Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przetwornica Valeo LAD5GL. Napawa czy zamiennik(jaki?)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Klasyczny numer. Kupuję nowe żarniki od Kolegi z forum(zaznaczę że wszyscy chwalili że oryginały od Hammera, mimo że nie było ori pudełka no ale mniejsza z tym), montuje, odpalam światła i jedna przetwornica spalona. Po miesiącu pali się druga z drugiej strony. Jedną już używkę wcześniej kupiłem na podmianke ale jak znam życie szybko zdechnie. Przetwornice 4 pin LAD5GL. Teraz pytanie czy warto je regenerować czy może zamontować inną. I tu pytanie jaki zamiennik zastosować i gdzie kupić. Boję się ich naprawiać bo kupiłem żarniki Philips 4850K a wyczytałem na forum, że podobno te przetwornice Valeo to pańskie pieski i będą chodziły tylko na ori 4300K ? To potwierdzone info?

Ma ktoś po naprawie takie przetwornice za takich żarnikach 4850K ?

Czy lepiej wsadzić zamiennik ? Ewentualną przeróbkę otworu wykonam sam.

Opublikowano

No widzisz - trzeba bylo kupic od H4mm3R-a i nie bylo by problemu

U mnie smigaja

Opublikowano (edytowane)

Jak mam przetwornice osram od jakiegos passata 300zl za nowe a z drugier strony ori valeo i swieca identycznie.

Jesli przetwornica spalila sie sama z siebie mozna regenerowac, jesli zlapala wilgoci tak jak moja to zapomnij o regeneracji.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

No widzisz - trzeba bylo kupic od H4mm3R-a i nie bylo by problemu

U mnie smigaja

No wlaśnie od niego kupiłem. Ale nie dopartywał bym się tutaj winy palników. Podobno jedna przetwornica valeo wytrzymuje życie jednego palnika.

Opublikowano

podejrzewam ze przez 13 lat to pierwsza która sie u ciebie spaliła.

Opublikowano

Rozmawiałem z http://hidserwis.pl/i nie dają mi gwarancji ze po naprawie przetwornic na żarniku o podwyższonej temp. barwowej jaki mam czyi Philips XenStart 2012 4850K nie spalą się one ponownie. Wg nich po naprawie przetwornic muszę zmienić żarniki na standardowe 4150-4300 K. Czyli koszta: Naprawa przetwornic 220 +/- 40 wysyłki + żarniki 460 w sklepie = 720 zł. Paranoja jakaś zwłaszcza że już wydałem na żarniki około 300 i używana przetwornice 210.

Teraz to albo kupuję reflektory depo 2x H7 za niecałe 5 stów albo adaptuje jakąś inną przetwornicę. Tylko pytanie jaką. Uniwersalną z zestawu HID ? Coś było też o HELLA 5dv 009 000 00 ale strasznie niejasne info w tym temacie. Ktoś robił taką przeróbkę?

Opublikowano

To zaoszczędziłeś, ja byłem u gościa w wawie na cynamonowej wsadził mi przetwornice osram z jakiegos passata zapłaciłem 500zł i mam gwarancje na rok nie pasuje pod ori miejsce ale jakos ją zamontował. Żarniki mam również od niego oryginalne osram DS1 montowane przez poprzedniego własciciela 6 lat temu.

Opublikowano (edytowane)

500 zł za rzeźbę w jednej lampie ? Kosmos.

Na chwilę obecną po przeczytaniu całego internetu znalazłem dwa przypadki gdzie zmieniano przetwornice ori Valeo w A4 B6 na Hella. Jedna osoba nawet rzuciła symbolem Hella 5DV 009 000-00. (nowa 200zł sztuka) Chyba pójdę tą samą drogą. Zastanawia mnie tylko jaka jest różnica między Hella 5DV 009 000-00 a Hella 5DV 009 610-00 w przypadku adaptacji ich pod nasz żarnik D1S. Nie zawracał bym sobie tym głowy gdyby nie to, że te drugie znalazłem prawie nowe w cenie 200zł komplet.

/edit;

Odpowiem sobie sam. Ta druga ma inne zasilanie na 4 pin. Ta pierwsza powinna pasować ma 2 pin

Edytowane przez trelemorele
Opublikowano

Kosmosem jest to ze kupiles dwa zarniki za 300zl i masz obie przetwornice do wymiany + dwa zarniki czyli jakies 1000zl. Jesli kupisz nowe to i tak nikt nie da ci na to gwarancji jesli nie klepnie ci pieczatki zaklad montujacy.

