Daniel85 Opublikowano 1 Maja 2019 Opublikowano 1 Maja 2019 Ja od siebie polecam również Dębice UHP 2. Poszedłem w rozmiar ciut mniejszy 215/50/17 i jestem jak najbardziej zadowolony. Kolega Fido chyba w wątku pisał o lepszym komforcie w tłumieniu nierównosci na tym rozmiarze i również to potwierdzam. Opona jest cicha i na mokrym dobrze trzyma sie drogi.
loki166 Opublikowano 1 Maja 2019 Opublikowano 1 Maja 2019 Panowie, przeglądając Allegro wpadłem na taką markę firemax fm601 , oczywiście chińska. Mega dużo pozytywnych opinii.. może ktoś mnie uświadomić, że jest to słaba opona i lepiej wydać dwa razy więcej na Dunlopy ?
dayd_4 Opublikowano 1 Maja 2019 Opublikowano 1 Maja 2019 19 minut temu, loki166 napisał: Panowie, przeglądając Allegro wpadłem na taką markę firemax fm601 , oczywiście chińska. Mega dużo pozytywnych opinii.. może ktoś mnie uświadomić, że jest to słaba opona i lepiej wydać dwa razy więcej na Dunlopy ? @loki166 jak wykorzystujesz możliwości opony i samochodu co najmniej na 70%, poszukaj czegoś markowego, jeśli kulasz się tylko po Białymstoku, max do 8iu dych na blacie - bierz firemaxy i ciesz się, że oszukałeś system i zaoszczędziłeś kasę
Langista Opublikowano 1 Maja 2019 Opublikowano 1 Maja 2019 Nie ma czegoś takiego jak korzystanie na ileś %. Nie bierzemy opon z lepszej półki żeby z większą prędkością wjeżdżać w zakręty. Złota zasada : lepsza opona to ta, która w awaryjnej sytuacji skróci drogę hamowania, uratuje od poślizgu w przypadku uniknięcia zderzenia, no i nie zużywa się też po pierwszym sezonie. Według mnie bezpieczne marki to te, które są już w tej średniej półce. Gdyby któryś z tych producentów niższej półki był w stanie zaoferować produkt godny wyższej klasy, byłby też wyżej. Możesz coś ugrać oszczędzając na oponach, ale nigdy tak właściwie nie jesteś pewien na czym jeździsz. 1
Ikser Opublikowano 3 Maja 2019 Opublikowano 3 Maja 2019 Kto poda jakieś godne polecenia opony do 250-300zł za sztukę?
veltikey Opublikowano 3 Maja 2019 Opublikowano 3 Maja 2019 szukałem opon w tym przedziale, i myślałem nad hankookami, dębicą , ale powiedziałem że spróbuję czegoś innego, wybrałem nokiany powerproof, póki co przejechałem z 300km, posiadam 235/45/17, ale sam wulkanizator mówi że styczność opony jest prawie jak 245, kieruje się dobrze, autko się trzyma nawierzchni jak i na średnich prędkościach na "pierwszym deszczu". Zobaczymy jak będzie w trasie, za pare dni jade do Holandii więc będę mógł coś więcej wydać opinii. Co do głośności, liczyłem na to że będą głosne (72db wg etykiety) ale nie jest źle, przy większych prędkościach (150-160) nie ma generują dużego hałasu. Za jakiś czas zaktualizuję swoją opinie na ich temat.
Ikser Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 Właśnie zastanawiam się jakie wziąć opony. Dębica słyszałem że hałaśliwa jest. Waham się jeszcze jeśli chodzi o wysokość opony bo 45mm to trochę za mało na nasze Polskie drogi i celowałbym w 50mm ale nie wiem kto ma 18 cali felgę i oponę o takim profilu i czy to jakoś współgra ze sobą i wygląda w miarę.
franc321 Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 Panowie, czy w przypadku r17 225,235 warto brać opony wzmacniane XL i z rantem ochronnym? Coraz wiecej producentów oferuje to jako standard. Macie jakieś opinie na ten temat? Za rantem jestem na tak, nie mam opinii odnośnie opon wzmacnianych. Pozdro
Langista Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 3 godziny temu, Ikser napisał: Właśnie zastanawiam się jakie wziąć opony. Dębica słyszałem że hałaśliwa jest. Waham się jeszcze jeśli chodzi o wysokość opony bo 45mm to trochę za mało na nasze Polskie drogi i celowałbym w 50mm ale nie wiem kto ma 18 cali felgę i oponę o takim profilu i czy to jakoś współgra ze sobą i wygląda w miarę. Nie wygląda, jak 18" to maks profil 45, a najczęściej biorą 35. 13 minut temu, franc321 napisał: Panowie, czy w przypadku r17 225,235 warto brać opony wzmacniane XL i z rantem ochronnym? Coraz wiecej producentów oferuje to jako standard. Macie jakieś opinie na ten temat? Za rantem jestem na tak, nie mam opinii odnośnie opon wzmacnianych. Pozdro Będzie się szybciej zużywać i komfort jazdy jest mniejszy. Dobre na tor, nie do codziennej jazdy.
veltikey Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 1 minutę temu, Langista napisał: Będzie się szybciej zużywać i komfort jazdy jest mniejszy. Dobre na tor, nie do codziennej jazdy. Nie chce się sprzeczać czy coś w tym stylu a opona XL nie ma dłuższej żywotności właśnie w takim przypadku? Gdzie niegdzie wyczytałem ze modele te wykazują się dłuższa żywotnością jak i lepsza stabilnością podczas jazdy, zaś minusami są lekko zwiększone opory toczenia jak i minimalnie zwiekszona głośność. Wiadomo ze teoria nie zawsze równa się praktyce stad pytam jak ktoś miał z tak owymi już do czynienia i miał możliwość porównania tego samego modelu opon bez XL.
