Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd po wymianie rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak masz wypadanie zapłonu, to wymień świece i podmień cewki.

Ogólnie to mi trzesie budą troche na wolnych obrotach i już od dawna z tym walcze, zmieniłem poduszki (jedna była wylana), świece oraz na chwile wpiąłem inne cewki - zero poprawy.

Teraz po wymianie rozrządu albo problem sie nasilił (szarpie czasem przy ruszaniu) albo to całkiem osobna sprawa...

polećcie jakiegoś machera w małopolskim bo moj poprzedni mechanik ciagle zalatany i juz nie chce mu dawać auta,

w ostateczności oddam do ASO...

Opublikowano (edytowane)

Ten typ chyba już tak ma u mnie i u znajomego to samo... U mnie jest jeszcze jedna dziwna przypadłość, w trakcie gdy przyspieszam lekko popuszczę gaz i w tym samym momencie jest mocne szarpnięcie poduszki na 100% dobre miał ktoś taki problem?

Edytowane przez slawek16-1988
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich

zakupiłem auto z silnikiem 2.0t 147kW 200 kM przebieg 220tys.

w aucie przeskoczył rozrząd i uszkodził przy tym zawory ssące

wymienione zostały:

zaworek wałka ,wałek ssący  ,podstawa wałka ssącego , rozrząd ,czujnik położenia wałka ssącego, popychacze zaworów itp.

 

auto jeździło fajnie zrobiłem nim niecały 1000 km i zaobserwowałem problem jak jeden z kolegów

odpala dobrze i pracuje ładnie na zimnym silniku, jak się silnik zagrzeje przy powolnym ruszeniu (np. w korku) auto szarpnie i zapala sie przy tym pomarańczowa kontrolka EPC , przy ruszaniu ostrzejszym nie ma tego problemu. dodatkowo po zgaszeniu auta i po chwilowym odpaleniu zapala się "check" a w kompie ukazuje sie błąd:

(na czujniku oryginalnym który był w aucie pokazują się 2 błędy, po wymianie czujnika na czujnik firmy EPS pojawia sie tylko błąd 00833)

000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) 
               P0341 - 000 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 17
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 1973790 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2007.08.15
                    Czas: 01:56:60

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 1078 /min
                    Obciążenie: 15.7 %
                    Prędkość: 15.0 km/h
                    Temperatura: 91.0*C
                    Temperatura: 30.0*C
                    Ciśnienie rzecz.: 970.0 mbar
                    Napięcie: 13.589 V

000017 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. później 
               P0011 - 000 - Nieosiągnięta wartość wymagana - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 3421236 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2013.00.26
                    Czas: 03:17:40

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 1625 /min
                    Obciążenie: 41.9 %
                    Prędkość: 52.0 km/h
                    Temperatura: 94.0*C
                    Temperatura: 30.0*C
                    Ciśnienie rzecz.: 970.0 mbar
                    Napięcie: 13.335 V

Kody gotowości: 0000 0000

dodam ze cześci takie jak wałek podstawa wałka nie były brane z aso tylko zakupione na allego jako zamiennik o jakości porównywanej do oryginału. 

mechanik stwierdził ze to wina wałka.

 

pozdrawiam Bartek

 

 

Edytowane przez bartek1080
Opublikowano (edytowane)

Dziwna sprawa, zmierz cisnienie oleju.

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 godziny temu, Dev napisał:

Dziwna sprawa, zmierz cisnienie oleju.

Nie wiem jak wiarygodny jest vcds ale przy błędzie g40 pokazuje 970mbar

Gdzie znajdę informacje przy jakich obrotach jakie powinno być ciśnienie? 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Trochę to trwało musiałem sam pojechać mierzyć bo mechanik nie miał czasu. :/ 

 

Ciśnienie wygląda tak 

Zimny silnik załącznik 1(ok 2.9 bara) 

Cieply silnik przy temp 90 stopni załącznik 2 (ok 1.25 bara) 

Cieply silnik 90 stopni ok 15 min pracy po zlapani temp. załącznik 3 (ok 0.90 bara) 

IMG_20191204_180050.jpg

IMG_20191204_180200.jpg

IMG_20191204_180220.jpg

Edytowane przez bartek1080
Opublikowano

Malo tego

Opublikowano

Czyli pompa do roboty? Bo mechanik twierdzi że jest dobrze i że to wina wałka zmiennych faz

Mam jeszcze taki pomiaz z walka (chyba ponieważ dobrze się na  nie znam) 

 

Opublikowano

Trzeba zdjąć podstawę i wałek zmiennych faz i obejrzeć.  Wg mnie te części w podjebce nie zdają egzaminu, druga sprawa to ciśnienie oleju, za niskie na gorącym silniku.

