jest dobrze Ale znając moje szczęście to coś jeszcze jest nie tak..

witam. jestem po wymianie tego zaworku w maglu. ogolnie to dojscie do niego bylo troszke trudne..ale udalo sie. na razie nie moge nic powiedziec ze juz wszystko gra bo za malo czasu minelo. chociaz po kilku godzinach odpalilem auto i nie blokowalo juz kiery tylko slychac podczas skretu w prawo i czasem w lewo stukniecia. czy to moze byc krzyzak lub jakis drazek?


witam jestem po wymianie tej sruby i niestety nie pomoglo....

Opublikowano

Jest tak jak pisałem możesz kombinować a i tak suma sumarum nowy magiel wpadnie...

Mnie też to czeka ale u mnie jest inny problem,tym razem tj 3raz daje magiel do regeneracji.

Opublikowano

Witam, mam podobny problem. Spróbuję w tygodniu z tą śrubą.

Opublikowano

Ja już mam magiel od kolegi z forum i w poniedziałek będę wymieniał. Tylko nie wiem czy ta śrubę która kupiłem nową przełożyć do tego magla czy zostawić tak jak jest ?

Opublikowano

jak wymieniłeś to zostaw, zmień tylko płyn do wspomagania. Sprawdzałeś kolorek? Jak mętny i są opiłki to porządnie przepłucz, nie żałuj płynu. :)

Opublikowano (edytowane)

Ja już mam magiel od kolegi z forum i w poniedziałek będę wymieniał. Tylko nie wiem czy ta śrubę która kupiłem nową przełożyć do tego magla czy zostawić tak jak jest ?

Daj nową po kij Ci ona w szufladzie...

Edytowane przez wesz82
Opublikowano

A stary magiel jak wyciagne to na złom go dac czy ktoś to skupuje:)?

Opublikowano

Dzwoń po tych co robia magle ja za swojego dostałem 200zł ale to było dawno temu.

Opublikowano

W sensie do tych firm co regeneruja tak ?

Opublikowano

No tak :wink:

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź może ktoś weźmie :)

Opublikowano

Cześć,

Podepnę się pod temat, żeby niepotrzebnie nie zakładać nowego.

Mam podobny problem. Mianowicie przy skręconej kierownicy np jadąc rondem w momencie gdy chce wrócić do nominalnej pozycji czuję jak coś blokuje mi kierownicę w jednym położeniu. Dopiero po szarpnięciu kierownica puszcza. Towarzyszy temu dźwięk podobny do zgrzytu/stuku. Dzisiaj dodatkowo przez chwilę miałem wrażenie, że przestało działać wspomaganie. Kierownica chodziła z odczuwalnym oporem. Cały układ kierowniczy pracował jakby był zrobiony z plastiku. Istotna różnica względem poprzednich postów to to, że problem przeważnie występuje kiedy samochód jest już nagrzany lub stoi cały dzień na słońcu. Kiedy rano jadę do pracy jest wszystko ok. Natomiast po całym dniu w słońcu lub po przejechaniu kilkunastu kilometrów mam duże problemy ze skręcaniem. Czy któryś z kolegów miał podobny problem? Czy liczyć się z koniecznością wymiany przekładni (i pompy wspomagania)? W jednym z podobnych tematów poruszana była kwestia jakiegoś zaworu na maglownicy za 25zł. Byłbym kontent jakby to było źródło mojego problemu bo koszt wymiany maglownicy nie napawa mnie optymizmem.

Z góry dzięki za ewentualne odp i pozdrawiam

Opublikowano

Cześć,

Podepnę się pod temat, żeby niepotrzebnie nie zakładać nowego.

Mam podobny problem. Mianowicie przy skręconej kierownicy np jadąc rondem w momencie gdy chce wrócić do nominalnej pozycji czuję jak coś blokuje mi kierownicę w jednym położeniu. Dopiero po szarpnięciu kierownica puszcza. Towarzyszy temu dźwięk podobny do zgrzytu/stuku. Dzisiaj dodatkowo przez chwilę miałem wrażenie, że przestało działać wspomaganie. Kierownica chodziła z odczuwalnym oporem. Cały układ kierowniczy pracował jakby był zrobiony z plastiku. Istotna różnica względem poprzednich postów to to, że problem przeważnie występuje kiedy samochód jest już nagrzany lub stoi cały dzień na słońcu. Kiedy rano jadę do pracy jest wszystko ok. Natomiast po całym dniu w słońcu lub po przejechaniu kilkunastu kilometrów mam duże problemy ze skręcaniem. Czy któryś z kolegów miał podobny problem? Czy liczyć się z koniecznością wymiany przekładni (i pompy wspomagania)? W jednym z podobnych tematów poruszana była kwestia jakiegoś zaworu na maglownicy za 25zł. Byłbym kontent jakby to było źródło mojego problemu bo koszt wymiany maglownicy nie napawa mnie optymizmem.

Z góry dzięki za ewentualne odp i pozdrawiam

Najpewniej właśnie zawór pompy się przycina, jeśli wspomaganiu zaczyna dolegać coś po chwili jazdy, czyli i po większej pracy. Samego zaworu chyba nie kupisz, wyjmij pompę i oddaj do jakiejś firmy regenerującej pompy.

Opublikowano

Problem z blokowaniem kierownicy powrócił. Minęło niecałe 1,5 roku i znów zaczyna delikatnie mi blokować kierownicę, może nie tak jak zeszłym razem ale mimo wszystko objaw powrócił. Teraz mam mętlik w głowie czy aby na pewno mi wymienili maglownice na regenerowana czy zmienili tylko ten zaworek zwrotny i znów on się zaczyna odzywać. Zamówiłem już zaworek w ASO, numer zaworka 8E0422529. Powiedzcie mi czy da go radę wymienić bez wyciągania maglownicy czy trzeba wszystko rozbierać, żeby się tam dostać? Czy ktoś wie jak wygląda wymiana tego zaworka?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...