peju Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Koledzy, Jestem po kilki powaznych usterkach zwiazanych z wyciekiem oleju w przeciagu miesiaca ale przyczyny nadal nie widac. Pol roku temu, po coraz czestrzych dolewkach oleju (srednio co 3 miesiace pol litra), Czara goryczy przelala sie, gdy po dolaniu oleju, nagle zawolal o nastepna dolewke po przejechaniu... 150km. Padla diagnoza, ze cieknie z pompy vacum - efekt byl widoczny golym okiem. Pompa zostala uszczelniona zestawem naprawczym. W miedzyczasie pojawily sie drgania silnika (przy odpaleniu, przy przyspieszaniu od 70 do 80km na 5 biegu) - auto mialo cos z pomkami bo mi palil 8l/100km. Pomki zostaly wymienione, spalania spadlo do 5,5l/100km ale drgania pozostaly. Minely 3 miesiace choc w tym okresie zrobilem akurat ok 5tys km (normalnie robie tyle w pol roku) i zawolal o dolewke. Zrobilem mu dolewke ale po tym cos "puscilo" w aucie i znow kolejna dolewke zawolal tym razem po przejechaniu 500km. Pompa nie wykazala zadnych wyciekow. Za to zaczely sie problemy z turbina. Zaczela sie wylaczac i trzeba bylo wlaczac ponownie auto. W te wakacje, miesiac temu zdarzyla sie katastrofa totalna. Turbina strzelila i zalala silnik i wydech olejem. Oto co musial zrobic/wymienic mechanik: -uszcelka glowicy -uszcz. kolektor ssacy -uszcz kol. wydech -uszcz turbiny -krociec wodny -uszcz pompy tandemowej -szpilki glowicy -uszcz pokrywy zaworow -pokrywa zaworow -olej i filtr -plyn chlodniczy -turbo awx 130KM + reduktor -waz turbo -uszczelniacz walka rozrzadu -rozrzad (tu dodatkowo bo juz mialem ponad 70tys przelatane) -planowanie glowicy Korbowody byly cale. Po tym zabiegu autem nadal trzeslo - dodatkowo drgania pojawily sie na kazdym biegu przy ok 1000-1100obr/min przy bardzo lekkim dodawaniu gazu. W zasadzie bylo to juz tak jakby odcinanie doplywu paliwa. Po przejechaniu 1000km od powyzszej naprawy zawolal o dolewke. Dolalem 0,5l lecz po przechaniu 150km znow chcial kolejna dolewke. Tym razem wytrzymal do 600km i po kolejna dolewke zawolal po przejechaniu 100km. To bylo tydzien temu gdy nagle, wracajac z pracy wlacza mi sie czerwona kontrolka "niskiego cisnienia oleju". Od razu wylaczenie silnika i zjazd na pobocze. wstepne ogledziny i pod autem plama oleju, a pod maska wszystko zasyfione. Co sie stalo? Dziura w wezu od turbo. Mechanik twierdzi ze po tych dwoch usterkach mogla dostac hydraulika wiec to moze miec wplyw na drgania. Ale nadal nie zna powodu dlaczego silnik bierze olej. Gdyby to byla wina tego weza i gdzies by tam cieklo to byloby widac i czuc w aucie. Nic jednak nie czulem. Auto wciaz jest w naprawie i jeszcze go nie mam. Za to mam pytanie: Co do jasnej cholery moze byc jeszcze powodem brania oleju lub gdzie on moze uciekac jak wszedzie mam sucho?? Uzywany olej obecnie to Mobil 1 5-30. Może przydać się też rada kto w Poznaniu ogarnia takie tematy i specjalizuje sie w Audi/VW jak rowniez w wykonywaniu logow.
KlaudiaK Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Moze 5w40?u mnie pomoglo Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L31 przy użyciu Tapatalka
peju Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2016 No nie no... przy tak powaznych objawach i usterkach nie mozemy rozmawiac o innym oleju czy przejsciu na motul. zreszta 5w40 uzywalem wczesniej przed naprawa pompy vacum.