Na zimnym jest ok, na gorącym lipa, tutaj trzeba szukać przyczyny.

Opublikowano

Zabrałem się niewielkimi krokami, i zmieniłem olej na 5w40 ciśnie wzrosło do 950m. Bara na rozgrzanym silniku

Auto dużo mniej szarpie da się normalnie jeździć po mieście. 

Teraz zastanawiam sie czy winowajca całego zamieszania jest pompa oleju. 

 

Moja pompa to 06J 115 105 AB 

I teraz pytanie jakie powinna mieć ciśnienie na niskich obrotach? Nie czasem min. 1.1 bara? 

Opublikowano

Wg serwisowki cisnienie powinno wynosic na biegu jalowym na rozgrzanym silniku (temperatura oleju min 80stopniC) od 1,2 do 2.0 bar, z doswiadczenia wiem ze przewaznie jest to 1.2-1,4 bar, zdarza sie, że ciut spada do 1.1-1.2 bara jesli olej ma temperature np 95stopniC. Czujnik cisnienia oleju w 1.8 i 2.0 tfsi zalacza sygnalizacje ostrzegawcza od 0.7bara w dol.. Problemow z cisnieniem oleju w tych silnikach jest kilka, glowne dwa to albo pompa oleju (np porysowana wewnatrz), lub przytarte walki wyrownowazajace przez ktore zaraz za pompa przechodzi glowne cisnienie oleju i jesli sa przytarte to ucieka tamtedy cisnienie.. mialem tez przypadek zlej obrobki gornej miski olejowej do ktorej przykrecana jest pompa, powierzchnia miski byla jakby frezowana na dwa razy i po srodku styku z pompa byla szpara okolo 0.2mm, po przefrezowaniu powierzchnii na gladko cisnienie wrocilo i wzroslo o 0.4bara.. takze sa rozne przypadki.

Opublikowano

Ok najprawdopodobniej mam pompę 

Nr 06J115105AB 

Jest ona na rozrządzie na osobnym łańcuszku czy muszę go rozbierać żeby ją wymienić i na nowo ustawiać? Czy w tej pompę nie ma różnicy jak ja ustawie. 

Opublikowano

Nie ma roznicy i jak dobrze pokombinujesz to idzie ja nawet wymienic zdejmujac tylko miske olejowa, wiem bo juz tak robilem... trzeba tylko przytrzymac czyms napinacz, on jest na sprezynie...

Opublikowano

witam i odgrzewam

 

zakupiłem auto z uszkodzonym silnikiem po przeskoczeniu rozrządu. Standardowo wadliwy napinacz się rozsypał. silnik to 2.0tfsi CCZA. Przebieg 212kkm

wymienione zostały:

kompletny rozrząd,

wszystkie zawory,

zaworek i pokrywa zmiennych faz (ślizg starej pokrywy był porysowany to profilaktycznie wymieniłem, bo czytając różne tematy, zwracano uwagę na to, że mogą być przez to problemy ) Wałek ssący poozstawiłem stary, jednak na jego powierzchni tam gdzie wchodził w pokrywę/podporę zmiennych faz był bardzo delikatnie porysowany

poprawione nowe tłoki i pierścienie (profilaktycznie jak już silnik był rozebrany)

Po remoncie auto chodzi fajnie, wkręca się prawidłowo, ma moc, nie bierze nic oleju, wszystko cacy....prawie:mellow:

jednak od samego początku po remoncie jest problem

Przy powolnym ruszeniu, bądź stałej szybkości przy utrzymywanych niskich obrotach (około 1500 rpm) auto szarpnie na moment i mrugnie kontrolka EPC. Jak wystartuję dynamiczniej to wszystko jest OK. 

