Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gregory's Audi A5 3.0TDI Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Za darmo Ci kosztorys naprawy zrobią.

Jak masz przedłużoną gwarancję to moze wyhandlujesz częściowe pokrycie kosztów. W przeciwnym razie tylko z własnej kieszeni.

Rękojmia u handlarza Cie nie obejmuje, bo jeżeli sie nie mylę auto kupione w DE, czyli poszło na export i w tym przypadku rękojmia nie obowiązuje.

Opublikowano

Auto zostało na razie na niemieckich numerach i jest zarejestrowane w De. Auto kupione nie prywatnie, ale od firmy więc rękojmia jest. Mam rok gwarancji wykupiony u handlarza dodatkowo , ale i tak nie wiem czy gwarancja obejmuje coś takiego jak napinacze, to przecież element zużywający się.

Nowe Audi jest niekiedy śmieszne, bo problem napinaczy istnieje od kiedy istnieje 3.0TDI, a do nowego modelu wkładają zaś jakiś badziew a za jakiś czas wypuszczają wersję poprawioną, tylko po to aby ludzie przyjechali do serwisu i zostawili u nich kasę.

Opublikowano

Przede wszystkim napinacz i rozrząd na łańcuchu nie jest jest elementem zużywającym się bo w przeciwieństwie do pasków, producent (czyli Audi) nie przewiduje ich wymiany czy serwisowania. Mam to na piśmie od Audi AG. Przerabiałem to więc wiem o czym mówię. Jeżeli w umowie nie zaznaczone masz że auto sprzedane na export to masz rękojmię. W tym przypadku właśnie ona a nie gwarancja wchodzi w grę. Kupiłeś auto w ASO czy u innego handlarza? Co to za gwarancja? ta producenta przedłużona?

Nie daj sobie wmówić, że będzie w ramach gwarancji reperowane bo zgodnie z kodeksem cywilnym (BGB) masz rękojmię i w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od kupna handlarz musi pokryć wszystkie koszty naprawy. Po upływie 6 ciu miesięcy musisz udowodnić, że usterka juz była w czasie zakupu i tu jest problem. W każdym razie gdy będą namawiać Cie na skorzystanie z gwarancji nie daj sie wydudkać bo będziesz musiał w zależności od przebiegu pokryć częściowo koszty naprawy. Biorąc pod uwage, ze auto ma ponad 100kkm będzie to chyba ponad 50%

Przeczytaj sobie dokładnie warunki tej gwarancji, którą kupiłeś.

Opublikowano

Rękojmia jest, bo auto kupiłem od handlarza czyli od firmy i umowę taką właśnie sporządziliśmy, czyli nie kupno od prywatnego ale od firmy. Gwarancja nie jest Audi, tylko od Car Assistance DEVK. Auto kupiłem w Październiku więc 6 miesięcy jeszcze nie minęło. Też słyszałem, że jeśli się kupi auto od handlarza to pierwsze 6 miesięcy jest święte i handlarz musi pokryć każdą usterkę. A potem prze kolejne 6 trzeba mu udowodnić. Ciekawe, czy takie handlarz może się wykręcić mówiąc że tu Audi zawiniło. Kolejne pytanie, czy jeśli auto jeździ i jest sprawne poza grzechotaniem przy odpalaniu można to zgłosić jako usterkę. Ktoś powie, że wszystko jest ok.

Opublikowano

Kolego, handlarz nie może się wykręcić bo grzechotanie jest usterką. Jedź do ASO niech Ci potwierdzą usterkę i kosztorys naprawy sporządzą. Podałem Ci wyżej numer TPI ( niech go wklepie w komputer i zobaczysz) który jest w bazie danych i omawia właśnie tą usterkę. Problem będziesz miał jedynie z dostarczeniem auta do Niemiec bo co prawda handlarz ponosi koszty dostarczenia czy dowozu pojazdu ale jest wyrok sądowy mówiący, że gdy auto jest po za granicą nie musi ich pokrywać.

