Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wałek od skody BXE do audi A4 B7 kod silnika BKE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czy wałek od skody kod silnika BXE jest taki sam jak w moim silniku Audi A4 BKE rocznik 2005?

Opublikowano

BKE i BXE nie maja DPFu wiec wałek będzie bez problemu pasował.

Opublikowano

Dzięki czyli pasują ale czy są takie same, wysokość krzywek itd., czy ktoś może zakładał ten z BXE?

Zauważyłem że ETKA podaje różne numery dla tych wałków:

BKE - 038109101AF

j2cqpqkc.jpg

BXE - 038109101R

7vflgma6.jpg

Opublikowano (edytowane)

Będzie dobry.

Są trzy rodzaje wałków:

- standardowy

- do silników z DPF (ścięte krzywki pompowtrysków).

- do SDI

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano (edytowane)

Ok dzięki za info, będzie pasował zastanawiam się tylko czym się różnią te wałki...

Przyszedł mi dzisiaj ten z od Skody BXE i zauważyłem że nie ma tych tzw. fazek na krawędziach.

Ten co mam teraz w Audi ma i tak wygląda:

7 krzywek wyglądają jak nowe:

jhtgjsft.jpg

1 krzywka wygląda tak (na trzecim cylindrze zawór wydechowy):

xc89fvmf.jpg

A tutaj ten co dzisiaj przyszedł z BXE, moim zdaniem wygląda dobrze, sprzedawca twierdzi że oryginalny po przebiegu 70 tys km (tylko brak fazek czy one tak były produkowane?):

Wszystkie krzywki maj w granicy 61,65mm (+/-0,01mm)

d399hlu3.jpg

wlelzmqj.jpg

wfn6nt9a.jpg

zohd2jv2.jpg

yzg2tmtu.jpg

zcmlqdt4.jpg

knhkabps.jpg

g32khwmu.jpg

7evb3f5m.jpg

7c284jb5.jpg

3co7bykc.jpg

ffwnmrns.jpg

otvtg2y6.jpg

neiiuoy6.jpg

v5mxua35.jpg

Doradzi ktoś kto miał w ręce wałek ORI od BXE?

Edytowane przez Tajfun211
Opublikowano

Na moje to nie jest ori wałek, w ori na pewno są fazki na krawędziach krzywek :decayed:

Poza tym źle wygląda czop panewki na czwartym w dół zdjęciu od suwmiarki :naughty:

Opublikowano

Chciałbym mieć pewność zanim zacznę reklamować...


Nikt nie montował wałka od BXE?

Opublikowano (edytowane)

Wg mnie to nie jest oryginalny wałek. Niektóre mają czarne boki a inne nie, ale każdy ma fazki.

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano (edytowane)

Wg mnie to nie jest oryginalny wałek. Niektóre mają czarne boki a inne nie, ale każdy ma fazki.

Montowałeś może u Siebie taki wałek z z silnika BXE?

Dzięki za wskazówki wałek zareklamowałem i oto jaki przyszedł w zamian, co o nim sądzicie?:

Wszystkie krzywki 61,70mm

py6yzqir.jpg

m63srqrx.jpg

qbv42f9v.jpg

cu4j22h7.jpg

glf3zhi9.jpg

5f3lohnu.jpg

mknomsu4.jpg

kaq78eaz.jpg

s7duslbb.jpg

sf8vmqsy.jpg

i3cqu22k.jpg

Edytowane przez Tajfun211
Opublikowano

Jak masz do niego zastrzeżenia to przyślij go do mnie , położę w garażu na półce , jak się mój skończy będzie jak znalazł :P

Oczywiście żartuję , mi będzie potrzebny wałek pod DPF , chyba że wcześniej cegiełka pójdzie w odstawkę :)

Ładna sztuka, ciężko dorwać wałek w tak dobrym stanie :hi:

Opublikowano

Taki to i ja na zapas bym wziął, jaki koszt ?

Opublikowano (edytowane)

Powyższy wałek kosztował z wysyłką 400 zł

Kompletowanie pozostałych części trwa...

wymiana wałka i szklanek:

1. Hydro-popychacze utwardzane INA 420020910 8 szt

2. Półpanewki Glyco N147/5 komplet 10 szt

3. 038103714G śruba wałka rozrządu M6x54 10 szt

4. 038103714A śruba dzwigienek M8x90 8 szt

5. 038103085C pierścień uszczelniający wałek 1 szt

6. Millers Oils Assembly Lubricant - olej do montażu

wymiana uszczelnień pompowtrysków (mam nadzieję że warto to zrobić przy okazji):

7. 038103385A śruba mocująca pompowtryskiwacze 4 szt

8. 038198051C zestaw uszczelek, sworzeń oraz śruba regulacyjna pompowtryskiwaczy 4 szt

wymiana rozrządu (pasek ma już ponad 6 lat (70 tyś km) a pompa wody, napinacz i rolka ponad 11 lat i 190 tyś km:

