Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poduszka silnika/szkrzyni czy koło dwumasowe?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

panowie mam problem i nie jestem pewny diagnozy jedni mówią że poduszka silnika/skrzyni inni że koło dwumasowe ale do rzeczy:

problem pojawia się przy zwykłym ruszaniu z 1 biegu przód samochodu zaczyna podskakiwać, dzisiaj otworzyłem maskę i próbowałem ruszyć kilka razy pod górkę i zauważyłem że silnik w momencie jak zaczyna ciągnąć to zaczyna po prostu podskakiwać góra/dół o jakieś 3 cm, natomiast w momencie ostrego startu mam wrażenie jak by koła się odrywały od nawierzchni i następuje mocne jebnięcie, co więcej przy mocnym przyspieszaniu na 2 biegu bardzo mocno wibruję lewarek zmiany biegów a przy większych prędkościach czuć wibracje przenoszone na karoserię, bardzo proszę o pomoc bo nie chcę znowu utopić niepotrzebnie kilka tys, postaram się jutro nagrać filmik poglądowy dla łatwiejszej diagnozy.

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Podłącz kompa, zrób logi 04, 13, 18, 23.

Opublikowano

Obstawiam bym poduszki :) sprawdź jeszcze przepływomierz :)

Opublikowano

Poduszki.

Masz kanał albo podnośnik kolumnowy?

Opublikowano

tak mam kanał, ale na poniedziałek jestem umówiony na kolejną diagnozę u mechanika ( kolegi od kuzyna diagnosty ) przepływomierz na 100% sprawny, pompowtryski wymieniony komplet ( inny problem ) a podskakiwanie zostało, na komputerze jest błąd z lewej poduszki silnika, przeczyściłem styki skasowałem błąd ale zawsze powraca.

Opublikowano

No to masz odpowiedz :)

Opublikowano

To do kanału i trzeba obejrzeć poduszki silnika czy są całe i czy niesą mokre ( są olejowe więc gdy pękną to będzie z nich wyciek)

Poduszke skrzyni też łatwo idzie ocenić, musisz podnosić i ciągnąć skrzynie na przemian powinna sie przemieszczać o jakieś 1-2cm

Opublikowano (edytowane)

To do kanału i trzeba obejrzeć poduszki silnika czy są całe i czy niesą mokre ( są olejowe więc gdy pękną to będzie z nich wyciek)

Poduszke skrzyni też łatwo idzie ocenić, musisz podnosić i ciągnąć skrzynie na przemian powinna sie przemieszczać o jakieś 1-2cm

1-2 cm jak jest sprawna czy uszkodzona? jakiś czas temu wymieniałem lewy łącznik stabilizatora i widziałem że poduszka jest obrzygana :D czarną substancją wtedy jeszcze nie wzbudzało to żadnych podejrzeń gdyż autko ruszało płynnie.

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Póki jest olej w poduszcze, to będzie normalnie, ale jak wycieknie, to masz murowane drgania.

Opublikowano

Póki jest olej w poduszcze, to będzie normalnie, ale jak wycieknie, to masz murowane drgania.

Nieprawda- stan poduszki to nie tylko olej, jak sie z niej powyrywają śruby to też już do niczego sie nienadaje. Olej w poduszce niejest czarny, silnikowy masz czarny z czegoś ci cieknie na poduszke.

1-2cm jak sprawna,

Silnikowa jak bedzie zerwana to gdy zaciągniesz ręczny i bedziesz próbował ruszać to będzie widać jak silnik sie przechyla i bedzie słychać uderzenie chociaż nie zawsze.

Opublikowano (edytowane)

Póki jest olej w poduszcze, to będzie normalnie, ale jak wycieknie, to masz murowane drgania.

Nieprawda- stan poduszki to nie tylko olej, jak sie z niej powyrywają śruby to też już do niczego sie nienadaje. Olej w poduszce niejest czarny, silnikowy masz czarny z czegoś ci cieknie na poduszke.

