achmed_26 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Witam!W skrócie, pod koniec listopada kupiłem A4 b7 bpw 140 km + DPF 03.03.2006r. przebieg obecny +/- 193 000 kmPrzed świętami wymieniłem olej + wszystkie filtrynastępnie mam zamiar wymienić rozrząd i teraz moje pytanie:1. Przy wymianie rozrządu, zregenerować pompę oleju w Rumi i mieć spokojną głowę na jakiś czas?2. Przy wymianie rozrządu, sprawdzić stan zabieraka i tylko jego wymiana?3. jakieś inne sugestie? pozdro!
damian19886 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Ja wymienilem cala pompe + nowy powiekszony imbus. Najlepiej niech mechanik zobaczy co tam sie dzieje ale imbusa to napewno bym wymienil.
piotrsob1 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 A ja bym najpierw sprawdził historię serwisową auta Może imbus już wymieniany
achmed_26 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2016 Mam książkę serwisową + wszystkie rachunki i nie znalazłem żadnej wzmianki o wymianie ;P chociaż książka niemiecka dla pewności sprawdzę jeszcze raz xD
piotrsob1 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Ja bym uderzył do ASO , niech dokładnie sprawdzą
achmed_26 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2016 Ja wymienilem cala pompe + nowy powiekszony imbus. Najlepiej niech mechanik zobaczy co tam sie dzieje ale imbusa to napewno bym wymienil. Gdzie wymieniałeś pompę? jakiś warsztat który mógłbyś polecić? ;>
.Pablo. Opublikowano 3 Stycznia 2016 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Po co wymieniać pompę skoro może okazać się dobrą. U mnie przy przebiegu 230tys gniazda wałków idealne imbus minimalne ślady zużycia. Zacznij od sprawdzenia potem regeneruj po co pchać się w koszty.
achmed_26 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Dlatego właśnie chciałem się poradzić na forum, żeby wybrać najrozsądniejszą opcje Przy rozrządzie, zlecę sprawdzenie stanu gniazd i zabieraka, zobaczymy co tam słychać Edytowane 3 Stycznia 2016 przez achmed_26
wilu8 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Opublikowano 3 Stycznia 2016 A co z fabrycznym rozwiązaniem na zabierak 100mm jakie sa potrzebne przerobki ?
hager84 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 kolego zregeneruj pompę oleju dają 3 lata gwarancji wiec śmiało powinna wytrzymać 150tys km sprawdź turbinę czy kierownice lub sztanga się czasami nie zacina
achmed_26 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2016 co ile się wymienia rozrząd w BPW? U mnie pierwszy rozrząd był wymieniany przy 120 000, i teraz będę wymieniał przy 200 000, mechanik powiedział że oni dają gwarancje na 60 000 tys, i po tylu trzeba wymieniać ;P 80 000 to granica do której należało by wymienić rozrząd i przy okazji sprawdzić stan gniazd i zabierak
Wolf1991 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Achmed zagladales juz do pompy oleju może?
Awra Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 U mnie było tak, że po zakupie - czyli przy około 215-220 tys mechanik wyjął ten ołówek i w sumie delikatnie był zużyty więc zapakował drugi, teraz przy okazji rozrządu będę pewnie chciał całe to gniazdo wymienić. No mógł być mało wyeksploatowany u mnie bo auto śmigało w dojczlandii a tam raczej stałe prędkości się utrzymuje a on się podobno zużywa najbardziej przy przyspieszaniu i to nagłym.
Wolf1991 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Czy czesto sie gasi i zapala silnik jak to w mieście tez podobno ma wpływ. A powiedz ile masz teraz 280k?
achmed_26 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2016 Achmed zagladales juz do pompy oleju może? Dopiero w okolicach świąt wielkanocnych będę wymieniał rozrząd, przy okazji sprawdzę stan pompy. na razie jestem na etapie szukania serwisu który ogarnie mi to wszystko razem:P będę musiał jechać chyba do Wrocławia, bo w okolicy ciężko coś znaleźć, a nie uśmiecha mi się drałować do Rumi na drugi koniec Polski xD chociaż ciągle się zastanawiam czy nie zregenerować pompy i mieć święty spokój na jakieś 3 lata Po całym zabiegu zdam relacje ale to dopiero po świętach.
piotrsob1 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 No mógł być mało wyeksploatowany u mnie bo auto śmigało w dojczlandii a tam raczej stałe prędkości się utrzymuje a on się podobno zużywa najbardziej przy przyspieszaniu i to nagłym. Na pewno na trwałość imbusa duży wpływ ma ilość zimnych i bardzo zimnych uruchomień motorówki , a także wkręcanie zimnego silnika na wyższe obroty . To wtedy gdy olej jest gęsty i pompa oleju potrzebuje do swej pracy dużo większej mocy, czyli imbus jest dużo mocniej obciążany mechanicznie i szybciej się zużywa
Pawelkiwi Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Regeneruje się wałek wyrównoważający i daje się tam powiększony imbus (TMA). Pompy oleju jako takiej się nie regeneruje bo jej gniazdo wytrzymuje bez problemu a i sama usterka pompy to rzadkość.
Awra Opublikowano 29 Stycznia 2016 Opublikowano 29 Stycznia 2016 Czy czesto sie gasi i zapala silnik jak to w mieście tez podobno ma wpływ. A powiedz ile masz teraz 280k? taa, 282 tys jakoś, ale aż jestem ciekawy w sumie jak to tam wygląda
achmed_26 Opublikowano 29 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2016 Regeneruje się wałek wyrównoważający i daje się tam powiększony imbus (TMA). Pompy oleju jako takiej się nie regeneruje bo jej gniazdo wytrzymuje bez problemu a i sama usterka pompy to rzadkość. O tym właśnie piszemy, tylko źle to ubraliśmy w słowa, dzięki za sprostowanie ;D a jeśli ktoś wspomina o pompie oleju to chyba wiadomo co ma na myśli xD co jest główną bolączką ;P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się