C4NC3R Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Skąd masz to turbo AWX? Bo na moje to ono było niesprawne od samego początku.
peju Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2016 mechanik dobieral. prawdopodobnie uzywka po regeneracji. jak spradzic czy turbo jest niesprawne?
adamresinski Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 a dół silnika ktoś sprawdzał ?
peju Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Nie za bardzo orientuje się co iryje się pod nazwa "dol silnika" O jakie elementy chodzi?
lukasz51237 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Trochę nie rozumiem po co mechanik rozbierał Ci silnik, skoro poszło tylko turbo? Rozbiegał się? Jeśli silnik pije olej to albo są winne tuleje cylindrowe, albo pierścienie, albo uszczelniacze zaworowe, albo wszystko jest winne z tego co wymieniłem. Dobrze by było zrobić logi pompek, bo jak na moje oko to ktoś Cię tylko naciąga na kasę.
peju Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Po rozwaleniu turbo, auto nie odpalalo. Występowało wysokie ryzyko wycięcia korbowodow. Trzeba było je sprawdzić. A potem calosc oczyścić. Pol litra oleju rozlalo się po silniku a 2litry wlalo się do wydechu.
C4NC3R Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Zrobi loga, jak turbo zassie olej to nie będzie czego logować...Dół silnika t.j. układ tłokowo-korbowy i blok silnika. Góra silnika t.j. głowica i jej osprzęt... Samo to że znika dużo oleju może dać do myślenia że turbo jest na wykończeniu. Najszybszy sposób organoleptyczny to paluchami sprawdzić luz na wirniku. Jak jest minimalny to ok, jak większy to głowice trzeba oddać do sprawdzenia/regenracji.Jeśli masz pewność co do tego że głowica jest sprawna i remont zrobiony na ori gratach a do tego dół silnika jest w dobrej kondycji to winna jest turbina. Jeśli to możliwe sprawdź ciśnienie sprężania
lukasz51237 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Najlepiej zdjąć przewód przy IC ten w najniższym punkcie układu i sprawdzić ile oleju wyleci. Zawsze coś wyleci, ale jak wyleje się coś koło litra to turbo jest do naprawy. A logi to akurat dobry sposób na sprawdzenie nawet samej kompresji. Auto ma drgania, możliwe, że kompresja słaba. Jeśli korekcje będą wysokie na którymś cylindrze to można pozamieniać pompki i zrobić znowu logi jak nie będzie poprawy do gdzieś tam nie ma kompresji.
peju Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) To tak jak pisałem, korboprzewody były cale i to było sprawdzane. Głowica poszła do planowania co też pisałem - to jest chyba to sprawdzenie głowicy. Remont jest na ori częściach. Ciśnienie będzie sprawdzone w poniedziałek. Jeśli wymienione turbo jest już padniete to gdzie kupić nowe? Tu: Www.nowe-turbosprezarki.pl/audi_a4.html Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez peju
lukasz51237 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Co to są korboprzewody? Pisz po polsku. Chodzi o korbowody?
peju Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Tak, korbowody.... nie wiem co mi z tymi korboprzewodami... pozna godzina już. I jeszcze pytanie. Na początku na liście podałem ze byl wymieniany wąż od turbo. A teraz po miesiącu w węży do turbo zrobila mi się dziura. Czy to jest jeden i ten sam waz czy do turbo jest kilka węży?
lukasz51237 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Jest kilka węży którymi pompowane jest powietrze do silnika. Możliwe, że padł ten sam, a możliwe, że inny. Jeśli często Ci pękają węże to jest opcja, że turbo przeładowywuje i węże nie wytrzymują. Musisz zlokalizować przyczynę tych ubytków oleju, zdejmij dolny wąż przy IC i zobacz ile oleju wyleci.
nik23 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Samochód był przegrzany? Nie gotował pynu? gdy pierwszy raz padło turbo? Rozbiegał i co? Zgasiłeś czy wypił wszystki olej? Trzeba by zrobić pomiar ciśnienia spręzania i próbe olejową. Pewny jesteś tego mechanika który robił tamtym razem?
