Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pęknięta głowica BFB - założona nowa i telepie na wolnych, pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie pacjent bfb mojego kolegi. Nagle zaczęło zanikać ogrzewanie.
Jak wcisnal mocniej wracalo. Maska w gore i widać jak pociekl płyn ze zbiorniczka. Odpowietrzyl i ogrzewanie na chwile wróciło po czym to samo. Znowu układ zapowietrzony. Zrobił test na CO2 i wyszedł pozytywnie.
Teraz pytanie czy to na pewno głowica? Czy cos innego może powodować takie zapowietrzanie układu chłodzenia???
Dodam ze jakiś czas temu zmieniany był krociec na głowicy ale było odpowietrzone i było okey. Po jakiś 2tys km nagle zaczęło zanikać ogrzewanie.
Proszę o pomoc bo nie wiemy co robić czy zwalac głowice czy szukać innej przyczyny. Auta jeszcze kolo siebie nie mam wiec te wszystkie informacje uzyskalem przez telefon.
Z gory wielkie dzięki za pomoc i rady

Edytowane przez kawowy19
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jak test powtórzony z 2 razy ubywa płynu + zapowietrzanie to czapka w górę, miałem podobnie i skończyło się na wymianie głowicy.

Opublikowano

Możliwe że poszła tylko uszczelka pod głowicą. Należy jednak pamiętać że przed ponownym zamontowaniem głowicy trzeba ją splanować i ewentualnie obejrzeć pod kątem pęknięć :)

Opublikowano (edytowane)

to wiem, Jak zdejmę to do szlifierza na spr. szczelności i zrobienie płaszczyzny jeśli nie będzie pęknieta.

odpowietrzany kilkukrotnie i problem powraca a test robił chyba raz. Ale mówił mi że czuć spaliny ze zbiorniczka. Bo poza tym chodzi ładnie, równo, całkowicie normalnie nie dymi itd. Z ubywanie płynu ciężko stwierdzić bo cały czas się zapowietrza i wtedy się podnosi.
Generalnie byłoby okey gdyby to ogrzewanie nie zaczeło świrować. Wtedy okazało się, że się zapowietrza i tak padło koniec końców padło na tą uszczelkę/głowice.
Czy przy oddaniu głowicy szlifierzowi muszę zdemontować napinacz wałków?

O czymś jeszcze warto pamiętać? Wszelkie wskazówki mile widziane odnośnie samej roboty przy wymianie uszczelki jak i te które mogłyby utwierdzić w przekonaniu, że to uszczelka.

Bo nie chciałbym jej targać a się okaże że uszczelka i głowica całe ;p

Dodam jeszcze, że auto ma LPG.

Edytowane przez kawowy19
Opublikowano

Mialem tak w byłym a3 1.8t Problemem była uszczelka pod głowicą, wiec niski wymiar kary :) Efekty były takie jak w twoim opisie.

Opublikowano (edytowane)

głowy z bfb sa jak plasteliny szukaj innej pasujacej głowicy,

daj np AEB + wałki ADR

zaraz ci napisza ze głowica nie pasuje, zrob sof wyłacz sai i bedzie dobrze

Edytowane przez elmo814
Opublikowano

jeśli głowica będzie cała to przychodzi nowa uszczelka i składamy.

Wiem że mozna dać z AEB itd ale kolega nie chce wkładać dodatkowych pieniędzy.
Ma być zrobione i tyle.

a co z tym napinaczem? muszę wyjąć go zanim oddam do szlifierza czy nie muszę demontować?

Opublikowano

Szlifierz sobie dodatkowo policzy za demontowanie wałków itp, ogólnie to jak by była cała to pasowało by sprawdzić prowadnice zaworowe i uszczelniacze.

Opublikowano

czytałem gdzieś o pękniętych blokach. Czy to też szlifierz musi sprawdzić czy pęknięcia bloków są widoczne?


jeszcze jedno pytanie.

czy zanim podniosę głowicę zalać jakaś płukankę do oleju? czy w takim przypadku to raczej nie wskazane?

Opublikowano

Witam. Mam pytanie. Czy po nocce odkrecajac korek plynu chlodniczego powinno byc cisnienie czy wcale?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam. Mam pytanie. Czy po nocce odkrecajac korek plynu chlodniczego powinno byc cisnienie czy wcale?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Nie powinno być.

Opublikowano (edytowane)

Głowica zdjęta, jutro jedzie do szlifierza i czekamy na wyrok. Oby była cała!

pytanie mam nastepujące.

Jak najlepiej przygotować sobie blok pod nową uszczelkę itd?

Papier przejechać na płasko? Jakim grubym? Czy czymś innym?

