ygrek Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Mam to samo odczucie co do głośności. Pewnie po prostu wyczyściło silnik z tego masła jakie zostało po Castrolu. Głośność silnika nie musi świadczyć o jego kondycji.
marcin4x4 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 (edytowane) chyba nie tędy drogą... najlepszymi czyścicielami są oleje mineralne a każdy rozgrzany olej pod ciśnieniem zrywa osad więc przy odpowiedniej eksploatacji (patrz filtr) zabrudzanie jest bardzo mało prawdopodobne. najciszej silnik będzie chodził na oleju mineralnym / HQ, na takim oleju będzie miał najlepsze smarowanie (z racji przylegania do powierzchni) ale najsłabszy film i mocno skrócony interwał wymian. Nawet w DE gdzie wszystko regulują normy baza syntetyczna to najczęściej 80% w innych produktach na Europę jest różnie 60, 40%. Z testowanych najciszej pracuje valvoline synpower. Motul też był głośny i silnik miał dziwny "szum". Edytowane 15 Lipca 2017 przez marcin4x4
Artekkkk Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 No wlasnie mocno zastanawiam sie nad tym valvoline. Ktoś zalewał, jakieś wrażenia? Moim zdaniem najciszej silnik chodził na castrolu LL profesional 5w30. Później zalany został castrol edge a teraz Motul. I motul sie niestety nie sprawdza.
ygrek Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Ja jutro postaram się zmienić na Valva (już kupiony dzisiaj) i dam znać co się zmieniło w porównaniu do Motula. Zastanawiam się tylko czy płukać przed zmianą jak poprzednio. Nie chciałbym znowu zostawić litra w silniku. W która stronę samochód podnieść żeby pomóc zlać cały olej?
Pucek Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Tylko i wyłącznie Liqui moly top tec 4200 5w30.
zbylus00 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 W przyszłym tyg zmieniam olej i zastanawiam się miedzy valvoline synpower XL -III c3 5W30 a shell helix ultra ect c2/c3 0W30.Valvo polecany na forum a shell lepsze parametry Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marcin4x4 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 Dnia 15.07.2017 o 11:47, Artekkkk napisał: No wlasnie mocno zastanawiam sie nad tym valvoline. Ktoś zalewał, jakieś wrażenia? Moim zdaniem najciszej silnik chodził na castrolu LL profesional 5w30. Później zalany został castrol edge a teraz Motul. I motul sie niestety nie sprawdza. ja jeżdżę ale na 5w40 i nie przechodziłem bezpośrednio z motula. Dnia 15.07.2017 o 17:35, ygrek napisał: Zastanawiam się tylko czy płukać przed zmianą jak poprzednio. i tak nic nie dają, szkoda kasy. 7 godzin temu, zbylus00 napisał: W przyszłym tyg zmieniam olej i zastanawiam się miedzy valvoline synpower XL -III c3 5W30 a shell helix ultra ect c2/c3 0W30.Valvo polecany na forum a shell lepsze parametry C2 to gorsza nie lepsza ochrona, Lałem 5w30 ECT do tsi i było bardzo dużo dolewek.
st4yKool Opublikowano 27 Lipca 2017 Autor Opublikowano 27 Lipca 2017 Dnia 7/15/2017 o 18:04, Pucek napisał: Tylko i wyłącznie Liqui moly top tec 4200 5w30. Jakies argumenty zarzuc! chetnie zmienie z motula.. bo mam wrazenie ze jest duzo glosniej.. i zaczal mi go troche spalac przy predkosciach 230+...
