Michał Kazimierczuk Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Witam. Problem następujący. Czy może ktoś konkretnie podać jakie wartości ma prawidłowa kompresja w ASN'ie? Zaprzyjaźniony warsztat dokonał próby kompresji, wyskoczyły następujące wartości: 9, 8.5, 8.5, 8.5, 8.5, 8.5 Dodam że pomiar niezłym urządzeniem Facom, manometr wkręcany w miejsce świecy, na zgaszonym silniku po około 10-15 min. od zgaszania auta. Auto bierze olej i stawiałem na odmę, jednak czy jest sens pchać pieniądze w jej wymianę skoro wydaje mi się że silnik się kończy.... Do wymiany mam też rozrząd i zastanawiam się czy jest sens pchać niepotrzebnie kasę w ten silnik. Wartości w grupie 093 wg. vcds : 6, 8 , 12, 5, jeśli to miało by jakiś wpływ na to.
stepien1997 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 A robiłeś próbę olejową masz może wyniki po jej wykonaniu?
lukaszooo Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Nigdy nie grzebałem przy ASN ale bardziej popularny 2.8 ACK którego serwisuje ma ok 15 bar więc wydaje mi sie że twój silnik się skończył.
Mateuszek1001 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Prawidłowe powinno wynosić miedzy 1.0 a 1.4 MPa a minimalne 0.90 MPa.
lukaszooo Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Tak jak pisałem nigdy nie mierzyłem kompresji w ASN ale program "warsztat" mówi że jeden i drugi silnik mają stopień sprężania 11:1 więc wydaje mi sie że kompresja poniżej 10 to już trup.
Michał Kazimierczuk Opublikowano 16 Października 2016 Autor Opublikowano 16 Października 2016 Też tak uważam. Właśnie jeszcze próba olejowa do zrobienia. Druga sprawa jak to się ma do tego że kompresja sprawdzana była bez wciskania pedału gazu, czyli na zamkniętej przepustnicy. Pozostaje kolejny pomiar kompresji z otwartą przepustnicą i ewentualnie próba olejowa.
Mateuszek1001 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 No przepustnica obowiązkowo musi być otwarta to rzecz podstawowa
Kruk_89 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 hmm tak czytam mój też bierze oliwe zależnie od stylu jazdy ale średnio jest około 0.5l/2000tyś nie widzę by silnik z tego powodu kulał (a dolewanie oleju nie jest aż takie straszne i kosztowne). przed robieniem głowic (mały incydent z zassaniem ciała obcego do silnika hehe) miałem jedną stronę ciut słabszą od drugiej nie pamiętam jak to się miało lewą czy prawo na pewno było 3x12 Bar i 3x11,5 Bar. Pomiar był robiony na otwartej przepustce. Prawidłowe ciśnienie jak kolega wyżej pisze jest od 10-14 Bar nie miej jednak producent przewiduje naprawę dopiero gdy jest po niżej 9 Bar. Sprawdź jeszcze raz na otwartej dla pewność. Auto wkręca się dobrze czuć te 220kucy czy raczej masz problem z wyprzedzaniem?
Dev Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 No przepustnica obowiązkowo musi być otwarta to rzecz podstawowa Najlepiej jak jest zdjęta
BeyerBrown Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Ori procedura: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8NE9HYmlJaVlEVGs/view?usp=sharing Nowy: 10...14 Granica zużycia: 9.0 Max różnica pomiędzy cyl.: 3 Podłączyłbym też prostownik do akumulatora na czas pomiaru.
