Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem to kiedyś.

Pytałem się bo przy dobieraniu opon pod model auta do A4 wyskakują 88 i 92.

Sam śmigam na 88Y (225/40/18) i nie wyczułem żadnej różnicy co do poprzednich 92Y XL.

Pytanie brzmi co spodziewałbyś się wyczuć. Różnicy w prowadzeniu? Zapomnij. Po prostu te XL są mocniejsze i tyle polecane do większych, mocniejszych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

to indeks 91 dla A4 avant jest za mały? chyba 600kg oznacza ten indeks. prędkości do 160 więcej nie jechałem i nie zamierzam :P

Przy założeniu, że masz 235/45 R17 to do 1,9 TDI (130 KM) powinno być 93 z indeksem prędkości Y.

Takie autko wazy ok 1500kg, więc do czego taki zapas kilogramów ?

nie wiem jak to się liczy ale czytałem gdzieś, że podczas gwałtownego hamowania dociążenie kół "delikatnie" się zwiększa. nie chodzi o nacisk na koło w trakcie postoju czy normalnej jazdy, ale właśnie w sytuacjach awaryjnych :wink:

Opony wzmacniane (XL) - fakty i mity. - Porady Ekspertów w Opony.com.pl

poprostu nie lubie łączeń na autostradach gdzie na Słowacji jest ich bardzo dużo i wole właśnie ten zapas, może niepotrzebnie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo przy podawaniu wymiarów kół do konkretnego modelu, w różnego rodzaju tabelach nie podaje się typu nadwozia, a wersję silnikową - ponieważ indeks nośności odnosi się właśnie głównie do przeciążeń jakie działają na oponę... W książce "Sam naprawiam Audi A4 B6 - b7" http://image.ceneo.pl/data/products/13649161/f-audi-a4-typu-b6-i-b7-modele-2000-2007-sam-naprawiam-samochod.jpg

podane są dane tabelaryczne (choć uwzględniają tylko kilka wersji silnikowych). Zapewne ta książka jest już w wersji elektronicznej, ale nawet jeśli nie, to takie dane można uzyskać w internecie bez żadnego problemu. Ważne jest to, żeby indeks nośności w przypadku nowych opon nie był mniejszy do tego, zalecanego przez producenta do konkretnej wersji silnikowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne ta książka jest już w wersji elektronicznej, ale nawet jeśli nie, to takie dane uzyskać w internecie bez żadnego problemu.

Od dawna dostępna na forum do pobrania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam dwóch oponek letnich 205/60/R15 asymetrycznych.

Jakie polecacie i gdzie kupię najtaniej ?

Może ktoś na forum handluje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do a4 zalozylem vredki sesanty 235/45/17 i odrazu mam mala uwage cos mi sie wydaje ze nie maja tych 67 dB poniewaz slychac je dosyc mocno nie wiem moze to wina tego ze jeszcze cycki sie nie wytarly u was tez tak szumia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś na forum handluje ?

:facepalm:

Tyle jesteś na forum i nie słyszałeś o dziale ogłoszeń ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem do nich maila, na strone wkradł się błąd i te tańsze to są Bravuris 3 HM FR 225/45R17 91 :grin:.

Kurde ale nadal nie mam pojęcia jakie opony budżetowe kupić. Te Barumy 3 czy fuldy czy może jakieś inne?

Ja mogę polecić z budżetowych w tym rozmiarze Viking Protech HP. Grupa Continental, 5 lat gwarancji. Dużo mięsa, nie są jakoś specjalnie głośne. W weekend szykuje się traska 700km, więc będę mógł powiedzieć jak zachowuje się przy większych prędkościach niż 100km/h ;]

Jak te vikingi się sprawują? Głośne są?

