Bart-S Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 Tak strzelam ale skoro nic się nie dzieje i w sterowniku skrzyni nie ma błędów to wygląda na to, że sterownik deski rozdzielczej ma adaptację pod manuala - sprawdź jaką wartość masz zapisaną na kanale 60 w adaptacji (10) sterownika zegarów (17). Możesz zrobić eksperyment i do obecnej wartości dodać 2 a następnie ją zapisać (SAVE). Wyłacz VAGa. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu na wyświetlaczu powinieneś zobaczyć symbole biegów.
erniorzegow Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 Airbag 8.4EP 3002 Kodowanie: 0010602 Kod serwisu: WSC 63251 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 8E0-953-549.LBL Nr seryjny: 8E0 953 549 S Komponent: Lenksáulenmodul 0611 Kodowanie: 01012 Kod serwisu: WSC 63251 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 17: Zest.wskaników Plik etykiet: AKP\8E0-920-9xx-8E2.LBL Nr seryjny: 8E0 920 930 R Komponent: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D38 Kodowanie: 00000 Kod serwisu: WSC 00001 WAUZZZ8E64A111666 AUZ6Z0C0328730 3 - iloć znalezionych błędów. Oto one: 00668 - Napięcie zasilania; zacisk 30 53-10 - Za mała wartoć napięcia zasilajšcego - Sporadyczny 01314 - Komputer sterujšcy silnikiem 49-10 - Brak komunikacji - Sporadyczny 01300 - Komputer sterujšcy nawigacjš wraz z napędem CD (J401) 49-10 - Brak komunikacji - Sporadyczny ------------------------------------------------------------------------------- Adres 37: Nawigacja Plik etykiet: Brak Nr seryjny: 8E0 035 192 B Komponent: RNS 4.2 H06 miałem takie błędy po skanie mnie to niewiele mówi jak ktoś wie coś więcej na ten temat to prosze pisać a cha a ze skrzynią wogóle się nie łączy mówi Brak komunikacji
czaki22 Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 wejdz w wskazniki i sprawdz kodowanie masz żle zakodowane
czaki22 Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 no w tablice przyzadów i sprawdz kodowanie i adpatacje
Bart-S Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 Kodowanie ma dobre i nie ma ono nic do wyświetlania biegów - adaptacja, kanał 60 - do aktualnej wartości dodać 2 i zapisać. Wracając do kodowania sterownika zegarów (17). Jeśli ma pełny FIS to powinno być 00001 - a dokładniej 00101 (kodowanie pod FIS i resztę świata bo aktualnie bit kraju jest ustawiony pod Niemcy). Jeśli jest to zestaw wskaźników bez komputera pokładowego - 00100. Jeśli chodzi o błędy które pokazało w module - skasować i sprawdzić jeszcze raz czy któryś wraca.
erniorzegow Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Błędy usunięte a biegi dalej się nie wyświetlają! CO DALEJ ROBIĆ ?
Bart-S Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Miałeś sprawdzić jaką wartość masz zapisaną w adaptacji (10) na kanale 60, w sterowniku zegarów Instrumens (17).
Bart-S Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Czaki - on ma to sprawdzić w sterowniku zegarów a nie w skrzyni.
erniorzegow Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 Z skrzynią to i tak się nie połącze bo nie idzie z zegarami mogę ale musze czekać na kolegę bo narazie nie mam VAG aon jest na urlopie i nie mam gdzie
Bart-S Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 Zajrzyj do działu Zloty i Spoty - poszukaj czegoś w swoim regionie, chłopaki na pewno pomogą
andrew780 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20684.html co myślicie o tym bo mnie kusi trochę żeby samemu naprawiać sterownik. W necie jest kilka sposobów na lutownie aluminium ja skłaniałbym sie do tego z uzyciem opiłków z gwozdzia tylko się boję żeby nie przegrzać nadruku. [br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 21:08_________________________________________________No i stało się wysłałem sterownik do gościa z Gdanska, bo po rozmowie telefonicznej wydał mi sie ok. Ten jak otwożył go to do mnie zadzwonił z zapytaniem czy naprawiać bo żel jest czesciowo twardy i nie da gwarancji na naprawe. Ja stwierdziłem że nie mam zbyt wielkiego wyboru bo za tydzień musze być tym autem w pracy w Londynie. Za dwa dni dostałem sterownik spowrotem i po zamontowaniu auta nawet nie można było odpalic gdzyz nie ma komunikacji ze skrzynia biegów. Po wymontowaniu zawiozłem go do goscia który też zajmuja sie naprawą elektroniki samochodowej ten stwierdził że sterownika juz nie da sie naprawić gdzyż tamten usunał żel z miejsca gdzie są procesory i przy tym pogiął nóżki które sa tak cienkie ze widać je tylko pod szkłem powiekszajacym, co sam zresztą widziałem. Zadzwoniłem do typa z gdanska żeby oddał mi pieniądzę, efekty był taki że po którymś telefonie zaczoł mnie straszyć że przyjedzie swoim porsche i mnie zalatwi bo ma mój adres. Nawet dzwoniłem z tym na policje ale na złozenie doniesienia zabrakło mi czasu. Dodam że przed naprawą byl tylko błąd czujnika drugiej predkosci ale skrzynia działała poprawnie. Chciałem zamowić już nowy sterownik ale na realizacje trzeba czekać 10 dni a ja miełem tylko 3, koszt to 3900zł. Załatwiłem sobie auto zastępcze którym wróciłem do UK a niunia została w PL. Jesli ktoś by chciał wysłać sterownik do ABS SERWIS z Gdańska to odradzam. Teraz zastanawiam sie nad włożeniam tam manuala bo wydać 4 tys na sterownik i zastanawiac sie co bedzie nastepne w tej skrzyni jakos mi sie nie podoba taka wizja.
