Skocz do zawartości
IGNOROWANY

(1.9 TDI, AWX, 130km) Drgania w zakresie 1800-2100 obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów,

Mam problem ze swoją a4. W zakresie między 1800-2100 obrotów silnik wpada w drgania. Nie ważne czy to podczas jazdy, czy na biegu jałowym na postoju, pomiędzy tym zakresem obrotów silnik drży. Nie są to duże drgania, ale niesamowicie wkurzające. Wcześniej ich nie było, silnik pracował równiusieńko :) Dodatkowo zauważyłem, że przy wciśnięciu dość gwałtownie pedału przyśpieszenia ( nawet na 1 sekunde, gdy obroty nie zdążą dojść do 1500) czuć szarpnięcie silnikiem, wydaje mi się, że wcześniej tego nie było.

Co zostało zrobione w samochodzie:

Wymiana poduszek - wszystkich 3 - wsadziłem oryginały. Wymieniłem sam - nie wiem czy jest tam jakaś filozofia przy wymianie?
Wymiana wałka rozrządu, szklanek + reszta rozrządu - też wsadzone oryginały.
Półtora roku temu wymieniłem sprzęgło + łożysko + dwumas - komplet LUK'a

Jakieś 2 miesiące temu sprawdzałem VAG'iem pompowtryski - 3 wyglądały idealnie, 1 delikatnie wyższe miał wartości, ale oceniłbym go na stan dobry.

Przeszukałem przeróżne fora, już nie wiem czego mam się uczepić. Drgania są niesamowicie wkurzające i bardzo drażnią moje ego.
Jakieś porady? Co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić? Może coś da się sprawdzić Vagiem? Ktoś miał podobny problem?

Bo już nie wiem, czy myśleć o pożegnaniu się z moją czwóreczką, czy jeszcze coś można zrobić.

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie sugestie.

Opublikowano

Jaki silnik jaki rocznik? Profila uzupełnij bo niewiem nic o samochodzie.

Logi statyczne 13 23 004

Dynamiczne 3 8 11

Opublikowano

Rocznik chyba nie ma znaczenia :) Ale proszę 2001, a silnik cały masz opisany w tytule. Logi zrobię jutro.

Opublikowano

Zrób logi statyczne mozliwe ze to od pompowtryskow te drgania.

Jak gasisz samochod to telepie budą? Oczywiście gdy sprzegło nie wciśnięte. Bo jak gasisz na sprzegle to napewno nie telepie.

Opublikowano

Prawdopodobnie któryś cylinder generuje mniejszą moc niż pozostałe, sprawdził bym na początek czy korekcje wyglądają dobrze, jakby któraś odbiegała mocno na plus, to zmierz kompresję na garnkach :whistling:

Opublikowano

Jak gaszę to cisza i spokój, natomiast jak zapalam samochód to przez chwile mam wrażenie, że silnik nie równo pracuje i przez jakieś 2 sekundy występują lekkie drgania całym samochodem.

Statyczny 004 http://vaglog.pl/log_280497.html

Statyczny 013 http://vaglog.pl/log_280496.html

Statyczny 023 http://vaglog.pl/log_280498.html

Dynamiczny 003 http://vaglog.pl/log_280501.html

Dynamiczny 008 http://vaglog.pl/log_280499.html

Dynamiczny 011 http://vaglog.pl/log_280500.html

Opublikowano

Wysokie bipy i korekcje na 3 cylindrze - tym się zajmij na początek. Ja miałem podobnie, jeden cylinder wchodził już na 1mg i podczas jazdy czułem nieprzyjemny rezonans i mrowienie na kierownicy. Teraz korekcje mam max do 0,5 mg i problemu nie ma. Zobacz sobie podczas jazdy jakie są wartości w grupie 13. Spróbuj sobie zalać coś do czyszczenia wtrysków i przegonić furę... Jak nie minie to czeka Cię grzebanie w pompkach ewentualnie pomiar kompresji...

Kąt synchronizacji też by się przydało lekko cofnąć - najlepiej -1,1, -0,6 albo 0,0.

Opublikowano

Wysokie bipy i korekcje na 3 cylindrze - tym się zajmij na początek.

Kąt synchronizacji też by się przydało lekko cofnąć - najlepiej -1,1, -0,6 albo 0,0.

Jakieś instrukcje jak to zrobić?