Opublikowano

Przeciez on to auto ma w DE bo tam mieszka

Opublikowano

Nie wynika to z jego profilu a ja jak na razie nie potrafię wróżyć i myśli czytać ;-)

Opublikowano

koloryzując sytuacje " auto mi nie chce odpalic, nawet żadna lampka się nie zapala co robić? jedziemy po nowy akumulator... dalej nie działa.... no to do Aso.... a w aso wymieniają bezpiecznik główny:)"

nie obrażając nikogo z was, ale mój ojciec tak robi:D

moim zdaniem chociaż nie jestem mechanikiem i mogę sie mylic to ja bym sprawdził najpierw podstawy

zakładam, że napinacz jest hydrauliczny.

może olej jest stary albo ma złe parametry i za wolno napełnia napinacz i to powód grzechotania na początku przy odpalaniu?

wydaje mi się, ze gdyby to był łańcuch to by grzechotał i na wolnych obrotach i przy zchodzeniu z wysokich na niskie

Opublikowano

Wymiana oleju nic nie da. Miałem to więc wiem o czym mówię. Napinacz słychać nie za każdym razem przy starcie tylko jak auto zostanie na przynajmniej 20-30min odstawione. Wtedy napinacz traci ciśnienie i go przy rozruchu 1-2 sek słychać. Łańcuch może a nie musi być wydłużony, wszystko zależy od tego jak długo jeżdżąone z zepsutym napinaczem. U mnie akurat był wydłużony.

Opublikowano (edytowane)

Tak jak napisałem auto jest zarejestrowane w De bo aktualnie tam przebywam. Więc nie ma problemu z dostarczeniem auta do serwisu itp.

Olej zmieniony dwa tygodnie temu na Liqui Moly, praktycznie żadnej poprawy, a wydaje się nawet że jest jeszcze gorzej.

Wychodzi na to, że Castrol z salonu Audi z de jest lepszy od Liqui Moly.

U mnie z tym grzechotaniem jest różnie, bo raz na kompletnie zimnym silniku nie zagrzechota, a na ciepłym po ponownym odpaleniu zagrzechota i na odwrót. Nie ma żadnej reguły.

Kolego kim84 tu nie chodzi o lenistwo podniesienia maski czy o dwie lewe ręce, a o uniknięcie pewnym kosztów które według prawa danego kraju nie koniecznie trzeba ponieść.

Jeśli by to było np. 1.8T to na garaż i rozbieramy. Ale przy 3.0TDI kosztów nie da się uniknąć nawet robiąc to samemu bo te części nie są tanie.

Jeśli ma się rękojmię to można coś podziałać.

Edytowane przez gregory
Opublikowano

Dlatego nie zawsze słychać bo na zimnym silniku olej jest gesty, na rozgrzanym czyli krotko po zgaszeniu napinacz jeszcze utrzymuje ciśnienie.

Jezeli chcesz za każdym razem słyszeć zrobić następująco rozgrzej auto do temp. roboczej po czym odstaw na 20-30 min.po tym czasie wsiądź do auta otwórz drzwi kierowcy maska zamknięta (żeby odgłosy silnika nie zagłuszały napinacza) zastartuj silnik i wsłuchaj sie w pierwsze 1-2 sek.

Skoro jesteś w DE to wal do handlarza puki czas bo później sam zapłacisz.

Podstawę prawną masz tutaj:

§437 i § 476 BGB

http://dejure.org/gesetze/BGB/437.html

https://www.gesetze-im-internet.de/bgb/__476.html

Wiem co piszę bo sam to przerabiałem, dodatkowo mam na codzien zawodowo doczynienia z normami prawnymi.

Opublikowano

siemka Gregor!

Dopiero co natknąłem się na ten temat...... z opóźnieniem ale gratulacje zakupu !!!

