Tajfun211 Opublikowano 30 Maja 2016 Opublikowano 30 Maja 2016 Witam, Czy wałek od skody kod silnika BXE jest taki sam jak w moim silniku Audi A4 BKE rocznik 2005?
Jarol Opublikowano 30 Maja 2016 Opublikowano 30 Maja 2016 BKE i BXE nie maja DPFu wiec wałek będzie bez problemu pasował.
Tajfun211 Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Opublikowano 30 Maja 2016 Dzięki czyli pasują ale czy są takie same, wysokość krzywek itd., czy ktoś może zakładał ten z BXE? Zauważyłem że ETKA podaje różne numery dla tych wałków: BKE - 038109101AF BXE - 038109101R
mateusz233 Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 (edytowane) Będzie dobry. Są trzy rodzaje wałków: - standardowy - do silników z DPF (ścięte krzywki pompowtrysków). - do SDI Edytowane 31 Maja 2016 przez mateusz233
Tajfun211 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2016 (edytowane) Ok dzięki za info, będzie pasował zastanawiam się tylko czym się różnią te wałki... Przyszedł mi dzisiaj ten z od Skody BXE i zauważyłem że nie ma tych tzw. fazek na krawędziach. Ten co mam teraz w Audi ma i tak wygląda: 7 krzywek wyglądają jak nowe: 1 krzywka wygląda tak (na trzecim cylindrze zawór wydechowy): A tutaj ten co dzisiaj przyszedł z BXE, moim zdaniem wygląda dobrze, sprzedawca twierdzi że oryginalny po przebiegu 70 tys km (tylko brak fazek czy one tak były produkowane?): Wszystkie krzywki maj w granicy 61,65mm (+/-0,01mm) Doradzi ktoś kto miał w ręce wałek ORI od BXE? Edytowane 20 Lipca 2016 przez Tajfun211
piotrsob1 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Na moje to nie jest ori wałek, w ori na pewno są fazki na krawędziach krzywek Poza tym źle wygląda czop panewki na czwartym w dół zdjęciu od suwmiarki
Tajfun211 Opublikowano 4 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2016 Chciałbym mieć pewność zanim zacznę reklamować... Nikt nie montował wałka od BXE?
mateusz233 Opublikowano 4 Czerwca 2016 Opublikowano 4 Czerwca 2016 (edytowane) Wg mnie to nie jest oryginalny wałek. Niektóre mają czarne boki a inne nie, ale każdy ma fazki. Edytowane 4 Czerwca 2016 przez mateusz233
Tajfun211 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) Wg mnie to nie jest oryginalny wałek. Niektóre mają czarne boki a inne nie, ale każdy ma fazki.Montowałeś może u Siebie taki wałek z z silnika BXE? Dzięki za wskazówki wałek zareklamowałem i oto jaki przyszedł w zamian, co o nim sądzicie?: Wszystkie krzywki 61,70mm Edytowane 21 Lipca 2016 przez Tajfun211
piotrsob1 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Jak masz do niego zastrzeżenia to przyślij go do mnie , położę w garażu na półce , jak się mój skończy będzie jak znalazł Oczywiście żartuję , mi będzie potrzebny wałek pod DPF , chyba że wcześniej cegiełka pójdzie w odstawkę Ładna sztuka, ciężko dorwać wałek w tak dobrym stanie
nik23 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Taki to i ja na zapas bym wziął, jaki koszt ?
