Langista Opublikowano 5 Stycznia 2019 Opublikowano 5 Stycznia 2019 To nie dyfer w takim razie. Dyfer przy większych prędkościach wyłby coraz to głośniej.
Randor Opublikowano 5 Stycznia 2019 Opublikowano 5 Stycznia 2019 (edytowane) No niby tak. Przy normalnej prędkości w trasie nic nie słychać raczej. Do tego mam jeszcze jeden objaw. Słychać takie jakby brumienie (brum, brum, brum, z przerwami jakby się toczyło) i czuć je aż w środku. Uczucie jakby były wyząbkowane opony z tyłu. Najmocniej czuć to i słychać po zapięciu 4 biegu. Zmieniłem felgi i założyłem nowe opony, bez zmian. Ciężko diagnozować quattro. U mnie w okolicy mechanicy rozkładają ręce. Edytowane 5 Stycznia 2019 przez Randor
Emejcz Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Niestety quattro jest oporne w diagnozie. Jak ci coś dodatkowo buczy/drży na budzie to mogą być wywalone przeguby dodatkowo.
Langista Opublikowano 12 Stycznia 2019 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Łożysko na wale korbowym od strony sprzęgła do wymiany prawdopodobnie.
greg2505 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Regeneracja skrzyni jest nie opłacalna, za połowę ceny wkładasz używke i masz spokój , regeneracja ponad 2 tyś wyjdzie , używkę kupisz już od 500zł , ja za tyle kupiłem HCK i zrobiłem na niej ok 40tyś i nic się nie dzieje, z regenerowanymi zazwyczaj zawsze są jakieś problemy
Emejcz Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Ta, ja z ciekawości patrzyłem do siebie skrzynie do quattro to ponad 1.5k stały używki.
greg2505 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Ceny są różne, jak szukałem to też były po ponad 1000 , ale zaczynały się od 400zł
Randor Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 18 godzin temu, Langista napisał: Łożysko na wale korbowym od strony sprzęgła do wymiany prawdopodobnie. Na wale korbowym? Jakie tam jest łożysko nie licząc panewek i łożyska oporowego sprzęgła?
Randor Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 5 godzin temu, Emejcz napisał: Ta, ja z ciekawości patrzyłem do siebie skrzynie do quattro to ponad 1.5k stały używki. Skrzynia używana w miarę pewna to koszt ok 1200-1500zł.
Langista Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 6 minut temu, Randor napisał: Na wale korbowym? Jakie tam jest łożysko nie licząc panewek i łożyska oporowego sprzęgła? Jest łożysko na którym siedzi wałek zdawczy łączący wał korbowy ze skrzynią.
greg2505 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 11 minut temu, Randor napisał: Skrzynia używana w miarę pewna to koszt ok 1200-1500zł. pewna to jest wtedy jak założysz i będzie działać bez zarzutu ,cena nie jest tu wyznacznikiem,ja dałem za hck 500zł ,a były i po 1500zł,co prawda ośka,ale i do Q są w dobrych cenach
Emejcz Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Nie są. Znajdź mi. GJW zaczyna się od 1800: https://allegro.pl/listing?string=skrzynia gjw&order=p&bmatch=baseline-cl-n-ns-uni-1-1-0107
greg2505 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 A czy ja napisałem tu o konkretnej skrzyni gjw, nie ogólnie napisałem o skrzyniach , ja miałem fabtycznie gba i też ceny tej skrzyni były chore, więc kupiłem tą która była tańsza, trafiła się hck i śmiga elegancko, nikomu nie bronię regeneracji za ponad 2tyś , tylko później płaczą , że skrzynia chuczy , biegi wadzą itd
franc321 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Witam! Czy ktoś się uporał z ciężko wchodząca 2 i 1? Mam ten sam problem w b6 1.8t ? Olej sprawdzałem, poziom odpowiedni, kolor jakby był nowy. U mnie na zgaszonym silniku biegi wchodzą znacznie lepiej niż na pracujacym, sprzęgło?
Langista Opublikowano 20 Stycznia 2019 Opublikowano 20 Stycznia 2019 W dniu 18.01.2019 o 22:34, franc321 napisał: Witam! Czy ktoś się uporał z ciężko wchodząca 2 i 1? Mam ten sam problem w b6 1.8t ? Olej sprawdzałem, poziom odpowiedni, kolor jakby był nowy. U mnie na zgaszonym silniku biegi wchodzą znacznie lepiej niż na pracujacym, sprzęgło? A czy wiesz co za olej tam jest i kiedy był wymieniany?
franc321 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Prawdę mówiąc czytając forum nie znalazłem posta, by po wymianie oleju w skrzyni biegów biegi zaczęły wchodzić gładko i dużo lepiej, większość wymienia go profilaktycznie, sam to zrobię na wiosnę. Jest natomiast sporo osob, które piszą, że po wymianie jest gorzej, czym to tłumaczyć? Chyba mocno wyeksploatowaną skrzynią albo nieodpowiednio dobranym olejem... Wracając do tematu, sporo osób pisało, że jest poprawa po wymianie osadzenia "jabłka" i podkładek gumowych przy samym lewarku. Ja właśnie od tego zacznę, bo mam spory luz...
greg2505 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Jak masz luz na lewarku góra dół to może być to przyczyną, u mnie po wymianie dużo lepiej wchodzą biegi, u znajomego wskakiwał wsteczny zamiast 1 , po wymianie jest ok
franc321 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Witam! Jestem po wymianie oleju oraz wymianie "jabłka" przy lewarku, poprawy żadnej. Ciężko wchodzi jedynka i dwójka, oczywiście jak auto stoi na zgaszonym czy odpalonym biegi wchodzą dobrze. Problem pojawia się jak auto już się toczy, wiec jednak obstawiam sprzęgło ?
Langista Opublikowano 22 Czerwca 2019 Opublikowano 22 Czerwca 2019 To nie sprzęgło, to oznaka że synchronizatory już masz wyrobione. Sami niestety je dobijamy trzymaniem lewarka podczas jazdy jak bieg jest już wrzucony. Ile km zrobiłeś od wymiany oleju? U mnie po wymianie oleju też ciężko chodziło, ale po zrobieniu ok 500 km już była duża poprawa. Teraz też lekko nie wchodzą, ale wcześniej musiałem się siłować z lewarkiem żeby te pierwsze 3 biegi wbić. 1
franc321 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Po wymianie oliwy zrobiłem już ponad 1000km, czytałem też o tych synchronizatorach 1 i 2, ale mimo to obstawiam sprzęgło. Poprzedni właściciel twierdził, że zmienił sprzęgło (bez dwumasy) na zestaw z AWX, mam dowód zakupu a póki co wszystko się sprawdza co mówił. Kwestia tego, że niektórzy piszą na forum, że przy sprzegle z AWX trzeba zmienić dwumase, inni że nie trzeba. U mnie jeszcze przy zmianie biegów na wyższe, ale dużo częściej przy redukcji ciężko wyczuć pedał sprzęgła by nie było szarpniecia, a w innych autach nie mam z tym problemu. Sam już nie wiem, ale ta ciężko wchodząca 2 jest strasznie niekomfortowa szczególnie podczas jazdy po mieście.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się