Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 2.0 TFSI 252 KM Quattro S-tronic S LINE


Kosmita

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Kosmita napisał:

Dzięki :)

No moc S4 za ponad połowę mniejsze pieniądze.. A, że lżejsza będzie to będzie nawet lepiej to jeździło no i skrzynia szybsza..

Niby tak lżejszy przod tez sprawia ze auto lepiej sie prowadzi brakuje tylko sportowego dyfra i dźwięku a tego sie tak łatwo nie do rzeźbi ale jak mówisz połowa ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2018 o 18:56, Kosmita napisał:

Kolejna Bukowinka zaliczona. Spalanie wyszło ok. Po 10 tys. od wymiany oleju musiałem półlitra dolać. Także nowe silniki też coś łykają..

 

4E51EC85-BF0C-4C0E-87AB-D56096D01531.jpeg

1889FFF3-29FB-455B-B02A-07DD86BEF755.jpeg

Pół litra to śladowa ilość. Kwestia tego czy będzie to postępować z przebiegiem czy raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Wandej napisał:

Pół litra to śladowa ilość. Kwestia tego czy będzie to postępować z przebiegiem czy raczej nie.

Będę obserwować. Weźmy też pod uwagę, że te 10k km było przejechanych naprawdę dość dynamicznie. Plus nie wiem ile oleju wlał serwis. Będę obserwować i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ‎27‎-‎03‎-‎2018 at 9:08 PM, turdzi said:

Niby tak lżejszy przod tez sprawia ze auto lepiej sie prowadzi brakuje tylko sportowego dyfra i dźwięku a tego sie tak łatwo nie do rzeźbi ale jak mówisz połowa ceny.

Turdzi, wiem ze to nie przystoi bo masz rasowe sportowe auto przodziane tylko w szaty A4 kombi ale... no wlasnie, jak skoncze calkowite mody auta, zrobie pomiary osiagow to byc moze rzuce Ci rekawice :) w koncu RS4 ciezsze o 150kg... :)

 

ps. Wydech Millteka jest ok, oczywiscie do V6 daleko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, st@rost napisał:

Turdzi, wiem ze to nie przystoi bo masz rasowe sportowe auto przodziane tylko w szaty A4 kombi ale... no wlasnie, jak skoncze calkowite mody auta, zrobie pomiary osiagow to byc moze rzuce Ci rekawice :) w koncu RS4 ciezsze o 150kg... :)

 

ps. Wydech Millteka jest ok, oczywiscie do V6 daleko :)

ojojojoj.. To w ile celujesz i co będziesz rzeźbił? Bo na programie możesz rzucić rękawice jedynie S4..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UUUU To Kolega St@rost w jakieś Big Turbo idzie :D

Uchyl rąbka tajemnicy :D

Jakie parametry docelowe i budżet na mody przewidujesz?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30. mars 2018 o 13:01, st@rost napisał:

Turdzi, wiem ze to nie przystoi bo masz rasowe sportowe auto przodziane tylko w szaty A4 kombi ale... no wlasnie, jak skoncze calkowite mody auta, zrobie pomiary osiagow to byc moze rzuce Ci rekawice :) w koncu RS4 ciezsze o 150kg... :)

 

ps. Wydech Millteka jest ok, oczywiscie do V6 daleko :)

Hehe ile KM by sie nie miało zawsze sie znajdzie cos szybszego ;) 

Teraz w trasie odpadło mnie S4 B8 prawdopodobnie po jakimś chipie i kołku kompresora bo miałem problemy zeby mu dobrze odjechać az dostałem zje.... Od zony ze chyba mnie poj..... z dziećmi 200+ jezdzic wiec chcąc niechcący musiałem mu oddać :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30. mars 2018 o 17:21, Kosmita napisał:

ojojojoj.. To w ile celujesz i co będziesz rzeźbił? Bo na programie możesz rzucić rękawice jedynie S4..

Ja w poprzedniej B8 2.0 tfsi i programie na +/- 300 bez problemu dotrzymywałem kroku S4 / S5 tak ze osiagi do wydanych $$$ były naprawdę dobre a to dopiero poczatek co mozna zrobic z 2.0 tfsi. Niestety minusem dłubania 2.0 na wyższe jest to ze wraz z większym turbo 2.0 tfsi nabawiła sie laga juz nawet na K04.To niestety cena jaka sie płaci za mały motor i duże turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie jakiegoś mega kosmosu tuningowego. Hasło zmierzenia się z RS4 wynika z tego, że jak napisałem masa obu aut jest inna. To raczej ciekawość, na 99% nie śmiem nawet myśleć o "lyknieciu" RS4. Docelowo ma być S5 sportback ktore będzie stosunkowo łatwo i tanio zrobić na ok 450ps. A przy nieco większych nakładach na 500ps. 

