tomek3815 Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Opublikowano 21 Sierpnia 2020 W ecu nie zmieniałem kodowania, zmieniałem skrzynie z 5 na 6 więc jesli jest to kodowalne z poziomu vcds'a to zapewne tu lezy problem. Dam znac jak sprawdze
Banan Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Przedostatnia cyfra masz 0 a powinnl być 1 - może być tak że nie przyjmie tego kodowania bo z avj chyba nie było skrzyń 6 biegowych , ale nawet jeżeli przyjmie a masz skrzynie z przełożaniami innymi niż fabrycznie zgrane z 1.8t to i tak tempomat nie będzie funkcjonował....
tomek3815 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 (edytowane) Naszybko patrzyłem i pomyłka, jednak kodowania nie przyjmuje, co ciekawe nie da sie nawet zmienic na automat, nawet po zalogowaniu do sterownika, Edytowane 22 Sierpnia 2020 przez tomek3815
zen86 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) Koledzy mam problem z zegarem prędkości. W trasie w pewnym momencie zauważyłem, że nie działa prędkościomierz -tzn pokazuje zaniżoną wartość. Lece ok 140 a on 50 pokazuje. Auto z 2001 r 2.0 ALT . Czujnik prędkości w skrzyni wymieniony na helli. Nic to nie pomogło. Test zegarów zrobiony - działają -więc to nie licznik (już myślałem że silniczek padł). Zatem komunikacja komputer-licznik też jest ok. Brakuje mi tylko sprawdzenia vagiem odczytu prędkości podczas jazdy - ale mam słabą baterię w lapku i dopiero coś kombinuję. Mechanik, który właśnie wyjechał na wakacje wspomniał, że to może być jakiś ślimak w skrzyni który daje impuls do czujnika - jest coś takiego ? Z tego co wyczytałem, w moim roczniku odczyt prędkości jest z czujnika w skrzyni a nie z ABSu. Błędów ABS ani innych nie ma. Dodam jeszcze, że nie było żadnego swapu silnika ani skrzyni Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez zen86
tomek3815 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Podepnij sygnał z abs tak.jak jest to opisane w tym temacie i zobacz czy problem ustąpił
Banan Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 W dniu 22.08.2020 o 13:16, tomek3815 napisał: Naszybko patrzyłem i pomyłka, jednak kodowania nie przyjmuje, co ciekawe nie da sie nawet zmienic na automat, nawet po zalogowaniu do sterownika, Do automatu jest innu soft dlatego ecu z manuala nie puści kodowania
zen86 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 W dniu 24.08.2020 o 14:48, tomek3815 napisał: Podepnij sygnał z abs tak.jak jest to opisane w tym temacie i zobacz czy problem ustąpił Nie chciałbym aż tak rzeźbić. Dodam, iż zauważyłem również czasowe zapalnie się rezerwy - np podczas hamowania, ale nie za każdym razem. Sporadycznie. Czy ktoś wie w jakich blokach i na którym kanale sprawdzić prędkość z czujnika w skrzyni oraz z absu ?
Banan Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 w liczniku klikasz po kolei bloki pomiarowe i znajdziesz - można też w zegarach zmienić odczyt na ABS , wymaga to edycji wsadu - mogę ogarnąć bo widzę że jesteś z Poznania?
zen86 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) 4 godziny temu, Banan napisał: w liczniku klikasz po kolei bloki pomiarowe i znajdziesz - można też w zegarach zmienić odczyt na ABS , wymaga to edycji wsadu - mogę ogarnąć bo widzę że jesteś z Poznania? Ok poszukam bloków. Czy aby na pewno w moim roczniku odczyta po ABS ? Tak, okolice Poznania. Znalazłem prawdopodobny numer tego pierścienia w skrzyni - 012409182C. Zastanawiam się tylko - jakby pękł i się nie obracał to licznik wcale by nie działał. Gdyby połówka się obracała, to by pokazywał połowę prędkości (odczyt co drugi impuls) a mój pokazuje do ok 50km/h. EDIT: wartość prędkości w Engine pokazuje tak jakna liczniku - zaniżona, natomiast w ABS wszystkie 4 czujniki wskazują prawidłową wartość (większą niż na liczniku). Wychodzi na to, że to ten pierścień prędkościomierza w skrzyni. Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez zen86
Banan Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) no bo silnik dostaje sygnał z licznika tak można przestawić na ABS - zapraszam na próbę , będzie szybciej niż zabawa z tym pierścieniem Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez Banan
damian111 Opublikowano 22 Września 2020 Opublikowano 22 Września 2020 Audi a4 b7 1.8t 2005 rok potrzebowałem predkosci pojazdu do samopoziomowania świateł znalazłem ja w kostce zielonej pin 9 cieki biało niebieski kabel .Jeżeli chodzi o sterownik Abs wychodzi on z piny 36.Wszystko hula i pokazuje w blokach prędkość pojazdu jak trzeba ???.Wcześniej pisałem o pinie 14 czarna kostka w słupku A ale to był błąd nie dzialalo tak jak trzeba za co przepraszam?
S3WCIO Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Opublikowano 28 Kwietnia 2023 (edytowane) Witam, odgrzewam. Jestem po zmianie skrzyni z FTZ Q (5b) na GJW Q (6b) , silnik AVJ 2002r.Uważnie czytając temat doszedłem do wniosku, że potrzebuje tylko pociągnąć sygnał z Abs (pin nr 33) do zielonej kostki licznika (pin nr 5) , teoretycznie wszystko powinno działać wraz z tempomatem do biegu 5. Prosiłbym tylko o potwierdzenie Edytowane 28 Kwietnia 2023 przez S3WCIO
P.Wiśnia Opublikowano 31 Lipca 2023 Opublikowano 31 Lipca 2023 Witam, A czy przypadkiem nie wystarczy zrobić mostka z pinu nr 33(sygnał prędkośći) z ABS do 1 pinu w kostce od impulsatora. Wydaje mi się że impulsator idzie do licznika do pinu nr 5. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się