bubbba Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Witam Mierzyłem napięcie ładowania akumulatora i robiąc pomiar na zaciskach akumulatora na wolnych obrotach, po nocnym postoju było 14,3 V, a robiąc taki sam pomiar ale na rozgrznym silniku po powrocie z drogi napięcie ładowania było 13,9 V. Jak włączyłem wszystkie odbiorniki prądu (światła, radio, grzanie szyby i lusterek, grzanie przednich foteli) to napięcie spadło do 13,65 V ale tym się nie przejmuję bo nigdy nie włączam tylu odbiorników na raz. Czy to normalne, że jak silnik popracuje i prawdopodobnie doładuje akumulator to napięcie ładowania spada, oraz czy te 13,9 V jest wystarczające ? Edytowane 8 Stycznia 2016 przez bubbba
Gregorski3 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Ja mam podobnie. Wynika to z tego,że im bardziej aku naładowany tym ładowanie się zmniejsza do jakiegoś określonego minimum.
bubbba Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2016 Dzięki kolego za odpowiedź. Kolejny fragment wiedzy o wozidle nabyty
zbyszek7791 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 ja bym się z tym nie zgodził u mnie zawsze trzyma 14,3 - 14,4v obserwuj temat bo pewnie kończy się regulator
bubbba Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2016 (edytowane) To koledzy jak to w końcu jest ? A4 B6 ma zawsze trzymać napięcie ładowania akumulatora na poziomie 14,3 - 14,4 V, czy tak jak u mnie i u kolegi Gregorski3 po pewnym czasie (po doładowaniu aku ?) ma schodzić do napięcia 13,9 V ? Edytowane 11 Stycznia 2016 przez bubbba
koziol1172 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Regulator napiecia w wiekszosci alternatorow vaga ma zabezpieczenie termiczne i obcina ladowanie wraz z wzrostem jego tempeatury
bubbba Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2016 Czy dobrze rozumiem, że na rozgrzanym silniku temperatura panująca w komorze silnika powoduje, że regulator obniża napięcie ładowania ?Jeśli tak to kolejna koncepcja do wyjaśnienia U mnie zauważyłem jedną prawidłowość, że czy odpalam zimny silnik w temp 20 st C czy w temp 2 st C to na początku zawsze jest napięcie ładowania 14,3 V. Czyli niższa temperatura nie wpływa na podwyższenie napięcia ponad 14,3 V
Fido Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 A ja myślę że szukasz dziury w całym. Jak ładuje i nie masz problemów z rozruchem to nie zagłębiaj się tak i nie przysparzaj sobie problemów.
Jericho Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 ja bym się z tym nie zgodził u mnie zawsze trzyma 14,3 - 14,4v obserwuj temat bo pewnie kończy się regulator Niezaleznie od ilosci wlaczonych odbiornikow pradu?U mnie przy zerowym obciazeniu jest 14,2-14,3V. Przy wszystkim wlaczonym, lacznie z klima ktora u mnie najwiecej energii pobiera (tak wychodzi z pomiarow), spada nawet do 11,6V. Dodam lekko obroty i wskakuje na 13,6V. 2 miesieczny aku juz musialem podladowac przy wiekszych mrozach. Wczesniejszy wytrzymal ledwo 3 lata i w miedzyczasie tez musialem go podladowac w zimie.
zbyszek7791 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Jericho zmierz ładowanie przy alternatorze
House Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Idealne ładowanie to 14,4v przy 13,5v zaczynaja sie problemy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się