CreShu Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam, temat pewnie wałkowany nie raz ale nic pasującego idealnie do mojej sprawy nie znalazłem. Wiec tak mialem zuzyte tarcze i klocki tyl w mojej a4, zmienilem klocki tarcze i lozyska i pedal nadal wpada dosc gleboko bo do polowy i dopiero jest opor w hamowaniu. Przed wymianą tak samo było. Przód i tył odpowietrzony. Myslalem ze musi sie ulozyc klocek ale zrobione 500 km i bez różnicy. Klocki i tarcze tył Ferodo, przód firmy nie znam ale w bdb stanie. Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez CreShu
CreShu Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2016 niezbyt dobrze. Jak na takie hamulce to powiedziałbym słabo.
prezesik18 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 nie zapowietrzyłeś przypadkowo układu?
Morfeuusz Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Tak jak kolega wyżej sprawdź czy na pewno dobrze został odpowietrzony cały układ hamulcowy a dodatkowo czy gdzieś Ci nie ucieka płyn, czyli przejrzyj całą drogę przewodów... Dodatkowo możliwe, że puchną Ci przewody hamulcowe... A właśnie, płyn hamulcowy kiedy wymieniałeś??? Jeżeli nie wiesz to znaczy że dawno i nie prawda, więc możliwość dodatkowa że zasymilował wilgoć co też może mieć duży wpływ na działanie układu... Płyn traci właściwości i miękki hebel... Wymiana płynu max co 2 lata... Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez Morfeuusz
piotrsob1 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Zanim zaczniesz kombinować to lepiej sobie podjedź na diagnostykę , niech sprawdzą obiektywnie hample na rolkach , bo może szukasz dziury w całym Jak będzie problem to napisz na którym kole lub którym obwodzie , wtedy będzie prościej coś mądrego podpowiedzieć Osiem lat jeżdżę bez wymiany płynu hamulcowego, upuszczając tylko zawartość cylinderków w zaciskach podczas wymiany klocków i dolewając świeżego do prawidłowego stanu, a i tak hamulce są brzytwa To że pedał wpada do połowy przy bardzo silnym wciskaniu pedału na pracującym silniku jeszcze o niczym niepokojącym nie świadczy, jeżeli skuteczność układu hamulcowego jest OK Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez piotrsob1
CreShu Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Płyn bankowo nie zmieniany kilka lat bo auto kupiłem dość zaniedbane i dopiero je powolutku ogarniam. Tato ma a4 b5 tyle że w dieselku i hamulce z przodu brzytwa jak i ja a tył ma dużo słabsze ale pedał twardy od samej góry tak jak powinno być, stąd moje zdziwienie że po wymianie klocków i tarcz hamuje dużo słabiej od niego Raczej zapowietrzone nie są bo nie da sie pedału " napompować" i że wtedy lepiej hamuje. Cały czas ile razy bym nie wcisnął hamulec jest taki sam. Płyn nie ucieka stan jest jaki był.
wujekmaciej Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 jeśli masz zapowietrzone, to "pompowanie" dużo nie pomoże. Sprawdź raz jeszcze odpowietrzenie, jeśli jest ok, to na stację sprawdzić siłę hamowania. Płyn ma coś do powiedzenia, ale dopiero jak hebel się ciut rozgrzeje
piotrsob1 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) A ile przejechałeś km od wymiany klocków i tarcz ? Zdążyło się wszystko po docierać i ułożyć ? A i dużo zależy od materiału okładziny klocka hamulcowego, poprzednie u mnie wymagały ok. dwa razy większej siły przyłożonej na pedał dla takiego samego hamowania niż obecne Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez piotrsob1
CreShu Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Klocki i tarcze ferodo każdy je zachwala. Zrobione jakieś około 500-600km.
piotrsob1 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Po takim przebiegu powinny się już dotrzeć. Jak klocki są twarde to taki właśnie może być efekt, że hamują dobrze dopiero jak się dobrze zagrzeją .