Rafal-L Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Heh no to świetnie ja oddałem sterownik do tego gościa z bledem 17090 naprawił go, naprawiony po działał 3 dni i problem spowrotem powrócił. Wiec mam jedynie nadzieje ze nierozpieprzyl mi sterownika jak Tobie.
andrew780 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Na twoim miejscu już bym go drugi raz nie wysłał do niego, tylko próbował bym odzyskać pieniądze choć to nie bedzie łatwe. Jesli ci nie dał paragonu to możesz zgłosic to do urzedu skarbowego ja mam zamiar to zrobić bo według mnie to zwykły oszust.
Rafal-L Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Przejade sie do Niego na Osowa jak bede w Polsce:D Mieszkam w Gdańsku wiec mam kawaleczek:D
IceMan83 Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Witam, czytam tak o tym Multitroniku i mam nadzieję że dobrze trafiłem z moim problemem. A więc do rzeczy. Skrzynia działa ładnie jedzie i w pewnym momencie obroty wzrastają zaświeca się TC/ESP i samochód nie przyśpiesza. Po kilku sekundach znowu wraca wszystko do normy i jedzie choć raz było tak że po zgaszeniu silnika nadal nie chciał jechać. Poniżej zamieszam wszystko co pokazał VAG: Wersja VAG-COM: AKP 704.1 Wersja danych: 20070404 Sobota,25,Wrzesień,2010,16:31:51:64983 Typ nadwozia: 8E - Audi A4 B6/B7 Skanowanie: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67 69 75 76 77 VIN: WAUZZZ8E87A102746 Przebieg: 193570km/120278miles ------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: Brak Nr seryjny SW: 03G 906 016 LR HW: 03G 906 016 JE Komponent: R4 2,0L EDC G000CG 0972 Kodowanie: 0000076 Kod serwisu: WSC 01059 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 000257 - Miernik masy powietrza (G70): niezrozumiały sygnał P0101 - 000 - - Ramka zamrożona: Stan błędu: 01110000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 193528 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 1512 /min Prędkość: 53.0 km/h Temperatura: 24.3°C Ciśnienie rzecz.: 1009.8 mbar Masowe n.przepływu: 34.13 g/s (bez jednostek): 0.70 Temperatura: 84.6°C 005670 - Mag.danych układu napędowego: brak informacji ze sterownika TCU (aut.s.biegów) P1626 - 000 - - - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 9 Przebieg: 193545 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 1155 /min Prędkość: 40.0 km/h Obciążenie: 16.1 % Napięcie: 14.14 V Bity binarnie: 00101000 Bity binarnie: 00000000 Bity binarnie: 10000100 Kody gotowości: 0 0 0 0 0 ------------------------------------------------------------------------------- Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: Brak Nr seryjny SW: 8E4 910 155 A HW: 01J 927 156 HT Komponent: V30 01J 2.0l PD RdW 0010 Kodowanie: 0000001 Kod serwisu: WSC 07986 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 8E0-910-517.LBL Nr seryjny SW: 8E0 910 517 H HW: 8E0 614 517 BF Komponent: ESP8 FRONT H06 0140 Kodowanie: 0004402 Kod serwisu: WSC 06325 Znaleziono 1 błąd: 01315 - Komputer sterujący skrzyni biegów 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100100 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 2 Wew.licznik błędów: 39 Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Wartość Hex: 0x02C0 Wartość Hex: 0x4002 Wartość Hex: 0x0013 Wartość Hex: 0x44A8 Wartość Hex: 0x0000 ------------------------------------------------------------------------------- Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 8E0-820-043.LBL Nr seryjny: 8E0 820 043 BJ Komponent: A4 Klimaautomat 2833 Kodowanie: 00000 Kod serwisu: WSC 00000 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: 