Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Temperatura silnika 60-70*C - po długim czasie dopiero 90*C


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

prosze nie mieszac.

1. przy sprawnym termostacie, do osiagniecia temperatury 90C plyn krazy w malym obiegu i nawet

gdyby 10 wentylatorow dmuchalo to i tak nie maja wplywu na rozgrzewanie silnika.

2. wiele osob funduje chlodzenie plynu przed nagrzaniem silnika poprzez wlaczanie ogrzewania.

3. wentylator chlodnicy jest napedzany paskiem wieloklinowym poprzez sprzeglo lepkosciowe -wisko.

4. ponizej ok 95C wentylator obraca sie na biegu jalowym.

5. po przekroczeniu 95C wisko zalacza wentylator i zaczyna sie wydajniejsze chlodzenie plynu w chlodnicy, a nie w bloku.

Opublikowano

4. ponizej ok 95C wentylator obraca sie na biegu jalowym.

5. po przekroczeniu 95C wisko zalacza wentylator i zaczyna sie wydajniejsze chlodzenie plynu w chlodnicy, a nie w bloku.

wszystko dobrze napisałem :naughty: nie wiem co kolega mlodyy miał na mysli żebym uważnie czytał :wink4:
Opublikowano

Witam

Jestem nowy wiec prosze o wyrozumialosc

Gdy auto kupilem-temp kolo 2 stopni to ladnie sie nagrzewal i po krotkim czasie mial te 90 stopni

Teraz przy ok - 10 stopniach nie idzie go nagrzac - dopiero jak przejade ponad 20km to zlapie te 90 st a potem spada na jakies 80 (odczyty z deski)

Jak mam sprawdzic czy to termostat czy jakis czujnik

A i tydzien temu czyscilem nagrzewnice bo w srodku zimno na grande (teraz troszke lepiej - bez rewelacji) - czy to moglo miec jakis wplyw ?

Ponawiam pytanie - jak sprawdzic ale bez użycia VAGA - nie mam dostepu

Opublikowano

jak sprawdzic ale bez użycia VAGA - nie mam dostepu

Możesz spróbować odczytać wartość z klimatronika na kanale 49, ewentualnie na 51 jeśli na 49 masz cały czas 0. Jeśli tam będzie wskazywać tyle, co na zegarach to prawdopodobnie termostat.

Opublikowano

Możesz spróbować odczytać wartość z klimatronika na kanale 49, ewentualnie na 51 jeśli na 49 masz cały czas 0. Jeśli tam będzie wskazywać tyle, co na zegarach to prawdopodobnie termostat.

że jak ?? jeśli na kanale 49 wskazuje mi tyle samo co na blacie nawet przyrost temperatury jest taki sam z blatem<-- tam powinno być 0???

a na kanale 51 łapie mi podobnie tyle ze dobija do 90 stopni

Opublikowano

Jak myślicie co mam do wymiany : termostat czy czujnik temperatury ???

A więc sytuacja wygląda tak - odpalam auto i obserwuję kanał 49 i 51 klimatronika. Jadę kilka kilometrów,na kanale 51 temperatura stopniowo rośnie aż po 8-9 km osiąga 90 i tak już trzyma. Gorzej jest z kanałem 49 - temperatura stopniowo rośnie do około 70-75 stopni, a następnie zaczyna opadać do UWAGA .................... "-10" minus dziesięciu stopni .

Wymienić termostat czy czujnik ???

Opublikowano

czujnik

a kanał 49 nie pokazuje przypadkiem temperatury na dolocie????????

Opublikowano

U mnie:

Kanał 49 -temperatura cieczy chłodzącej.

Kanał 51- temperatura silnika.

Opublikowano

A ja mam takie pytanko: czy podczas wolnej jazdy ok 1.7 tys obr temperatura z normalnych 90 stopni moze spadac? Bo u mnie wlasnie tak jest i nie wiem czy to jest normlane. Dodam ze na zewnatrz jest temp -5 stopni.

Opublikowano

A ja mam takie pytanko: czy podczas wolnej jazdy ok 1.7 tys obr temperatura z normalnych 90 stopni moze spadac? Bo u mnie wlasnie tak jest i nie wiem czy to jest normlane. Dodam ze na zewnatrz jest temp -5 stopni.

nie powinna chyba - po dojsciu do 90 juz caly czas tak powinien trzymac az do zgaszenia silnika - nawet na postoju...