 

W z związku z powyższym nie decyduje się (raczej nie, chociaz u mnie to się zmienia ;)) na duże turbo. Kilka dodatkowych zmian oprócz boxa i finito. Ma być sleeper, niepozorne kombi ktore może ładnie dojechać.  Zakres zmian zostanie zaprezentowany gdy już będą "na aucie". A to chwilę potrwa bo gros czesci musi dotrzeć z USA. Nie ograniczam się jedynie do osiągów. Kilka dodatków z zewnątrz jak i wewnątrz też zostalo/zostanie zmienione. 

 

Wesołych Świąt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, st@rost napisał:

Nie będzie jakiegoś mega kosmosu tuningowego. Hasło zmierzenia się z RS4 wynika z tego, że jak napisałem masa obu aut jest inna. To raczej ciekawość, na 99% nie śmiem nawet myśleć o "lyknieciu" RS4. Docelowo ma być S5 sportback ktore będzie stosunkowo łatwo i tanio zrobić na ok 450ps. A przy nieco większych nakładach na 500ps. 

 

W z związku z powyższym nie decyduje się (raczej nie, chociaz u mnie to się zmienia ;)) na duże turbo. Kilka dodatkowych zmian oprócz boxa i finito. Ma być sleeper, niepozorne kombi ktore może ładnie dojechać.  Zakres zmian zostanie zaprezentowany gdy już będą "na aucie". A to chwilę potrwa bo gros czesci musi dotrzeć z USA. Nie ograniczam się jedynie do osiągów. Kilka dodatków z zewnątrz jak i wewnątrz też zostalo/zostanie zmienione. 

 

Wesołych Świąt ?

Bez dużego turbo to myślę że ciężko będzie myśleć o lykneciu S4 B9.

Te nowe V6 turbo i biturbo w B9 w połączeniu z 8 z 8 biegowym ZF to na prawdę inny poziom osiągów w porównaniu do tego co było w B8.

Już pomijam same moce i Nm czy charakterystykę tych silników bo mega robote robia tez krótkie biegi w 8 stopniowej skrzyni i to ona sprawia że osiągi są znacznie lepsze.Mysle że przy nawet 150kg mniejszej wadze ale z M6 to i 400KM będzie mało w 2.0tfsi żeby w praktyce podjąć walkę z 2.9TFSI.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2018 o 09:22, Kosmita napisał:

Będę obserwować. Weźmy też pod uwagę, że te 10k km było przejechanych naprawdę dość dynamicznie. Plus nie wiem ile oleju wlał serwis. Będę obserwować i dam znać.

kolega ma takie samo auto jak Twoje

przebieg ok 100000km, pali ok 1 litra oleju na 10000km co uważam przy obecnej "jakosci" aut i silników jest bardzo dobrym wynikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał:

kolega ma takie samo auto jak Twoje

przebieg ok 100000km, pali ok 1 litra oleju na 10000km co uważam przy obecnej "jakosci" aut i silników jest bardzo dobrym wynikiem

No dzięki za info. Powinno być o wiele lepiej niż do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, turdzi napisał:

Mysle że przy nawet 150kg mniejszej wadze ale z M6 to i 400KM będzie mało w 2.0tfsi żeby w praktyce podjąć walkę z 2.9TFSI.

Esa ma 3.0 tfsi 350 Co nie zmienia faktu, że masz racje. 400 koni w 2.0 nie da rady moim zdaniem z 2.9 450..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kosmita napisał:

Esa ma 3.0 tfsi 350 Co nie zmienia faktu, że masz racje. 400 koni w 2.0 nie da rady moim zdaniem z 2.9 450..

nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, turdzi said:

Bez dużego turbo to myślę że ciężko będzie myśleć o lykneciu S4 B9.

Te nowe V6 turbo i biturbo w B9 w połączeniu z 8 z 8 biegowym ZF to na prawdę inny poziom osiągów w porównaniu do tego co było w B8.

Już pomijam same moce i Nm czy charakterystykę tych silników bo mega robote robia tez krótkie biegi w 8 stopniowej skrzyni i to ona sprawia że osiągi są znacznie lepsze.Mysle że przy nawet 150kg mniejszej wadze ale z M6 to i 400KM będzie mało w 2.0tfsi żeby w praktyce podjąć walkę z 2.9TFSI.