peju Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2016 (edytowane) Samochod nie gotowal plynu. 4 lata temu padlo turbo - wylaczalo sie. Auto bralo tez olej z dolewka 0,5l na pol roku (srednio co 5tys km wtedy). Po regeneracji turbo dzialalo pieknie ale olej dalej dolewalem tak samo. Po dwoch latach czestotliwosc dolewki zmienila sie co 3 miechy. Auto zaczelo tez wiecej palic, tracic moc i mialo mniejsza predkosc max. Wtedy zmienilem mechanika na obecnego. Wpierw zajelismy sie spalanieniem, moca i predkoscia. Bardzo skutecznie stawial diagnozy i wyeliminowalismy te problemy. Jako jedyny w miescie ogarnial logi (w jezdzie "na zywo" z oprogramowaniem vass). Wowczas zabralismy sie za olej. Niestety olalismy temat turbo szukajac innej przyczyny ale juz wtedy nic nie bylo tak oczywiste. Nagle w trasie turbo mi sie wylaczylo. Potem po zalaczeniu auta dzialalo slabiej, wlaczalo sie po 2tys obrotow. 2tyg tak chodzil i juz mialem oddawac do naprawy turbo gdy na tydzien przed planowana naprawa strzelilo. Przejechalem wtedy z 300-400m z bialym dymem gdy silnik zaczal dgrac. od razu zostal wylaczony i nie chcial sie wlaczyc ponownie. takze raczej wypil olej bo mechanik mowil ze pol litra bylo w silniku i 2litry w wydechu. auto na lawete i turbo zostalo wymienione. wszystko powinno byc ok, jednak zaczal dalej wolac o olej a mechanik ktory skutecznie stawial diagnozy tym razem nie potrafil wskazac przyczyny i zaczelo sie gdybanie. Teraz auto jest u niego. Zostanie wykonany pomiar cisnienia. Nie wiem co to proba olejowa. I kiedy mozna to sprawdzic z tym wezem dolnym pod IC, by zobaczyc ile oleju wycieka? zaraz po naprawie to chyba bez sensu i trzeba cos tam pojezdzic? Edytowane 26 Sierpnia 2016 przez peju
robert2844 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Samochod nie gotowal plynu. 4 lata temu padlo turbo - wylaczalo sie. Auto bralo tez olej z dolewka 0,5l na pol roku (srednio co 5tys km wtedy). Po regeneracji turbo dzialalo pieknie ale olej dalej dolewalem tak samo. Po dwoch latach czestotliwosc dolewki zmienila sie co 3 miechy. Auto zaczelo tez wiecej palic, tracic moc i mialo mniejsza predkosc max. Wtedy zmienilem mechanika na obecnego. Wpierw zajelismy sie spalanieniem, moca i predkoscia. Bardzo skutecznie stawial diagnozy i wyeliminowalismy te problemy. Jako jedyny w miescie ogarnial logi (w jezdzie "na zywo" z oprogramowaniem vass). Wowczas zabralismy sie za olej. Niestety olalismy temat turbo szukajac innej przyczyny ale juz wtedy nic nie bylo tak oczywiste. Nagle w trasie turbo mi sie wylaczylo. Potem po zalaczeniu auta dzialalo slabiej, wlaczalo sie po 2tys obrotow. 2tyg tak chodzil i juz mialem oddawac do naprawy turbo gdy na tydzien przed planowana naprawa strzelilo. Przejechalem wtedy z 300-400m z bialym dymem gdy silnik zaczal dgrac. od razu zostal wylaczony i nie chcial sie wlaczyc ponownie. takze raczej wypil olej bo mechanik mowil ze pol litra bylo w silniku i 2litry w wydechu. auto na lawete i turbo zostalo wymienione. wszystko powinno byc ok, jednak zaczal dalej wolac o olej a mechanik ktory skutecznie stawial diagnozy tym razem nie potrafil wskazac przyczyny i zaczelo sie gdybanie. Teraz auto jest u niego. Zostanie wykonany pomiar cisnienia. Nie wiem co to proba olejowa. I kiedy mozna to sprawdzic z tym wezem dolnym pod IC, by zobaczyc ile oleju wycieka? zaraz po naprawie to chyba bez sensu i trzeba cos tam pojezdzic? czesc Paweł podjedz do chłopaków w Przylepie oni ogarna Ci temat masz nr 607905698 pozdrawiam
nik23 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 (edytowane) Próba olejowa to pomiar ciśnienia spręzania tyle ze wstrzykujesz olej na tłok i mierzysz wtedy kompresje, jezeli ciśnienie sie podniesie znacznie to pierścienie jezeli nie to głowica. Jak ci wypiło olej mogło znowu skonczyć pompowtryski, Kompresja powinna być na. Poziomie 25-28 Edytowane 26 Sierpnia 2016 przez nik23
Rafal-p Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Kolego w Zielonej Górze masz firmę Diesel Elektronik aleja Wojska Polskiego 118, chłopaki specjalizują się w Vag, robią silniki i wiedzą co robią. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się