CreShu Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2016 no coś w tym prawdy jest..pedał jest lepszy jak troszkę pojeżdżę. Dziś zauważyłem że klocki z tyłu z prawej strony hamują tylko połową swojej powierzchni. Jarzmo miało luz, zmieniłem lecz nadal klocki hamują połową Witam, ponawiam temat. Sprawdzilem sile hamowania kol i przod hamuje duuzo lepiej niz tyl. Nawet jadąc przykladowe 70km/h przod hamuje czuć to a tył się toczy..
piotrsob1 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 W zależności od obciążenia tylnej osi korektor siły hamowania zwiększa lub zmniejsza ciśnienie płynu idące do zacisków tylnej osi. Ale nawet w najbardziej sprzyjających okolicznościach ( tylna oś dociążona ) siła hamowania przedniej osi do tylnej ma się jak 2/3 do 1/3 Przy odciążonej tylnej ośce to może być 4/5 do 1/5 i to też będzie OK Jeżeli nowe klocki na nowych tarczach nie biorą całą szerokością , to coś nie tak z zaciskiem , albo jarzmem , chyba że i montaż coś skopsany
CreShu Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2016 jak abs jest to auto ma korektor sily hamowania ? Ja nie mam. na tylnej belce nie ma nic. A auto faktycznie sprawdzone na rolkach przod hamuje wporzadku a tył zbyt słabo. Teraz pytanie.. cylinderki stoją, pompa abs, pompa hamulcowa ? Jak zimne auto odpale z rana to nawet w porządku jest hamulec, a jak sie nagrzeje to do polowy bez wiekszego oporu wduszam pedał a dopiero od połowy jest opór i hamują wtedy porządnie przednie koła.
piotrsob1 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Układ ABS zapobiega blokowaniu kół, więc faktycznie może przejąć rolę korektora siły hamowania , choć spotkałem się z konstrukcjami , gdzie występuje i jedno i drugie rozwiązanie razem Puki kocki nie będą równomiernie brały na całej powierzchni tarczy , to będziesz miał "gumowy pedał " Musisz dojść dla czego nie bierze równo
CreShu Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Już to zostało naprawione kolego, zacisk miał troszkę takiego nabitego syfu i przez to nierówno przylegał do klocka. Teraz wszędzie klocki biorą całą powierzchnią. A jak to dobrze ująłeś gumowy pedał nadal jest.
bartekkb5 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Układ ABS zapobiega blokowaniu kół, więc faktycznie może przejąć rolę korektora siły hamowania , choć spotkałem się z konstrukcjami , gdzie występuje i jedno i drugie rozwiązanie razem Podziel się, w jakim aucie jest to zastosowane?
CreShu Opublikowano 9 Września 2016 Autor Opublikowano 9 Września 2016 Czy ktoś wie jak odpowietrzyć bardzo dokładnie hamulce w a4b5? bo podobno jakos sie odpowietrza nie na jarzmach. Moze ktoś cos przyblizyc ?
Karolek1997 Opublikowano 10 Września 2016 Opublikowano 10 Września 2016 Jeśli nie rozbierałeś całego zacisku i nie odkręcałeś od niego przewodu (chociaż wtedy on nawet nie powinien się zapowietrzyć) to odpowietrzasz od koła, które znajduje się najdalej od pompy do koła, które tej pompy jest najbliżej. Natomiast jeśli zacisk miałeś na stole to zalewasz go płynem, tak aby nie powstała bańka powietrzna pod tłoczkiem, którą ciężko jest usunąć, jest też opcja, że odpalasz samochód, odkręcasz odpowietrznik i czekasz aż przestaną lecieć bąble, ale szybciej raczej jest zalać po prostu zacisk płynem.
CreShu Opublikowano 10 Września 2016 Autor Opublikowano 10 Września 2016 Tak zrobiłem, byłem też na rolkach hamulce w porządku po 2500N, lecz pedał miekki jest nadal. :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się