 

Tu akurat się nie zgodzę. Zerknij proszę na YT gdzie jest drag race S4 kombi z A4 kombi 2.0 TFSI Stage 1 od Revo. A4 wygrywa. Ja mam aktualnie dokładnie 13km mniej ale i 13Nm więcej niż auto na tym filmie. Gdy sięgnę do poziomu np 350ps, myślę że S4 stock będzie z tylu. Masa 100kg na korzyść A4, podobnie szybsza skrzynia Stronic.  

 

Z pewnością jakiś klubowy drag race zrobimy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Kosmita napisał:

Esa ma 3.0 tfsi 350 Co nie zmienia faktu, że masz racje. 400 koni w 2.0 nie da rady moim zdaniem z 2.9 450..

Wystarczy na to spojrzeć tak.

Moje byle 2.0tfsi miało 300KM 450Nm wazylo ok 1650 kg i potrzebowalo 15 sek. na 100-200 .

RS4 ma 150KM więcej 150Nm więcej ale waży ok 170Kg więcej.

100-200 robi w 8.5 sek.

To połowa.I nie ma znaczenia ile by się w 2.0 nie zrobiło to osiągi zabije długie przełożenia manualnej skrzyni biegów a to dopiero część minusów bo im większe turbo tym większy lag już K04 wstaje tak sobie a co dopiero coś jeszcze większego.Sprzeglo wytymuje pod 460 Nm i trzeba wymieniać na spiek.Bedzie szarpać przy ruszania.Sprawdzilem na aucie kolegi i tak gdzie się nie ruszysz to przy grubszym dlubaniu coś wyłazi. Miałem przyjemność śledzić budowę i jeździć autem kolegi z K04 zrobionym na 360KM i powiem szczerze że będę twierdził że lepszy stosunek osiągów do wydanych $$$ ma program wydech i IĆ na ok 300 i resztę zostawić w spokoju inaczej zaczyna to być jeden wielki kompromis który w takim aucie nie ma sensu.

To oczywiście moje zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, st@rost napisał:

Tu akurat się nie zgodzę. Zerknij proszę na YT gdzie jest drag race S4 kombi z A4 kombi 2.0 TFSI Stage 1 od Revo. A4 wygrywa. Ja mam aktualnie dokładnie 13km mniej ale i 13Nm więcej niż auto na tym filmie. Gdy sięgnę do poziomu np 350ps, myślę że S4 stock będzie z tylu. Masa 100kg na korzyść A4, podobnie szybsza skrzynia Stronic.  

 

Z pewnością jakiś klubowy drag race zrobimy:)

Mysle ze tak ale pamiętaj ze ten filmik to materiał promocyjny REVO wiec trzeba go traktować troche z przymrużeniem oka.Po drugie to ciekawe było by porównanie z rolki.Mysle ze w sytuacji drogowej S4 moze dalej mieć "edge" gdyz większy silnik jednak zdecydowanie płynnej rozwija moc i Nm i ma większe rezerwy.S4 ma tez 8 biegów co tez jest nie bez znaczenia w przyspieszeniu na kolejnych biegach.No i na koniec końców tam gdzie praktycznie w 2.0 kończą sie możliwości pewnie około 360 +/- to takie S4 robi program i znow jest sie w tzw. przysłowiowej D.....

Rownoczesnie trzeba oddać szacunek 2.0 bo to na prawde silnik z fajnym potencjałem zwłaszcza w B9 aczkolwiek S to nigdy nie bedzie.S4 to jedna duzo wiecej niz tylko cyferki i jedna sporo sie różni od zwykłych modeli mimi ze wyglad na to nie wskazuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie brałem od swiatel do świateł z kolegą A4 b9 allroad 2.0 tfsi dlubniete na jakies 319 lub 321 koni dokładnie nie pamiętam wykresu ale do meritum szliśmy leb w leb do 170 zaden nie mogl drugiemu odejść nawet o metr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też pamięam że za czadow B8 sprawdzałem się z S5 Sportback zarówno z roli jak i że świateł.

Że świateł szliśmy równo ale z rolki S5 zawsze wychodziło do przodu mimo iż stosuek mocy do masy miałem taki sam. 

Dzieje się zapewnie tak ponieważ lżejsze auto potrzebuje mniej energii na ruszenie z miejsca.Poznie większy silnik o podobnej mocy ma już przewagę.

Kiedyś rozmawiałem że znanym tunerem o mocniejszym dlubaniu silników.Podzielil się ciekawymi uwagami.Wrócę do tego jak będę mieć trochę więcej czasu bo warto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...