9. 038109119P pasek rozrządu

10. 038109245M rolka napinajaca

11. 038109244N rolka prowadząca

12. 038121011J pompa wody

13. 038103085E pierścień uszczelniający wał korbowy

14. płyn chłodniczy

zdjęcia:

IMG_3257.jpg

IMG_3240.jpg

IMG_3241.jpg

IMG_3252.jpg

IMG_3253.jpg

IMG_3255.jpg

IMG_3256.jpg

IMG_3247.jpg

IMG_3245.jpg

IMG_3248.jpg

IMG_3249.jpg

IMG_3243.jpg

IMG_3244.jpg

Równolegle gromadzę narzędzia przydatne do operacji (oprócz standardowych kluczy),

część już miałem kilka musiałem dokupić:

1. blokada wału korbowego (OE T10100/T10050).

2. trzpień blokujący rozrząd/koło zębate (OE T20102 / 3359).

3. ściągacz koła pasowego wałka rozrządu (OE T10052).

4. blokada koła pasowego/wałka rozrządu (OE T100510.

5. narzędzie blokujące koło zębate (OE T10172, OE T10172/4).

6. klucz do blokowania koła pasowego (OE 3415).

7. czujnik, statyw z podstawą magnetyczną plus kawałek blachy (blachę muszę jeszcze obrobić).

8. suwmiarki.

9. miernik kąta obrotu.

10. klucze dynamometryczne.

11. ??? zastanawiam się nad kupnem ściągacza do pompowtrysków T10055, ale można sobie poradzić bez tego podobno.

zdjęcia:

IMG_3224.jpg

IMG_3225.jpg

IMG_3229.jpg

IMG_3226.jpg

IMG_3227.jpg

IMG_3223.jpg

IMG_3222.jpg

IMG_3231.jpg

IMG_3238.jpg

IMG_3234.jpg

IMG_3235.jpg

IMG_3236.jpg

IMG_3228.jpg

Edytowane przez Tajfun211
Opublikowano

Panowie podpinam się do tematu :hi:

jak tam śmiga ten wałek z BXE ? panewki zakładałeś z BXE czy BKE czy to bez znaczenia ? :kox:

Opublikowano (edytowane)

Tajfun, no poszedłeś po bandzie , tyle specjalistycznego sprzętu to chyba w najbliższym ASO nie mają :P:grin::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Już po zabiegu, 2 dni się męczyłem ale uniosłem.

Jak znajdę chwilę to wkleję kilka fotek i filmiki.

Opublikowano

I jak pierwsze wrażenia z pracy motorówki po naprawie ?

Dawaj zdjęcia i filmy z roboty :hi:

A nie zamierzasz może przypadkiem otworzyć wypożyczalni narzędzi ? :P:)

Opublikowano

Sam jestem ciekaw jak będzie silnik pracował na tym wałku :)

Opublikowano

i jak tam po wymianie wałka auto śmiga? jakieś opinie ? lepiej? gorzej? opłaca sie wkładać ten wałek z bxe do bke ? :mysli:

Opublikowano

Silnik pracuje ładnie ale przed wymianą też nie było źle, być może teraz jest delikatnie lepsza kultura pracy.

Znikły drgania na jałowym ale nie jestem pewny co pomogło czy wałek czy uszczelniania wtrysków bo robiłem wszystko za jednym zamachem.

Poniżej praca silnika przed i po zabiegu oraz kilka fotek z operacji.

Praca silnika przed operacją:

Praca silnika zaraz po operacji:

Praca silnika po operacji i przejechaniu około 200 km:

Zdjęcia

gniazda pompek

IMG_3004.jpghow do you print screen

po delikatnym podszlifowaniu

IMG_3005.jpgclick image upload

pompki

IMG_3012.jpgimage post

IMG_3017.jpgpc screenshot

nowe popychacze już na miejscu

IMG_3001.jpgphotos upload

IMG_3002.jpgfree image host

IMG_3024.jpgimg

regulacja pompek

IMG_3021.jpgupload pics

IMG_3028.jpgphoto share

rozrząd

IMG_3029.jpgimage hosting over 5mb

IMG_3032.jpgscreen cap

IMG_3035.jpg20mb image hosting

IMG_3036.jpgadult image sharing

IMG_3037.jpgpicture uploader

IMG_3045.jpgfree image host

stare popychacze i panewki

IMG_3205.jpgpost img

IMG_3208.jpgadult picture hosting

IMG_3213.jpgupload image online

stary wałek oprócz jednej krzywki był jak nowy zdjęcia wkleję później.

Opublikowano

Powiedz jak prawidłowo ustawić nowy wałek rozrządu ?? z tego co widziałem na foto jest tam frez, koło wchodzi na niego w jednej pozycji i co wkładamy blokadę??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...