Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] głośniejsza praca silnika


Harry Zott

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!


Panowie potrzebuje szybkiej porady dziś odbieram od mechanika samochód silnik po generalnym remoncie pierścienie wszystkie panewki wszystkie zawory długo by opisywać wrzucone jest na chwile obecną 9tys, znajomy trochę mnie zmartwił bo po nagrzaniu silnika jeszcze nie pracuje on do końca jak powinien.. Uzasadnia to tym że jest nagar na wtryskach i proponuje aby spróbować przeczyścić cały układ paliwowy specyfikiem dodawanym do oleju napędowego. Co o tym myślicie i jaki produkt polecacie?? Czy zaraz po remoncie będzie to bezpieczne dla silnika?? Pacjent to A4 b7 2.0Tdi Bpw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że inna warość synchronizacji rozrządu jest teraz i silnik bardziej "twardo" pracuje... To taki strzał w ciemno..

Najlepiej zrobić komplet logow i wrzucic w odpowiedni dział, na pewno bardziej ogarnięci pomogą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po remoncie silnika jak wlejesz środek do czyszczenia wtrysków to syf pójdzie do silnika, nie jest to niebezpieczne ale bez sensu. Masz vaga zeby sprawdzić parametry wtrysków? nie wiadomo czy czyszczenie cos da jak leją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz vaga, jaki masz kąt synchronizacji? I jakie korekcje wtryskow?

Weź pod uwagę ze silnik potrzebuje trochę km na dotarcie i ułożenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam vaga więc logów nie podeślę kolega Pablo ma rację dajmy jej trochę czasu może się to wszystko musi ułożyć. Póki co myślę że praca jest za twarda mam porównanie do 2.0 diesla tylko że w 16v i tamten pracuje o niebo ciszej.. Mechanik zakłada że może to być napęd pompy olejowej u mnie jest on na kołach zębatych nie na łańcuchu oczywiście jest on przerobiony ale mówi że to jeszcze może powodować stukot jeśli chodzi o sam silnik zrobione jest w nim naprawdę wszystko od popychaczy po wszystkie zawory i pierścienie.. Nie mamy już za bardzo pomysłu co jeszcze może powodować głośniejszą pracę poza tą pompa która w sumie została można powiedzieć że nie wymieniona tylko przerobiona na duży zabierak..

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Harry Zott
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś usunął wałki balansujące to wtedy by było głośniej, wtryski warto sprawdzić bo jak leją to wypala się dziura w tłoku i żebyś ponownie remontu nie robił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj ten dźwięk i go pokaż... Bo na chwilę obecną to czytasz i łzy z oczu scierasz...

Jeśli mechanik zrobił silnik zgodnie ze sztuką to klepac będą wtryski lub hydrosztosy, które potrzebują czasu aby się napełnić... Instrukcja w w zestawie iny jest co trzeba zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem ten specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy zobaczymy czy będzie poprawa.. Wyślę koło południa dźwięk silnika

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Panowie to filmik z rana zaraz po odpaleniu m.youtube.com/watch?v=kzPaZk_ZqHA

Edytowane przez Harry Zott
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem czy jest się czego czepiać. Koniecznie sprawdź synchronizację wałka, jak miałeś remont to znając naszych mechaników nikt tego nie zrobił. Ja parę dni temu miałem przygodę z silnikiem i byłem zmuszony założyć nowy rozrząd mimo, że stary miał 40 tyś nalatane. Na starym synchro miałem -3,4, teraz jest -1,9 i od razu bardziej miękko pracuje. A tak naprawdę synchro powinno być ok 0, podobno najlepiej ok -1.

Kup sobie VFIZ to będziesz sam wszystko sobie odczytywał, kasował błędy itd.

Edytowane przez kuba.goller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pracuje na ciepłym silniku https://m.youtube.com/watch?v=yVf5T8xczfk

Panowie ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, to Ty chyba wczoraj do mnie dzwoniłeś ? :decayed:

Słuchając dźwięku z tych filmików ciężko ocenić głośność , na pewno silnik pracuje dosyć twardo, ale to w końcu nie CR tylko PD-ek , a one miękko nie pracują :)

Najlepiej by było porównać głośność pracy z jakimś innym BPW , co do samego odgłosu pracy to tak jakby któryś hydro popychacz się nie napełnił i troszkę klepał :eusathink:

Ile km zrobiłeś od naprawy do momentu nakręcenia tych filmików ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było zrobione około 50 km.. Jedynie mam porównanie do 16v z 2005r w touranie

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobota mi za bardzo nie pasuje, ale zgadamy się najwyżej na inny dzień na pw

Zauważyłem że rano przy odpalaniu silnik pracuje ciszej bardziej miękko dopiero jak złapie temperature zaczyna twardo pracować..

Edytowane przez Harry Zott
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było zrobione około 50 km.. Jedynie mam porównanie do 16v z 2005r w touranie

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

nie porównuj pracy silnika 16V do 8V, to zupełnie inna głowica, inne wtryskiwacze, inne dawkowanie wtrysku.

16V pracują miekko i cicho, 8V twardo i głośno

wg mnie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem głośnej pracy była u mnie pompa oleju która podaje zbyt małe ciśnienie na niskich obrotach.

Była? czyli zaglądał tam ktoś i ocenił jej stan ?? jeśli nie to radzę jak najszybciej się tym zająć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzone zostało ciśnienie oleju na wolnych obrotach ciśnienie wyniosi 0,5 z zwiększaniem obrotów ciśnienie rośnie.. Niestety samochód jest dopiero przed zabiegiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...