Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi B5 1.8T nie odpala. Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Na wstępie mała notka i prosba do moderatorów - pisze w dziale o elektryce swiadomie - gdyż to tutaj upatruje problemu.

Drodzy koledzy,

Walczę z autem już rok... zwiedziłem kilku mechaników - z większością jestem już nawet na "Ty" ale mojego auta juź widzieć nie chcą. Udają że nie mają czasu...

Auto poczatkowo nie odpalalo po dlugiej trasie gdy silnik byl cieply. Podjechalem na stacje tankuje, wsiadam.... i nic.... czekam 5-10 minut czasem wiecej az odpali znow... rozrusznik kreci... czuc paliwo z wydechu. I nic. Problem byl przy ponownym odpalaniu na cieplym silniku i tylko w upalne dni... Teraz juz nie wazne... nawet na zimnym nie pali. Nic nie daje odpiecie klem, psikanie autostartami przed przepustnice.... nic.

Auto podpinane pod VAG dziesiatki razy - bledu brak. Przepływka zamyka skale prawidlowo... przepustnica ok... wiec sądze że moze gdzies po stronie elektrycznej?

Dodam ze czasem przy probie odpalania - odpalal ale mial 1000 obrotow... i nie reagowal prawie na pedal gazu. Przy wcisnietym pedale do oporu - czasem obroty rosly do 1200 i to wszystko... po zgaszeniu i ponownym odpaleniu - jesli zapalil wracalo do normy. podejrzenie padlo na przepustnice - wymienilem wiec i ja.

Dodam ze wraz z brakiem odpalania pojawil sie brak mocy oraz czasami kopci jak by mial kiepska mieszanke - glownie jak sie go dluzej zostawi na jalowym. Dodam ze cisnienie na silniku ok. Turbo tez ok.

Bardzo proszę o sugestie co moge sprawdzic i jak?
Jakieś przekazniki? bezpieczniki?

Co ma bezpośredni wplyw na odpalenie auta? Przejze krok po kroku bo juz mi rece opadaja...

Pozdrawiam

Opublikowano

Na próbę bym ecu podmienił

Opublikowano

jak lejesz samostartem i nie odpali to nie ma zapłonu albo jest w nieodpowiednim czasie, do sprawdzenia czy wgl iskra jest, czujnik położenia wału jak i samo ECU.

Opublikowano

odlacz przeplywomierz, nastepnie sprawdz czego brakuje kiedy auto nie chce odpalic (czy paliwa czy iskry). Gdyby iskra pojawiala sie w nieodpowiednim momencie auto raczej by kaszlalo lub strzelalo w dolot

Opublikowano

Podmień na próbę oryginalny czujnik temperatury silnika a najlepiej przedzwoń omomierzem ciągłość jego przewodów pod ECU.

Objawy podobne jak przy walniętym czujniku temp.

VAG niestety tej usterki nie wykrywa, czujnik ma przesuniętą charakterystykę pracy.

Uszkodzony czujnik sprawdzisz omomierzem przy rożnych temperaturach mierząc jego wartość lub oscyloskopem.

W jednej obudowie masz 2 termistory, do ECU i na deskę.

W najgorszym wypadku wymiana ECU.

Opublikowano (edytowane)

Koledzy.... jednak nie. Nadal nieodpala jak nalezy. Dziś jest cieplo i problem jest znow i zastanawiam sie... bo zauwazylem nastepujace rzeczy:

Odpalam auto - jade. Silnik nabiera normalnie temp. zero szarpania moc w normie. Gasze auto - silnik jest nagrzany - probuje odpalic - odpala normalnie.... ale jak zostawie auto na 5-15 minut i wsiade - juz nie odpala. CO moze sie dziac w takim czasie.... i to glownie na cieplym silniku.

Jeszcze mi przeszla jedna mysl... mocno debilna ale tonacy brzytwy sie chwyta - jesli pisze glupoty prosze poprawcie mnie.

W aucie jest instalacja gazowa - ma 12 lat.... moze dzieje sie tak ze jakis elektrozawór puszcza jak nabierze temp? Albo parownik gdy dostaje temp? i idzie i gaz i benzyna?

Mija pare minut - gazu juz moglo cos uleciec do kolektora - a ja jak probuje odpalic to ma za bogata mieszanke i nie odpala?

Może to glupie co napisalem ale probuje to jakos rozwiazac.... bo VAG bledow nie pokazuje zadnych.

Jeszcze postaram sie sprawdzic raz ta zasrana iskre - czy jest w momencie kiedy mi audi nie odpala.... bo swiece maja 30 kilometrow...


Koledzy.... jednak nie. Nadal nieodpala jak nalezy. Dziś jest cieplo i problem jest znow i zastanawiam sie... bo zauwazylem nastepujace rzeczy:

Odpalam auto - jade. Silnik nabiera normalnie temp. zero szarpania moc w normie. Gasze auto - silnik jest nagrzany - probuje odpalic - odpala normalnie.... ale jak zostawie auto na 5-15 minut i wsiade - juz nie odpala. CO moze sie dziac w takim czasie.... i to glownie na cieplym silniku.

Jeszcze mi przeszla jedna mysl... mocno debilna ale tonacy brzytwy sie chwyta - jesli pisze glupoty prosze poprawcie mnie.

W aucie jest instalacja gazowa - ma 12 lat.... moze dzieje sie tak ze jakis elektrozawór puszcza jak nabierze temp? Albo parownik gdy dostaje temp? i idzie i gaz i benzyna?

Mija pare minut - gazu juz moglo cos uleciec do kolektora - a ja jak probuje odpalic to ma za bogata mieszanke i nie odpala?

Może to glupie co napisalem ale probuje to jakos rozwiazac.... bo VAG bledow nie pokazuje zadnych.

Jeszcze postaram sie sprawdzic raz ta zasrana iskre - czy jest w momencie kiedy mi audi nie odpala.... bo swiece maja 30 kilometrow...

@up

Edytowane przez Morecus
Opublikowano

W takim razie zakrec butle i powtórz czynnosci uzywajac tylko benzyny

Opublikowano

U mnie jak reduktor przepuszczal to odpalal tylko trzeba bylo krecic rozrysznikiem tak z 7 sekund. Wg. Mnie obstawialbym najbardziej prawdopodobny jest czujnik temperatury. I sprawdz ta iskre.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A co z przekaznikiem sterowania silnikiem.Mam w 1.6 takie cos wiec i u Ciebie pewnie jest.Ten przekaznik steruje u mnie cewką ,wtryskiwaczami,pompą paliwa i czyms tam jeszcze.

Opublikowano

A próbowałeś odpalać awaryjnie na gazie? Sprawdź czy ci odpali awaryjnie na gazie a nie na benzynie, bo może coś z pompą jest.

Tak samo w drugą stronę, tak jak ci mówili. Weź zakręć gaz na butli i pojeździj na samej benzynie, sprawdź czy będzie normalnie odpalał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...