Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TFSI BGB Quattro Power Up! Od czego zacząć?~~


Mertruve

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem posiadaczem A4 B7 2.0TFSI z silnikiem oznaczonym kodem BGB i napędem Quattro z manualną skrzynią. Noszę się z zamiarem podniesienia mocy w swoim aucie w przyszłym sezonie i chciałbym zaczerpnąć u Was informacji. Na forum jest wiele tematów z gotowymi projektami ale nie mogę znaleźć poradnika, który odpowie na moje pytania. Moje auto jest całkowicie seryjne i na koniec wrzucę wykres z hamowni, którą całkiem niedawno odwiedziłem. Do rzeczy! Chciałbym podnieść moc w swoim aucie ale bez super poważnych zabiegów, tzn nie chciałbym się bawić w zmianę turbiny, swapy itp. O czym myślę? Program + coś. Myślałem o kompletnym wydechu lub o fmic i na końcu dopiero program. Z powodów finansowych nie mogę sobie pozwolić na wszystkie te przyjemności jednocześnie dlatego musimy to jakoś podzielić. Od czego warto rozpocząć zabawę w podniesienie mocy w moim aucie? Czy warto inwestować w fmic jeśli nie przekroczę 300km? Czy to prawda, że program warto wykonać dopiero na sam koniec planowanych modyfikacji? Wysłucham chętnie wszystkich porad. Dzięki z góry a wykres gdzieś na dole.

http://naforum.zapodaj.net/90ef3d31b3f4.jpg.html

Edytowane przez Mertruve
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F mic zawsze warto. Weź pod uwagę usunięcie kata i wstawienie down pip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej dp + soft po usunięciu sondy. Każda kolejna ingerencja w osprzęt to już większe koszta.

Edytowane przez afroo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie całkowite kata czy wstawienie jakiegoś sportowego razem z wydechem? Generalnie mógłbym sobie pozwolić na wszystkie z wymienionych przeze mnie modyfikacji tyle, że musiałbym to rozłożyć trochę w czasie, dlatego pytam o wszystko w wersji krok po kroku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wypadku muszę liczyć ok 300ml na 1000km

@ co z tym downpipem? Gregor oferuje swój na pewno sprawdzony dp i wygląda to kusząco, będzie pasował p&p do seryjnych gratów? co zyskam po tym zabiegu? wcześniej użytkowałem 1.8T i po założeniu dp auto trochę głośniej pracowało, czy tutaj też są jakieś odczuwalne skutki uboczne lub podobne zjawiska?

Edytowane przez Mertruve
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po właśnie takim zestawie czyli DP (od gregora) + program. Rzeczywiście samochód pracuję troszkę głośniej.

v5358un9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie inny samochód. Teraz to rakieta :) Nie żałuję wydanych pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzję o modyfikacjach podjąłeś sam czy za namową Gregora zdecydowałeś się na dp? Rozmawialiście coś o ewentualnych dalszych zmianach w Twoim aucie? Jakieś dalsze propozycje? Czy z Twoim autem przed modyfikacjami wszystko było ok? czy u Gregora coś tam jeszcze poprawialiście czyściliście? Zastanawiam się bo ja do Jasła jechałbym z Łodzi i nie chcę na miejscu się rozczarować albo nocować po hotelach bo jednak coś okaże się do większej poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz ograniczony budżet to poprzestań na programie. Sama poprawka w programie i tak pozwoli Ci poczuć duuużą różnicę. Zabawy z wydechem to niewielki przyrost mocy, a koszty duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz ograniczony budżet to poprzestań na programie. Sama poprawka w programie i tak pozwoli Ci poczuć duuużą różnicę. Zabawy z wydechem to niewielki przyrost mocy, a koszty duże.

Witam,

Też tak uważam.

Już teraz auto powinno fajnie śmigać a dalsze ingerencje to wrzucanie w nie worka pieniędzy.

Setup na np. K04, duży IC-ek, DP,TIP, Wtryski S3, wydech, strojenie itp to pewnie z 15 tys. a do tego wypadałoby jeszcze jakiś hamulec wrzucić przyzwoity :D

Czy warto? Każdy musi sobie sam odpowiedzieć.

Tak naprawdę to już nie ma gdzie wykorzystać pełni osiągów aut a

torów z prawdziwego zdarzenia mamy tyle co kot napłakał...

Poza tym przy grubszych modach nie wiadomo jak będzie z awaryjnością motorowni.

Dopiero może się zacząć studnia bez dna...

Zwłaszcza przy setupie na częściach o często nieznanej historii.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzję o modyfikacjach podjąłeś sam czy za namową Gregora zdecydowałeś się na dp? Rozmawialiście coś o ewentualnych dalszych zmianach w Twoim aucie? Jakieś dalsze propozycje? Czy z Twoim autem przed modyfikacjami wszystko było ok? czy u Gregora coś tam jeszcze poprawialiście czyściliście? Zastanawiam się bo ja do Jasła jechałbym z Łodzi i nie chcę na miejscu się rozczarować albo nocować po hotelach bo jednak coś okaże się do większej poprawki.

Decyzję podjąłem sam po przeczytaniu kilku tematów na forum. Od Gregora brałem tylko DP. Przed softem wymieniłem tylko olej i filtr oleju oraz uszczelkę pod pokrywą zaworów bo lekko ciekł mi tam olej. Autko przed modyfikacjami jeździło bez problemów. DP wymieniał mi zaprzyjaźniony warsztat u mnie w mieście a soft robił zakład www.dyno.pl

Autko ma nalatane 250tk. Byłem mile zaskoczony że nadal trzyma serie. Tuner mi mówił że też jest mile zaskoczony dobrym stanem silnika, turbiny itp.. Wszystko poszło bez najmniejszych problemów. W gratisie została wyłączona druga sonda. Jedyna rzecz którą muszę wymienić przy najbliższej okazji to przepływka ale to ponoć normalne przy takim przebiegu.

Jeżeli chodzi o dalsze przeróbki to tak jak twierdzą koledzy, że to już duże koszty i w sumie nie będzie gdzie tego wykorzystać.

Edytowane przez r00x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie miałem okazji potestować. Przez zmianą softu spokojnie osiagałem 220 (więcej się bałem :)) także po sofcie 250 myślę nie będzie najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowales po przeróbkach? ;) 250 pogoni? :P

kolego tutaj do 250 zblizasz sie na 5 biegu ,skrzynka jest strasznie dluga teoretycznie przy 6tys obrotow powinno byc 280

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszym elementem który warto zmodyfikować jest DP (zainteresowani priv),

ea8bd0454097667.jpg 2d358b454097668.jpg


Do downpipe zrobić możemy SOFT i mamy mocny przyrost mocy w całym zakresie obrotów ;)

Edytowane przez gregor10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszym elementem który warto zmodyfikować jest DP (zainteresowani priv),

ea8bd0454097667.jpg 2d358b454097668.jpg

Do downpipe zrobić możemy SOFT i mamy mocny przyrost mocy w całym zakresie obrotów ;)

Melduję się u Ciebie na wiosnę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...