michu93 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Temperatura mojego AFN'a mnie martwi. Po przejechaniu 11km przy temperaturze -1.5*C (jechalem tak normalnie w miare mozliwosci be jednak slizgo bylo) temperatura silnika nadal wynosila 70*C. czy to nie za dlugo?
rav Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Po 11km silnik powienen już osiągnąć normalną temeperaturę (około 90 oC). Najprawdopodobniej termostat niedomaga.
Voucher Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Ale gdyby coś nie tak bylo z termostatem to by raczej nie mógł osiągnąć tych 90*. Chyba, że się przycina, ale nie wiem czy to możliwe. Ja jeszcze zainteresowałbym sie czujnikiem temperatury płynu chłodniczego.
slaweq Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Termostat albo czujnik..., innej opcji chyba nie ma
rav Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Ja rozpoczoł bym od wymiany termostatu, a potem VAG-COM zdjagnozował bym czujnik: G2/G62 (2 w 1 :> ) G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU; G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej. (grupy: 01-Engine: 007; 17-Instruments: 003.)
axemen Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 witam wymieniłem termostat 4 dni temu (oryginał)i jadąc przy temperaturze -2 i przy obrotach nie przekraczających 2 tyś. to też nie złapie szybko tych 90 stopni, a przy temperaturze silnika 70 starczy podkręcić do 3 tysięcy i moment łapie 90.
rav Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Z tego co piszesz termostat powinien być OK , lecz w moim aucie nie trzeba przekraczać 3000 rmp aby silnik uzyskał 90*C przy temprtaturze zewnętrznej ok 0*c po przejechaniu 8km w umiarkowanych korkach (W-wa trasa Siekirkowka, dość szybka). Sprawdz czy poprawnie działa czujnik G2/G62
-adek Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 mam to samo.... strasznie długo nagrzewa mi się mój AFN, kupiłem oryginał termostat w ASO i wciąż to samo..... nie podoba mi się to bo jak jeżdże firmowym renault kangoo to po chwili jest ciepło i wskazówka na połowie. Nie mam już pojęcia co z tym moim audikiem się dzieje.... ??
marcyś77 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Moim skromnym zdaniem,to jest wszystko OK.To DIESEL i grzeje sie dłużej,te silniki nie wydzielaja ciepła tak szybko jak bęzyniaki,to urok diesla,zapytajcie wlascicieli Opla lub peugeota,tam to dopiero trzeba czekać na rozgrzanie autka w niskich temp.
marekg Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Moim skromnym zdaniem,to jest wszystko OK.To DIESEL i grzeje sie dłużej,te silniki nie wydzielaja ciepła tak szybko jak bęzyniaki,to urok diesla,zapytajcie wlascicieli Opla lub peugeota,tam to dopiero trzeba czekać na rozgrzanie autka w niskich temp. Też mi się tak wydaje. Wymieniałem niedawno termostat i autko ładnie trzyma temperaturę ale w ostatnich dniach naprawdę sporo potrzebuje przejechać żeby się nagrzał. Przy jeździe po mieście nie trzeba mu dużo ale jak jadę do pracy to 200 metrów od domu siup na dwupas i cały czas delikatna jazda bez przekraczania 2000 obrotów to nagrzewa się po 11 kilometrach gdzieś. Duże znaczenie ma temperatura na klimatroniku, ja ustawiam 18 a podwyższam dopiero jak złapie 90 stopni. Jeśli całkiem wyłączę nawiew to temperatura silnika rośnie bardzo szybko. Tylko kto wytrzyma w zimnym samochodzie
marcyś77 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 bardzo słuszna uwaga Kolego.temp.na klimatroniku to wazna sprawa,jak nie grzeję środka autka to ciepło nie idzie na nagrzewnice tylko na silnik.Grzeje sie motorek lepiej.jak dam temp.na kabine silnik wolno sie rozgrzewa.
Bodzio998 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam.moje audi łapie 90 stopni przy włączonym klimatroniku(ustawione na 22) po przejechaniu około 10 kilometrów przy takiej temeraturze jaka jest dziś(około 0),poprzednie auto Opel astra 16 16v podobnie się nagrzewał.To chyba w takim wypadku nie jest zle-większy silnik no i diesel.Mam też opla corse b 12 16v to ona rozgrzewa sie w połowę tego dystansu.(jakiś 6 km)
marcyś77 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 No to panowie Wasze i mój traktorek grzeją sie naprawde szybko.To nie wada ze diesel dlugo łapie temp.
Musashi Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 przed wymiana temperatury, nalezy zdiagnozowac czujnik temperaratury VAG-iem. auto powinno sie nagrzewac z wylaczonym ogrzewaniem. odwdzieczy sie nizszym zuzyciem paliwa. zawsze mozna sie cieplej ubrac
gal66 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Moim skromnym zdaniem,to jest wszystko OK.To DIESEL i grzeje sie dłużej,te silniki nie wydzielaja ciepła tak szybko jak bęzyniaki,to urok diesla,zapytajcie wlascicieli Opla lub peugeota,tam to dopiero trzeba czekać na rozgrzanie autka w niskich temp. Potwierdzam. W poprzednim aucie (Vectra C 2,0 DTI) zdecydowanie dłużej trwało łapanie temperatury. Obecnie odbywa się to znacznie szybciej + miłe ciepełko w "cztery litery"
Cristoforo Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 ja tez mam wymieniony termostat na ori i płyn g12+ i u mnie nagrzewa sie zdecydowanie dłuzej niz w benzyniaku jak nie właczam nagrzewnicy to ok 10km mam na blacie 90c przy temp.-2 taki urok diesli
semi281 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Mam tak samo , łapie mi 90 po przejechaniu około 10 km, w warszawskich korkach łapie trochę szybciej, temp. na klimatroniku mam ustawioną na 22 st.
Musashi Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 dobra Panowie - starczy juz tej ankiety gdyby chcialo sie wam poszukac znalezlibyscie stosowne watki na ten temat. wiec prosze zakonczyc wyliczanke :gwizdanie: reasumujac diesel nagrzewa sie napewno dluzej niz silnik benzynowy. przy temperaturze zewnetrznej ok 0C przy wylaczonym ogrzewaniu powinien osiagnac wlasciwa temperature 90C po przebiegu 5 -8 km.
Tobi_one Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 ja mam ustawione optymalnie na 20 stopni w kabinie ogrzewanie i zeby sie rozgrzal do 90 stopni to potrzeba pare kilometrow tak srednio to z 8 km musze przejechac przy takich temperaturach jak teraz sa a dodam ze autko jest nowe takze chyba wszystko jest ok wiec to normalne, przynajmniej tak mi sie wydaje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się