Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Półoś SPIDAN czy przegób SKF ? Czy wyjmę półoś bez rozpinania zawieszenia.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, padła mi maszeta w przegubie wewnętrznym z przodu. Zastanawiam się czy brać sam przegub SKF (około 400pln) czy całą półośkę SPIDANA (około 600pln) ? Druga sprawa, czy uda się wyjąć półoś bez rozpinania zawieszenia?

Opublikowano

Ja rozpinalem szkoda czasu na zabawe

Opublikowano

Wyjmiesz bez większych problemów. Musisz skręcić koła maksimum w jedną stronę (jak dobrze pamiętam przy demontażu lewego przegubu skręcałem w lewo).

Na 100% wyjdzie z piasty, później możesz mieć minimalny problem, żeby wyjąć go z tej wnęki w zwrotnicy (brakuje dosłownie 2-3mm). Wtedy delikatnie podważ np. łyżką do kół i wypchnij go.

Co do samego przegubu - jak nie ma luzów i przy butowaniu nie było drgań załóż nową manszetę i po problemie. Mega istotne jest prawidłowe zaciśnięcie opaski. Te dodawane z manszetami Lobro/Spidan są bardzo twarde. Przy wymianie manszety na zewnętrznych przegubach dorobiłem sobie odpowiedni ścisk.

Z perspektywy czasu robota nie jest trudna przy zewnętrznych, a przy wewnętrznym również poziom skomplikowania nie jest wyższy.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za info. W weekend powalczę :D


Aha, jeszcze jedna sprawa, czy ktoś mógłby podać mi numer oryginału przedniej półosi ? 3,0 ASN B6 automat tiptronic quattro ? Kumpel dzwonił, że ma całą nową półoś SKF za 505pln więc dobra cena ale jakoś nie jestem przekonany czy to przypadkiem nie jest na tył bo niby w katalogu jest opis, że to przód ale zdjęcie jest ewidentnie tylnej półosi w opisie krosuje się na takie numery:

8e0407271aa

8e0407451x

?

Edytowane przez House
Opublikowano

Jak można wymieniać przegub lub półoś z powodu padnietej maszety.. o.O

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Bo nie wiem jak dawno się to stało i ile przegub pracował bez smaru a mam półoś w cenie przegubu w detalu to po co się bawić :)

Opublikowano

Jak nie stuka nie ma luzu to nowy smar nowa maszeta i jazda.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak nie stuka nie ma luzu to nowy smar nowa maszeta i jazda.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

I porządne mycie przed nasmarowaniem! Inaczej robota bez sensu.

Opublikowano

Noo to o tym myślałem ze nie trzeba mówić ;D

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Spoko :D dzięki za rady. Półoś i tak zamówiona więc nic nie trzeba będzie myć czyścic :P wiem, że macie po części rację ale wolę dmuchać na zimne i zrobić wszystko kompleksowo bez kompromisów :) zrobię jeden posypie się drugi i robota będzie od nowa a tak będzie cała nowa półoś i temat na dłuższy czas z głowy ;)

Opublikowano

Dzięki za info. W weekend powalczę :D

Aha, jeszcze jedna sprawa, czy ktoś mógłby podać mi numer oryginału przedniej półosi ? 3,0 ASN B6 automat tiptronic quattro ? Kumpel dzwonił, że ma całą nową półoś SKF za 505pln więc dobra cena ale jakoś nie jestem przekonany czy to przypadkiem nie jest na tył bo niby w katalogu jest opis, że to przód ale zdjęcie jest ewidentnie tylnej półosi w opisie krosuje się na takie numery:

8e0407271aa

8e0407451x

?

Dla ASN, BBJ, AKE, AMB, AVK, BAU + tiptronic + quattro

Do numeru nadwozia: >>8E-4-195 500

Lewa: 8E0407271AA zastąpiona 01.06.2013 8E0407451X (część fabrycznie reg.)

Prawa: 8E0407272AA zastąpiona 01.11.2012 8E0407452X (część fabrycznie reg.)

Osłony: wewnętrzna 8E0498201B i zewnętrzna 8E0498203D

Od numeru nadwozia: >>8E-4-195 501

Lewa: 8E0407271BF zastąpiona 01.02.2012 8E0407451NX (część fabrycznie reg.)

Prawa: 8E0407272BF zastąpiona 01.02.2012 8E0407452NX (część fabrycznie reg.)

Osłony: wewnętrzna 4E0498201 i zewnętrzna 8E0498203C

Opublikowano

Witam podepnę sie do tematu i zapytam czy jeżeli pada przegub to stuki pojawia sie tylko jak padł zewnętrzny czy przy wewnętrznym tez mogą sie pojawić?

Opublikowano

Zewnętrzne stukają w 99% przypadków przy skręcaniu, wewnętrzne przy zwalnianiu/przyspieszaniu dudnią lub powodują drgania karoserii/zespołu napędowego (często też jest taki objaw gdy są źle skręcone).

Opublikowano (edytowane)

panowie podlacze sie do tematu, jadac od 120 wzwyz mam drgania na kierownicy- czym szybciej tym wieksze, wymienilem opony na nowe, koncowki drazka nowe, laczniki stabilizaora nowe bo luzy byly i dalej drgania mam, co to moze byc?
czy w polosi wystepuje przegub wewnetrzny czy trzeba by osobno kupic przegub wewn. i polos? bo pewnie jedno z dwoch jest przyczyna ale jak sie dowiedziec co? dodam ze nic nie stuka na skreconych kolach przy przyspieszeniu, hamowaniu

P.S
Czy przy wymianie polosi badz samego przegubu wewnetrznego konieczne jest zrobienie zbieznosci?

Edytowane przez mario1234321
Opublikowano

W poprzednim aucie po uderzeniu oponą (kołem) w krawężnik ,miałem własnie drgania kierownicy.Myślałem też o wymianie wszystkiego,ale nie opony (oczywiście obu opon na nowe).A właśnie pow wymianie opon kierownica przestała drżeć. Piszę to ,bo było to  dla mnie wielkim zaskoczeniem.Uszkodzenia opony nie było widać.

 

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...