rav Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Witam W najbliższych planach chciałbym wymienić olej w manualnej 6-cio biegowej skrzyni biegów oraz, tylnym dyfrze (mechanizm TorSen). W ile litrów oraz jaki okej powieniem się zaopatrzyć. Z tego co się zoriętowałem do manualnej skrzyni biegów oraz tylnego dyfra chyba zalewnay jest ten zam olej.?? Aktualnie posiadam 3,5 litrowych butelek oleju Mobil1 Mobilube 1 SHC 75W-90. http://www.mobil.pl/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLCVLMOMobilube1SHC75W-90.asp Z datą produkcji 11.2007. Czy ten olej będzie odpowiedni do zalania skrzyni biegów oraz tylnego dyfra.?? _________________ Pozdrawiam Rafał
Flyer Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 A moge zapytac czemu chcesz wymieniac olej w manualu i dyfrze? Jakies problemy?
rav Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2008 Jak narazie żadnych problemów. Lecz auto ma już praktycznie przeszło 6 lat i troche kilometrów przejechane. A nie wierzę, że poprzednik wymieniał olej w skrzyni czy dyfrze. Tak więc myślę że wymana oleju jest wskazana, A napewno nie zaszkoszi, i powinna wyjść tylko na plus.
Flyer Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Ja bym nie ruszal nic skoro wszystko jest OK, szkoda pieniedzy, ale to Twoj wybor .
rav Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2008 Mam troche oleju przekładniowego Mobil1 Mobilube 1 SHC 75W-90 który już od jakiegoś czasu zalega mi garażu tak więc postanowiłem coś z nim zrobić.
Marek12 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Do mojego dyfra w b5 weszło około 2,5l oleju. W mojej A4 na pewno jest inny olej w skrzyni niż w wyfrze i u Ciebie pewnie też tak będzie! W dyfrze jest 80W-90 a w skrzyni musiałbym sprawdzić bo nie pamiętam
rav Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2008 Odpowiedz na pytanie lie oleju, właśnie udało mi się ustalić wg. ASO w AKE z 2002r manualna skrzynia biegów: * skrzynia biegów - 3,5l. * tylny dyferencjał: Przekładniowy (osiowy) - 0,5l. Do napędu osi - 1,5l. Teraz jeszcze pozostało pytanie o parametry oleju
tomek a4 2.8 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 A właśnie panowie, jak to jest z tą wymianą oleju w skrzyni i dyfrze? Powinno się wymieniać po pewnym przebiegu czy jak? Czy wystarczy pilnować czy nie ma wycieków i śmigać dopóki nic sie nie dzieje?
rav Opublikowano 20 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2008 Witam Wg. mnie olej w skrzyni biegów i tylnym dyfrze powinno się wymieniać w starszych autach, z bardzo prostego powodu: olej w skrzyni czy dyfrze cały czas pracuje, po za tym ze zbiegiem czasu traci swoje właściwości smarujące. Sądzę, że olej przechowywany w oryginalnej butelce przez 7 - 10 lat o wiele straci na swoich właściwościach nie mówiąc już o tym, że zalany w aucie cały czas pracuje. I chyba m.in. z tego powodu powinno się go wymieniać co kilka lat. Jeśli sie mylę proszę bardziej doświadczonych, lub mechaników o sprostowanie. __________________ Pozdrawiam Rafał
mechu28 Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 MOTUL Gear 300 75W-90 1l MOTUL Motylgear 75W-90 1l Witam mam pytanie do was czym rożni się te dwa oleje pomiędzy sobą i który byście polecili do Audi A4 z 98 Roku 5 biegowa skrzynia
rav Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Opublikowano 13 Marca 2009 Witam Poniżej linki do stron z podstawowymi informacja odnośnie: MOTUL Motylgear 75W-90 1l http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-37.html MOTUL Gear 300 75W-90 1l http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-29.html ____________________ Pozdrawiam Rafał
boseron Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 ASO nie poleca wymiany oleju w skrzyni , tylko w szczególnych przypadkach jezeli było w niej cos robione
rikardo Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 ASO nie poleca wymiany oleju w skrzyni , tylko w szczególnych przypadkach jezeli było w niej cos robione Kolego jak byś chciał zrealizować wszystko to co każe ASO to "ściągnęli by ci spodnie przez głowę" Według ich teorii to tylko podczas remontu, a taki remont to do tanich nie należy. Zastanawiałem się jak ten ich zapis ma się do oleju sprzedawanego w opakowaniach na których widnieje data ważności a ten pracujący w skrzyni ma takie cudowne właściwości.
