Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ODCINA Turbospreżarke na wysokich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wczoraj przy jezdzie autostradowej około 220 km/h poczułem jakby odcieło mi turbosprezarke... zatrzymałem sie wylaczyłem samochód i pojechałem dalej

o tej pory na wyokich biegów od trójki w góre odcina mi turbo w okolicach 4 tys obrotów

Jakieś pomysły co moze być przyczyną?

Raczej zeminną geometrie bym wykluczył bo jezdze dosć agresywnie i wykorzystuje pełen zakres obrótw i nigdy nie miałem problemów .

zauwazyłęm jeszcze ze jak samochód był zimny rano to problemu nie było dopiero jak znowu zagrzał sie do około 90 - odciecie turbo w okolicach 4 tys obrotów .....

dodaje log 11 i 10 widac jak w okolicy 4 tysi odcina

Jakies pomysły panowie? Weżyki od podcisnien też raczej są ok bo przeciez problem nie wystepuje na zimnym .....dziwna sprawa sam nie wiem

Błąd jaki wyskoczył na vagu to ciśnienie doładowania - przekroczony zakres regulacji

http://vaglog.pl/log_270551.html


Witam

Wczoraj przy jezdzie autostradowej około 220 km/h poczułem jakby odcieło mi turbosprezarke... zatrzymałem sie wylaczyłem samochód i pojechałem dalej

o tej pory na wyokich biegów od trójki w góre odcina mi turbo w okolicach 4 tys obrotów

Jakieś pomysły co moze być przyczyną?

Raczej zeminną geometrie bym wykluczył bo jezdze dosć agresywnie i wykorzystuje pełen zakres obrótw i nigdy nie miałem problemów .

zauwazyłęm jeszcze ze jak samochód był zimny rano to problemu nie było dopiero jak znowu zagrzał sie do około 90 - odciecie turbo w okolicach 4 tys obrotów .....

dodaje log 11 i 10 widac jak w okolicy 4 tysi odcina

Jakies pomysły panowie? Weżyki od podcisnien też raczej są ok bo przeciez problem nie wystepuje na zimnym .....dziwna sprawa sam nie wiem

Błąd jaki wyskoczył na vagu to ciśnienie doładowania - przekroczony zakres regulacji

http://vaglog.pl/log_270551.html

i co ? nikt nic?

Opublikowano

Nie występuje na zimnym, bo na zimnym chyba nie kręcisz auta do 4 tys? Grucha nie jest zgniła?

Opublikowano

Turbo z dolu nie doladowuje a przy 4 k sie wylaczyło poprostu. Kruciec na vacum nie luźny? Podmien n75 gruche sprawdz i ruch sztangi. I czyść geometrie.

Opublikowano (edytowane)

Nie występuje na zimnym, bo na zimnym chyba nie kręcisz auta do 4 tys? Grucha nie jest zgniła?

do osiągnięcia 75 stopni problem nie występuje

wiadomo że nie ciągnę silnika pod 4 tysiące jak jest "zimny" dziwne natomiast jest to ze wszystko jest ok do momentu osiągnięcia temp.

Gdyby grucha była wadliwa albo zmienna geometria to chyba problem byłby niezależnie od temp. silnika?

Zauważyłem jeszcze że nawet jak turbo nie wpada w notlauf to i tak przy wyższych obrotach zwiekszyło sie dymienie na czarno z rury.... wiadomo że turbo moze wykazywac juz jakies oznaki zmeczenia i nie daje odpowiedniej ilosci powietrza ale czy jest jeszcze jakas przyczyna mozliwa takie stanu? czy zawór n75 może działac dobrze a chwile pozniej źle i tak w kółko? może przepływka? może czujnik cośnienia ? a może wadliwy EGR?

w skrócie wydaje mi sie ze jesli do 75 stopni auto ciagnie do samego końca to wina nie lezy po stronie mechanicznej ...

bardziej według mnie prawdopodbny jest błąd wskazań jakiegoś czujnika ...... dobrze myśle ? a może ktoś wyprowadzi mnie z błędu?

