Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Trudne uruchamianie silnika, ciężkie odpalanie


sszef

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy szukam porady odnośnie mojej A4 b6 1.9 AWX którą kupiłem latem i byłem bardzo z niej zadowolony do czasu aż nie pokazały się temperatury w okolicy 0 .Auto zaczęło przy tem poniżej 1 stopnia ciężej odpalać miało drgania po odpaleniu i kopci na siwo przez chwilę .Gdzie do 1 stopnia zawsze pali na dotknięcie .Sprawdziłem świece żarowe napięcie dochodzi na krótko iskrzy jak podam na każdą świece napięcie .Kąt synchronizacji ustawiałem w okolicy zera i jest tak samo .Dodam że auto czasem jak jadę lubi tak leciutka szarpnąć.Myślicie że są pompowtryski  do regeneracji już .? Poniżej mam zdjęcie z Vaga odnośnie wtrysków i logi .Pozdrawiam i dzięki za pomoc bo przy większej temperaturze wątpie że to auto zapali .:-( :-(

 

Więc grupa 13

https://log.malonetuning.com/chart/33928#H8KLCABPw73DrVkCA8KLwo5WSsOOw49Nw4rDjEvDlU0vw4ovLShWw5IxwojDlQEJw6bDpBdlVsKlAsK5OkrDqcKpecKpRcKJJcKpSiDCmcOEw5LCksO8w6LCgsKcw4wSwpDClMKhWWwsAHc%2Fw4JcQwAAAA%3D%3D

18

https://log.malonetuning.com/chart/33929#H8KLCADCnMO9w61ZAgPCi8KOVkrDjsOPTcOKw4xLw5VNL8OKLy0oVsOSMcKIw5UBCcOmw6QXZVbCpQLCuTpKw6nCqXnCqUXCiSXCqUogwpnDhMOSwpLDvMOiwoLCnMOMEsKQwpTCoVlsLAB3P8OCXEMAAAA%3D

23

https://log.malonetuning.com/chart/33930#H8KLCADDisO9w61ZAgNtw4zDiwrCgCAQwoXDoXfCmcK1QhfDqGXDhMKFw6VgA8KVwqEjVE%2FCnwpBC8KXw6fDu8OhKAXCi8OfZzpQwrrDoMOTGUF0WhTDnHzCoAfDsxTDoMOww4BgGMKhFGPCrcK8wqXCuSjDlhbDiMKtXENEw77ChcKcw7oGw7dtHsOaPH5sEsO7eG7DhMO1Y8OSw7oFXScxb8K4AAAA

awx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świec żarowych. To że świeca iskrzy nie oznacza, że jest ok. Też tak sprawdzałem i niby zgadzało się że dobre. Kilka dni  temu miałem rozmontowaną górę silnika i z racji dobrego dostępu wymontowałem świece bo nadal palił gorzej w niższych temperaturach. Po podłączeniu zasilania na 6 świec rozżarzyły się dwie. Reszta iskrzyła a nadawały się na złom. Tak więc naocznie przekonałem się co do pewności sposobu na iskrę. Może więc zweryfikuj świece fizycznie? Jeszcze jedna ciekawostka: świece beru kosztowały 66 zł za szt. Natomiast świece beru vw- tak oznaczone jak oryginały z silnika( czyli oemy) kosztowały mnie 51 zł za szt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz świece miernikiem napięcia bo to ze iskrza nie oznacza ze sa dobre i dobrze grzeja rezystancja powinna być max do 1 ohma 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi robione przy temperaturze 90stopni o to chodzi ? Ale czy świece mają wpływ że w takiej temperaturze auto tak cięzko zaczyna zapalać .A czy logi powyżej pokarzą np że są uszkodzone uszczelniacze pompowtrysków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do logow to niech lepiej wypowie się kamil-vag i najlepiej Cie pokieruje w tej sprawie co masz robic i jak :wink: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz tez akumulator miernikiem jakie ma napiecie możliwe ze to on robi problem 12,5-12,7 powinien mieć przed odpalaniem 

Edytowane przez Daniel85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytargaj świeczki i sprawdzaj. Tylko uważaj żebyś nie ukręcił. Tylko taki sposób da ci 100 procent pewności że są sprawne.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie taki sam problem z odpalaniem co Ty. Auto również kupiłem w lecie. Zmieniłem w ciemno świece i odpala teraz idealnie. Kupiłem beru za 42zł/szt. Ostatnio widziałem na allegro ori vw nowe za 23zł/szt. Szukaj i zmieniaj.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie więc wymieniłem wszystkie świece na nowe NGK sprawdzałem przez założeniem na listwię grzeją ok czas grzania jest zależny od temperatury .Ale nic to nie pomogło auto nadal źle pali poniżej 3 stopni kręci około 4 sekundy i raptownie zapala :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały temat i nikt nie ma tego problemu co ja z odpalaniem.

Silnik 1.9 tdi 130km multitronic. Na zimnym odpala perfekcyjnie, czy to w lato, czy w zime. Problem pojawia się gdy jest rozgrzany a dokładnie gdy przejade autem kilka czy kilkaset km i gdy uruchamiam go po kilku minutach wtedy szarpie całym silnikiem. Odpalić to odpali zawsze, tylko to szarpanie jest dziwne. Najczęsciej pojawia sie gdy jade np do sklepu, po zrobieniu zakupow wsiadam do auta, przekręcam i szarpie calym silnikiem przez okolo 2sek i wtedy odpala. I co najważniejsze, nie robi sie to zawsze tylko zazwyczaj.

Ogólnie silnik pracuje bardzo dobrze, zadnych falowań obrotów na zimnym.

 

Jeżdże tak juz od dwóch lat bo nikt nie potrafi tego zdiagnozować. Ostatnio wróciłem ze znanego w calej polsce Sserwisu. Pan Janusz stwierdził, że dwumasa i rozrusznik do wymiany. Po wymianie problem dalej występuje choć dzwięk szarpania jest z 20% slabszy bo nie slychac luznej dwumasy.

 

Ktoś pomoze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz klapę gasząca i sprawdz jak bedzie. Tylko wężyk zaslep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam mały problem z odpalaniem mojego 1.9TDI ATD . A mianowicie po dłuższym postoju auto odpala ale nierówno pracuje tak przez 20/30sek później wraca wszystko do normy . Dodam że uszczelniacze pod PD nowe, pompa tandemowa nowa Pierburga . Robiłem 2 próby tzn:

1. Odpalenie auta za pierwszym razem 

 

 

2.Odpalenie auta po 4 przekreceniach kluczyka, (szarpanie silnikiem jest o wiele krótsze)

 

Dodam że pompa w baku wydaje dziwne dźwięki.  Tak jakby za pierwszym i drugim razem mieliła paliwo z powietrzem a kolejne przekrecenia juz tego nie słychać.  

 

Czy te logi sugerują na Zużycie juz gniazd pompek ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kazimierz1.9TDI napisał(a):

Dodam że uszczelniacze pod PD nowe,

No i co z tego jak z 3 dalej jest problem, nieudana operacja jednym słowem :wink:

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...