Tajfun211 Opublikowano 21 Lipca 2016 Autor Opublikowano 21 Lipca 2016 (edytowane) Powyższy wałek kosztował z wysyłką 400 zł Kompletowanie pozostałych części trwa... wymiana wałka i szklanek: 1. Hydro-popychacze utwardzane INA 420020910 8 szt 2. Półpanewki Glyco N147/5 komplet 10 szt 3. 038103714G śruba wałka rozrządu M6x54 10 szt 4. 038103714A śruba dzwigienek M8x90 8 szt 5. 038103085C pierścień uszczelniający wałek 1 szt 6. Millers Oils Assembly Lubricant - olej do montażu wymiana uszczelnień pompowtrysków (mam nadzieję że warto to zrobić przy okazji): 7. 038103385A śruba mocująca pompowtryskiwacze 4 szt 8. 038198051C zestaw uszczelek, sworzeń oraz śruba regulacyjna pompowtryskiwaczy 4 szt wymiana rozrządu (pasek ma już ponad 6 lat (70 tyś km) a pompa wody, napinacz i rolka ponad 11 lat i 190 tyś km: 9. 038109119P pasek rozrządu 10. 038109245M rolka napinajaca 11. 038109244N rolka prowadząca 12. 038121011J pompa wody 13. 038103085E pierścień uszczelniający wał korbowy 14. płyn chłodniczy zdjęcia: Równolegle gromadzę narzędzia przydatne do operacji (oprócz standardowych kluczy), część już miałem kilka musiałem dokupić: 1. blokada wału korbowego (OE T10100/T10050). 2. trzpień blokujący rozrząd/koło zębate (OE T20102 / 3359). 3. ściągacz koła pasowego wałka rozrządu (OE T10052). 4. blokada koła pasowego/wałka rozrządu (OE T100510. 5. narzędzie blokujące koło zębate (OE T10172, OE T10172/4). 6. klucz do blokowania koła pasowego (OE 3415). 7. czujnik, statyw z podstawą magnetyczną plus kawałek blachy (blachę muszę jeszcze obrobić). 8. suwmiarki. 9. miernik kąta obrotu. 10. klucze dynamometryczne. 11. ??? zastanawiam się nad kupnem ściągacza do pompowtrysków T10055, ale można sobie poradzić bez tego podobno. zdjęcia: Edytowane 21 Lipca 2016 przez Tajfun211
maks149 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Panowie podpinam się do tematu jak tam śmiga ten wałek z BXE ? panewki zakładałeś z BXE czy BKE czy to bez znaczenia ?
piotrsob1 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Tajfun, no poszedłeś po bandzie , tyle specjalistycznego sprzętu to chyba w najbliższym ASO nie mają Edytowane 22 Października 2016 przez piotrsob1
Tajfun211 Opublikowano 25 Października 2016 Autor Opublikowano 25 Października 2016 Już po zabiegu, 2 dni się męczyłem ale uniosłem. Jak znajdę chwilę to wkleję kilka fotek i filmiki.
piotrsob1 Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 I jak pierwsze wrażenia z pracy motorówki po naprawie ? Dawaj zdjęcia i filmy z roboty A nie zamierzasz może przypadkiem otworzyć wypożyczalni narzędzi ?
MariuszKK Opublikowano 26 Października 2016 Opublikowano 26 Października 2016 Sam jestem ciekaw jak będzie silnik pracował na tym wałku
maks149 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 i jak tam po wymianie wałka auto śmiga? jakieś opinie ? lepiej? gorzej? opłaca sie wkładać ten wałek z bxe do bke ?
Tajfun211 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2016 Silnik pracuje ładnie ale przed wymianą też nie było źle, być może teraz jest delikatnie lepsza kultura pracy. Znikły drgania na jałowym ale nie jestem pewny co pomogło czy wałek czy uszczelniania wtrysków bo robiłem wszystko za jednym zamachem. Poniżej praca silnika przed i po zabiegu oraz kilka fotek z operacji. Praca silnika przed operacją: Praca silnika zaraz po operacji: Praca silnika po operacji i przejechaniu około 200 km: Zdjęcia gniazda pompek how do you print screen po delikatnym podszlifowaniu click image upload pompki image post pc screenshot nowe popychacze już na miejscu photos upload free image host img regulacja pompek upload pics photo share rozrząd image hosting over 5mb screen cap 20mb image hosting adult image sharing picture uploader free image host stare popychacze i panewki post img adult picture hosting upload image online stary wałek oprócz jednej krzywki był jak nowy zdjęcia wkleję później.
mlodziak22 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Powiedz jak prawidłowo ustawić nowy wałek rozrządu ?? z tego co widziałem na foto jest tam frez, koło wchodzi na niego w jednej pozycji i co wkładamy blokadę??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się