Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy napinacz łańcucha czy czyszczenie smoka?


Lutek19

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Od jakiegos czasu słychać odgłosy przy łańcuchu rozrządu. Większość wskazuje na napinacz i łańcuch lecz czytalem że możliwe jest wyczyszczenie smoka w misce olejowej i może tez być tego przyczyna ? jeżdżę na oleju mobil 15w40, jeździłem na 10w40 lecz wziął mi 2 l na 10000 km i zalałem tym olejem jakiś miesiąc temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokusiłbym się o diagnozę,że to przez olej,

mineralny do tego silnika :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezsensu zrobiłeś. Jakby ci brał 2 litry na 1000km to bym zrozumiał taką wymianę, ale nie w tym przypadku. 2l na 10000km to nie jest dużo, szczególnie, że producent przewiduje zużycie do 1l na 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem to zaszalales, to nie ursus. Napinacz mozna kupic za ok 600zl i dopiero wtedy zapomnisz o problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie zmieniłem z 10W40 na Castrola 5W40 i łańcuch ucichł,  w tym robiłem płukankę, po samej wymianie nie było różnicy, hałasował na gorącym, ale po trasie 200km wycichł, choć wiem że już można by go było zmienić, ale póki co nie ma pośpiechu.

Olej zmień bo zwykle przy tego typu olejach hałasuje wszystko łacznie z popychaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.02.2016 o 21:13, Lutek19 napisał:

Od jakiegos czasu słychać odgłosy przy łańcuchu rozrządu.

terkotanie przy rozruchu zimnego czy cały czas w czasie pracy silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest akurat terkotanie przy cieplym, zapewne lancuch rozciagniety a po chwili ustaje... i nie wiem czy pali sie na wymiane czy nie? jak myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem łańcuch ze slizgami, terkotał po odpaleniu z rana ze 2 sek i na gorącym już hałasował. Po wymianie cisza z rana i na gorącym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mnie też czeka wymiana tego napinacza i łańcucha. Słychać terkotanie przy rozruchu zimnego silnika tak przez 2-3 sekundy i jak się rozgrzeje to zaterkocze. Jeżdżę na oleju Motul 6100 Synergie+ 10w40 ale pewnie przy wymianie zrobię płukankę, czyszczenie smoka i zaleję jakimś 5w40 (myślę o Motul 8100 x-cess 5w40) i wtedy od razu zrobić ten napinacz. Chciałem się zapytać jak wygląda cenowo ten napinacz i łańcuch? Widzę że niektórzy już wymienili więc czekam na informacje. Kupować oryginał (choć słyszałem że chole*nie drogi) czy jakiś zamiennik? I czy wymieniać sam napinacz czy łańcuch też?

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Przemek.1997 napisał:

Kupować oryginał (choć słyszałem że chole*nie drogi) czy jakiś zamiennik? I czy wymieniać sam napinacz czy łańcuch też?

Łańcuch z napinaczem od razu. Dobry zamiennik z łańcuszkiem około 1000, a jak znajdziesz kogoś kto wyłączy info o błędzie od napinacza żeby check nie świecił to zakładasz normalny napinacz bez solenoidu i zapłacisz połowę tego. Ori koszt około 2,5 koła więc przelicz czy warto :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, przem8 napisał:

Łańcuch z napinaczem od razu. Dobry zamiennik z łańcuszkiem około 1000, a jak znajdziesz kogoś kto wyłączy info o błędzie od napinacza żeby check nie świecił to zakładasz normalny napinacz bez solenoidu i zapłacisz połowę tego. Ori koszt około 2,5 koła więc przelicz czy warto :D

Okej. To ori odpada ;) co do napinacza to już bym nie kombinował tylko kupił z tą wtyczką, bo taki mam. Widziałem na necie te napinacze po ok 600-700 zł. Warte to czego czy lepiej się w to nie pchać a jakiś konkretny zamiennik kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Przemek.1997 napisał:

Okej. To ori odpada ;) co do napinacza to już bym nie kombinował tylko kupił z tą wtyczką, bo taki mam. Widziałem na necie te napinacze po ok 600-700 zł. Warte to czego czy lepiej się w to nie pchać a jakiś konkretny zamiennik kupić?