Zrobilem na tych oponach w tym sezonie już ponad 2500km. Jestem bardzo zadowolony. W ostatni weekend sprawdziły się podczas deszczu w trasie. Do normalnej jazdy są wg mnie wystarczające. Nie scigam się autem, tylko kręcę km. Co do głośnosci, to są cichsze od zimowek GY UG8 205/55/16. Poprzednie letnie to 205/60/15 Firestone alfa i też były głośniejsze. Co ciekawe wg tych nic nie wartych etykiet wprowadzonych przez ue te vikingi są najgłośniejsze z wyżej wymienionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o firmy które sprzedają nowe asortyment oponiarski, o takowych nigdy nie słyszałem...

Może ktoś na forum handluje ?

:facepalm:

Tyle jesteś na forum i nie słyszałeś o dziale ogłoszeń ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wraz z kupnem auta dostałem letnie kółka 225/45/17. Rozumiem, że nie jest to dobry przelicznik na zamiennik opony z fabryki, tym bardziej, że na co dzień auto dostaje po zawieszeniu na wrocławskich drogach...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wraz z kupnem auta dostałem letnie kółka 225/45/17. Rozumiem, że nie jest to dobry przelicznik na zamiennik opony z fabryki, tym bardziej, że na co dzień auto dostaje po zawieszeniu na wrocławskich drogach...?

Dobry. Sam na takich jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wraz z kupnem auta dostałem letnie kółka 225/45/17. Rozumiem, że nie jest to dobry przelicznik na zamiennik opony z fabryki, tym bardziej, że na co dzień auto dostaje po zawieszeniu na wrocławskich drogach...?

Dobry. Sam na takich jeździłem.

A jakie masz teraz? Dlaczego zmieniłeś?

do B6 235/45 lepszy albo 215/50

234/45 to chyba nie na nasze polskie drogi, co? Zawieszenie mocno dostaje po tyłku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo opony się skończyły :decayed: Zmieniłem na 215 bo 225 były trochę za szerokie, ciężko w koleinach się jeździło. 215 na 8" ma delikatny naciąg, lepiej leży na feldze - sztywniej. No i na koleinach jest spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do B6 235/45 lepszy albo 215/50

Ten drugi rozmiar polecam bardziej.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wraz z kupnem auta dostałem letnie kółka 225/45/17. Rozumiem, że nie jest to dobry przelicznik na zamiennik opony z fabryki, tym bardziej, że na co dzień auto dostaje po zawieszeniu na wrocławskich drogach...?

Dobry. Sam na takich jeździłem.

A jakie masz teraz? Dlaczego zmieniłeś?

do B6 235/45 lepszy albo 215/50

234/45 to chyba nie na nasze polskie drogi, co? Zawieszenie mocno dostaje po tyłku?

Na wrocławskie na pewno nie...:decayed: Ale to w Festung Breslau standard od wielu lat - więc polecam większy profil!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja we wlepie w B6 mam 235/45. Felga 9-ramienna s-line. Obecnie tez szukam oponek na lato i chyba zdecyduję się na Toyo Proxes T1R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś doświadczenie z oponami Yokohama V105? zastanawiam się czy nie wziąc probnie na ten sezon 255/35/19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy potrzebuję głębokość bieżnika i obwód nowych opon Dunlop SP Sport MAXX w rozmiarze 205/55/16. Mam takie już trzeci sezon i jedna totalnie zjechana (prawy przód- problem ze zbieżnością). Zrobiłem zbieżność i chciałbym kupić dwie nówki. Problem polega na tym, iż mam quattro :naughty: Czytałem gdzieś, że max różnica w obwodzie pomiędzy osiami to 3%? Czy jednak będę musiał kupić cztery nowe oponki, jak to z tym jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma doświadczenie w temacie 19" ?

Przede mną kupno 235/35/19 i nie wiadomo co by tu ładnie leżało na 8,5J

W poszukiwaniach znalazłem:

- Continental CSC 3 lub 5P

a82e5bedd212.jpg

- Michelin Sport

689db5cde9ae.jpg

- Uniroyal Rainsport 3 - nowość, po doświadczeniach z 1 i 2, skłaniam się ku nim.

Patrząc na bok opony wizualnie nawet przyzwoicie:

739df227d140.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...