Fido Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 (edytowane) 4 godziny temu, Ikser napisał: Waham się jeszcze jeśli chodzi o wysokość opony bo 45mm to trochę za mało 45 mm ??? Serio ? By przy szerokości 235 chcieć mieć wysokość opony 45 mm to profil byłby 19 czyli 235/19 a takich opon nie ma . Coś ci się pomieszało lub nie rozumiesz co to jest profil i wysokość opony. 235/45 bo o ten rozmiar chodzi, wysokośc opony to 105,75 mm a nie 45 mm Edytowane 4 Maja 2019 przez Fido
Fido Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 52 minuty temu, veltikey napisał: pytam jak ktoś miał z tak owymi już do czynienia i miał możliwość porównania tego samego modelu opon bez XL. Na pewno XL są twardsze od zwykłych. Na pięknych gładkich drogach są super, na dziurach już niestety komfort jest mniejszy. 1
Langista Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 Godzinę temu, veltikey napisał: Nie chce się sprzeczać czy coś w tym stylu a opona XL nie ma dłuższej żywotności właśnie w takim przypadku? Gdzie niegdzie wyczytałem ze modele te wykazują się dłuższa żywotnością jak i lepsza stabilnością podczas jazdy, zaś minusami są lekko zwiększone opory toczenia jak i minimalnie zwiekszona głośność. Wiadomo ze teoria nie zawsze równa się praktyce stad pytam jak ktoś miał z tak owymi już do czynienia i miał możliwość porównania tego samego modelu opon bez XL. Opona XL jest dobra jak wiesz, że jeździsz po gładkich drogach, jak już masz słabszej jakości drogi w swojej okolicy to zużyje się bardzo szybko przez tłumienie nierówności, które i tak będzie słabsze właśnie dlatego, że jest utwardzana. Opona dobrej jakości wytrzymać powinna przynajmniej 8 sezonów, w tym przypadku wytrzyma może 4 i zacznie pękać. Nie wierz we wszystko co piszą producenci, bo od kilku dekad chcą na nas tylko zarobić, a dla tego powiedzą nawet, że (za przeproszeniem) gówno jest smaczne :) 1
franc321 Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 Czyli z rantem ochronnym można brać a wzmocnione zostawić maniakom, tyle chciałem wiedzieć ?
Korton555 Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 9 godzin temu, Langista napisał: Opona XL jest dobra jak wiesz, że jeździsz po gładkich drogach, jak już masz słabszej jakości drogi w swojej okolicy to zużyje się bardzo szybko przez tłumienie nierówności, które i tak będzie słabsze właśnie dlatego, że jest utwardzana. Opona dobrej jakości wytrzymać powinna przynajmniej 8 sezonów, w tym przypadku wytrzyma może 4 i zacznie pękać. Nie wierz we wszystko co piszą producenci, bo od kilku dekad chcą na nas tylko zarobić, a dla tego powiedzą nawet, że (za przeproszeniem) gówno jest smaczne Co to za dziwne teorie? Dlaczego słabsze tłumienie nierówności powoduje jej gwałtowny wzrost zużycia? Jak się będzie mniej uginała, to dla wytrzymałości lepiej. Troche terorii: Z zewnątrz opony XL i standardowe nie różnią się niczym, natomiast różnice kryją się wewnątrz. Podniesienie indeksu nośności opony osiąga się przez ingerencję w czoło (część opony znajdującą się pod bieżnikiem) lub stopkę opony. Ingerencja taka polegać może na zastosowaniu wytrzymalszych materiałów, wzmocnieniu podstawowych elementów opony lub zastosowaniu elementów dodatkowych. Jednym z rozwiązań stosowanych w celu podniesienia indeksu nośności jest np. stosowanie dodatkowej warstwy osnowy. Opony XL - zalety Przy takim samym użytkowaniu opon normalnych i wzmocnionych trwałość tych drugich będzie większa. Opony XL pozwalają na przejechanie większej ilości kilometrów bez uszkodzeń wewnętrznych, wynikających z użytkowania nawet w przypadku intensywnej eksploatacji. Wzmocnienie opony wpływa na większą odporność na uszkodzenia mechaniczne powstałe np. podczas dynamicznego najazdu na krawężnik. Lepsze właściwości trakcyjne i przyczepne opony. Większa sztywność opon zapewnia stabilność, lepsze zachowanie w zakrętach, szybszą reakcję na skręty, skuteczniejsze przenoszenie mocy pojazdu na nawierzchnię oraz większą odporność na przeciążenia (przyspieszanie, hamowanie, siły odśrodkowe w zakrętach). Opony XL - wady Najbardziej charakterystyczne wady opon wzmacnianych to: Wyższy poziom hałasu. Zastosowane wzmocnienia mogą wiązać się ze zwiększeniem grubości w strefie czoła (pod bieżnikiem) i w barku opony, co z kolei może powodować wzrost oporów toczenia i tym samym zużycia paliwa. Wzmocnienia zwykle wiążą się ze wzrostem masy opony, co również przyczynia się do większej konsumpcji paliwa. Modyfikacje względem opon normalnych mogą też mieć wpływ na pogorszenie komfortu, zmiany jednak będą minimalne i raczej niewyczuwalne dla kierowcy.