NYNA Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Wymieniać czy nie to już indywidualna decyzja każdego z nas.Są tacy co twierdzą że w silniku też nie potrzeba oleju wymieniać i też jakoś jeżdżą :wink4:Ja się zdecydowałem wymieninić ponieważ była to ostatnia rzecz jaka mi została z olejów i płynów i dla świętego spokoju wolałem wydać te 200 zł i nie zastanawiać się ciągle jak ten olej w skrzyni wygląda i czy mi skrzynia od tego padnie czy nie.Stwierdziłem że warto te 200 zł poświęcić żeby o tym już więcej nie myśleć tym bardziej że zrobię to tylko raz bo za następne 200 tys. km nie będzie to już mój problem
Dev Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Witam W najbliższych planach chciałbym wymienić olej w manualnej 6-cio biegowej skrzyni biegów oraz, tylnym dyfrze (mechanizm TorSen). seryjnie nie ma tam Torsena, no chyba że ktoś Ci wrzucił Quaif-a lub Peloquin-a a w to szczerza wątpie
rav Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Opublikowano 21 Marca 2009 Witam Witam W najbliższych planach chciałbym wymienić olej w manualnej 6-cio biegowej skrzyni biegów oraz, tylnym dyfrze (mechanizm TorSen). seryjnie nie ma tam Torsena, no chyba że ktoś Ci wrzucił Quaif-a lub Peloquin-a a w to szczerza wątpie Czy to miało by znaczyć że Poziek w tu: http://www.a4-klub.pl/smf/all_3_rodzaje_mechanizmu_torsen_ktory_montowany_jest_w_a4_quattro-t56164.0.html;msg673658#msg673658 kłamał ?? A TU: http://www.a4-klub.pl/smf/torsen_quattro_poci_sie-t23066.0.html też piszą o torsenie w A4 ?? O i tu też piszą że A4 ma mechanizm Torsen? http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t5975.0.html;highlight=torsen I TU http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t57178.0.html;highlight=torsen I pewno można by było przytoczyć jeszcze wiele tematów w których jest mowa o TorSen'ie w A4. Tak więc jak to jest z tym TorSen'em. Jest on w napędzie QUATTRO A4 czy go tam nie ma ?? :> :> :> :> ___________________ Pozdrawiam Rafał
Dev Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 w A4, A6 i A8 mechanizm róznicowy torsen jest zaraz za skrzynią biegów w osi wału napędzającego tylną oś jedynym seryjnym przypadkiem jest A8, gdzie torsen dodatkowo montowany jest w niektórych modelach na tylnej osi jest jeszcze taka mozliwośc o której pisałem wczesniej (Quaife i Peloquin)
wtct Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Witam, Użyłem wyszukiwarki, aby znaleźć coś konkretnego na temat wymiany oleju w napędzie QUATTRO. W wielu wątkach autorzy są odsyłani do wyszukiwarki, ale ten wątek jest chyba jedynym, w którym bardziej poruszono ten temat. Nie szukam odpowiedzi czy wymieniać czy nie, bo chcę wymienić na 100%. Wymieniam w każdym moim aucie olej w skrzyni, wspomaganiu i zawsze odczuwam różnicę, więc jeżeli zastanawiacie się czy zmieniać to powiem, że oczywiście! Napęd QUATTRO mamy w rodzinie pierwszy raz (temat 4MOTION już przerabiałem z bratem, więc w tym przypadku wszystko jasne). * skrzynia biegów - 3,5l. * tylny dyferencjał: Przekładniowy (osiowy) - 0,5l. Do napędu osi - 1,5l. Biorąc pod uwagę to co napisał rav trzeba trzy rodzaje oleju. Do skrzyni chyba najlepiej nalać Castrol TAF-X 75W-90, który ma specyfikację VW. Całkiem możliwe, że do tylnego dyferencjału będzie ten sam olej co do skrzyni. Teraz pytanie, gdzie wymienia się olej przekładniowy- osiowy (pewnie chodzi o ten który smaruje sprzęgło Torsena)?. W 4Motion wymienia się olej dla sprzęgła HALDEX, który sprzedawany jest w identycznej tubce jak silikony. Oprócz oleju wymienia się również filtr. To sprzęgło jest umieszczone na wale przy dyferencjale. Olej do HALDEX jest dostępny tylko w ASO. Do odkręcenia filtra potrzebny był specjalny klucz. Po obserwacjach mojego napędu stwierdziłem, że sprzęgło jest umiejscowione z przodu przy skrzyni. Czy to sprzęgło również posiada filtr? Czy ktoś ma może zdjęcie z korkami spustowymi w sprzęgle i dyferencjale? Pozdrawiam Wojtek [br]Dopisany: 09 Kwiecień 2011, 11:49_________________________________________________To co napisał rav to pochodzi z ETKI i chyba sam to źle zinterpretował. Wg ETKI sątylko dwa oleje: Przekładniowy osiowy (dyferencjał) 1.5 ltr G 052 145 S2 Przekładniowy dla manualnej skrzyni G 052 911 A1 2.5/2.75 ltr (w zależności od oznaczenia skrzyni).
dajmler4 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 hmm moim zdaniej jesli olej w skrzyni i w dyferencjale nie byl wymieniany przez tyle lat a nic sie nie dzieje to lepiej go nie ruszac gdyz teraz jak zalejez swierszy dobry olej moze spowodowac np chyczenie lub nawet uszkodznie skrzyni takie jest moje osobiste zdanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się