Pucek Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Kupiłem B7 3.0tdi i auto jeździło na castolu, było słychać łańcuch, zmieniłem ma motula, dalej to samo, kolejna wymiana na liqui.moly top tec 4200 i co? Cisza, silnik pracował ciszej, łańcucha nie było słychać, zrobiłem 6 wymian oleju co 15tys każda i nigdy nie miałem problemu z rozrzadem co jest normalne w b7 3.0 tdi, trzeba zaznaczyć że to olej do long serwisów więc też pewnie dlatego jest lepszy.Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka 1
marek750 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 (edytowane) Witam Panowie, posiadam CDUC po kilku modyfikacjach: usunięty DPF, wydech przelot, większy intercooler; zmiany te zaowocowały mocą 324KM / 650NM. Do tej pory silnik był zalewany przez aso 5W30 EDGE, niemniej jednak przez ostatnie 13tys km dolałem około 1,5-2l oleju w okresie od października do teraz. Wycieków jakichkolwiek brak, tak więc olej musiał zostać spalony, ale to zapewne było spowodowane dosyć intensywnym kosztstaniem z osiągów tego motoru. Teraz przyszedł czas na przegląd i zastanawiam się właśnie jaki olej wybrać? Jedno jest pewne, że Castrola ani innych tego typu marek nie wleje. Zastanawiałem się nad Motulem, aczkolwiek po przeczytaniu tematu mam już mieszane uczucia co do tego oleju. Doradzcie mi Panowie, co wybrać, zaznaczę ze olej będzie wymianieny co 10-15tys km. Mam jeszcze takie pytanie czy skoro już silnik nie ma DPFa to czy nie lepszym wyborem będzie oznaczenie 5w40? Pytam ponieważ kilka lat wstecz jak to jeszcze posiadałem Opla z silnikiem 1.9 to tam wszyscy zalecali przejście z 5w30 na 5w40. Osobiście po takiej zmianie zauważyłem jakaś różnice w kulturze pracy silnika, było troszkę ciszej. Dzikeuje za pomoc Pozdrawiam Marek Edytowane 31 Lipca 2017 przez marek750
st4yKool Opublikowano 28 Lipca 2017 Autor Opublikowano 28 Lipca 2017 Ja bym na twoim miejscu sprobowal ten LM co Pucek poleca.. Obecnie z moca 350+ jezdze na Motulu i po paru wypadach na Autobahn tez mi spalil troche oleju.. Audi obecnie zaleca do diesli 0w30.. hehe..Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Pucek Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 Liqui moly albo Millers, ja kiedyś sugerowałem się opiniami na A6 klub, to samo polecają na A5 więc spróbowałem i nie żałuję, odnośnie spalania oleju, muszę kupić ten bagnet serwisowy bo też zgubiłem trochę oleju a zrobiłem dopiero 3tyś km, tyle że auto jeździ w pełnym zakresie obrotów
yanosho Opublikowano 30 Lipca 2017 Opublikowano 30 Lipca 2017 Ciekawy temat szkoda, że natrafiłem na niego po wymianie oleju na Motula
marcin4x4 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 jeszcze płukanka do układu chłodniczego i nowy płyn
peter22 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 (edytowane) A po co ci ten sportowy filtr , przy przeplywce nie da on za dużo . Tym bardziej jak będzie za bardzo nasączony to może szlak trafić przepływke . Chyba ze masz mocny program i wyłączona przepływke Edytowane 3 Sierpnia 2017 przez peter22
st4yKool Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Pipercross suchy i przeplywka normalna przy 350KM u mnie.. niedawno mylem, ale nie dalem oleju [emoji14]
marek750 Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Filtr to własne widzimisie Pomoże to dobrze, jeśli nie to tez spoko
marcin4x4 Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Dnia 3.08.2017 o 10:33, peter22 napisał: Chyba ze masz mocny program i wyłączona przepływke jej się nie wyłączą, zmienia się interpretacje odczytu. 20 godzin temu, st4yKool napisał: Pipercross suchy i przeplywka normalna przy 350KM u mnie.. niedawno mylem, ale nie dalem oleju było brać silnikowy a tak na poważnie, przez filtr przechodzi pył kwarcowy więc warto oliwić. 9 godzin temu, marek750 napisał: Pomoże to dobrze, jeśli nie to tez spoko wielu testowało i wielu wykazało że coś tam daje. Jak słusznie zauważono problemem jest proces adaptacji / MAF 1
Artekkkk Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Marek 750 no i jak wrazenia na tym Liqui Molly TopTec 4200?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się