8E0-907-279-8EC.LBL Nr seryjny: 8E0 907 279 M Komponent: int. Lastmodul NDL 0907 Kodowanie: 00012 Kod serwisu: WSC 06325 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 15: Airbag Plik etykiet: 8E0-959-655-94.LBL Nr seryjny SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G Komponent: Airbag 9.41 H12 3730 Kodowanie: 0030612 Kod serwisu: WSC 06325 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 8E0-953-549.LBL Nr seryjny: 8E0 953 549 Q Komponent: Lenksáulenmodul 0701 Kodowanie: 02021 Kod serwisu: WSC 06325 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\8E0-920-9xx-8EC.LBL Nr seryjny SW: 8E0 920 901 D HW: 8E0 920 901 D Komponent: KOMBI+WFS 4 H14 0120 Kodowanie: 0006111 Kod serwisu: WSC 01054 Znaleziono 1 błąd: 01315 - Komputer sterujący skrzyni biegów 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny ------------------------------------------------------------------------------- Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet: 8E0-959-433-MIN.LBL Nr seryjny: 8E0 959 433 CD Komponent: Komfortgerát T01 4135 Kodowanie: 06752 Kod serwisu: WSC 06325 Nr seryjny: 8E1959801H Komponent: Tőrsteuer.FS BRM 0606 Nr seryjny: 8E1959802H Komponent: Tőrsteuer.BF BRM 0606 Nr seryjny: 8E0959801E Komponent: Tőrsteuer.HL BRM 0606 Nr seryjny: 8E0959802E Komponent: Tőrsteuer.HR BRM 0606 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 56: Radio Plik etykiet: 8E0-035-1xx-56.LBL Nr seryjny: 8E0 035 186 AA Komponent: concert II GRO 0004 Kodowanie: 00004 Kod serwisu: WSC 00000 Nie znaleziono błędów. Koniec -------------------------------------------------------------------------------------------------- Ze względu na to że nigdzie nie znalazłem żadnych tematów gdzie występowałby ten błąd proszę was o pomoc.
Bart-S Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Wygląda to na uszkodzenie wiązki CAN - sterownik skrzyni komunikuje się ze sterownikiem silnika oraz sterownikiem ESP właśnie przez magistralę CAN. Do sprawdzenia wtyczka podłączona do sterownika (czy piny są poprawnie zamocowane). Konkretnie chodzi o piny 14 (pomarańczowo/czarny) oraz 17 (pomarańczowo/brązowy). Możesz też sprawdzić czy obwód wiązki CAN jest zamknięty - pin 14 leci do białej kostki (17-pin, pin 14) przy sterowniku silnika. Natomiast pin 17 przez tą sama kostkę tylko pin 13. Obwód powinien się także zamykać dla zielonej 32-pinowej kostki w sterowniku zegarów (14 pomarańczowo/czarny dla pinu 12 a 17 pomarańczowo/brązowy dla pinu 13). Niestety nie znam pinów sterownika silnika do których podłaczona jest magistrala napędu CAN - odpowiednie piny rozpoznasz po tych samych kolorach. ...multimetr do ręki i sprawdzasz
fastest Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Witam, jestem umowiony na wtorek na naprawe sterownika w myslowicach ASB PALKA, wzasadzie to ma byc wymiana, gdyz oni wysylaja do firmy regenerujacej i przychodza im raz w tygodniu wiele sztuk kasuja 1200zl bez wymiany oleju, daja pol roku gwarancji, ogolnie rzecz biorac ceny sa takie ze 800zl to naprawa samego sterownika + 400zl z robocizna za wymontowanie i zamontowanie, moje pytanie jest nastepujace czy ktos zna metode na samodzielne naprawienie sterownika, badz moze ktos polecic osobe robiaca dobrze a taniej niz to chore 800zl? Dodam iz wyjecie samego sterownika raczej jest dosc proste i opisane dobrze na forum. Jak trwala jest naprawa takiego sterownika? dla przykladu dzisiaj dzwoniac do jednego warsztatu uslyszalem nie naprawiamy bo naparwa jest nietrwala HUH
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się