urbinek Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Pacjent Audi A4 B5 1.9 TDi 2001r avant Mam problem z hamulcami a konkretniej bezpodstawnie (?) włączającym się ABS'em. Podczas lekkiego hamowani na suchej nawierzchni przy niskich prędkościach np 30km/h pod koniec hamowania włącza się ABS, czuje jak bije po pedale i szarpie samochodem. Zachowanie to pojawia się również jak jadę szybciej np 90kmh i będę chciał lekko odhamować to jak dłużej przytrzymam hamulec to po chwili czuje jak mięknie a i to samo - samochodem szarpie, włącza się abs, szarpie pedał. Zauważyłem, że problem rzadziej występuje jak jestem (przeważnie jeżdżę z 2 pasażerem), natomiast jak dociążę samochód dodatkowymi 2 dużymi pasażerami to zdarza się to o wiele częściej. Wymieniłem już - klocki tarcze przód, tył, - amortyzatory przód, tył - tłoki w jarzmach na przodzie (były skorodowane) - płyn hamulcowy - pompę abs ze sterownikiem (używka) Nie mam pojęcia co z tym zrobić ani jak to dalej diagnozować... W normalnych sytuacjach gdy powinien działać t.j. hamowanie awaryjne, liska nawierzchnia wszystko jest w porządku i ABS działa jak powinien. VAG nic nie pokazuje albo nie potrafię tego odczytać Czujnik podobno jest w porządku ale trochę nie ufam tamtemu mechanikowi
zelek2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Ja kiedyś kolego miałem taki przypadek w passacie b5 przy każdym hamowaniu nawe delikatnym załaczał się abs. Wszystko się zaczeło po zmianie kół z oponami. Myslałem ze coś uszkodziłem, jezdziłem na komputer, przy podpiętym komputerze przejechałem się autem i pokazało ze przednie koła szybciej sie krecą czy cos takiego. Przyczyną był inny profil opony, były delikatnie nizsze. Po zmianie na takie same jak w styłu, problem zniknął.
urbinek Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Niestety to nie to. Felgi proste i wyważone, opony nowe continental contact plus ale problem występował również na zimówkach (również nowych) Zaczynam się powoli łamać i chyba udam się do salonu audi na diagnozę
jmk Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Brudny lub zbyt oddalony od zębatki (koronki) czujnik ABS. Vag nie pokaże żadnego błędu. Możesz to sprawdzić VAGIEM. W blokach ABSu jest pomiar prędkości wszystkich kół, mają być identyczne. Jak jedne koło odbiega od pozostałych to tam trzeba szukać przyczyny.
urbinek Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Jaki jest % próg tolerancji? Prędkość można odczytać w dowolnym momencie? Kiedyś miałem problem że powyżej jakiejś prędkości zrywało komunikację
marcin_franz Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Też miałem podobny problem po wymianie zawieszenia. Okazało się że, mechanicy poruszyli czujnik. Trochę nim pokrecilem, przeczyściłem przy okazji styki w kostkach i wszystko ustało.
urbinek Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Chyba sam to sprawdzę - zgodnie z tą instrukcją http://a4-klub.pl/index.php?/topic/40694-all-b5-wymiana-czujnika-abs/
jmk Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Jak masz Vaga to sprawdź który to czujnik. Po co ruszać wszystkie? Prędkość sprawdzasz jadąc powoli i obserwujesz wszystkie cztery wartości. Mają być jednakowe.
karaluch8 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Jak nie masz dostępu do kompa, weź młotek i puknij każdy czujnik.
maciucha512 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Komunikacją ze sterownikiem zrywa przy 20 czy 25 km/h. zrob logi jazdy z prędkością kół do tych 20 i będziesz widział, który odstaje. Mnie się pojawiał błąd z czujnika powyżej 150 km/h.
urbinek Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Trochę mi to zajęło, podłączyłem się kabelkiem i zrobiłem 2 krótkie jazdy aż do zerwania komunikacji http://vaglog.pl/log_274745.html http://vaglog.pl/log_274744.html nie bardzo rozumiem wyników - każde koło ma rozbieżności
jmk Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Wydaje się że lewy tył miejscami najbardziej odbiega, chyba że skręcałeś, nie jechałeś prosto.
urbinek Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2016 @jmk, tak, skręcałem mogło być przekłamanie (nie wiedziałem, że to ma znaczenie) zrobiłem nowy log, jakieś 200m prosto, potem znacznik na starcie zakrętu, znacznik na końcu zakrętu, 200m prosto http://vaglog.pl/log_275603.html co do tylnich hamulców, wymieniałem na na nowe jakiś czas temu
jmk Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 (edytowane) Spoko, ale ciągle wydaje mi się że ten lewy tył czasami lekko ucieka od pozostałych. Jak masz możliwość to spróbuj czujnik przetrzeć szmatką albo dmuchnąć powietrzem ze kompresora. Niekiedy wpadnie tam jakiś paproch i się przyklei do namagnesowanego czujnika. Albo jest zbyt oddalony od zębatki, ma być chyba 0,6-0,8 mm, jeszcze może być krzywa (zwichrowana) sama zębatka. Sprawdź też czy nie masz luzu na łożysku koła. Edytowane 31 Sierpnia 2016 przez jmk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się