gal66 Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 Cały wieczór czytam co tylko wyświetliło się na temat olejów do silników z pompowtryskiwaczami. Nadal nie mam jasności i dlatego ośmielam się ruszyć temat wałkowany od stu lat. Otóż zlecając w warsztacie wymianę oleju i wszystkich filtrów niezbyt zastanawiałem się nad normami. Wcześniej zawsze lałem Mobil1 i taki też kazałem zapodać (0w40). Nie było żadnego sprzeciwu ze strony "specjalisty". Dzisiaj, będąc w serwisie VW w celu podpięcia do kompa, zwrócono uwagę na niewłaściwy olej i koniecznosć wymiany. Niestety nie potrafiono wytłumaczyć mi zagrożenia jakie niesie ze sobą zastosowanie innego oleju niż 505 01. Czym oprócz braku 1 na końcu Mobil odbiega od innych (zalecanych) olejów? Nie piszcie proszę, że tylko musi być olej rekomendowany przez Audi, bo tak napisali w instrukcji. Wszystkie normy jakości są porównywalne z tamtymi olejami. Czy nie jest to tak samo jak z olejami do LPG? Celowe działanie producentów? Pytałem kilku innych "fachowców" i zdania jak zwykle są podzielone. Oficjalna wersja różni się od tej na ucho. Nie zrozumcie, że chodzi o parę złotych (wymiana oleju to tylko jedno tankowanie do pełna), bo nie zamierzam oszczędzać, ale zastanawiam się nad postawą serwisu i zasadnością takiego postępowania. Wydawało mi się, że dla żywotności PD większe znaczenie ma dobre paliwo niż równie dobry olej. Co wg Was jest takiego cudownego w olejach 505 01???
Tomeks Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 pompowtryski są smarowane olejem,dlatego musisz używać specjalnego oleju do PD
gal66 Opublikowano 21 Listopada 2008 Autor Opublikowano 21 Listopada 2008 Ale co takiego specjalnego jest w tych olejach. I czy równie dobry co Motul jest Lotos
Tomeks Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 ma dodany azotek litu i dwusiarczek molibdenu (co służy m.in. smarowaniu pompowtrysków). lotos robi olej do PD? Motul każdy chwali,ja osobiście w passacie 1,9TDI PD 116PS używam Castrol Edge
gal66 Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 "......LOTOS TRAFFIC DIESEL 505.01 Syntetyczny olej silnikowy najnowszej generacji. Zawiera odpowiednio dobrany zestaw dodatków uszlachetniających o działaniu wielofunkcyjnym. Opracowany specjalnie do samochodów osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne z pompowtryskiwaczami produkcji koncernu Volkswagen, wymagających oleju spełniającego normę VW 505.01......"
H4mm3R Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 LOTOS to pomyje ja również używam Castrol EDGE 5w40 najlepiej kup na allegro 5L i będziesz miał olej made in DE, bo w Polsce w sklepach są tylko 4L i w tej samej cenie co 5L na allegro ...
Cristoforo Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Cały wieczór czytam co tylko wyświetliło się na temat olejów do silników z pompowtryskiwaczami. Nadal nie mam jasności i dlatego ośmielam się ruszyć temat wałkowany od stu lat. Otóż zlecając w warsztacie wymianę oleju i wszystkich filtrów niezbyt zastanawiałem się nad normami. Wcześniej zawsze lałem Mobil1 i taki też kazałem zapodać (0w40). Nie było żadnego sprzeciwu ze strony "specjalisty". Dzisiaj, będąc w serwisie VW w celu podpięcia do kompa, zwrócono uwagę na niewłaściwy olej i koniecznosć wymiany. Niestety nie potrafiono wytłumaczyć mi zagrożenia jakie niesie ze sobą zastosowanie innego oleju niż 505 01. Czym oprócz braku 1 na końcu Mobil odbiega od innych (zalecanych) olejów? Nie piszcie proszę, że tylko musi być olej rekomendowany przez Audi, bo tak napisali w instrukcji. Wszystkie normy jakości są porównywalne z tamtymi olejami. Czy nie jest to tak samo jak z olejami do LPG? Celowe działanie producentów? Pytałem kilku innych "fachowców" i zdania jak zwykle są podzielone. Oficjalna wersja różni się od tej na ucho. Nie zrozumcie, że chodzi o parę złotych (wymiana oleju to tylko jedno tankowanie do pełna), bo nie zamierzam oszczędzać, ale zastanawiam się nad postawą serwisu i zasadnością takiego postępowania. Wydawało mi się, że dla żywotności PD większe znaczenie ma dobre paliwo niż równie dobry olej. Co wg Was jest takiego cudownego w olejach 505 01??? sa rozne specyfikacje tych oleji jesli sie nie myle to 506 ,507 sa tez do PD ale maja nowsza norme wyzsza lepsza specyfikacje mozna je takze uzywac
gal66 Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 Źle mnie zrozumieliście. Nie myślę nawet o zalaniu autka Lotosem. Chciałem się tylko dowiedzieć, czy zabójcze dla silnika jest użycie oleju o specyfikacji 505.00. Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi, jakie znaczące różnice są między tymi olejami. Mam wrażenie, że jest to trochę naciągana teoria. W myśl jedynie słusznego oleju lepiej jest zalać silnik Lotosem niż Mobil1 0w40, albo, że olej do długich przebiegów po 25000 km przebiegu jest lepszy niż nowy Mobil1. Może inne pytanie: kto jeździł lub jeździ autem z pompowtryskiwaczami na oleju innym niż 505.01- jak obserwacje. Pozdrowienia
letallec Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Powinno się lać to co zaleca producent. Do PD ma być 505.01, no i dodatkowo syntetyk, bo turbina. Jeszcze nikt nie pokusił się o sprawdzenie co sie stanie jak się zaleje niezgodnego wstecz, więc odpowiedzi raczej nie uzyskasz.
