Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam to samo odczucie co do głośności. Pewnie po prostu wyczyściło silnik z tego masła jakie zostało po Castrolu. Głośność silnika nie musi świadczyć o jego kondycji. 

Opublikowano (edytowane)

chyba nie tędy drogą... najlepszymi czyścicielami są oleje mineralne a każdy rozgrzany olej pod ciśnieniem zrywa osad więc przy odpowiedniej eksploatacji (patrz filtr) zabrudzanie jest bardzo mało prawdopodobne.

najciszej silnik będzie chodził na oleju mineralnym / HQ, na takim oleju będzie miał najlepsze smarowanie (z racji przylegania do powierzchni) ale najsłabszy film i mocno skrócony interwał wymian. Nawet w DE gdzie wszystko regulują normy baza syntetyczna to najczęściej 80% w innych produktach na Europę jest różnie 60, 40%. 

Z testowanych najciszej pracuje valvoline synpower. Motul też był głośny i silnik miał dziwny "szum".

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

No wlasnie mocno zastanawiam sie nad tym valvoline. Ktoś zalewał, jakieś wrażenia? Moim zdaniem najciszej silnik chodził na castrolu LL profesional 5w30. Później zalany został castrol edge a teraz Motul. I motul sie niestety nie sprawdza. 

Opublikowano

Ja jutro postaram się zmienić na Valva (już kupiony dzisiaj) i dam znać co się zmieniło w porównaniu do Motula. Zastanawiam się tylko czy płukać przed zmianą jak poprzednio. Nie chciałbym znowu zostawić litra w silniku. W która stronę samochód podnieść żeby pomóc zlać cały olej?

Opublikowano

Tylko i wyłącznie Liqui moly top tec 4200 5w30.

Opublikowano

W przyszłym tyg zmieniam olej i zastanawiam się miedzy valvoline synpower XL -III c3 5W30 a shell helix ultra ect c2/c3 0W30.Valvo polecany na forum a shell lepsze parametry


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Dnia 15.07.2017 o 11:47, Artekkkk napisał:

No wlasnie mocno zastanawiam sie nad tym valvoline. Ktoś zalewał, jakieś wrażenia? Moim zdaniem najciszej silnik chodził na castrolu LL profesional 5w30. Później zalany został castrol edge a teraz Motul. I motul sie niestety nie sprawdza. 

ja jeżdżę ale na 5w40 i nie przechodziłem bezpośrednio z motula. 

Dnia 15.07.2017 o 17:35, ygrek napisał:

Zastanawiam się tylko czy płukać przed zmianą jak poprzednio.

i tak nic nie dają, szkoda kasy.

7 godzin temu, zbylus00 napisał:

W przyszłym tyg zmieniam olej i zastanawiam się miedzy valvoline synpower XL -III c3 5W30 a shell helix ultra ect c2/c3 0W30.Valvo polecany na forum a shell lepsze parametry

C2 to gorsza nie lepsza ochrona, Lałem 5w30 ECT do tsi i było bardzo dużo dolewek.

Opublikowano
Dnia 7/15/2017 o 18:04, Pucek napisał:

Tylko i wyłącznie Liqui moly top tec 4200 5w30.

Jakies argumenty zarzuc! :D chetnie zmienie z motula.. bo mam wrazenie ze jest duzo glosniej.. i zaczal mi go troche spalac przy predkosciach 230+...

Opublikowano

Kupiłem B7 3.0tdi i auto jeździło na castolu, było słychać łańcuch, zmieniłem ma motula, dalej to samo, kolejna wymiana na liqui.moly top tec 4200 i co? Cisza, silnik pracował ciszej, łańcucha nie było słychać, zrobiłem 6 wymian oleju co 15tys każda i nigdy nie miałem problemu z rozrzadem co jest normalne w b7 3.0 tdi, trzeba zaznaczyć że to olej do long serwisów więc też pewnie dlatego jest lepszy.

