Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Zapowietrza układ paliwowy, problemy z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Mam audi A4 B4 z 2004 roku, 1,9 tdi 131 KM

Od pewnego czasu nad ranem gdy próbuje odpalić auto co jakiś czas zdarza się, ze samochód odpala na ułamek sekundy a następnie muszę go bardzo długo chełtać rozrusznikiem by odpalił.

Jest na pewno zapowietrzony. Wydawało mi się że kłopot był w filtrze paliwa bo jego wymiana pomagała na 2-4 tygodnie.

Ostatnio mechanizm czyścił pompę paliwa w baku, ale nic to nie dało.

Znów pojawia się kłopot. Czasem kilka dni z rzędu nie ma problemu a potem niespodzianie znów gdy po długim postoju chcę odpalić auto - są powyższe kłopoty.

Podejrzewam uszczelniacze na pompowtryskach ale mechanik który robi auto szuka bardziej w baku i w czujniku temperatury przyczyny.

Bardzo proszę o podpowiedź.

Opublikowano

Jeżeli masz ponad połowę zbiornika paliwa, to nawet wadliwa pompka spiętrzająca nie powoduje zapowietrzenia. Może przewody przelewowe nieszczelne, może zaworek na filtrze nieszczelny. A w ogóle masz pęcherze powietrza w przewodzie do pompy?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Problem pojawia się nawet na pełnym baku.

Nie ma żadnego związku z temperaturą - tylko z czasem stania samochodu bez odpalania.
Gdy wymieniłem filtry paliwa to przez 2-4 tygodnie nawet po 10 stopniowych mrozach auto paliło do strzału.

Zaworek na filtrze paliwa wymieniałem 2 razy, wpierw chiński, potem Boscha. Po 2 dniach kłopot znów się pojawił.

Filtr paliwa wymieniałem 3 razy.

Wpierw Knechta, potem doradzono mi MANA - wydawało mi się ze to wina filtra bo poprawa była wyraźnie wyczuwalna.

Gdy podczas montażu próbowaliśmy pomkną ręczną zaciągnąć paliwo z baku pojawiał się kłopot - słabo tłoczyło - jakby jakiś zawór je trzymał.

Gdy już wreszcie się udało - dało się zauważyć po przetłoczonym przez filtr paliwa że są bąbelki w paliwie.
Pompka działała, po włączeniu zapłonu podawała paliwo ale dało się usłyszeć dźwięk jakby piany przepychanej z baku.

Po tej akcji oddałem auto do mechanika by wyjął, sprawdził pomknę w baku. Nie było bardzo dużo brudu, tylko troszkę, wyczyścił i włożył ponownie.

Dźwiny dzik pompki ustał. Teraz ładnie buczy. Z resztą dopóki gruszką nie ciągnąłem paliwa zawsze ładnie buczała.

Od dawna słyszę z filtra paliwa fukanie - mechanik twierdzi , ze wałek rozrządu wygląda ładnie i że ten typ tam ma.


Sugerowałem mechanikowi temat wymiany uszczelniaczy na PD.

On twierdzi, ze gdyby był kłopot z uszczelniaczami to na pewno rósłby poziom oleju bo ropa dostałaby się do układu olejowego.

Czy to prawda i czy na tej podstawie można wykluczyć uszczelniacze na pompkach?

Podpowiedzcie proszę koledzy.

Opublikowano

Uklad paliwowy to bak- pompka - przewody - filtr - przewod - vacum pompa - pompowtryski.

Poczatek masz sprawdzony, teraz sprawdz vacum czy jest suche jak tak to wymien uszczelnienia PD a jak nie pomoze to vacum pompe.

Opublikowano

Uszczelnienia pompek to nie tylko przybywanie oleju, może także przez to dostawać si kompresja do szyny paliwowej i powodować zakłócenia pracy pompek

Opublikowano (edytowane)

w czujniku temperatury przyczyny.

Czujnik łatwo sprawdzić przed odczyt jego parametrów Vagiem (w liczniku jak i ECU). Sprawdź go sobie to raz dwa wyeliminujesz bądź znajdziesz przyczynę problemu z paleniem.

Edytowane przez magoo
Opublikowano

Dziękuje bardzo!

Panowie podpowiedzcie proszę tylko bym się upewnił - uszczelniacze warto próbować wymienić - jeśli czujnik będzie ok?
Mechanizm nie chce się za to zabierać ponieważ jeśli nie ma ropy w oleju to jego zdaniem na 100% uszczelniacze są ok.

Gdyby ropa była w oleju - to jego zdaniem - jest dowód , że uszczelniacze zmienić trzeba.

Czy sam bez VAGa jestem w stanie sprawdzić czujnik?