Ma ktoś może patent na zaślepienie kanałów olejowych i wodnych żeby nie naleciał ten syf do środka?

Może robicie to inaczej?

I jeszcze jedno.
Tuleje cylindrów wyglądają okey natomiast na końcach, przy samej górze są oblepione troszkę nagarem. Co z tym zrobić?

Nagar jest też na na tłokach. Czy to normalnie papierem przejechac?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Kilka fotek bloku

opkxh2wx.jpg

bw2jrmmb.jpg

2jagxxvz.jpg

uqmfbs3u.jpg

tsknoag9.jpg


No i niestety. Dzwonił szlifierz. Głowica jest peknięta. Co radzicie? szukać głowicy czy całego słupka?
Z czego podejdą do BFB z AVJ?

Edytowane przez kawowy19
Opublikowano

Szukaj czapki tylko w tych bez combi zaworu trzeba wywalić sai.

UM AUQ ARX ARY APP BJQ BEX APX AVJ AMB BBU APU i pewnie jeszcze jakaś się znajdzie

Opublikowano

Jest decyzja, że ma przyjść głowica jak w ori, czyli normalnie z wyjściem na "egr". Ewentualnie cały goły słupek i osprzęt z tego co jest.

Pytanie czy z passata z silnika AWT głowica bedzie pasować??? Według ETKi numery niby te same są

Czy cały słupek podejdzie z AWT po założeniu osprzętu z BFB???

Pilnie proszę o pomoc bo auto rozebrane...

Opublikowano

Czapka podejdzie, co do bloku trzeba zmienić miskę i pobawic się przy termostacie, zresztą jest tu parę tematów czy awt pasuje zamiast avj...itp

Opublikowano

ale sama głowica jest to samo tak?

bo w zasadzie na tym się skupiamy. Znaleźliśmy jedną sztuką niedaleko i sprzedający zapewnia że jest okey.

Opublikowano (edytowane)

Jak z paska to masz wszystko jak w avj ... , i kupioną głowice obowiązkowo trzeba sprawdzić.

Edytowane przez otis89
Opublikowano

to wiem że trzeba sprawdzić;)

dzięki Kolego!


Głowica z AWT przygotowana i sprawna;)

Ponawiam prośbę.

Jak najlepiej przygotować sobie blok pod nową uszczelkę itd?

Papier przejechać na płasko? Jakim grubym? Czy czymś innym?

Ma ktoś może patent na zaślepienie kanałów olejowych i wodnych żeby nie naleciał ten syf do środka?

Może robicie to inaczej?

I jeszcze jedno.
Tuleje cylindrów wyglądają okey natomiast na końcach, przy samej górze są oblepione troszkę nagarem. Co z tym zrobić?

Nagar jest też na na tłokach. Czy to normalnie papierem przejechac?

Opublikowano (edytowane)

Nagar rozpuść ropą i nie szlifuj papierem. Blok najlepiej jakąś blaszką lub nożykiem do tapet zeskrobać tylko osady i pozostałości uszczelki, jak po tym będziesz chciał wyrównać powierzchnię to tylko drobny papier wodny (1000, 1500). W kanały wetknij jakiś materiał (np. tkaninę, szmatę)

Edytowane przez Tobike
Opublikowano (edytowane)

dziekować, tak też zrobiłem


Panowie potrzebuje pomocy.

Głowica założona wszystko git i pierwsze odpalenie. Zaskoczył, pohałasował, ustało (olej dotarł tam gdzie trzeba). I po chwili zszedł z ssania i na wolnych telepie budą. Objawy podobne jak zaworek odmy, Ale zaworek był sprawdzony więc jego wykluczam. Auto jedzie normalnie tylko na wolnych telepie budą aż światło w środku przygasa - podobnie jak przy uwalonym regulatorze napiecia. Ale robi to ewidentnie w momentach gdy silnik kicha.

Moc wszystko pod obciążeniem jest okey. Jedzie bez zająknięcia. Tylko na wolnych telepie i skaczą obroty. Adaptację przepustnicy zrobiłem i bez zmian, bo pomyślałem że może ona coś sfiksowała.

Proszę o wszelkie, jakiekolwiek wskazówki gdzie mam szukać problemu. Czy w układzie głowica blok czy w osprzęcie...
Próbowałem odpinać wtyczki od cewek i generalnie na każdą reaguje, dlatego myślę że przyczyna tkwi gdzieś w osprzęcie skoro na każdym garze jest reakcja. Nie wiem co mam robić dalej...

Proszę o pomoc, może jakieś logi zrobić coś....

Edytowane przez kawowy19

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...