lukirks83 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 na ciepłym taka mała to na zimnym juz pewnie tragedia. Koniecznie zrób próbę olejową i zobzczysz co bedzie dalej
Michał Kazimierczuk Opublikowano 17 Października 2016 Autor Opublikowano 17 Października 2016 hmm tak czytam mój też bierze oliwe zależnie od stylu jazdy ale średnio jest około 0.5l/2000tyś nie widzę by silnik z tego powodu kulał (a dolewanie oleju nie jest aż takie straszne i kosztowne). przed robieniem głowic (mały incydent z zassaniem ciała obcego do silnika hehe) miałem jedną stronę ciut słabszą od drugiej nie pamiętam jak to się miało lewą czy prawo na pewno było 3x12 Bar i 3x11,5 Bar. Pomiar był robiony na otwartej przepustce. Prawidłowe ciśnienie jak kolega wyżej pisze jest od 10-14 Bar nie miej jednak producent przewiduje naprawę dopiero gdy jest po niżej 9 Bar. Sprawdź jeszcze raz na otwartej dla pewność. Auto wkręca się dobrze czuć te 220kucy czy raczej masz problem z wyprzedzaniem? Sprawa jest taka że to nie 0,5 L / 2000 km tylko aż 1L /1000ml.... Najlepsze jest to że na moc nie narzekam, kręci się że aż się prosi o więcej, nawet ostatnio trasa 5 osób i zamuły przy wyprzedzaniu nie miał. I to błędami nie pluje, nawet jedna cefka sporadycznie szwankuje. Jazda na codzień to co prawda krótkie odcinki bo około 12-15 KM dziennie bo dojezdzam do pracy oddalonej o 7,5 km rano gaszę a potem znowu wracam do domu. Tylko czy to ma wpływ na przepalanie oliwy to nie wydaje mi się bo po dłuższej trasie też wciągnął co nieco oliwy. Nie dymi na zimnym, ciepłym, na przegazowaniu. Puszcza powoli jedynie uszczelka pod deklem w miejscu cewki która pada, ale to niewielkie ilości. Wycieków brak, suchy. Wkrótce sprawdzę ponownie kompresję bo na 99% pomiar niemiarodajny. Tylko czy po pomiarze z otwartą przepustnicą wartości wzrosną na tyle żeby mieścił się w granicach normy? Dodam że auto naprawdę zdrowe, nie żaden dojazd.
damian92x Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Przy przestawionym rozrządzie też możesz mieć zaniżone wartości przy pomiarze. A te wartości z grupy 093 bliskie 0 nie są.
BeyerBrown Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Pamiętaj o podpięciu prostownika do aku Reszta jak wyżej Ci radzą. I jak w ori procedurze którą podlinkowałem.
Kruk_89 Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 to raczej coś te badanie nie teges proponuje zrobić ponownie czy rozrząd ma wpływ na kompresje raczej nie sądzę raczej na kulturę pracy silnika i przełożenie mocy na koła w sęsie że komp ma mniej obróbki z nie doregulowaniem. Branie oleju w tym motorze jest normalne (powszechnie spotykane) niby 1l/1000km to jeszcze w normie łyka oliwe a kręci się ładnie o ile inne bolączki są ogarnięte. Niestety zrobienie na cacy by nie brał jest ponoć mega kosztowne a może po prostu mechanicy boją się że nie podołają i namawiają zawsze na wymiane motoru
kt65c453 Opublikowano 19 Października 2016 Opublikowano 19 Października 2016 (edytowane) Pamiętaj o podpięciu prostownika do aku Reszta jak wyżej Ci radzą. I jak w ori procedurze którą podlinkowałem. Kolego , podczas kręcenia jak masz podpięty prostownik to prostownik ma tak mocne obciążenie że w wielu przypadkach pali bezpieczniki albo i nawet prostownik, chyba że mowa o rozruchowym. Mocny prostownik ma 10 A (tak uśredniam ) a do rozruchu trzeba ponad 600 wiec ten prostownik to niewiele daje Edytowane 19 Października 2016 przez kt65c453
BeyerBrown Opublikowano 19 Października 2016 Opublikowano 19 Października 2016 Mam CTEK'a który może być podpięty na czas rozruchu, tak ma napisane w instrukcji... wydawało mi się, że z innymi nie byłoby też problemu Ale w sumie porównując jego wydajność prądową (~5A) z amperażem który wymaga rozruch to jest to jak kropla w morzu... W każdym razie akumulator musi być dobrze naładowany, najlepiej jakąś dobrą ładowarką mikroprocesorową
Michał Kazimierczuk Opublikowano 20 Października 2016 Autor Opublikowano 20 Października 2016 Mam CTEK'a który może być podpięty na czas rozruchu, tak ma napisane w instrukcji... wydawało mi się, że z innymi nie byłoby też problemu Ale w sumie porównując jego wydajność prądową (~5A) z amperażem który wymaga rozruch to jest to jak kropla w morzu... W każdym razie akumulator musi być dobrze naładowany, najlepiej jakąś dobrą ładowarką mikroprocesorową Spokojnie, jak tylko będę miał trochę czasu jadę na ponowny pomiar. Spokojnie będzie i starter. Ostatnio akurat ktoś pożyczył, a że aku mam świeżutki to próbowaliśmy śmiało bez startera. PS. zakupiłem sam nowy zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej i póki co będzie czyszczenie przewodów odmy. Mam nadzieję że poprawi to jakkolwiek sytuację z olejem.
Kruk_89 Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 hmm oby ale ciężka sprawa otwórz wlew oleju na zapalonym jak silnik będzie przygasał i nie równo chodził to odma raczej ok. uważaj na te rurki plastikowe lubią pękać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się