chominik Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 225/45 R18Goodyear Efficientgrip Performance /B/A/69dB/670zl W tym rozmiarze GY ma takie parametry? Kolega szukał takich opon do mietka i na oponeo GY ma E/B/69. Co do parametrów też się zastanawiam, czy nie są one tylko suchymi danymi. Reklama reklamą, życie swoje scenariusze pisze.
bubers Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 No wlasnie widze ze na roznych stronach jest roznie ja patrzylem tutaj (GY w wersji XL) Goodyear Efficientgrip Performance 225/45 R 18 z tych co wypisalem tylko w GY nie bylo tych parametrow na oponeo - wszystkie pozostale lacznie z cenami z oponeo 225/45 R18Goodyear Efficientgrip Performance /B/A/69dB/670zl W tym rozmiarze GY ma takie parametry? Kolega szukał takich opon do mietka i na oponeo GY ma E/B/69. Co do parametrów też się zastanawiam, czy nie są one tylko suchymi danymi. Reklama reklamą, życie swoje scenariusze pisze.
Borek123 Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Ponawiam pytanie, miał ktoś opony Achilles ATR Sport?
MichauS Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Co do continentala CSC 5 to bardzo przyczepna opona, bardzo fajny komfort przy dużych prędkościach natomiast maja jedną wadę znikają w oczach 10.000 km to max a miałem je w rożnych autach wiec na pewno nie jest to wina auta.
jaś-u Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 poważnie?! lool taka guma i tak krótko? chyba że upalałeś i tak w kółko sie przewija trzech favorytów w tym temacie: Michelin Pilot Sport 3 Continental ContiSportContact 5 Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 i co są dwie opinie good na którąś z nich to za chwile negatyw... i bądź tu mądry
MichauS Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Bo generalnie zasada jest taka ze dobra guma to szybkie zużycie. Wiec trzeba wybrać albo przyczepność albo długowieczność. A tak na marginesie to nie pisałem o upalaniu tylko normalnym użytkowaniu.
timm Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 No, niestety tak obecnie jest - podobnie jak ze sprzętem AGD - wyrobiona marka, pseudowymogi i mamy efekty .... miałem kiedyś klienta który na dobrych używkach Michelina Energy śmignął ... 80kkm obecnie na nowych .... 40-50 i opony nie ma
chominik Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Na ten stan rzeczy mają wpływ min. 2 sprawy. Opony dobre do wszystkiego są do niczego. Dobra przyczepność przy jednoczesnej dużej wytrzymałości zwiększa hałas. Opona cicha często jest miękka i szybko się zużywa. Drugą rzeczą jest dbałość o niskie koszty produkcji. Albo się robi z gorszych materiałów albo tam, gdzie produkcja nie jest za droga. Jakość jakością, ale jak kupuję opony, to sprawdzam kraj produkcji. Już nie kupię wyprodukowanych w Rumunii. Hałas i kiepskie wyczucie drogi. Jedynym plusem było to, że bieżnik był nie do zdarcia. Kolega miał te same conti co ja, ale z Niemiec. Autko prowadziło się prawidłowo, w środku cisza i komfort. Teraz celuję w Continental ContiEcoContact 5 lub Goodyear Efficientgrip Performance. Byle nie z Rumuni.
m1chal_p Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Panowie, czy macie doświadczenie z oponami Fulda SportControl 225/45 R17 91Y? Jest coś lepszego w tej cenie?
Labiel Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 U mnie właśnie wleciały nowe Federale SS 595
RS Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Miałem conti sc 3 i tez mi szybko znikły ( jakieś 10kkm) a dodatkowo na deszczu katastrofa. Moje doświadczenie jest takie ze niskoprofilowe od 40,35,30... Szybko znikają, co jest w sumie logiczne. Opony wysokoprofilowe reagują na zakretach częściowo tarciem a częściowo ugięciem- co zmniejsza zużycie. Opona niskoprofilowa reaguje na zakręcie tylko tarciem , wiec sie szybko zużywa. I teraz jak jeden pisze ze miał GY i jest zadowolony, bo długo wytrzymały , a miał rozmiar n.p.: 205/55/16 A drugi mówi ze GY sie szybko zużywają , a jeździł 235/40/18 - - to obaj maja racje- weźcie to pod uwagę...
Lucas21 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Jakie mogą być wachania w biezniku w mm na jednej osi? Jedną chcę wymienić, lewy tył prawy tył ma 5mm. mam obecnie pirelli mogę kupić inna czy to będzie jakiś problem z...?nie wiem jakąś kontrolą przez policę czy coś?
Labiel Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Jakie mogą być wachania w biezniku w mm na jednej osi? Jedną chcę wymienić, lewy tył prawy tył ma 5mm. mam obecnie pirelli mogę kupić inna czy to będzie jakiś problem z...?nie wiem jakąś kontrolą przez policę czy coś? Kolego, jeździsz B7 a nie stać cię żeby wymienić opony tylko kombinujesz z wymianą jednej i jeszcze chcesz kupować inną?
