Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana końcówki drążka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie co do wymiany końcówki drążka kierowniczego a mianowicie muszę wymienić jedną końcówkę i zakupiłem z FEBI. Po otwarciu opakowania okazała się końcówka oraz kartka z "instrukcją". No i na tej kartce napisane jest że trzeba ustawić wymiar X. "Wymiar X musi zostać ustalony przy pomocy specjalistycznego sprzętu do nastawu geometrii pojazd" link do instrukcji: http://www.febi.com/uploads/media/febi_Info_300203_A5_2c_0412_19.04_05.pdf. O co chodzi z tym wymiarem? Myślałem że po prostu demontuję starą wsadzam nową dokręcam górną śrubę następnie tą z zwrotnicy i tyle. Potem regulacja zbieżności i jedziemy. Czy może być tak ,że przy nieodpowiednim wymiarze zbieżność będzie nie pasować albo na końcówkę będą działać większe siły co spowoduję szybszą eksploatacje tejże części. Czytałem parę tematów tutaj na forum o wymianie ale w żadnym nie ma nic o tym wymiarze. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Opublikowano

Wkręć mniej więcej tyle obrotów co była stara końcówka wkręcona a później jedż na zbieżność i tyle.

Opublikowano

Dokładnie zdemontuj starą końcówkę, wkręć nową mniej więcej na tyle samo gwintów i przykręć ją do zwrotnicy, górna śruba pierwsza potem ta boczna. I jedź na zbieżność.

Opublikowano

Najlepiej użyć suwmiarki.Masz pewność że ustawisz mniej więcej tę samą odległość.Ja zmieniałem tak już w kilku autach i pomyłka z mojej strony wychodziła 0.02 stopnie co jest nie znaczne i spokojnie można było tak jeździć ale wiadomo lepiej ustawić zbieżność.

Opublikowano

wykręcając liczysz obroty i tyle samo wkręcasz. ot cała filozofia

Opublikowano

Ludzie ja wiem jak wymienić końcówkę i nie muszę liczyć obrotów bo mam dostęp do urządzenia do ustawiania zbieżności(firmy hunter). Mi chodzi po prostu o to czy górna śruba ma być wkręcona na jakąś odpowiednią wysokość czy dokręcić na maxa potem ta ze zwrotnicy i ustawienie zbieżności. Dodałem tam link z plikiem do notki że trzeba przestrzegać jakiegoś wymiaru X.

Opublikowano

To się dokręca z wyczuciem odpowiednim momentem. Sworzeń w końcówce ma wytoczony rant do którego dociśnie się zwrotnica i dalej nie pójdzie.

Opublikowano
Tobike To się dokręca z wyczuciem odpowiednim momentem :grin: :grin:

Jedno zaprzecza drugiemu. Ale wiadomo o co chodzi.

Opublikowano

Mi chodzi po prostu o to czy górna śruba ma być wkręcona na jakąś odpowiednią wysokość czy dokręcić na maxa potem ta ze zwrotnicy i ustawienie zbieżności.

O jakiej górnej śrubie ty mówisz ?

Opublikowano

Chodzi mu o glebokosc wkrecenia koncowki. Kierownice blokujesz w pozycji 0 i a nastepnie sruba ustawiasz zbieznosc.

Najprosciej zmierzyc sobie odleglosc koncowki od listwy a potem wkrecic nowa tak samo, z liczeniem latwo sie zakrecic. Po takiej operacji i tak trzeba robic zbierznosc.

Opublikowano

Dokręcasz tą małą górną śrubke momentem 7 Nm i śrubę od przegubu drążka 45 Nm

Opublikowano

W b5 jak i b6 koncowke wkreca sie w listwe i kontruje nakretka. Sworzen wsadzasz w zwrotnice wsadzasz srube ktora sciska sworzen i przechodzi obok sworznia odrazu go blokujac,nastepnie dokrecasz od gory i wiecej nic nie ustawiasz.

Jak bedziesz mial klucz dynamometryczny to ok jesli nie bedziesz go mial to tez nic sie nie stanie bo i tak po roku bedzie problem z rozkreceniem i wyjeciem.

Opublikowano

u mnie w a4 b6 są jeszcze ori końcówki lema i ten sworzeń jest wsunięty w zwrotnice do samego końca

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Dokręce momentami które podal wojtek. Temat myślę że do zamknięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...