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie, 

posiadam CDUC po kilku modyfikacjach: usunięty DPF, wydech przelot, większy intercooler; zmiany te zaowocowały mocą 324KM / 650NM. 

Do tej pory silnik był zalewany przez aso 5W30 EDGE, niemniej jednak przez ostatnie 13tys km dolałem około 1,5-2l oleju w okresie od października do teraz. Wycieków jakichkolwiek brak, tak więc olej musiał zostać spalony, ale to zapewne było spowodowane dosyć intensywnym kosztstaniem z osiągów tego motoru. 

Teraz przyszedł czas na przegląd i zastanawiam się właśnie jaki olej wybrać? Jedno jest pewne, że Castrola ani innych tego typu marek nie wleje. Zastanawiałem się nad Motulem, aczkolwiek po przeczytaniu tematu mam już mieszane uczucia co do tego oleju. 

Doradzcie mi Panowie, co wybrać, zaznaczę ze olej będzie wymianieny co 10-15tys km. 

Mam jeszcze takie pytanie czy skoro już silnik nie ma DPFa to czy nie lepszym wyborem będzie oznaczenie 5w40? Pytam ponieważ kilka lat wstecz jak to jeszcze posiadałem Opla z silnikiem 1.9 to tam wszyscy zalecali przejście z 5w30 na 5w40. Osobiście po takiej zmianie zauważyłem jakaś różnice w kulturze pracy silnika, było troszkę ciszej. 

 

 

Dzikeuje za pomoc

Pozdrawiam 

Marek

Edytowane przez marek750
Opublikowano

Ja bym na twoim miejscu sprobowal ten LM co Pucek poleca..
Obecnie z moca 350+ jezdze na Motulu i po paru wypadach na Autobahn tez mi spalil troche oleju..
Audi obecnie zaleca do diesli 0w30.. hehe..

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Opublikowano

Liqui moly albo Millers, ja kiedyś sugerowałem się opiniami na A6 klub, to samo polecają na A5 więc spróbowałem i nie żałuję, odnośnie spalania oleju, muszę kupić ten bagnet serwisowy bo też zgubiłem trochę oleju a zrobiłem dopiero 3tyś km, tyle że auto jeździ w pełnym zakresie obrotów :decayed:

Opublikowano

Ciekawy temat szkoda, że natrafiłem na niego po wymianie oleju na Motula :D

Opublikowano

Przekonaliście mnie. :-D

IMG_4820.PNG

Opublikowano

jeszcze płukanka do układu chłodniczego i nowy płyn :)

Opublikowano (edytowane)

A po co ci ten sportowy filtr , przy przeplywce nie da on za dużo . Tym bardziej jak będzie za bardzo nasączony to może szlak trafić przepływke . Chyba ze masz mocny program i wyłączona przepływke 

Edytowane przez peter22
Opublikowano

Pipercross suchy i przeplywka normalna przy 350KM u mnie.. niedawno mylem, ale nie dalem oleju [emoji14]

 

 99bf0c610694d78d837d3522075415aa.jpg

 

 

 

 

Opublikowano

Filtr to własne widzimisie :)

Pomoże to dobrze, jeśli nie to tez spoko :) 

Opublikowano
Dnia 3.08.2017 o 10:33, peter22 napisał:

Chyba ze masz mocny program i wyłączona przepływke 

jej się nie wyłączą, zmienia się interpretacje odczytu.

20 godzin temu, st4yKool napisał:

Pipercross suchy i przeplywka normalna przy 350KM u mnie.. niedawno mylem, ale nie dalem oleju emoji14.png

było brać silnikowy :P a tak na poważnie, przez filtr przechodzi pył kwarcowy więc warto oliwić.

9 godzin temu, marek750 napisał:

Pomoże to dobrze, jeśli nie to tez spoko :) 

wielu testowało i wielu wykazało że coś tam daje. Jak słusznie zauważono problemem jest proces adaptacji / MAF

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Marek 750 no i jak wrazenia na tym Liqui Molly TopTec 4200?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...