BartekWSH Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 miałem kiedyś klienta który na dobrych używkach Michelina Energy śmignął ... 80kkm obecnie na nowych .... 40-50 i opony nie ma I tak już będzie....zważ sobie tą starą oponę i tą nową, zobaczysz że starsza opona zużyta waży tle co nowa. Firmy odchudzają opony. Poszukajcie oponę michelin ze starym dotem przed 2005 roku lub starsze i porównajcie wage z nową. Nawet zużyta będzie więcej ważyła albo tyle samo, chociaż ma starty bieżnik. Druga sprawa to podnoszenie mocy produkcyjnej. Na wulkanizacji zmniejszają czas podczas gotowania opony, zwiększając ciśnienie i podnosząc temperaturę. Dzięki temu zamiast np. 8 min wychodzi 7,10 min. W ciągu 3 zmian wydajność produkcji zwiększa się o 20 opon na 1 prasę.
Labiel Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 To ja powiem coś innego. Kumpel jeździł na jakiś uniwersalnych. Firma badziewna ale nie mógł ich zajechać. Guma zrobiła się twarda jak plastik. Też bieżnika nie ubywało mu wcale. Jeździł na nich parę lat i bieżnik jak był tak był. Jeden powie: opony dobre, bo twarde i się nie zużywają. Kumpel miał inne zdanie bo opona w ogóle nie trzymała. Czy sucho czy mokro to jeździł jak z jajem.
Lucas21 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Jakie mogą być wachania w biezniku w mm na jednej osi? Jedną chcę wymienić, lewy tył prawy tył ma 5mm. mam obecnie pirelli mogę kupić inna czy to będzie jakiś problem z...?nie wiem jakąś kontrolą przez policę czy coś? Kolego, jeździsz B7 a nie stać cię żeby wymienić opony tylko kombinujesz z wymianą jednej i jeszcze chcesz kupować inną? Co ma wspólnego b7 z kasą na opone? Pytam z ciekawości jakie wachania moga być. Oponę chce używaną kupić, bo ten sezon letni jeszcze na tych co przyjechałem od gościa chce, a za rok 4 nowe.. Pytam poprostu o firme opon, bo nie jestem w temacie, które obecnie mają dobrą jakość..
mily Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Ostatnio jechałem z taksówkarzem w śniegu i tez twierdził że ma opony super a nosiło nim po całej jezdni. Tzw wielozezonowe, jak dla mnie to się nie nadaje na lato ani na zimę, ale jemu to wystarcza.
Labiel Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Jakie mogą być wachania w biezniku w mm na jednej osi? Jedną chcę wymienić, lewy tył prawy tył ma 5mm. mam obecnie pirelli mogę kupić inna czy to będzie jakiś problem z...?nie wiem jakąś kontrolą przez policę czy coś? Kolego, jeździsz B7 a nie stać cię żeby wymienić opony tylko kombinujesz z wymianą jednej i jeszcze chcesz kupować inną? Co ma wspólnego b7 z kasą na opone? Pytam z ciekawości jakie wachania moga być. Oponę chce używaną kupić, bo ten sezon letni jeszcze na tych co przyjechałem od gościa chce, a za rok 4 nowe.. Pytam poprostu o firme opon, bo nie jestem w temacie, które obecnie mają dobrą jakość.. To że jak kogoś stać na kupno B7 które tanie nie jest to chyba powinno być stać również wydać kilka stówek na opony. To tak jak kupić super chiper auto i nie mieć za co zalać. Ale w odpowiedzi na twoje pytanie: w myśl Polskich przepisów opony na jednej osi muszą mieć taki sam bieżnik. Czyli nie możesz założyć na jedną oś dwóch różnych opon mimo że będą miały podobny bieżnik jak to robią w Anglii. Kolejna sprawa jeśli chodzi o wysokość bieżnika - też powinna być taka sama. Nikt ci tego nie sprawdzi ale jak będzie różnica w wysokości bieżnika między oponami na tej samej osi to nie zdziw się jak auto będzie się dziwnie prowadziło. W końcu wysokość bieżnika to jednocześnie obwód koła. A jak ten obwód będzie różny to i prędkość obrotowa kół na tej samej osi będzie różna a to raczej pozytywnie nie wpływa na prowadzenie się auta.
Lucas21 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 A marka opon? pirelli czy jakaś słabsza ?
Labiel Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 A marka opon? pirelli czy jakaś słabsza ? Nie za bardzo cię rozumiem. Chcesz kupić jedną oponę czy komplet na oś? Jak jedną to musisz kupić dokładnie taką samą jak masz drugą na tej osi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się