Opublikowano

Bez Vaga nie sprawdzisz czujnika poprawnie.

Opublikowano

Da sie to sprawdzic mierząc opor, czujnik temp plynu to dwa czujniki w jednym i oba powinny miec podobny opor. Duzo duzo prosciej jest podpiac vaga.

Czesto jak wyciaga sie pompke to dolny oring rozlatuje sie w palcach a paliwo jakos nie dostaje sie do oleju.

Zrob test zostaw auto na noc tak aby przod auta stal duzo wyzej niz tyl, jak po nocy odpali od strzala to wymieniaj uszczelnienia.

Opublikowano

Bardzo dziękuję, zrobię test i dam znać.

Zazwyczaj auto stoi w poziomie a wtedy 1-3 pali rano za pierwszym razem, Potem muszę chełtać.

I znów kilka dni spokoju.

lukaszooo możesz mi powiedzieć jakie znaczenie ma to, ze jeśli przód będzie dużo wyżej i zapali od strzała to znaczy że uszczelniacze?

Pytam bo spotykałem się z podpowiedziami o ustawieniu auta bakiem wyżej od silnika, ale nie załapałem o co w tych testach chodzi.


Vaga podepnę i też dam znać

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli po nocnym postoju silnik się na chwilę uruchamia, po czym gaśnie i trzeba go potem długo chechłać żeby ponownie zaskoczył, to świadczy to o tym że paliwo pozostaje w szynie głowicy i na tym paliwie silnik odpala :decayed:

Dopiero jak tandem pompa nie poda paliwa to silnik gaśnie .

Wniosek z tego prosty , uszczelniacze dolne i środkowe na pewno są szczelne, a jak w silniku nie przybywa oliwy to i górne też są szczelne :whistling:

Żeby zawęzić obszar poszukiwań pasowało by podzielić układ paliwowy na dwie części, proponuję wyjąć bezpiecznik nr 28 ( zasilanie pompki paliwa w zbiorniku) i podłączyć zasilanie tandempompy w paliwo z bańki :hi:

Bańka po oleju, cztery metry tekalanu fi 8 , 0,5 m elastycznego paliwowego i dla pewności uniwersalny filterek paliwa i mamy cały potrzebny sprzęt do próby :)

Po zmontowaniu wszystkiego do kupy i próbnym odpaleniu w celu dokładnego odpowietrzenia "instalacji" zostawiamy auto w spokoju na noc z bańką stojącą na glebie.

Jeżeli rano będzie tak jak dotychczas , czyli zapali i zgaśnie, a potem znowu trzeba będzie chechłać żeby odpalił, to na 90% tandem na śmietnik , a jak odpali i będzie chodził bez problemu, to trzeba szukać nieszczelności w odpiętym kawałku układu paliwowego :)

Przerabiałem kiedyś ten temat w kobiety A2 1,4 tdi AMF, nawet filmik z testu się ostał :

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Ja tam filozofem w przeciwienstwie do innych nie jestem. Nie potrafie wytlummaczyc na czym polega test z przodem ale dziala.

Test z banka moze i dobry ale zabawy z tym na caly dzien czyli bawiąc sie w diagnoze wziął bym za robote tyle samo co za wymiane vacum ☺

Opublikowano

Ja tam filozofem w przeciwienstwie do innych nie jestem. Nie potrafie wytlummaczyc na czym polega test z przodem ale dziala.

Test z banka moze i dobry ale zabawy z tym na caly dzien czyli bawiąc sie w diagnoze wziął bym za robote tyle samo co za wymiane vacum ☺

Łukasz, tu nie chodzi o filozofie, tylko o trafną diagnozę :decayed:

Jak klient nie ma czasu na niuanse i ma dużo kasy do wydania, to możesz mu wymienić nawet cały układ paliwowy bez sprawdzania czegokolwiek :P

Opublikowano

Koledzy podpowiedzcie proszę jak się ma częstotliwość zapowietrzania do poziomu paliwa w baku?

Im mniej mam paliwa tym częściej i szybciej się zapowietrza.

Np na całym baku - tak do połowy problem pojawia się raz na kilka dni.

Przy 1/4 baku codziennie.

Opublikowano

Odepnij wąz z filtra paliwa ten co idzie z baku włóż do sloika i wlacz zaplon, najlepiej rob to z kims zebys calego auta paliwem nie zlał, napisz czy paliwo poleciało zaraz i jaka ilość ile ml, ewentualnie pękła spręzynkaa w zaworze zwrotnym w pompie vacum ( jest nie wymienialna trzeba całą vacum wymienic)

Test z górką działa na zasadzie grawitacji jezeli bak jest wyzej niz silnik paliwo sie do niego nie cofnie (nie zejdzie z przewodów)

Załóz dodatkowy zaworek zwrotny miedzy filtrem paliwa a vacum( do kupienia za pare zlotych)

Obejrzyj vacum czy niejest mokra, test gorki nie wskazuje tylko na uszczelnienia pompek na zaworek zwrotny w vacum tez.