Edytowane przez dawidrybnik
Opublikowano

Żeby wystąpił notlauf, przeładowanie musi trwać określona ilość czasu, a nie tylko chwilkę.

Skoro kopci na czarno, podejrzewam, że turbo ostro przeładowuje, przez co rozerwało jakiś wąż dolotowy i przez to trochę kopci sobie autko. Zobacz czy jakiś wąż nie jest dziurawy.

Opublikowano

Sprawdz kruciec gruche i ruch sztangi, i te wezyki, zadne czujniki zadne inne rzeczy, moze byc nieszczelność takze tak jak Łukasz pisze. Temperatura raczej niema nic do problemu, moze wolniej butujesz wtedy, moze turbawka niejest tak bardzo nagrAna wtedy i kierowniczki sie nie zacinają,

Napisze jeszcze raz sprawdź szczelność wezy podciśnienia, kruciec na vacum, gruszke na turbo, ruch sztangi ( jak ci sie nudzi to se pokiwaj nią z 10 minut) szczelność węży turbo-kolektor. Jk nic z tego to podmień n75

A tak wogóle to profil uzupełnij bo nawet niewiem jaki to silnik

Opublikowano

Silnik AVF

Tak jak piszecie sprawdze wszystko , tylko naprawde dziwi mnie to ze wszystkie te problemy czyli lekkie kopcenie i odcinka pojawiaja sie dopiero przy pełnym zagrzaniu czyli plus 75-80 stopni

Do tego momentu autko jezdzi idealnie zadnego kopecnia ani odcinki

Dodam jeszcze że odcinka zależy według mnie od obciążenia silnika gdyż na 2 praktycznie nie wystepuje na 3 biegu jest to około 4k obrotów na piątce 3,5k a na szóstym biegu 3-3,2k


Żeby wystąpił notlauf, przeładowanie musi trwać określona ilość czasu, a nie tylko chwilkę.

Skoro kopci na czarno, podejrzewam, że turbo ostro przeładowuje, przez co rozerwało jakiś wąż dolotowy i przez to trochę kopci sobie autko. Zobacz czy jakiś wąż nie jest dziurawy.

Łukasz - według logów turbo nie przeładowuje więc tutaj raczej problemu nie ma

szeczególnie ze problem tylko wystepuje gdy silnik jest zagrzany- w normalnej codziennej jezdzie to nie przeszkadza.

Opublikowano

Zrób loga na 011 na czwartym biegu

Ale problem jest w geometrii albo podciśnieniu.

Opublikowano

Witam... problem rozwiązany

A wiec tak- Postanowiłem sprawdzić co piszczy pod maską w moim AVF-ie zdemontowałem obudowę filtra powietrza przewody z dolotu itp.

Pierwsze zdziwienie- filtr powietrza był zawalony na maksa. Tak, ze nawet kompresorem jak dmuchnąłem to powietrze nie przelatywało...

Dodam że filtr zmieniony w tamtym roku marka FILTRON ( nigdy więcej )

Poza tym odpiąłem przepływomierz przeczyściłem profilaktycznie wszystkie styki, przyjrzałem się podciśnieniom wszystkim oraz przewodzie odmy

Do tego postanowiłem wyczyścić sobie EGR bo lekko się pocił.

Po tych zabiegach i złożeniu wszystkiego autko jeździ znowu jak burza... problem znknął jak ręką odjąć.

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem.

P.S. Wróciłem z trasy 1500km i wszystko w najlepszym porządku

Jak myślicie - czy zawalony filtr powietrza mogł powodować odcinke turbosprezarki? Silnik miał za mało powietrza i koniec?

Opublikowano

Silnik AVF

A jaka masz w nim turbosprężarkę? Bo chyba nie seryjną przy zadanym doładowaniu 1,58bara?

