muzin Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) Audi A4 B6 1.8T BEX 190KM K04TFSI 315KM / 406NM !!! Chciałem zmodyfikować swojego BEXa ale na tyle bezpiecznie i skutecznie aby nie martwić się o awaryjność i o to, że auto będzie miało moc w każdych warunkach. Podejrzewam , że znajdą się tacy co będą udowadniać, że można zrobić 300KM na hybrydzie k03/k04 ale nie o to chodzi. Samochód wykorzystuje codziennie do pracy dlatego samochodem chcę jeździć, a nie ciągle martwić się kiedy turbina padnie bo pracuje sporo ponad swoje możliwości .Jakby nie było producent turbiny (BORG WARNER) przewidział ją na mniejszą moc i mniejsze obciążenie termczne.K03 potrafi już w serii popękać po stronie gorącej. Druga sprawa to kolektor wydechowy dla hybrydy. Jak będzie seryjny to turbo będzie szybko wstawało ale ograniczy moc. Aby zrobić moc można ratować się kolektorem HiFlow czy baranem ale te są przeważnie Made In China i po krótkim poszukiwaniu na forum wyszło, że pękają.Te porządne kolektory wydechowe, zrobione na zamówienie znowu kosztują prawie tyle co hybryda a więc suma summarum cena rośnie. Gdy zacząłem liczyć to ile będzie kosztowało tzn. turbo i montaż to przeprowadziłem symulację. Cena hybrydy + cena kolektora + awarie kiedy auto jest wyłączone z jazdy i nerwy + ewentualne korekty spowodowane np. powrotem do seryjnego kolektora.Porównałem to z tfsi czyli cena K04tfsi, która już jest zintegrowana z kolektorem wydechowym + adapter + przewody woda i olej. TFSI wychodzi trochę drożej , ale jak się podzieli na czas, kiedy się chce jeździć autem to wychodzą grosze, to jak inwestycja w spokój i przyjemność z jazdy. Turbo k04TFSI pracuje w serii w zależności od auta ok 1.2 bara i dmuchnąć 0,1 bara więcej dla niego to zerowy wpływ na trwałość. Pozostałe modyfikacje dla hybrydy typu dolot, fmic, wtryski itp. są identyczne jeżeli chce się zrobić moc. Chociaż żeby zrobić max z hybrydy trzeba się więcej namodzić w samym silniku plus znać jakieś tajemne mody, za które trzeba zapłacić autorowi. W pierwszej chwili sam się zrobiłem hybrydę, ale ostatecznie z moich wyliczeń wyszło, że spokojniej będzie zmienić turbo na nowe k04-064. Modyfikacje: - K04-064 (K04TFSI) + adapter + przewody woda i olej - FMIC 230x550x65 - Orurowanie 2,5" - Dolot do turbosprężarki TIP - 3" - Przepływomierz 3" - Downpipe 3" - Przelotowy układ wydechowy 3 i 2,5" - Wtryski 525cc - 100% seryjny nieotwierany słupek - hamulce 345/330 - Indywidualne strojenie setupu GREGOR10.PL Przy strojeniu trzeba było ograniczyć wynik przez seryjne sprzęgło. Na Pb 98 wyszło 315KM i 406Nm w górnej części obrotów aby było bezpiecznie dla seryjnego silnika. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Listopada 2016 przez muzin 1
Karol Guzicki Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 kolega napisal ze "100% seryjny nieotwierany slupek"
Karol Guzicki Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) jestes w stanie wrzucic jakies fotki jak to wyglada po maska? podlaczenie turbo itp? Gdzie dorabiales przewody i jaki koszt? Edytowane 6 Listopada 2016 przez Karol Guzicki
wampir Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 - FMIC 230x550x65 - Orurowanie 2,5 - Dolot do turbosprężarki TIP - 3 - Przepływomierz 3 - Downpipe 3 - Przelotowy układ wydechowy 3 i 2,5 - Wtryski 525cc - 100% seryjny nieotwierany słupek - hamulce 345/330 - Indywidualne strojenie setupu GREGOR10.PL Przy strojeniu trzeba było ograniczyć wynik przez seryjne sprzęgło. Na Pb 98 wyszło 315KM i 406Nm w górnej części obrotów aby było bezpiecznie dla seryjnego silnika. Muzin, te cyfry 2,5 i 3 to chyba chodzi o srednice w calach? Warto dopisać cale albo " bo nie każdy może doczytać
muzin Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Opublikowano 6 Listopada 2016 jestes w stanie wrzucic jakies fotki jak to wyglada po maska? podlaczenie turbo itp? Gdzie dorabiales przewody i jaki koszt? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Korbowody seria...?SeriaWysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
krzysiekml Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 no ładnie wyszło przybliżone koszty możesz podać ? na pw
komoornik Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Strach pomyśleć ile to musiało kosztować. Mam dziwne wrażenie, że ekonomiczniej byłoby sprzedać auto, kupić B8 z 2.0 TFSI i zrobić tanim kosztem Stage2.