Sporo osób na forum ma z firmy autolog i chyba na razie nie narzekają, swag potrafi cieknąć z cewki i zostaje jeszcze febi i bodajże fai ale tej ostatniej marki nie kojarzę za bardzo. Kiedyś wymieniałem na maxgear za lekko ponad 400zł i jeździ do tej pory :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może warto spróbować z tym tańszym ;) a czy to prawda co pisze na tych aukcjach internetowych że te napinacze pasują do zwykłego 1.8 i 1.8T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Przemek.1997 napisał:

To może warto spróbować z tym tańszym ;) a czy to prawda co pisze na tych aukcjach internetowych że te napinacze pasują do zwykłego 1.8 i 1.8T?

Byle nie pseudo oryginał z alledrogo :P Te napinacze w 1.8/1.8t to raczej jednakowe tak jak i głowice z 1.8 pasują do 1.8t :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, przem8 napisał:

Byle nie pseudo oryginał z alledrogo :P Te napinacze w 1.8/1.8t to raczej jednakowe tak jak i głowice z 1.8 pasują do 1.8t :D

Z alledrogo na bank nie zamówię tego napinacza ;) tylko tak przeglądałem aukcje i gdzie bym nie wszedł to pisało że do 1.8 i  1.8T, ale jak pasuje to git, co do napinacza z febi patrzyłem too tysiak około, poszukałbym tańszego chyba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry zamiennik napinacza to Swag lub Ruville, koszt samego napinacza z wtyczką 1100zł, łańcuch kup SWAGa, w opakowaniu bedzie oryginał IWIS 150zł, do tego dwa uszczelniacze wałków 25zł szt plus uszczelka pokrywy zaworów. ok 20zł

Jak byś wymieniał sam łańcuch to slizgi ori 150zł na alledrogo, plus pamietaj aby kupić uszczelkę pod napinacz. Kupując napinacz będzie ona w komplecie, ale pod stary załóż nową.

Pod przednie stopki wałków tu gdzie są symeringi potrzeba masę uszczelniającą, ja dorwałem Elringa taka jak stosują w fabryce, zastyga tam gdzie nie ma dostepu powietrza, reszta rozpusci sie w oleju. Jutro moge Ci podać numer.

Dobrego zamiennika napinacza nie kupisz taniej, chyba że wyłączysz programowo czujnik napinacza i kupisz SWAGa bez wtyczki, wtedy jego cena to 400 pare zł, niby gra wszycho bez problemu, ale koszt wyłaczenia zaworu to znowu 100-200zł. Oryginalny napinacz poza 2000zł. Innych dobrych zamienników praktycznie nie ma, jak masz wydać 300zł za jakiś chłam z allegro to kup ori slizgi, wymień łańcuch i tez przestanie dzwonić. Te napinacze rzadko sie psują, w większości leci łańcuch i wycierają się nieznacznie ślizgi. Ori więcej wytrzyma niz taki zamiennik.

 

Za 1000zł nie licz że kupisz komplet jakiejś sensownej firmy. I unikaj zakupów z allegro, często sprzedają markową cześć a przychodzi jakiś chiński chłam bez żadnych oznaczeń,  zaoszczedzisz 200zł a możesz później wydać 1200.

Edytowane przez Magik123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Przemek.1997 napisał:

Witam, mam jeszcze pytanie, czy jak będzie klekotać dwumasa to też będzie słyszalne z tyłu silnika?

Jak klekocze dwumas to po wciśnięciu sprzęgła powinien przestać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie jest tak że jak wcisnę sprzęgło do oporu/do spodu to słychać terkot jak puszczę to nie raz przestanie a nie raz muszę poruszać parę razy, i przeważnie tylko na gorącym silniku to zauważyłem, sprzęgło bierze już dość wysoko ale biegi wchodzą ładnie no i jak nie wciskam sprzęgła do końca to nie terkocze.

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...