1-2cm jak sprawna,

Silnikowa jak bedzie zerwana to gdy zaciągniesz ręczny i bedziesz próbował ruszać to będzie widać jak silnik sie przechyla i bedzie słychać uderzenie chociaż nie zawsze.

to że olej silnikowy jest czarny to wiem ;) ale nie cieknie z niczego być może po prostu to jakaś farba jest jak mówiłem nie przyglądałem się, wracając do poduszki to faktycznie już próbowałem ruszać na ręcznym i silnik bardzo mocno się unosi szczególnie na wstecznym biegu wtedy nawet zaczyna coś stukać i to dość wyraźnie, dzisiaj wracając do domu zrobiłem mały test mianowicie jechałem na 2 biegu i gwałtownie przyspieszałem i odpuszczałem za każdym razem było słychać stłumione uderzenie.

panowie nie dałem rady nagrać filmiku poglądowego ale znalazłem w sieci inny film na którym silnik zachowuje się identycznie jak u mnie z tym że mój czasem jeszcze zaczyna podskakiwać co wy na to?

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Przednie poduszki na załączonym filmie są mocno zużyte. Z praktyki polecam przednie tylko z ASO lub sprawna używana, ale oryginalna (AVON).

Opublikowano (edytowane)

Przednie poduszki na załączonym filmie są mocno zużyte. Z praktyki polecam przednie tylko z ASO lub sprawna używana, ale oryginalna (AVON).

z tego co wiem to po zamiennikach nie ma nawet co patrzeć więc pewnie będę szukał oryginalnych używanych.

hey

byłem dzisiaj u mechanika diagnoza urwana poduszka skrzyni biegów i wymiana lewej poduszki silnika, czekamy na części po wymianie dam znać jakie efekty.

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Kolega ta poduszka w Intercarsie w Wodzisławiu jest od ręki (Febi). Wczoraj koledze wymieniałem.

Opublikowano

I temat się urwał?

Mam identyczne objawy. Wibracje auta przy większych prędkościach, lewarek lata na drugim biegu,przy ruszaniu z jedynki tak jak by podskakiwał.

Opublikowano (edytowane)

na latający lewarek u mnie pomogła wymiana poduszki skrzyni, teraz niedawno wymieniłem jeszcze poduszki silnika (bo jedna już puszczała olej) i gumowy odbój z przodu silnika co również wpłynęło już na całkowity brak latania lewarka.

Poduszka skrzyni lemforder, poduszki silnika ori z aso

Edytowane przez majeczek91
Opublikowano

Panowie prawdopodobnie odkryłem przyczynę podskakiwania przodu przy ruszaniu mianowicie w 90% winny jest uszkodzony EGR skąd to wiem a no zrobiłem test tzn odpiąłem wężyk od egr w momencie kiedy był on całkowicie zamknięty do wężyka wkręciłem śrubkę odpaliłem samochód zlogowałem grupę 003 przepływ powietrza ponad 450mg czyli zamknięty całkowicie system recyrkulacji spalin następnie trochę pojeździłem i szarpanie ustało, aby być całkowicie pewny że coś jest z EGR odpaliłem vag-a sekcje Engine->basic settings->003 ( test EGR ) ECU automatycznie podniósł obroty do 1400 i silnik pracował bez zająknięcia następnie powtórzyłem ten test już z podłączonym EGR i tu się okazało że silnik w momencie kiedy EGR był "ON" po prostu zaczynał się dławić spalinami szarpał obroty skakały aż w końcu zgasł do tego dochodził straszny smród spalin, doszedłem więc do wniosku że silnik podczas ruszania zwyczajnie był dławiony spalinami dlatego tak poszarpywało, planuję w najbliższym czasie całkowicie zaślepić EGR no ale że by nie było aż tak kolorowo to poduszkę skrzyni i tak muszę wymienię bo jest zerwana i pewnie dlatego tak lata lewarek jak już kolega wyżej napisał.

Opublikowano

Ale zaślepienie EGR prawdopodobnie spowoduje pojawianie się błędu w ECU. Twoje auto nie jest pierwsze z objawem przerywania przy próbie statycznej EGRa. Najgorsze jest to, że nikt nie rozwiązał problemu tego zjawiska.

Opublikowano (edytowane)

Ale zaślepienie EGR prawdopodobnie spowoduje pojawianie się błędu w ECU. Twoje auto nie jest pierwsze z objawem przerywania przy próbie statycznej EGRa. Najgorsze jest to, że nikt nie rozwiązał problemu tego zjawiska.

niekoniecznie aczkolwiek możliwe że pojawi się błąd co nie zmienia faktu że gdy do silnika wpada czyste powietrze to poszarpywania nie ma więc z dwojga złego już wole jeździć z błędem aniżeli w podskakującym przodem ;)

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

W aucie z2001r niebedzie błędu. Zaślepiaj i jeździj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...