To co sugeruje sie wymienić na pierwszy strzał, czyli zawór i podporę wałka wymieniłem podczas remontu. Czy w moim przypadku jest do sprawdzenia poprawność ustawienia rozrządu?

000833 - Camshaft Position Sensor (G40) 
               P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 24
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 215892 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.04.15
                    Time: 19:02:55

             Freeze Frame:
                    RPM: 1546 /min
                    Load: 30.6 %
                    Speed: 41.0 km/h
                    Temperature: 81.0°C
                    Temperature: 18.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 14.097 V

000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake) 
               P000A - 000 - Slow Response - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 215896 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.04.15
                    Time: 19:17:11

             Freeze Frame:
                    RPM: 1759 /min
                    Load: 27.4 %
                    Speed: 70.0 km/h
                    Temperature: 97.0°C
                    Temperature: 17.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V

000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake) 
               P0011 - 000 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 215900 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.04.15
                    Time: 19:20:36

             Freeze Frame:
                    RPM: 1873 /min
                    Load: 25.1 %
                    Speed: 75.0 km/h
                    Temperature: 98.0°C
                    Temperature: 17.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V

Opublikowano

Ja bym obstawial wariator zmiennych faz na walku ssacym.

Opublikowano
16 minut temu, MarcinOslo napisał:

Ja bym obstawial wariator zmiennych faz na walku ssacym.

Z doświadczenia? Występuje on jako odobna część czy razem z wałkiem?

Opublikowano

Cześć wszystkim.
A4 B8 2.0TFSI CDNC 211KM 2009r.

Od półtorej tygodnia borykam się z problemem - tutaj go wrzucę:
"4113 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) 
          P0341 00 [032] - niezrozumiały sygnał
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 29
                    Przebieg: 169363 km
                    Data: 2020.06.12
                    Czas: 12:04:54

                    Prędkość obrotowa silnika: 1164.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 27.5 %
                    Prędkość pojazdu: 9 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 93 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 38 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 900 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.371 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 33"

Nie będę opisywał, w jakich okolicznościach to się dzieje, w każdym razie problem powraca a błąd wiem że wraca, bo miga kilka razy EPC na desce, a potem taki błąd się pojawia. EPC miga najczęściej, gdy przypuśćmy jadę na drugim biegu, okolice 900-1000 obrotów i gaz w podłogę. Nie za każdym razem tak się dzieje, czasami jest spokoju 3-5dni. Co mogę zrobić? 
Wymieniłem do tej pory czujnik położenia wałka rozrządu i dodatkowo świece, które były mocno wyeksploatowane - przed wymianą świec, gdy paliło się EPC a świece były stare autem szarpało - po wymianie świec miga EPC i czuć drobne wibracje, ale nie są to mocne szarpnięcia jak wcześniej. 
Analizowałem temat na forum i podobno problem może leżeć w zaworze sterującym wałka rozrządu oraz podstawie/osłonie wałka rozrządu. Co myślicie o tych dwóch rzeczach? Dodam, że rozrząd wymieniony był 30tys temu.

Opublikowano

rozrzad to moze i był wymieniony ale mało prawdopodobne że podstawa i zawór

Opublikowano
8 godzin temu, Dev napisał:

rozrzad to moze i był wymieniony ale mało prawdopodobne że podstawa i zawór

Też tak mi się wydaje. A więc pójdę w tym kierunku i wymienię podstawę i zawór. Są jakieś nowe numery tych rzeczy? Z tematu znalazłem nr zaworu 06H 109 257 C i numer podstawy 06H 103 144 J jako najnowsze, tylko nie wiem czy nie ma teraz innych numerów tych części pasujących do 2.0TFSI 211KM CDNC. Przy okazji doradź mi, lepiej kupić oryginalne z ASO czy zamiennik też daje radę? Zawór na Allegro znalazłem nowy z INA zs 100zł, a podstawę za 300zł nową jakiś zamiennik po numerach, które podałem powyżej, ale nie mam pewności czy są aktualne. Jeżeli uważasz, że jest spora różnica między zamiennikiem a oryginałem to wolę dołożyć od razu i nie zaglądać tam za miesiąc. 

Opublikowano (edytowane)

Tylko oryginal. Najnowszy nr 06H103144K. Podpora jest kompletna z zaworem zwrotnym, sitkiem i oringiem.

Edytowane przez kixi4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...