gal66 Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 Czytając forum Audi, ale również Skody, VW i innych autek z PD wielokrotnie użytkownicy pisali o różnych olejach. Nie mam zamiaru obalać teorii wysuniętej przez producenta silników, ale Wszyscy na forum powtarzacie jak mantrę...tylko 505.01 i do tego full syntetyk. Zgoda, ale co w przypadku zalania - przez nieuwagę - innego oleju.Jakoś nikt nie chce pokusić się o odpowiedź na pytanie w poprzednim poście:..."W myśl jedynie słusznego oleju lepiej jest zalać silnik Lotosem niż Mobil1 0w40, albo, że olej do długich przebiegów po 25000 km przebiegu jest lepszy niż nowy Mobil1." Pytałem (telefonicznie) w serwisie Audi i najpierw odpowiedź była o zgodności jakości i lepkości,ale potem (głos w tle- pewnie ktoś się przysłuchiwał) nagle zmiana koncepcji i odpowiedź, że tylko 505.01 lub wyżej. Zawsze byłem za używaniem tylko dobrych materiałów i tak pozostanie, ale tkwi we mnie również rogata dusza i będę dociekał nadal różnic między olejami. Pozdrowienia
H4mm3R Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Proszę bardzo Mała lekturka o olejach http://rapidshare.com/files/166260004/oleje.pdf
gal66 Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 Dziekuję Bardzo ciekawa lektura
YATES Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Ja miałem po kupnie samochodu zalany olej mineralny,póżniej był półsyntetyk i dopiero po wejściu na top forum uświadomiony zalałem Motulem 5W40. Narazie wszystko OK.
gal66 Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 Jakie przebiegi robiłeś na poprzednich olejach i czy były to oleje zgodne z normą 505.01 ? Jak Twoje pompowtryski? Ile masz nalatane na autku? Pozdrowienia
YATES Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Auto kupiłem z przebiegiem 90 kkm - nie wiem odkąd jeżdziło na mineralnym. Odrazu zmieniłem na półsyntetyk, pojeżdziłem 10kkm i znów zalałem półsyntetyk. Po kolejnych 10kkm uświadomiony na forum zmieniłem na Motula z normą 505.01. Pompowtryski chyba są OK - obecny przebieg 129kkm.
gal66 Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 Rozumiem, że wcześniej używane oleje nie spełniały rygorystycznej normy. Czyli przynajmniej 20000 km jeździłeś na niewłaściwym oleju Czy przed zalaniem "właściwego" oleju czyściłeś silnik?
YATES Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Tak preparatem Motul Engine Clean.
Musashi Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 wewnetrzny mechanizm pompowtryskiwacza jest smarowany przez paliwo. natomiast olej jest bardzo istotny ze wzgledu na smarowanie trzpienia sterujacego PD, dzwigienki oraz walka rozrzadu.
fazi1111 Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 a jak ja mam zalany Mobil Supersyn 5W 50 i chce zmienić na Castrola Edge 5W 40 to normalnie bez płukanki to robię ? o ile się nie mylę to na tym mobilu jest nalatane co najmniej 50 tys i wszystko w porządku na razie, spelnia normę 505.00.. 2) jak sprawdzić czy nie jest to long life? Szukać QG1 na tabliczce znamionowej w bagażniku przy kole ?
Madas Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 ja miałem zalany Castrol Edge 5W-30 norma 507.00(przy DPF) ostatnio zalałem Motul Specyfic norma 505.01 i zmiana jest taka iz nie ma ubytku oliwy a na Castrolu na 10 tyś 1l musiałem dolać, teraz mam 7 tys i nic
Rekomendowane odpowiedzi