Ikser Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 10 godzin temu, Fido napisał: 45 mm ??? Serio ? By przy szerokości 235 chcieć mieć wysokość opony 45 mm to profil byłby 19 czyli 235/19 a takich opon nie ma . Coś ci się pomieszało lub nie rozumiesz co to jest profil i wysokość opony. 235/45 bo o ten rozmiar chodzi, wysokośc opony to 105,75 mm a nie 45 mm Sorry źle się wyraziłem, chodzi mi o profil opony.
greg2505 Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 17 godzin temu, Ikser napisał: Właśnie zastanawiam się jakie wziąć opony. Dębica słyszałem że hałaśliwa jest. Waham się jeszcze jeśli chodzi o wysokość opony bo 45mm to trochę za mało na nasze Polskie drogi i celowałbym w 50mm ale nie wiem kto ma 18 cali felgę i oponę o takim profilu i czy to jakoś współgra ze sobą i wygląda w miarę. Mam dębicę 225/40/18 i jest bardzo cicha , ma te same parametry co dunlop sport maxx rt i jak narazie nie widzę różnicy podczas użytkowania , plus na korzyść dębicy to 2x większy rant ochronny niż w dunlop
Langista Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 4 godziny temu, Korton555 napisał: Co to za dziwne teorie? Dlaczego słabsze tłumienie nierówności powoduje jej gwałtowny wzrost zużycia? Jak się będzie mniej uginała, to dla wytrzymałości lepiej. Troche terorii: Z zewnątrz opony XL i standardowe nie różnią się niczym, natomiast różnice kryją się wewnątrz. Podniesienie indeksu nośności opony osiąga się przez ingerencję w czoło (część opony znajdującą się pod bieżnikiem) lub stopkę opony. Ingerencja taka polegać może na zastosowaniu wytrzymalszych materiałów, wzmocnieniu podstawowych elementów opony lub zastosowaniu elementów dodatkowych. Jednym z rozwiązań stosowanych w celu podniesienia indeksu nośności jest np. stosowanie dodatkowej warstwy osnowy. Opony XL - zalety Przy takim samym użytkowaniu opon normalnych i wzmocnionych trwałość tych drugich będzie większa. Opony XL pozwalają na przejechanie większej ilości kilometrów bez uszkodzeń wewnętrznych, wynikających z użytkowania nawet w przypadku intensywnej eksploatacji. Wzmocnienie opony wpływa na większą odporność na uszkodzenia mechaniczne powstałe np. podczas dynamicznego najazdu na krawężnik. Lepsze właściwości trakcyjne i przyczepne opony. Większa sztywność opon zapewnia stabilność, lepsze zachowanie w zakrętach, szybszą reakcję na skręty, skuteczniejsze przenoszenie mocy pojazdu na nawierzchnię oraz większą odporność na przeciążenia (przyspieszanie, hamowanie, siły odśrodkowe w zakrętach). Opony XL - wady Najbardziej charakterystyczne wady opon wzmacnianych to: Wyższy poziom hałasu. Zastosowane wzmocnienia mogą wiązać się ze zwiększeniem grubości w strefie czoła (pod bieżnikiem) i w barku opony, co z kolei może powodować wzrost oporów toczenia i tym samym zużycia paliwa. Wzmocnienia zwykle wiążą się ze wzrostem masy opony, co również przyczynia się do większej konsumpcji paliwa. Modyfikacje względem opon normalnych mogą też mieć wpływ na pogorszenie komfortu, zmiany jednak będą minimalne i raczej niewyczuwalne dla kierowcy. Skopiowałeś to z Googla? Wiesz jak te testy były robione? Większa wytrzymałość przy równej nawierzchni, większą wytrzymałość na krawężniki przy minimalnej prędkości wykonywana kilkaset razy. Przy codziennym użytku na naszych drogach (o ile nie mieszkasz w obszarze gdzie drogi są wyremontowane prawidłowo) nie zdaje to testu. Na tor ok, na drogi dla codzienniej jazdy nie ma co dopłacać do tych opon. Dlaczego mniej tłumią? A no właśnie dlatego że są twarde i sporą większość nierówności przenoszą na karoserię. Nie są w stanie wytłumić tych drgań, przez co bardziej się zużywają.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się