Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] syczące turbo w Tbenzynie - czy to normalne zachowanie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie proszę o pomoc w sprawie jak w temacie, mianowicie gdy jest zimno turbo świszcze jakby auto miało z 500 koni !

-świst słychać tylko jak na zewnątrz jest zimno, i głownie przy zimnym silniku, w miarę nagrzewania silnika świst przestaje być słyszalny ale nie zawsze ! dodam że w lato nic sie nie dzieje, żadnego świstu nie słychać

-czy to jest jakiś duży problem ?

-czy możliwe że łopatki nieteges ?

na dole filmik do posłuchania

http://pl.youtube.com/watch?v=kijCmMb4NIo

Opublikowano

Zdaje się,że AdasWawa ma rację :confused4:

Chociaż u mnie gwizdały przez jakieś pół roku nim się rozpadły, ale to był gwizd przy max obciążeniu.

Opublikowano

no dobra , to jak wytłumaczyć fakt że jak silnik sie nagrzeje gwizd ustaje ?

i dlaczego w lato jak temperatury są mocno dodatnie nie gwizda ?

Opublikowano

Ja też bym się zaczął martwić o tą turbinę, bo jest możliwość ze jak się silnik rozgrzeje to masz lepsze smarowanie i wtedy ten gwizd cichnie, a jak jest zimny to wtedy będzie Ci hałasować.[br]Dopisany: 11 Grudzień 2008, 19:24_________________________________________________a co do tego że w lecie się coś takiego nie działo to może po prostu teraz Ci turbo zaczęło szwankować.

Opublikowano

kiedy zmieniales olej? moze poprostu przy zimnym silniku i niskich temperaturach olej trudniej dociera do turbo?? stad ten gwizd z powodu zlego smarowania turbo... cieply olej jest zadszy i lepiej dociera w kazde miejsce... sprawdz cisnienie w ukladzie olejenia

Opublikowano

dmuchawka pada

na jakim jezdzisz oleju?

Opublikowano

suszarka konczy zywot. przy zimnym silku olej ma wiksza gestosc, stad efekty dzwiekowe.

Opublikowano

dmuchawka pada

na jakim jezdzisz oleju?

castrol magnatec 10W40 zmieniany 5000km temu[br]Dopisany: 11 Grudzień 2008, 21:02_________________________________________________

dmuchawka pada

na jakim jezdzisz oleju?

castrol magnatec 10W40 zmieniany 5000km temu

suszarka konczy zywot. przy zimnym silku olej ma wiksza gestosc, stad efekty dzwiekowe.

kurcze regeneracja ew. kupno używanej to koszt z 800 minimum.

no to może posunąć się o krok dalej i założyć K04 ?

dużo jest z tym przeróbek - jak wyglądają ceny ?

Opublikowano

Wygląda rzeczywiście na to jakby sprężarka nie miała wystarczająco oleju. Odkręć zasilanie olejem i sprawdź czy jest drożne na początek.

Jak już będziesz wymieniał to poszukaj sobie lepiej K04-15, nie musisz nic przerabiać, moc do osiągnięcia na reszcie seryjnych gratów realne ~200-220KM. Od razu napisze, że dostanie K04-15 nie jest aż takie łatwe.

Opublikowano

zły olej, powinno byc 5W40 lub 5W30

szukaj nowej, z regeneracją róznie bywa

mozna sie pokusic o zrobienie hybrydki

Opublikowano

a mam pytanie jeszcze jedno, co to za liczba ta 15 w K04-15 ?

-widziałem różne modele- k03/17, k03/29 -taka jak u mnie

-czym one sie różnią ?

devastation masz na myśli takie coś ?

http://www.allegro.pl/item482979183_sp51_hybryda_octavia_ibiza_leon_k04_k03_wawa.html

Opublikowano

wydajnoscią

Opublikowano

Z hybrydy może i więcej nadmuchasz, ale efekt tego wcale nie będzie oszałamiający. Tych samych rozmiarów strona gorąca jak i zimna, tylko większy wirnik. Zresztą K04-15 ma tych samych rozmiarów slimaki jak i K03 + wydajniejszy wirnik, ale K04-15 będziesz miał nową, a to różnica w porównaniu z używaną hybrydą.

Opublikowano

Olej jest O.K., to nie jest przyczyna. Zresztą spełnia normę VW/Audi.

Realna cena nowej K04 to min 3000zł. Koszt znacznie wyższy niż K03 lub hybrydy :gwizdanie:

Kupienie jej w PL jest prawie nierealne - import. Zagadaj z Poziem, przerabiałem z Nim ten temat.

Jeśli nie chcesz inwestować, to Gregory dopiero co wywalał swoją K 03 - dmuchała do końca, prawda?

Opublikowano

u mnie żadnych chmurek niema oleju w ogule mi nie bierze od wymiany do wymiany,a jak jest zimny silnik to mi tak turbo pojękuje....(zalewam syntetyk)

Opublikowano

to możliwe że w najbliższym czasie może się zacząć. Czekać aż łożyska się wykończą bo to wygląda jakby jej trochę przysucho było. Mam nadzieje ze sie myle :wink4: sprawdzić czy olej dochodzi do turbo i czy odpływ do miski jest

Opublikowano

zaczyna brać olej teraz od niedawna, wcześniej 100-200 ml od wymiany do wymiany, teraz bierze conajmniej 0,5 litra, nie dymi wogóle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...