Opublikowano

czujnik do sprawdzenia Vagiem ew. wymiana

jak z czujnikiem jest oki to termostat do ekstrakcji

Opublikowano

dla mądrej głowy

u mnie jest tak

rozgrzeje silnik do 90stopni jak odrazu pokaze na blacie 90 załacze econ tak aby dmuchało ciepłe powietrze np.25 stopni i na postoju temp. na blacie zaczyna powolutku opodać.

moje spostrzezenia;

pokazuje na blacie 90 ale jeszcze termostat sie nie otworzył i temp opada...?

dzieje sie tylko wtedy gdy od razu załacze econ lub klime po ukazaniu sie na blacie 90stopni

ale jak jestem w trasie to temp. jest ok i pozniej na jałowym tez sztywno trzyma 90

termostat jest nowy ori i płyn g12++

i nie wiem czy to czujnik

moze sie tez tak byc ze termostat jeszce sie nie załaczył i dlatego ciepło jest odbierane przez puszczenie ciepłego powietrza.. :mysli:

i jeszcze jedno mam chyba nie odpowietrzony układ bo mi na zimnym troszke bulgocze w nagrzewnicy ale przez krótka chwile pozniej na ciepłym malinka nic sie nie dzieje.

:hi:

Opublikowano

A ja mam takie pytanko: czy podczas wolnej jazdy ok 1.7 tys obr temperatura z normalnych 90 stopni moze spadac? Bo u mnie wlasnie tak jest i nie wiem czy to jest normlane. Dodam ze na zewnatrz jest temp -5 stopni.

nie powinna chyba - po dojsciu do 90 juz caly czas tak powinien trzymac az do zgaszenia silnika - nawet na postoju...

co wy piszecie??? jak macie ustawione grzanie to temperatura silnika bedzie wam spadać to chyba normalne bo skąd by sie bralo cieple powietrze :P wyłączcie ogrzewanie i przejedzcie 10km to sie dopiero wam nagrzeje silnik :D

Opublikowano

heh... przypatrzałem się ostatnio jak to jest... i jednak tez jest tak u mnie, ze po dojsciu do 90 odpada na jakies 75 i znowu wzrasta do 90 i to caly czas przy wlaczonym automacie na panelu klimatronika, a po calkowitym wylaczeniu nawiewu szybko sie grzeje... sory za moj blad... pierwsza zima z dieselem :rolleyes:

Opublikowano

A czy uszkodzona wiskoza [zblokowana z wiatrakiem na stałe ]może być przyczyną wolnego nagrzewania się ?javascript:void(0);

Opublikowano

u mnie temperatura rosnie bardzo powoli tylko w tedy jak mam załaczony ciepły nadmuch powietrza dzieje sie tylko wtedy gdy jest na zewntrz. bdb zimno

a jak jest wyłaczony to jak przystało na diesla grzeje sie w miare rozsadnie

Opublikowano

Witam,

ja kilka dni temu wymieniłem termostat. Audica teraz rozgrzewa się "szybko" - przynajmniej szybciej niż na starym, tj. po ok 8 km.

Ps. Do tej pory myślałem że nadal mam coś nie tak ale czytając forum dochodzę do wniosku, że przy TDi tak ma być. A że zawsze jeździłem benzyniakami to ciężko będzie mi się do tego przyzwyczaić. :gwizdanie:

Opublikowano

Witam mam ten sam problem mój nagrzewa się dużej szczególnie jak wyjadę na trasę ale po mieście jadąc nagrzewa się szybciej ale czy to szkodzi silnikowi i trzeba tom usterkę szybko naprawić czy nie . Zobaczyłem tez ze jeżeli silnik mi się nagrzeje w mieście i wyjadę na autostradę to temperatura spada do 80 stopni i dulgo się nie podnosi do 90 stopni oczywiście tylko w zimie tak mam

Opublikowano

Witam ja mam podobny problem ale wydaje mi się ze to norma przy naszych teraz mrozach - 15 stopni i pomalutku sobie jade to nie osiagam tylko 78 stopni postanowiłem przykryc troszke chlodnice 1/4 ( tektura ) moze pomoze jak myslicie przy mrozach -1 stopni nie mam takich problemów

Opublikowano

W moim B6 wymienilem wczoraj termostat i po przejechaniu sie tak oklo 5 km temp byla 85 stopni -mysle bedzie ok

Dzisiaj jadac do pracy o 14 pokonalem 10km ( bylo -10 na term w aucie) i nagrzal sie do niecalych 70 stopni :angry:

Czy moze slabo go odpowietrzylem czy czujnik choc z kratek lecialo letnie powietrze tak jak wskazywal wskaznik moglo byc nie wiecej niz 70 bo gorace powietrze nie dawalo.

Czy jednak jechac na VAG-a a moze wszesniej sprobowac jeszcze poodpowietrzac choc juz nie wiem jak bo zglupialem

Ile moze kosztowac czujnik i czy tylko w ASO jak termostat kupowac?

Dziekuje za odp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...