Rozumiem, że na dobry początek coś dolać do paliwa, do przeczyszczenia pompowtrysków. A jeśli to nie pomoże? Regulacja pompowtrysków?

Opublikowano

Raczej wymiana uszczelnień i zamiana największego plusa z minusem, czyli 2 z 3 cylindrem i sprawdzisz czy korekcje pójdą za wtryskami. Jak możesz sprawdź sobie też kompresję.

Opublikowano

Ok. Dzięki wielkie. Odezwę się za jakieś 2 tygodnie, bo teraz wyjeżdżam. Dam znać czy zaszły jakieś zmiany.

Opublikowano

Synchro ci strasznie skacze, kiedy był rozrzad zmieniany? Niesłychać jakichś pisków ani innych dziwnych dźwięków spod maski z okolic rozrządu. Popatrz czy g40 sie nie rusza.( czujnik położenia wałka rozrządu)

Opublikowano

Synchro ci strasznie skacze, kiedy był rozrzad zmieniany? Niesłychać jakichś pisków ani innych dziwnych dźwięków spod maski z okolic rozrządu. Popatrz czy g40 sie nie rusza.( czujnik położenia wałka rozrządu)

jakieś 1500 km temu :)

W rozrządzie cichutko. Przy wymianie sprawdzałem wszystko, wyglądało, że jest ok.

Opublikowano (edytowane)

Udało się coś ustalić skąd te wibracje rezonans. Mam to samo. Po uszczelniałem wtryski ustawione wymieniony rozrząd dwumas półoski walcze z tym rok wibracje dalej są i do tego przy ruszaniu delikatnie zrywa.

Edytowane przez kastro
Opublikowano (edytowane)

Udało się coś ustalić skąd te wibracje rezonans. Mam to samo. Po uszczelniałem wtryski ustawione wymieniony rozrząd dwumas półoski walcze z tym rok wibracje dalej są i do tego przy ruszaniu delikatnie zrywa.

Mam identycznie ale dopiero po dogrzaniu silnika.

Wibruje ze aż mrowi całe auto a jak ruszam z 1 biegu to czuje zrywanie/ podszarpywanie i spadek mocy w dolnym zakresie obrotowym. Bardziej buczy i jest głośniejszy jak przyspieszam.

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

Udało się coś ustalić skąd te wibracje rezonans. Mam to samo. Po uszczelniałem wtryski ustawione wymieniony rozrząd dwumas półoski walcze z tym rok wibracje dalej są i do tego przy ruszaniu delikatnie zrywa.

Pompowtrysk daje w dupe;/ Czekam na termin u mechanika i mam zrobić podmianę. Jak wymienimy pojeżdżę trochę i dam znać czy pomogło.

Opublikowano

Ralen witam w klubie moje auto zachowuje się dokladnie jak twoje.

Opublikowano

Na próbę dajcie synchro na + 1 lub 2... U mnie po zmianie z -1 na +1 silnik uspokoił się na jałowym nie do poznania :P

Opublikowano

Na próbę dajcie synchro na + 1 lub 2... U mnie po zmianie z -1 na +1 silnik uspokoił się na jałowym nie do poznania :P

Jakaś instrukcja jak to zrobić ?:)

Opublikowano (edytowane)

Na próbę dajcie synchro na + 1 lub 2... U mnie po zmianie z -1 na +1 silnik uspokoił się na jałowym nie do poznania :P

nie mam kiedy tego zrobić chociaż fakt, moje synchro jest na -1,7

U mnie problem nie jest jednen. Jak spada temperatura to mam problemy z rozruchem. Odpala ciężej, startuje na 4 gary i dosłownie po chwili odpina mi jeden gar - dokładnie mam missfire na cylindrze 2.

Przejadę 400m i już gara nie odpina. Na ciepłym problemów nie ma.

Co do wibracji, czasem fura chodzi super i nie mrowi, a czasem, przeważnie jak mu mocno przypierdalam, to później zaczyna mrowić na jałowym a podczas przyspieszania jest znacznie głośniejszy - buczy i jest słabszy w dolnym zakresie obrotowym. Powyżej 2k na 3 biegu idzie jak wściekły.

No i zauważyłem że w momencie gdy bardziej mrowi i jest słabszy, to wtedy zaczyna zrywać i znacznie mocniej wybrować przy starcie z 1 biegu.

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

Wiązka pompek często powoduje wypadanie zapłonów. Po doginaj konektorki we wtyczkach, albo załóż nową wiązkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...