newman1 Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Witam, jakie pompki powinny siedzieć w AWX 5 biegów? Ewentualnie jakie można w ramach zamienników montować. Aktualnie mam problem z dużym spalaniem i słabą mocą. Przy zakupie auta były pompki o oznaczeniach 73Q, jedna padła mechanik wymienił na AR bo podobno takie są montowane oryginalnie. Przed Zabiegiem auto było żwawe a teraz musze mu deptać zeby go rozbujać i jeszcze wibruje. na starych pompkach miękko pracował. I teraz nie wiem jakich szukać do kompletu.
lukaszooo Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Znam awx w ktorym siedza Q i ladnie pracuje wiec albo masz uszkodzone albo zle zamontowane.
nik23 Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Masz wymienione wszystkie na ar czy jedną?
m1chal_p Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 Może korekta softu pod nowe pompki jest potrzebna? O ile wszystkie pompki są takie same.
Ralen Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 Ostatnio zagłębiłem się w temat pompek bo też mam awx a w nim 3x pompki Q i jedna AR Powinno ci to ładnie pracować. Czytałem ze Q oraz BA są od awx a AR jest od AVF. Czy korektę softu miałem? Raczej nie bo awx i AVF mają po 130km
newman1 Opublikowano 8 Lutego 2016 Autor Opublikowano 8 Lutego 2016 Siedzialy wszystkie 73Q, i łądnie miękko silnik pracował, dopóki nie zaczęło bujać całą budą i mechanik wymienił tylko jedną na AR. Teraz są 3xQ i 1xAR dokładnie jak u RALENA. Miał taką u siebie mechanior od ręki i wkręcił. Teraz nie wiem czy wymieniać pozostałe na AR czy znaleść tą jedną 73Q. Ze zdobytej wiedzy mogę powiedzieć, zę różnią się od siebie momentem obrotowym.Czy ma znaczenie do którego cylindra są wkręcone?
piotrsob1 Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 Załóż z powrotem tą swoją starą tylko wymień na niej uszczelniacze i podkładkę termiczną ( wyczyść dokładnie powierzchnie w głowicy i na pompce, do których przylega podkładka termiczna ) Jak gniazda w głowicy nie są mocno wytłuczone to daj nową śrubę mocującą i wyreguluj jak pan bóg przykazał i daje 90 % że będzie dobrze
newman1 Opublikowano 8 Lutego 2016 Autor Opublikowano 8 Lutego 2016 Działania ze starą pompką są już nie możliwe. Mechanik po wyjęciu mi ją pokazał i podobno wyciągnał już w częściach, rozsypaną. Górna część ze sprężyną leżała osobno.
piotrsob1 Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 (edytowane) To znakiem tego jakiś melepeta wcześniej te pompki regulował Jak się rozsypał ogranicznik skoku sprężyny pompowtrysku to najwyraźniej ktoś ustawił luz na pompce , a taka sytuacja w ogóle nie powinna mieć miejsca przy prawidłowo wyregulowanym skoku pompowtryskiwacza A uszkodzony ogranicznik wcale nie musi świadczyć o uszkodzeniu pompki , po wymianie ogranicznika i prawidłowym wyregulowaniu większość takich pompek będzie chodziła poprawnie Sprawdził bym też jak są wyregulowane pozostałe pompki. Siedzialy wszystkie 73Q, i łądnie miękko silnik pracował, dopóki nie zaczęło bujać całą budą i mechanik wymienił tylko jedną na AR. Teraz są 3xQ i 1xAR dokładnie jak u RALENA. Miał taką u siebie mechanior od ręki i wkręcił. Teraz nie wiem czy wymieniać pozostałe na AR czy znaleść tą jedną 73Q. Ze zdobytej wiedzy mogę powiedzieć, zę różnią się od siebie momentem obrotowym.Czy ma znaczenie do którego cylindra są wkręcone? Daj z ciekawości loga z grupy 013 na biegu jałowym, ciekawy jestem jak wyglądają korekcje i czy nie masz wibracji silnika przy przyspieszaniu powyżej 1600 obr/min ? Edytowane 8 Lutego 2016 przez piotrsob1
newman1 Opublikowano 8 Lutego 2016 Autor Opublikowano 8 Lutego 2016 To znakiem tego jakiś melepeta wcześniej te pompki regulował Jak się rozsypał ogranicznik skoku sprężyny pompowtrysku to najwyraźniej ktoś ustawił luz na pompce , a taka sytuacja w ogóle nie powinna mieć miejsca przy prawidłowo wyregulowanym skoku pompowtryskiwacza A uszkodzony ogranicznik wcale nie musi świadczyć o uszkodzeniu pompki , po wymianie ogranicznika i prawidłowym wyregulowaniu większość takich pompek będzie chodziła poprawnie Sprawdził bym też jak są wyregulowane pozostałe pompki. Siedzialy wszystkie 73Q, i łądnie miękko silnik pracował, dopóki nie zaczęło bujać całą budą i mechanik wymienił tylko jedną na AR. Teraz są 3xQ i 1xAR dokładnie jak u RALENA. Miał taką u siebie mechanior od ręki i wkręcił. Teraz nie wiem czy wymieniać pozostałe na AR czy znaleść tą jedną 73Q. Ze zdobytej wiedzy mogę powiedzieć, zę różnią się od siebie momentem obrotowym. Czy ma znaczenie do którego cylindra są wkręcone? Daj z ciekawości loga z grupy 013 na biegu jałowym, ciekawy jestem jak wyglądają korekcje i czy nie masz wibracji silnika przy przyspieszaniu powyżej 1600 obr/min ? Jutro postaram się zrobić. Auto oczywiście wibruje przy przyspieszaniu. powyżej 2000 obr nie wyczuwalne.
Norbi TDI Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Podepnę się pod temat mam podobny problem jak kolega (u mnie korekcje dobre, bipy już rozjechane i dawka paliwa wysoka, czy mógłby ktoś napisać jakie numery pompek montowane były w B7 2005r. 1.9 BKE ?
piotrsob1 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 (edytowane) Proszszę bardzo .... Edytowane 10 Marca 2016 przez piotrsob1
Norbi TDI Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Proszszę bardzo .... Super, dzięki bardzo, rozumiem , że w razie czego od BRB nie podejdą ?
piotrsob1 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 BRB jest przystosowane do montażu DPFa i ma wałek z innym profilem krzywek napędzających pompowtryski . Przez co muszą być wydajniejsze , bo część ich skoku roboczego jest zarezerwowana dla obsługi dotrysku paliwa w celu jego wymuszonej regeneracji Oczywiście po zamontowaniu pompek od BRB do BKE , silnik powinien wystartować bez problemu, powinien nawet lepiej jeździć niż na oryginałach, ale może się okazać konieczne skorygowanie softu pod nie, np. ze względu na dymienie Nie jest to wcale pewne , może być tak że da radę jeździć bez korekty, ale trzeba się z tym liczyć
Norbi TDI Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 BRB jest przystosowane do montażu DPFa i ma wałek z innym profilem krzywek napędzających pompowtryski . Przez co muszą być wydajniejsze , bo część ich skoku roboczego jest zarezerwowana dla obsługi dotrysku paliwa w celu jego wymuszonej regeneracji Oczywiście po zamontowaniu pompek od BRB do BKE , silnik powinien wystartować bez problemu, powinien nawet lepiej jeździć niż na oryginałach, ale może się okazać konieczne skorygowanie softu pod nie, np. ze względu na dymienie Nie jest to wcale pewne , może być tak że da radę jeździć bez korekty, ale trzeba się z tym liczyć Dzięki, rozumiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się