wampir Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Strach pomyśleć ile to musiało kosztować. Mam dziwne wrażenie, że ekonomiczniej byłoby sprzedać auto, kupić B8 z 2.0 TFSI i zrobić tanim kosztem Stage2. Policzmy to ... o ile sprzedaż B6 za 25K i kupisz B8 za 40K (oczywiscie z quattro) a to same trupy w tej cenie a więc ... NIEREALNE Oczywiście takie B8 to bedzie pierwsze wypusty wiec wiadomo, tłoki do zrobienia żeby nie piło oleju i inne pakiety startowe a tu tysiączki już lecą .... Potem jeszcze trzeba policzyć ile kosztuje w B8 stage ... Taki DP + soft pewnie lekko ponad 2K i do osiagniecia jakieś 260-270KM ... gdzie tu do 315KM ... Żeby w pierwszych B8 zrobić ponad 300 to już zmiana turbiny, wtryski, FMIC, wydech ... ZNOWU NIEREALNE ... O hamulcach też nie wspomnę ...
grubcio1980 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Nie ma co gadać to samochód do końca (jego lub jego) ?. Myślę ze taki był zamiar Kolegi. Genialna robota. Koszta do b8, nie ma co gadać. Choć jakbyś rzucił jakieś koszta, choćby przybliżone ?
komoornik Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) Strach pomyśleć ile to musiało kosztować. Mam dziwne wrażenie, że ekonomiczniej byłoby sprzedać auto, kupić B8 z 2.0 TFSI i zrobić tanim kosztem Stage2. Policzmy to ... o ile sprzedaż B6 za 25K i kupisz B8 za 40K (oczywiscie z quattro) a to same trupy w tej cenie a więc ... NIEREALNE Oczywiście takie B8 to bedzie pierwsze wypusty wiec wiadomo, tłoki do zrobienia żeby nie piło oleju i inne pakiety startowe a tu tysiączki już lecą .... Potem jeszcze trzeba policzyć ile kosztuje w B8 stage ... Taki DP + soft pewnie lekko ponad 2K i do osiagniecia jakieś 260-270KM ... gdzie tu do 315KM ... Żeby w pierwszych B8 zrobić ponad 300 to już zmiana turbiny, wtryski, FMIC, wydech ... ZNOWU NIEREALNE ... O hamulcach też nie wspomnę ... W 2gen 2.0 TFSI to downpipe, wydajniejszy IC, program i z 290KM/450Nm powinno być. Downpipe za 600, IC od 3.0 BiTDI można za 300 wyrwać, program z 1200. Montaż z 600. Tu też są hamulce zrobione. Czekam na jakieś info o kosztach. Porównanie wszelkich innych aspektów B6 vs B8 to inna epoka. Edytowane 6 Listopada 2016 przez komoornik
wampir Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) Nie chce psuć autorowi tematu jakąś wojną B6 vs B8 albo Benzyna vs Diesel B8 ma swoje zalety ale ma też masę wad. B8 2 gen jest poprawione, ale kosztuje fortune. Wiec nie czarujmy sie Każdy kupuje co chce i na co go stać i trzeba to uszanować. Ten projekt różni się cenowo od hybrydy tym, że turbo jest NOWE. Nie jakieś tam regenerowane tylko NOWE, wyjęte z pudełka kupionego w ASO Powinno zrobić lekko ponad 150tys km... pokażcie mi taką hybryde co tyle pojezdzi przy dużej mocy. Można na szybko oszacowac, że dlatego turbo jest droższe od hybrydy ok 2tys, adapter do turbiny to pewnie kolejne 800zł, przewody woda i olej z 500zł? Stare turbo k03 można sprzedać, w przypadki hybrydy już przeważnie idzie do zwrotu. Kolektor k03 teoretycznie też można sprzedać. Edytowane 6 Listopada 2016 przez wampir
komoornik Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) 3gen swoje kosztuje, 2gen jest od początku produkcji w B8. Wojny nie ma co prowadzić. Ja bym tylko z czystej ciekawości chciał wiedzieć ile realnie było warte to B6 przed modami i ile mniej więcej poszło na mody. Edytowane 6 Listopada 2016 przez komoornik
wampir Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 To napisz PW do Muzina jak to taka niezbędna informacja Ciekawe kiedy padnie pytanie ile to auto teraz pali ...
Roboform550 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Ciekawe kiedy padnie pytanie ile to auto teraz pali ... Na swoim przykładzie podam...benzyny shell nitro plus normalna jazda 11,3 litra wyszło...trochę żwawiej około 11,8
wampir Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Dobry wynik. Jak moja Żona jeździ 1.8T Quattro to jest wyższe spalanie a wozi tylko Syna do żłobka ... Chyba, że w drodze powrotnej szaleje a ja o tym nic nie wiem .. B6 ma tę zaletę, ze do 1.8T można założyć lpg co w 2.0TFSi jest już dużo bardziej kosztowne (rzekłbym nieopłacalne ze względu na cenę instalacji)
jarek920 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Bo ja wiem instalacje można od 3.5koła założyć, w b7 tfsi tylko dp,turbo i 300KM mamy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się