Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI] Zacinająca się zmienna geometria - czyszczenie środkiem do paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio jadąc do pracy wyłączyło mi turbinę. Po podłaczeniu komputera okazał się ten bład :17965 - charge pressure control positive deviation P1557 - 35 00. Zdjąłem od razu pokrywe silnika i wlaczylem w basic settings grupe 011 okazało się ze ruch sztangi jest bardzo mały(około cm ) i tak jakby sie przycinało i slychać takie skrzypienie z okolic gruszki ale to jak robilem podcisnienie ustami . Razem z wylaczająca turbiną pojawiło mi się głośniejsze charczenie po odjeciu gazu taki szum na pewno wiecie o co chodzi bo był juz topic o tym. Wiem, że powiecie ze kłania się czyszczenie zmiennej geometrii, ale obecnie przebywam w Norwegii i nie mam zbytnio czasu by to zrobić. A mam to przejechania ok 3 tyś km tutaj jazda przez 1,5 miesiąca i potem powrót do domu 1500km i chciałbym się dowiedzieć czy moge tak jeździć. Miałem wczoraj rozmowę z polskim mechanikiem pracującym tutaj opisałem mu całą sprawę i stwierdził, że to własnie problem z geometrią , ale odradził mi czyszczenie tutaj bo to droga impreza i koszt czyszczenia przekracza koszt regeneracji całej turbiny w Polsce i odradza robić to tutaj też ze względu na to że często urywają sie śróby i może być problem. Powiedział, że miał juz taki przypadek i polecił mi kupic dodatek do paliwa dokladnie to ,, Tunap 184 MICROLOGIC Diesel" podobno do czyszczenia DPF z sadzy i zalać to do ropy wybrać się na dluższy odcinek i pojechać na 3 tyś obrotów z 50km i powinno to się oczyścić. Jak myślicie co zrobić próbować tego środka tak jak radził czy jeździć tak tutaj i liczyć na to ze przejeździ ten okres i trasę do Polski ?

Opublikowano

Miałem to samo, jeździłem z tym bite pół roku, turbinę odłączało notorycznie i szuranie po zdjęciu gazu denerwowało strasznie.

Były okresy, że turbina wracała do sprawności, ale tylko na jakiś czas.

Żadnych dodatków w międzyczasie nie stosowałem.

Po tym wymieniłem na używkę i brak problemów :)

To tak z mojego skromnego doświadczenia - na pocieszenie :D

Opublikowano

Trochę mnie pocieszyles ? ale czekam na wypowiedzi innych w tym temacie ?

Opublikowano (edytowane)

Identycznie jak u Endrio miałem u siebie. Jednak ja jeździłem tak 3 miechy. Nie mniej wyprzedzanie to z duszą na ramieniu było i tylko na min. dwupasmówce. Na dwukierunkowej juz bym się nie odważył.

Nie stosowałem żadnych dodatków. Próbowałem rozjeździc geometrię na autostradzie ale z niewielkim skutkiem.

Edytowane przez KKKC
Opublikowano

Czyli nie kombinować i jeździć i się nie przejmować? Do przejechania jakieś niecałe 3 tys km w tym 1500 po autostradzie

Głównie chodzi mi o to czy może się pogorszyć z taką jazda lub jakieś uszkodzenie turbo

Opublikowano

pogorszyć to się zawsze może, zacinanie turbiny będzie po prostu występować coraz częściej

Opublikowano

Ale w razie czego da się jechać dalej

Opublikowano

Czyli nie kombinować i jeździć i się nie przejmować?

Teraz nie kombinować, jeździć i .. się przejmować :wink::grin:

Opublikowano

A jakie są objawy wyłączającej się turbiny? Może to głupie pytanie, ale jestem w tym zielony i będę wdzięczny za wyjaśnienie.

Opublikowano (edytowane)

Ja też próbowałem rozjeździć zmienną geometrię na autostradzie ale też z marnym skutkiem...

Skończyło się na oddaniu autka na warsztat i czyszczenie turba... jeździ już tak 1,5 roku i jest spoko.

Z wyłączeniem turba chodzi o stan awaryjny... autko nie ma wcale mocy, a jak zgasisz i uruchomisz silnik mu przechodzi... ale gdy dasz w palnik znowu łapie tryb awaryjny... i tak w koło macieju...