Opublikowano

Odepnij wąz z filtra paliwa ten co idzie z baku włóż do sloika i wlacz zaplon, najlepiej rob to z kims zebys calego auta paliwem nie zlał, napisz czy paliwo poleciało zaraz i jaka ilość ile ml, ewentualnie pękła spręzynkaa w zaworze zwrotnym w pompie vacum ( jest nie wymienialna trzeba całą vacum wymienic)

Test z górką działa na zasadzie grawitacji jezeli bak jest wyzej niz silnik paliwo sie do niego nie cofnie (nie zejdzie z przewodów)

Załóz dodatkowy zaworek zwrotny miedzy filtrem paliwa a vacum( do kupienia za pare zlotych)

Obejrzyj vacum czy niejest mokra, test gorki nie wskazuje tylko na uszczelnienia pompek na zaworek zwrotny w vacum tez.

Vacum jest sucha.

Paliwo poleciał od razu po odpięciu węża.

Za jednym razem podaje około 50-100ml.

Problem zapowietrzania nie pojawia się codziennie, a samochód zazwyczaj stoi na parkingu z silnikiem lekko ku górze lub w poziomie.

Mam też wrażenie, ze czasem na jałowym biegu zaczyna mi delikatnie szarpać silnikiem tak samo jak wtedy gdy padł mi jeden wtrysk i musiałem go zregenerować.

Objaw jest jeszcze delikatny i pojawia się sporadycznie, ale znam te "drgawki".

Opublikowano

Kup zaworek zwrotny i zaluż na weza między filtrem a vacum. Z tą pompką to moze byc taki problem ze akurat próbe robiłes w momencie gdy niebyło problemu, wyjezdzij do rezerwy i wtedy wezyk sciąg i do słoika wezyk. Bo jak sam zaznaczasz niejest to cały czas, gdy sa problemy z odpalaniem to wtedy tez słychac pompke w baku? Jestes pewien na 100%

A co do drgań to moze konczyć sie pompka, puki sa objawy nieduże sprubuj liqui molly zapodać ale wcześniej czy późńiej trzeba sie przygotować na kolejną wymiane, auto niejest młode, jakość paliw tez ma na to wpływ, a może być i tak że pada ta zregenerowana, jakość usług regeneracji pd u nas pozostawia wiele do życzenia

Opublikowano

Kup zaworek zwrotny i zaluż na weza między filtrem a vacum. Z tą pompką to moze byc taki problem ze akurat próbe robiłes w momencie gdy niebyło problemu, wyjezdzij do rezerwy i wtedy wezyk sciąg i do słoika wezyk. Bo jak sam zaznaczasz niejest to cały czas, gdy sa problemy z odpalaniem to wtedy tez słychac pompke w baku? Jestes pewien na 100%

A co do drgań to moze konczyć sie pompka, puki sa objawy nieduże sprubuj liqui molly zapodać ale wcześniej czy późńiej trzeba sie przygotować na kolejną wymiane, auto niejest młode, jakość paliw tez ma na to wpływ, a może być i tak że pada ta zregenerowana, jakość usług regeneracji pd u nas pozostawia wiele do życzenia

Tak pompkę słychać zawsze. Nawet była wyciągana i czyszczona. Nie była bardzo brudna wiec problem z zatkanym smokiem odpada.

Czasem tylko słyszę że pompka tłoczy jakby pianę - słychać to wyraźnie. Gdy tłoczy samo paliwo ładnie buczy, a gdy tłoczy piane słychać charakterystyczny odgłos.

Dlaczego warto testować pompkę lejąc paliwo do słoika na rezerwie?

Jaki to ma wpływ na jakość takiego testu wydajności pompki z baku?

Moje kłopoty pojawiają się nawet po zalaniu baku do pełna.

Opublikowano

Albo vacum albo uszczelnienia pd i dlatego paliwo sie cofa. Zadnych zaworkow nie zakladaj i nie kombinuj.

Opublikowano (edytowane)

Dlaczego warto testować pompkę lejąc paliwo do słoika na rezerwie?

Jaki to ma wpływ na jakość takiego testu wydajności pompki z baku ?- Bo pisałeś ze im mniej jest paliwa tym problem jest częściej.

Łukaszu ja mu każe tylko na test założycć zaworek, uszczelnienia pisał ze juz wymienił. Niekażdego stać wymieniać wszystko po kolei ja wiem ze najszybciej jest wymienić ale co jeśli to nie to?

Edytowane przez nik23

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...