komoornik Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Ten Tiptronic nie ma launch controla. Przy normalnym starcie nie będzie większej różnicy w przyszpieszeniu. Ale w trakcie jazdy skrzynia jest zdecydowanie bardziej mulasta. Bez porówniania do S-Tronica czy np. 8 biegowych automatów ZF w nowszych BMW.
BeyerBrown Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) W Audi też siedzi konstrukcja ZF... Czyżby BMW im więcej posmarowało, że dostali lepszą skrzynię...? Edytowane 19 Stycznia 2016 przez BeyerBrown
szogun555 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2016 Ten Tiptronic nie ma launch controla. Przy normalnym starcie nie będzie większej różnicy w przyszpieszeniu. Ale w trakcie jazdy skrzynia jest zdecydowanie bardziej mulasta. Bez porówniania do S-Tronica czy np. 8 biegowych automatów ZF w nowszych BMW. Jak dla mnie ten Tip jeździ bardzo fajnie, przy 200km/h trzyma tylko 3000 obr.min. i najważniejsze, że jest bardziej wytrzymały. Różnica w przyspieszeniu jest pewnie nie wielka, więc nie będę się podniecać ile jest szybszy S-tronic, bo to tylko samochód rodzinny. Jak będę chciał powariować, to kupie sobie GTR-a :-)
Kodzak33 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Nowy tiptronik 8 biegowy ZF w Audi także ma lunch control np. 3.0 bitdi RS-y itp.
BeyerBrown Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 W nowym S4 B9 wyczytałem, że będą montować klasycznego, 8-mio biegowego, tipa... w S4 B8 był S-tronic. Chyba nie jest tak źle z tą skrzynią jeśli chodzi o osiągi
griga-st Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Nie no, o czym dyskusja?:-) Różnica grubości lakieru? Na dsg w autach pow.100kkm trzeba uważać. Ale jeździ się przyjemniej jak tipem:-) Nie ma wrażenia jazdy paleciakiem.
komoornik Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 W nowym S4 B9 wyczytałem, że będą montować klasycznego, 8-mio biegowego, tipa... w S4 B8 był S-tronic. Chyba nie jest tak źle z tą skrzynią jeśli chodzi o osiągi Bo ładnie zwiększyli moc. Poza tym w 3.0 TDI będzie Tiptronic. Ale nawet w USA do 2.0 TFSI będą już montować S-Tronic.
BeyerBrown Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 (edytowane) Bez przesady, z 333KM/440Nm na 345KM/500Nm. Audi ma w ofercie S-tronic'a zdolnego przenieść 600Nm (montowany jest np. w A6 3.0TDI 272KM/580Nm) Skrzynia w nowym S4 będzie miała oznaczenie ZF 8HP55A. Z tego co wyczytałem na Autokult powód zastosowania klasycznego automatu jest następujący: "Zapomnijcie o przekładni S-tronic. Nie tylko Audi przekonało się, że lepszy jest 8-stopniowy automat z tradycyjnym konwerterem momentu obrotowego, ciasno zestopniowany, co umożliwia wyciśnięcie z samochodu jeszcze lepszej elastyczności i niższego zużycie paliwa. Ponadto, więcej przełożeń pozwala na spontaniczną reakcję, co w połączeniu z niezwykle szerokim zakresem maksymalnego momentu obrotowego silnika podnosi osiągi do jeszcze wyższego poziomu niż kiedykolwiek. Natomiast podczas spokojnej jazdy oddaje kierowcy do dyspozycji długie przełożenie finalne i możliwość jazdy w trybie żeglowania." http://autokult.pl/26285,nowe-audi-s4-2016-premiera Zresztą nieważne szczegóły, najważniejsze by model jako całość był nie gorszy niż poprzednik PS. Audi S7 (450KM/550Nm) ma S-tronic'a... raczej wykluczyć można zatem problemy techniczne (mocowe). Edytowane 21 Stycznia 2016 przez BeyerBrown
komoornik Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 No to z momentem polecieli na 500 Nm czyli jak w 3.0 TDI, gdzie w B8 już nie stosowali S-Tronica. Nigdy nie wchodziłem w szczegóły jaki gdzie dokładnie jest model skrzyni. Jak będzie taki ZF jak w nowszych BMW to spoko, jak powtórka skrzyni 8-biegowek Tiptronic z B8 to niefajnie, bo ta skrzynia jest "mułowata".