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Dziękuję za wyjaśnienie. W moim A4 B5 1.9 TDI są czasem takie objawy, że naciskam gaz a auto jakby nie reaguje od razu. Dopiero po kilku sekundach zaczyna przyspieszać. Dzieje się tak zazwyczaj na czwartym lub piątym biegu przy prędkości 70 - 100 km/h. Czy to są już objawy zacinającej się turbiny?

Opublikowano

Jak będziesz zjeżdżać miał do polski to pokiwaj sztangą porządni w jej zakresie pracy powinno zmniejszyć występowanie problemu, i niezeszarpie ci auto nerwów do końca, na cuda nielicz.

Opublikowano

poruszaj sztangą tak jak mówi Niko :) jeżeli dopiero co zaczęło Ci odcinać turbo to przegoń go po autostradzie na 3,5-4k obr przez kilkanaście kilometrów :) Być może uda Ci się go przepalić jak nie jest mocno zapieczona turbina :)
A jak jest to tylko warsztat :) Poza tym wypadałoby pomierzyć podciśnienia, może to nie sztanga turbiny a problemy z podciśnieniem ?

Opublikowano

sztanga bo robilem cisnienie w inny sposób i bardzo cięzko chodzi. W jaki sposób mam poruszać sztangą ? ręka nawet nie drgnie ustami próbowalem ale ledwo co sie podnosi a jak próbowalem na dzwignię kluczem to też tak srednio, a strzykawki nie posiadam niestety

Opublikowano

Czyszczenie turba to koszt 200-300zl, cudowne środki to koszt ok 100zl a i tak będzie do d*py.

Trzeba szukać przyczyny a nie likwidować skutki.

Tryb awaryjny to obrona komputera przed za wysokim ciśnieniem doładowania, wysokie ciśnie = za wysokie obroty turbiny, turbina łapie naprawdę ogromne obroty względem silnika i śmiało można stwierdzić że każdy awaryjny skraca życie turbiny.

Tak jak pisałem czyszczenie to koszt ok 250zl, za 1000 montuje ci turbo z gwarancja na rok bez limitu kilometrów.

Opublikowano (edytowane)

Lukaszoo spokojnie. Przeczytałeś mój 1 post? zapewne nie... nie chce szukać alternatywy wiem, że musze turbo zregenerować, ale aktualnie znajduję sie za granicą a tutaj takie zabiegi są bardzo drogie i można powiedzieć ze 2x lub 3x droższe niż w Polsce dlatego też jestem zmuszony jeździć z takim turbem jeszcze przez miesiąc. Jak tylko uda mi sie zjechać do Polski to oczywiście turbo poleci do regeneracji. Post mial na celu poradzenie się czy dam rade przejeździć ten okres z taką turbiną.


Staram się jeździć na takich obrotach żeby nie włączał się tryb awaryjny. Muszę przekroczyć grubo 3,5 tyś zeby odcieło, a latam tak max do 3k. Jedynie taka zmiana ze turbo poźno startuje czasem tak ok 2100

Edytowane przez bolo1500
Opublikowano

Na yt jest fajny film jak vagiem w łatwy sposób samemu zdiagnozować geometrię, film jest robiony w b5 ale w b6/7 jest identycznie.

Opublikowano

Robiłem to. Pisalem o tym w 1 poscie. Sztanga się przycina i nie pracuje w pełnym zakresie.

mam kolejne spostrzeżenia. Wyczytalem gdzieś zeby zdjąć wąż z gruszki i zobaczyć czy turbo gwiżdze, a więc zdjąłem i turbina jak przekroczy 2 tys obrotów to gwiżdze i pompuje nawet sporo do 1300mbar wiec wywnioskowalem ze sztanga nie schodzi maksymalnie do konca i dlatego też jest przeladowanie. Próbowalem pchnać sztangę na dół ale nie chce isc i jest taka jakby naprężona poszła by ale tak jakby ją coś z góry trzymało bo dałem w dół poszła troszkę ale zaraz cofneła się dalej w góre może 1 mm. Co myślicie ?

Opublikowano

Poruszaj troche tą sztangą może puści na jakiś czas, jak nie to trzeba rwać turbo i czyścić geometrie

Musi być juź znacznie zabrudzona że nie da się jej ruszać nawet na siłe.

Opublikowano

wlaśnie tam jest tak zły dostęp ze nie mam jak rozruszac... chyba ze masz jakis pomysł


a na sile wlasnie nie chcialem kluczem sie zapierac zeby wcisnąć ją na dół zeby czegoś nie urwać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...