Z tego co wiem od rocznika 2003 samopoziom jest sterowany przez przetwornice i wlasnie dlatego masz 4 piny.

Do rocznika 2002 masz dwa piny i sterowanie samopoziomem jest z modolu.

Opublikowano

W valeo 4 pin jest również tylko zasilanie 2 piny są wolne. To samo w 12 pin. Przetwornica nie bierze udziału w samopoziomowaniu. Jak rozgryzę temat podmianki to zrobię chyba fotorelacje.

Opublikowano

W b5 wszystkie przetwornice byly dwu pinowe potem wymyslili sterowanie z przetwornic ale nie wiem od ktorego roku tak jest, zawsze myslalem ze od 2003.

I pamietaj mimo ze sprzedawca bedzie mowil ze jest rok gwarancji to przy uszkodzeniu odsyla ja do producenta ktory bez kwitu zakladu montujacego nie uwzgledni gwarancji.

Opublikowano (edytowane)

Rozmawiałem z http://hidserwis.pl/i nie dają mi gwarancji ze po naprawie przetwornic na żarniku o podwyższonej temp. barwowej jaki mam czyi Philips XenStart 2012 4850K nie spalą się one ponownie. Wg nich po naprawie przetwornic muszę zmienić żarniki na standardowe 4150-4300 K. Czyli koszta: Naprawa przetwornic 220 +/- 40 wysyłki + żarniki 460 w sklepie = 720 zł. Paranoja jakaś zwłaszcza że już wydałem na żarniki około 300 i używana przetwornice 210.

Teraz to albo kupuję reflektory depo 2x H7 za niecałe 5 stów albo adaptuje jakąś inną przetwornicę. Tylko pytanie jaką. Uniwersalną z zestawu HID ? Coś było też o HELLA 5dv 009 000 00 ale strasznie niejasne info w tym temacie. Ktoś robił taką przeróbkę?

Jak mi padł żarnik, to wsadzilem soczewki z B8, kupiłem przetwornice Koito (Toyota, Lexus) i moge wkładać żarniki jakie chcę, nawet najtańsze chinole, z tą różnicą że nie D1S tylko D2S które są tańsze :wink:. I mam do sprzedania dwie sprawne przetwornice valeo :grin:.

Obecnie mam włożone takie żarniki i z soczewką z B8 za taką cenę naprawdę robią robotę. Mogę je wymieniać nawet co rok :grin:

https://hidretrofit.pl/sklep/zarniki-nextgen-d2s-5500k-50/

Edytowane przez Bromchit
Opublikowano

koito denso to bardzo dobra opcja jak już się kompletuje graty do przeróbki od zera (żarnik D2S). Ja z nadzieją że valeo wytrzyma wymiane żarników zakupiłem jako pierwsze żarniki D1S i je chcę teraz wykorzystać (a naprawdę bardzo ładnie świecą)

Hella już zamówiona! z pol roczną gwarancją z jakiegos serwisu xenonowego. Pan potwierdził, że takie przeróbki się zdarzają największy problem to fizyczne dopasowanie helli do reflektora i uszczelnienie. Tak że rezanko niebawem...

Opublikowano

A pan powiedział ci o przepięciach elektrostatyczny po takich rezankach ???

Opublikowano (edytowane)

pomyslce o przetwornicach koito d4s są mniejsze od d4s , bez problemu mozna je wsadzic do lamp b5/ b6 zwykłych , xenonowych, bixenonowych.

co do ilosci ninów w przetwornicach b6.

nigdy w b6 przetwornice nie były spiete z innym ukladem

ile by nie było pinów w przetwornicy wykorzystane są zawsze tylko dwa +12V i masa.

wiec można smiało zaadaptować rózne przetwornice.

Edytowane przez Gwerty
Opublikowano

Więc od którego roku samopoziom idzie z przetwornicy ????

Opublikowano

Obecnie mam włożone takie żarniki i z soczewką z B8 za taką cenę naprawdę robią robotę. Mogę je wymieniać nawet co rok :grin:

https://hidretrofit.pl/sklep/zarniki-nextgen-d2s-5500k-50/

Serdecznie nie polecam tego człowieka. Reklamacja żarnika na zasadzie "u mnie działa, sp***rzaj dziadu"... a u mnie nie działał. Szkoda kasy.

Opublikowano

Więc od którego roku samopoziom idzie z przetwornicy ????

A co ma przetwornica do samopoziomu? Od tego jest przecież osobny moduł.

Opublikowano

Niezawsze. W nowszych autach.. przetwornice są zintegrowane z układem skretnosci.

Opublikowano

Skretność to nie samopoziom :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...