szogun555 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2016 To wygląda na to, że będzie dokładnie ten sam Tiptronic ZF 8HP55 jak w moim modelu :-)
BeyerBrown Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 O ile Wikipedia nie kłamie Soft sterujący w S4 może być inny.
griga-st Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 PS. Audi S7 (450KM/550Nm) ma S-tronic'a... raczej wykluczyć można zatem problemy techniczne (mocowe). Diabeł( jak zwykle) tkwi w szczegółach. DSG DL501 która siedzi w "zwykłej" B8 ma słabsze sprzęgła, flansze na tył "wciskana", słabszą mechatronikę, i tnie niuta niesamowicie w fabrycznym sofcie. Wszystko w porównaniu do s-ki. Nie mam pojęcia co jeszcze innego jest w A7 czy w Macanie gdzie tez jest ta skrzynia. Jedno jest pewne i gwarantowane: nie dostaniecie żadnego bonusa od audi. Nawet gdyby kosztował tylko 5 centów. Moje A4 na stronicu miało ogromne problemy z E921 2.0 w dieslu i manualu FWD w multi lepiej sie bujała
BeyerBrown Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Dziwne zatem, że nie zdecydowali się włożyć mocniejszych sprzęgięł... albo od razu całej skrzyni s-tronic od S7
szogun555 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2016 Dzwoniłem dzisiaj do CompSportu, szacowany przyrost mocy 300KM i 440Nm. Co o tym myślicie ?
dobry1 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Spr. co powie Wojtek z Dynosoft 440 Nm mam w CR.
griga-st Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 szacowany przyrost mocy 300KM i 440Nm Trzecia generacja Tylko program to 290/420. Wyżej to...Musi się ktoś wypowiedzieć kto się zna na turbinach o jej realnych możliwościach
szogun555 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2016 (edytowane) szacowany przyrost mocy 300KM i 440Nm Trzecia generacja Tylko program to 290/420. Wyżej to...Musi się ktoś wypowiedzieć kto się zna na turbinach o jej realnych możliwościach Podobno samym softem 300KM i 440Nm. Chyba się umówię i zobaczymy co z tego wyjdzie :-) Kto jest w stanie ogarnąć moje TFSI od a do z ? Możecie kogoś polecić ? Mam na myśli strojenie po kablu, oczywiście z hamownią i zdjęcie limitera prędkości. Compsport Łodz - brak hamowni. Rogal - brak możliwości usunięcia limitera. Dynosoft- brak możliwości zrobienia po kabelku. Masters - nie robili takiego autka. Edytowane 30 Stycznia 2016 przez szogun555
komoornik Opublikowano 30 Stycznia 2016 Opublikowano 30 Stycznia 2016 A to ciekawe. CompSport w Łodzi nie ma hamowni 4x4? Masz limiter do 207 km/h? Ja planuję wybrać się do Kreatora Mocy, ale mi chodzi tylko o podniesienie mocy.
szogun555 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2016 (edytowane) A to ciekawe. CompSport w Łodzi nie ma hamowni 4x4? Masz limiter do 207 km/h? Ja planuję wybrać się do Kreatora Mocy, ale mi chodzi tylko o podniesienie mocy. U mnie limiter jest ustawiony na 210 km/hZ tego co się dowiedziałem Compsport w ogóle nie posiada hamowni w Łodzi, hamują auta w firmie zajmującej się instalacją gazową Nagaz, wysyłają oprogramowanie do Bielska i z powrotem wraca gotowiec.... Kreator Mocy średnio jest polecany. Edytowane 30 Stycznia 2016 przez szogun555
komoornik Opublikowano 30 Stycznia 2016 Opublikowano 30 Stycznia 2016 (edytowane) Program jak program, nie jest to jakoś wielce skomplikowane. Przy grubszych modach szukałbym wyspecjalizowanego tunera. Jakaś kpina z tym CompSportem i brakiem hamowni. Kreator Mocy ma chociaż na miejscu hamownie 4x4. Na stronie można sobie zobaczyć że ładnych parę sztuk 2.0 TFSI (w tym te poliftowe) robili. Auta z USA i limitery to niby też dla nich nie problem. Edytowane 30 Stycznia 2016 przez komoornik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się