Muskel1 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Tryb serwisowy uważam za dość przydatny. Oddając auto do warsztatu nie musisz zdradzać tajemnicy.
roman_tyk Opublikowano 17 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2015 MED9.1 też wchodzi w grę? mam to w planie
Imhotet Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 a czemu miałoby ulec awarii ? to tak samo jakby sam sterownik auta sie wysypał
Fido Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Chodzi o to drugie. Jest jakaś ilość błędnych sekwencji która całkowicie zablokuje odpalenie auta ?
Imhotet Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 przeciez to tylko kod - możesz dodać kazde rozwiązanie również zupełne zablokowanie
Fido Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 przeciez to tylko kod - możesz dodać kazde rozwiązanie również zupełne zablokowanie O to mi chodziło. Miałbym więcej pytań ale pomyślisz że jestem złodziejem. Także to mi na razie wystarczy. Poczekam na opinię. Promocją twojego rozwiązania była by jakaś prowokacja i próba kradzieży, ale to chyba niemożliwe. Każde zabezpieczenie wcześniej czy później da się obejść. Oby Twoje trzymało się jak najdłużej.
Imhotet Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 rozwiązanie jest bardzo fajne i jeśli tylko pojawi się do mojego sterownika to na pewno będę chciał to mieć - mieszkam we Wrocławiu gdzie co noc ginie masa aut także każde dodadkowe zabezpieczenie sprawia, że spisz spokojnie
Fido Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Ups,pomyliłem autora tematu. Także czekam na odpowiedź od roman_tyk
zolti2 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 rozwiązanie jest bardzo fajne i jeśli tylko pojawi się do mojego sterownika to na pewno będę chciał to mieć - mieszkam we Wrocławiu gdzie co noc ginie masa aut także każde dodadkowe zabezpieczenie sprawia, że spisz spokojnie Takich jak nasze, to już chyba nie kradną. Te nowsze owszem.
roman_tyk Opublikowano 17 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2015 (edytowane) Także czekam na odpowiedź od roman_tyk Sterownik silnika to czarna skrzynka, komputer wykonujacy dzialania i instrukcje wedle tego co napisal bosch. Nie mozna z zewnatrz zmienic tego co robi w danej chwili, mozna podejrzec, mozna traceowac, mozna go ubic, mozna mu odpiac zasilanie...zagluszacze immo albo killery immo wylaczaja tylko immo, nie wylaczaja wykonywania instrukcji wedle programu. Specyfikacja sterownika me7.5 ma 1900 stron, sterownika med9.1 4000stron, ilosc funkcji nie miesci sie w glowie. Prosciej zlodziejowi jest isc do kolejnego auta niz zawracac sobie glowe tematem, albo funkcjonalnoscia bardzo niszowa na rynku. Tym bardziej ze te auta sa warte 15-40kzl. Komputery silnika w 1.8T rzadko się psuja, najczęściej padają tranzystory od wtrysków. Modyfikacja oprogramowania wykonana przeze mnie nie wpływa na jego żywotność. Nie znam żadnego złodzieja żeby spróbował mi ukraść auto. Edytowane 17 Grudnia 2015 przez roman_tyk
afroo. Opublikowano 18 Grudnia 2015 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Jeśli będziesz chciał stestować MED9.1 to się odezwij. Tryb serwisowy uważam za dość przydatny. Oddając auto do warsztatu nie musisz zdradzać tajemnicy. Możesz coś napisać o tym rozwiązaniu?
zolti2 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Opublikowano 18 Grudnia 2015 byś się zdziwił Niestandardowe zabezpieczenie zniechęca złodzieja. Jesli w ciągu minuty nie odpali auta, to daje sobie siana. Ryzyko nie jest warte tego żeby iść do paki za auto za które on dostanie 3000pln a nawet mniej. Co innego droższe i nowsze fury. Znałem jednego złodzieja a raczej szajkę , która potrafiła kupić nowe auto w salonie, żeby je potem rozpracować i rąbać na potęgę. Ale to były samochody z innej półki cenowej. Aczkolwiek Polska , to dziki kraj i nawet fiata multipla potrafią ukraść.
Imhotet Opublikowano 18 Grudnia 2015 Opublikowano 18 Grudnia 2015 (edytowane) byś się zdziwił Niestandardowe zabezpieczenie zniechęca złodzieja. Jesli w ciągu minuty nie odpali auta, to daje sobie siana. Ryzyko nie jest warte tego żeby iść do paki za auto za które on dostanie 3000pln a nawet mniej. Co innego droższe i nowsze fury. Znałem jednego złodzieja a raczej szajkę , która potrafiła kupić nowe auto w salonie, żeby je potem rozpracować i rąbać na potęgę. Ale to były samochody z innej półki cenowej. Aczkolwiek Polska , to dziki kraj i nawet fiata multipla potrafią ukraść. Pogratulować znajomości. Edytowane 18 Grudnia 2015 przez Imhotet
roman_tyk Opublikowano 18 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2015 (edytowane) która potrafiła kupić nowe auto w salonie, żeby je potem rozpracować i rąbać na potęgę. Ale to były samochody z innej półki cenowej ...ale to ciągle auta seryjne ze standardowymi zabezpieczeniami. Wyobraźcie sobie ze samo b6 1.8T ma około 9 rodzajów rodzin oprogramowania z tego każde ma min 2 wersje, czyli około 20 rożnych wersji mojego softu antyTheft tylko dla jednej znanej sekwencji. To jest spora praca po mojej stronie i takie rozwiązanie nigdy nie będzie popularne albo nawet znane. Stworzyłem cos takiego, aby mieć zabezpieczenie u siebie w aucie przy okazji czegoś się nauczyć. Edytowane 18 Grudnia 2015 przez roman_tyk
DareQ Opublikowano 18 Grudnia 2015 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Czy to pstryczek, modul odcinajacy czy opisywany niby "bezinwazyjny" sposob - nie ma znaczenia. Tak jak piszecie - zlodziej nie bedzie ryzykowal i pojdzie do innej, niezabezpieczonej fury... I taka drobna uwaga: producent sterownika silnika poswiecil naprawde duzo czasu na stworzenie a przede wszystkim PRZETESTOWANIE oprogramowania. Tutaj mamy do czynienia z (gleboka) ingerencja wplywajaca na wlaczania/wylaczanie silnika. Warto sie zastanowic przed instalacja we wlasnym samochodzie bo watpie, ze autor wezmie na siebie odpowiedzialnosc za ewentualne skutki. To nie modyfikacja mapy, ktora moze spowodowac uszkodzenie turbiny czy kola dwumasowego. PS: Pomysl fajny. Do przemyslenia tryb serwisowy/awaryjny
roman_tyk Opublikowano 18 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2015 DareQ zdziwiłbyś się ile błędów zawiera oprogramowanie boscha Tak czy siak przewidziałem takie ryzyka i jest na to zabezpieczenie w tym rozwiązaniu, testuje na stole na specjalnie przygotowanym stanowisku, w aucie mam od 2 tygodni. Pamiętajcie ze wszystkie modyfikacje tuningowe typu flat shift/ marchewy/lunch control/ zmiana map w trakcie jazdy to tez podobna ingerencja w oprogramowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się