Opublikowano

ładuje nawet 2,7.... świrowała w całym zakresie nie tylko na górze.

Opublikowano

Turbawka seryjna

Program jest zrobiony na 180km i 400nm, dlatego tyle ma zadane ciśnienie

Opublikowano

mam ten sam problem. Jutro dodam logi może mi pomożecie bo zawór mam sprawny, wężyki wymienione i turbina czyszczona. Dodam że czujnik cisnienia na kolektorze też wymieniłem. Egr niedawno czyscilem ale spróbuje jeszcze raz . Podejrzewałem przepływkę . A może to ta gruszka co jest obok zaworu N75 . Aha i czekam na pompkę podciśnienia na dniach wyeliminuje czy czasem gruszka turbiny nie jest powodem.

Opublikowano

Witam moze sie tutaj podepne.u mnie jest taki problem ze na zimnym silniku auto lapie notlaufa. Zazwyczaj na 4 5 biegu i obrotach ok 2-2.5 tys. Dodatkowo przez pierwsze piec minut od odpalenia rano slabo reaguje na pedal gazu. Na goracym silniku krece autko na pelnym zakresie obrotow i notlauf nie wystepuje.dodam iz autem rzadko kiedy jezdze w trasy raczej miejska jazda. Probowalem go niedawno pogonic na autostradzie ale raczej to nie pomoglo. Co moze byc przyczyna? Logi nie za bardzo jak mam zrobic. Dzieki

.

Sprawdzalem dzis jak chodzi sztanga na kanale 11 bs. Wyglada na to ze dobrze chodzi. Cyklicznie zmienia pozycje gora dol. Rozebralem tez dolot. Nie ma w nim nic oleju. Wirnik turbiny nie ma luzow.

Opublikowano

Witam moze sie tutaj podepne.u mnie jest taki problem ze na zimnym silniku auto lapie notlaufa. Zazwyczaj na 4 5 biegu i obrotach ok 2-2.5 tys. Dodatkowo przez pierwsze piec minut od odpalenia rano slabo reaguje na pedal gazu. Na goracym silniku krece autko na pelnym zakresie obrotow i notlauf nie wystepuje.dodam iz autem rzadko kiedy jezdze w trasy raczej miejska jazda. Probowalem go niedawno pogonic na autostradzie ale raczej to nie pomoglo. Co moze byc przyczyna? Logi nie za bardzo jak mam zrobic. Dzieki

.

Sprawdzalem dzis jak chodzi sztanga na kanale 11 bs. Wyglada na to ze dobrze chodzi. Cyklicznie zmienia pozycje gora dol. Rozebralem tez dolot. Nie ma w nim nic oleju. Wirnik turbiny nie ma luzow.

Podłącz vaga, jakie błędy ma?

Opublikowano

Sprawdź szczelnosć przewodów podciśnienia, szczelność rur i węży dolotu. Kruciec na vacum i gruszke turbiny czy nie strzelona albo nie odkrecona.

Opublikowano

A moge podmienic zaworek n18 z n75 na probe ?

Opublikowano

ja uporałem sie juz z tym problemem. Wymieniłem przepływomierz i problem minął pozdrawiam

Opublikowano

Mam podobny problem. Przy gwałtownym przyspieszaniu powyżej 100km/h odcina moc i wyskakuje check engine. Pojeżdżę trochę spokojniej check engine znika i auto dalej ma moc. Ktoś ma jakiś pomysł co może się dziać ?

Opublikowano

Sprawdź szczelnosć przewodów podciśnienia, szczelność rur i węży dolotu. Kruciec na vacum i gruszke turbiny czy nie strzelona albo nie odkrecona.

Dokładnie jak tu kolega pisze i jak większość trzeba tylko czytać. W moim odcinało różnie nawet przy 170km/h okazało się że dziura w dolocie gumowy przewód wychodzący z turbo i icek też dziurawy także.....

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...