Ładna A5 choć ja nie jestem zwolennikiem białych aut :P

Opublikowano (edytowane)

dceb309a9095d116.jpg

9d816ff8810308c5.jpg

72e863a8a6a30bf9.jpg

fba2facb5c0e161a.jpg

dfffcf45a82dad79.jpg

4645374e5648b90d.jpg

ca63ba1c3f01f800.jpg

e54adf478cee2f6b.jpg

7aac9dedbf70f30a.jpg

cbfef255bd24fde9.jpg

34654b1ab6394e64.jpg

6c40f39b76af3b45.jpg

4d9179c39c3c95f0.jpg

f4c1f4412d9b73c6.jpg

852db6e623974dd4.jpg

ec59553fc2888464.jpg

Zawies mnie do slubu i bede mial kolejny problem z bani w natloku spraw

500 za usluge +~ 200 koszty przejazdu bez paragonow

Miejsce Ceremoni Zgierz, Sala Łódź

Ślub o godz. 17 dnia 25 Czerwca 2016

Przybranie bez problemu jak pojawisz sie u nas wczesniej

605-063-096 Tomasz

urlop w polsce by ci nie zaszkodzil ;p

ewentualnie zabawa na tradycyjnym polskim weselu na troche innych warunkach ;)

Edytowane przez ogienkorwa
Opublikowano

Gregory, rób tak jak Muskel mówi bo czas działa na twoja niekorzyść ;) I wszystko na piśmie dawaj.

Ze zdjęć widać moje strony :) Spocić! :)

Opublikowano

Będę działał w tym tygodniu pojadę do Audi aby opisali usterkę i zgłoszę to do handlarza.

Kolego z tym weselem to nie raczej nie wypali, bo urlop mam zaplanowany już na inny termin.

Opublikowano (edytowane)

Masz tu odpowiedź jaką przysłali mi z Audi na pytanie czy łańcuch i napiczacz są elementami zużywającymi się :

Sehr geehrter Herr ........,

vielen Dank fuer Ihre Rueckmeldung.

Gerne teilen wir Ihnen mit, dass bei Ihrem Audi A4 Avant, WAUZZZ8K4DA09XXXX, die Steuerung der Nockenwellen ueber eine

Steuerkette erfolgt. Diese unterliegt keinem Wechselintervall.

Sehr geehrter Herr......, bei weiteren Fragen sind wir gern wieder Ihr Ansprechpartner

Freundliche Gruesse aus Ingolstadt

i. V. Kay Steinbach i. A. Steffi Schulz

AUDI AG

85045 Ingolstadt

Tel. +49 (0) 800 2834 7378423

Fax. +49 (0) 800 329 26 2834

mailto:[email protected]

http://www.audi.com

Czyli nie przewidywana jest ich wymiana czy serwisowanie.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Fajna A5. Gratki

Ale w wątku parę byków. Na manualu nie czuć bardziej dynamiki niż na Stroniku. I na manualu nie pali mniej paliwa. Dokładnie jest przeciwnie.

Opublikowano

Tak piszą w folderach reklamowych. Rzeczywistość jest inna. W pierwszym jak i w drugim przypadku. Nie wiem jakie kolega ma doświadczenia. Ja mam drugie auto z dsg i w porównaniu z manualem diesel jak i benzyna potrzebują m/w litr więcej przy jednoczesnym obcinaniu momentu. Jest to wyczuwalne zwłaszcza przy dynamicznej jeździe. Mimo to uważam ze to świetny wynalazek.

Opublikowano (edytowane)

Następne będzie w automacie, to będę w stanie porównać. Ale tutaj nie ma co filozofować, S-Tronic czy DSG to automaty i będą więcej brać. To tylko 1 litr czy 1,5 więc niewiele, dla wygody człowiek jest w stanie poświęcić ten 1L/100. Mowa tutaj o trasie, bo w mieście automaty potrafią wziąć więcej. Ale manual po prostu jest bezpieczniejszy.

Edytowane przez gregory
Opublikowano

Gregor, co tam z rozrządem? działasz coś z tym?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...