e2rd-85 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) Znalazłem na stronie GATESa (i jeszcze w kilku innych źródłach informacje że pasek wymienia się co 90.000km dla AFN . I część mechaników (i to z tej grupy nie naciągających na wydatki , byle by tylko zarobić )mówi że spokojnie może 6 lat pasek jeździć . https://www.gatestechzone.com/~/media/files/public%20downloads/tech%20tips/tb%20vehicle%20specific/technicalbulletin020/gates_tb020_vagtimingsystemreplacementintervals_pl.ashx Mój AFN ma teraz na tym pasku przejechane 54.000 i 4 lata. Nie wiem czy wymieniać pasek bo autem pojeżdżę jeszcze gdzieś 1,5 roku (max 20.000km) Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez e2rd-85
Hezen Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Jak Dev napisał, max 5 lat Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
cabanmat Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) Ja wiem że do mnie producent zaleca 90tyś km / 5lat (na rozrządzie VWAudi a nie Gates ) Mechnicy mówią żeby skracać.. Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez cabanmat
jospethe Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) Mechanicy chcieliby żeby rozrząd wymieniać razem z olejem. Dla niech jeden wieczór pracy i 250 - 300 zł w kieszeni.. Jak wymieniałem po 60 tyś to po pasku widziałem, pasek nie był wcale zużyty. Zależy też od tego gdzie kto jeździ np ile czasu spędza w korkach. Wtedy pasek pracuje a kilometry się nie nabijają. Ja w korkach nie stoję nigdy więc pasek wolniej sie zużywa . Można zmienić w AFn ie po 60 sobie bo rozrząd kosztuje raptem 300 zł więc to nie majątek. Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez jospethe
Hezen Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 (edytowane) Brat w 1Z po 55tys. rolka prowadząca już szumiała i miała minimalny luz - z firmy INA Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 17 Kwietnia 2016 przez Hezen
cabanmat Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Ja w swojej A3 włożyłem oryginał z ASO... Za kompletny rozrząd z pompą wody w ASO zapłaciłem 850zł + robota 250zł
wesz82 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Dużym czynnikiem jest obciążenie. Jak ktos czesto wozi komplet lawety itp to niech nie czeka za dlugo z wymiana. Mnie tez czeka ta przyjemność i ostatnio bylem u gostka co mi robil rozrzad i powiedzial ze jak jest cos dlubniete to max 70tys . Ostatnio nawet zmienial w golfinie rozrzad-golf po programie i pasek juz byl na skraju wykończenia.
Majkeltaker Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Ja w swojej A3 włożyłem oryginał z ASO... Za kompletny rozrząd z pompą wody w ASO zapłaciłem 850zł + robota 250zł To słono przepłaciłeś za części, gdyż na pierwszy montaż szedł zestaw przygotowywany przez firmę INA(napinacz Litens) który można wyrwać za około 250zł(chyba że masz dojscia to nawet za 200) oraz pompa wody hepu która kosztuje nieco ponad 100zł
icemerc Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 60 tyś - tak usłyszałem juz od kilku mechaników, oraz 5 lat jak sie nie robi duzo kilometrów.... przy np. moich przelotach co 2-2.5 roku rozrząd wymieniac trzeba bo 60 tyś stuknie.... poprzedni rozrząd po 57 tyś rolka napinacza miała dość (INA).
Gregorski3 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Ojciec teraz w A3 AHF wymianiał rozrząd.Stary miał nalatane 58 tysi i pompa wody Hepu ciekła.
cabanmat Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Ojciec teraz w A3 AHF wymianiał rozrząd.Stary miał nalatane 58 tysi i pompa wody Hepu ciekła. Właśnie dlatego kupiłem rozrząd z ASO Żeby raz zrobić, i jeździć.
Dev Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Ostatnio miale na na wymianie rozrzadu 3.letniego sharana 2.0tdi Przebieg ori 46000km ale juz po gwarancji, ciekla pompa wody
wesz82 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 A moja na bank nie ruszana od 1szej wymiany rozrzadu ale teraz chyba poleci na wymiane
e2rd-85 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Dzięki za opinie Panowie. Po rozmowach z mechanikami i z własnego doświadczenia uznałem że te 6 lat i 90.000 nie będzie problemem i odpuszczam wymianę rozrządu w moim AFNie . A i tak zrobię na nim max 70.000km(6lat) a nowy właściciel już sobie wymieni . Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez e2rd-85
rikardo Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Kiedyś podawali okres eksploatacji 5 lat/90 tys. km. Swego czasu dotarłem do informacji, iż obecnie jest to 8 lat/90 lub 120 tys, oczywiście zależy to od warunków eksploatacji. Mam u siebie założony oryginalny rozrząd który eksploatuję już ósmy rok regularnie kontrolując stan paska rozrządu i nie stwierdziłem na nim żadnych uszkodzeń. W między czasie miałem wymieniane szklanki popychaczy i pasek był luzowany i od tego czasu już czwarty sezon się kręci. Owszem rozleciał się pasek napędu alternatora contitecha made in Rumunia dlatego takie egzotyczne produkcje lepiej omijać. W tym roku sam planuję wymienić całość, oryginalny komplet już czeka na montaż. Według mnie możesz śmiało jeździć chyba, że uprawiasz szarpany styl jazdy bo wówczas nawet oryginał nie wytrzyma. Cabanmat nie ma czegoś takiego jak rozrząd VWAudi ponieważ w komplecie będziesz miał pasek Gates, Dayco lub jeszcze inny.
Mario82A4 Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 Ja tam u siebie wymieniam co 90 i po zdjeciu starego nie zauważyłem jakiegoś strasznego zużycia a raczej jeżdżę dosyć ostro. Robiłem kiedyś rozrząd koledze w skodzie superb i tam jest przewidziana wymiana co 60 ,koleś zrobił ponad 140 tys i rozrząd wytrzymał . Lepiej nie brać z niego przykładu bo trochę przegioł. Jak rozrząd jest dobrej firmy i składa to ktoś kto się na tym zna to nie ma problemu bo zawsze jest jakiś bezpieczny zapas
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 4 Maja 2016 Opublikowano 4 Maja 2016 Ja zienilem po 6 latach i 93 tys. Rolki i pasek jak nowy. Az zal bylo wywalac. Pozdro.
BARTEKAUDI Opublikowano 4 Maja 2016 Opublikowano 4 Maja 2016 Dziś wymieniłem u siebie rozrząd 60 tys w 1 Rok. Pasek był jeszcze ok ale rolki już miały spory luz.. Pasek -Conti Rolka i napinacz- Ina
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się